casss
28-02-2013, 23:10
Mijn golf 2 heeft een lastafhankelijke remkrachtverdeler.
Op deze verdeler zitten 2 verstelmogelijkheden.
Optie 1 is de positie van de bout met ijzeren busje en rubber waar de haak van de veer omheen zit. Deze bout kan verschoven worden.
Optie 2 is de schroefdraad die uit de verdeler komt waar een contramoer op zit.
Mijn vraag is: welk van de 2 opties gebruik ik voor de afstelling, en wat zijn de " afstelwaarden / afstelcriteria " ?
Probleem:
Tweedelig probleem:
-Als ik rem, en vervolgens tijdens het remmen over een drempel of iets dergelijks ga, waardoor de lastafhankelijke remkrachtverdeler geactiveerd wordt, voel ik het rempedaal iets dieper inzakken. Dit is irritant, en lijkt me ook niet zoals het hoort.
-Bij controle van de remkrachtverdeler voel ik een aanzienlijke vrije slag. Tenminste, het voel als een vrije slag.
Door de combinatie vermoed ik dat als ik normaalgesproken rem, de achterremmen nog niet worden gebruikt. (hoewel dat ook weer onlogisch klinkt nu ik het typ).
Wie heeft hier ervaring mee of weet er meer vanaf?
Remblokken en schijven zijn allemaal nieuw.
Remschoenen achter zijn ook nieuw, evenals de remcilinders achter.
Op deze verdeler zitten 2 verstelmogelijkheden.
Optie 1 is de positie van de bout met ijzeren busje en rubber waar de haak van de veer omheen zit. Deze bout kan verschoven worden.
Optie 2 is de schroefdraad die uit de verdeler komt waar een contramoer op zit.
Mijn vraag is: welk van de 2 opties gebruik ik voor de afstelling, en wat zijn de " afstelwaarden / afstelcriteria " ?
Probleem:
Tweedelig probleem:
-Als ik rem, en vervolgens tijdens het remmen over een drempel of iets dergelijks ga, waardoor de lastafhankelijke remkrachtverdeler geactiveerd wordt, voel ik het rempedaal iets dieper inzakken. Dit is irritant, en lijkt me ook niet zoals het hoort.
-Bij controle van de remkrachtverdeler voel ik een aanzienlijke vrije slag. Tenminste, het voel als een vrije slag.
Door de combinatie vermoed ik dat als ik normaalgesproken rem, de achterremmen nog niet worden gebruikt. (hoewel dat ook weer onlogisch klinkt nu ik het typ).
Wie heeft hier ervaring mee of weet er meer vanaf?
Remblokken en schijven zijn allemaal nieuw.
Remschoenen achter zijn ook nieuw, evenals de remcilinders achter.