View Full Version : Golf 1 20vt 500pk 4-motion project
skywalker38
10-03-2016, 21:01
Ik vind het erg knap dat je dit soort laswerk zelf doet want ik doe het je niet na
Maar met alle respect had je het niet beter door Wilco kunnen laten doen?,je steekt er serieus veel mooie spullen in,en dan is een strakke afwerking toch wel een must,of zie ik dit verkeerd?
Dat is bij mij ook de reden geweest om zelf niet aan het plaatwerk te komen omdat ik van mijzelf weet dat ik er een bloedbad van zou hebben gemaakt
giuliettaevo
10-03-2016, 21:08
Veel tijd gaat er zitten in het bedenken en pasmaken van dit soort dingen. Als je dat gaat uitbesteden wordt het heel snel heel duur, tijd is geld immers.
En het geeft natuurlijk meer voldoening om het zelf te doen.
skywalker38
10-03-2016, 21:22
Veel tijd gaat er zitten in het bedenken en pasmaken van dit soort dingen. Als je dat gaat uitbesteden wordt het heel snel heel duur, tijd is geld immers.
En het geeft natuurlijk meer voldoening om het zelf te doen.
Dat zal zo zijn maar als je veel geld uitgeeft aan dure onderdelen,en het laswerk is minder zou ik dat zonde vinden
DutchWilco
10-03-2016, 21:24
Ik vind het erg knap dat je dit soort laswerk zelf doet want ik doe het je niet na
Maar met alle respect had je het niet beter door Wilco kunnen laten doen?,je steekt er serieus veel mooie spullen in,en dan is een strakke afwerking toch wel een must,of zie ik dit verkeerd?
Dat is bij mij ook de reden geweest om zelf niet aan het plaatwerk te komen omdat ik van mijzelf weet dat ik er een bloedbad van zou hebben gemaakt
Hee Kerel, Dit had je hem ook wel kunnen vragen zonden specifiek mijn naam te noemen :cowboy:
Er zijn meer goede lassers/bouwers op deze aarde natuurlijk, maar het is in dit geval zijn vader die hem hier mee helpt. Dit is persoonlijk en kan een auto een meerwaarde geven wat dan belangrijker is dan een auto die straks perfect is, of in elk geval beter had kunnen zijn denk ik.
De 1 heeft hobby aan het bouwen en het gaande weg leren met vallen en opstaan daar waar ander gaat voor het eindresultaat :)
obimaster
10-03-2016, 22:22
Ik vind dat hij dat best strak doet. En als hij alles moest uit besteden dan zal het wel heel duur uitkomen.doe zo verder,ik heb veel respect voor je project
GolfKaatsheuvel
10-03-2016, 22:39
@Michel, het komt er zo te lezen op neer dat het laswerk slecht is. Er zijn inderdaad wat mindere lassen, maar dit wordt opgelost. Daar in tegen heeft Wilco ook bepaalde lassen vlak geslepen, zal ook niet voor niks zijn! Voor minder als 100% ga ik niet.
@Nick, precies het kost nogal wat tijd, als bijvoorbeeld Wilco dit zou doen wordt het een 100k project. Er is al genoeg door een ander aan gewerkt, nu lekker zelf aan hobbyen.
@Wilco, m'n pa helpt me inderdaad met lassen. Het grootste gedeelte is door hem gelast, mij gaat het nu ook steeds beter en netter. Laat het een en ander opnieuw doen, moet gewoon 100% zijn. Het eindresultaat zal niet onder doen voor dat van jou of Michel
Als de auto terugkomt van de autosportcompany gaan we eens even gas geven..
skywalker38
10-03-2016, 23:07
Ik hoop niet dat je het als een belediging ziet want dat is niet de bedoeling,ik vind het alleen zonde van alle dure/mooie die je gebruikt
Mijn vader kan ook lassen en heeft veel plaatwerk van zijn auto destijds zelf gedaan maar als ik kijk naar hoe mijn ouwe heer heeft gelast en hoe Wilco het bij mij heeft gedaan is dat toch een wereld van verschil,
Ik ben ook van mening dat men soms ook wel kritisch mag wezen,zonder iemand hierbij te beledigen,ik heb ook kritische vragen gehad bij het ontwerpen van de spoilers en zal velen ook niet mooi vinden wat ik doe,daar heb ik ook begrip voor
DutchWilco
10-03-2016, 23:22
Ik maak op uit jouw text dat je onze auto's ziet als het niveau wat je voor ogen hebt en zie ik als positief.
Maak er vooral geen strijd van en probeer vooral je eigen auto te bouwen zonder te veel bezig te zijn met die van een ander. Ik meet mij aan niemand en probeer het elke dag weer beter te doen dan de dag daar voor zonder te kijken wie het beste is, want dat is geen gezonde motivatie. Er zijn genoeg bedrijven met werk waar ik tegen op kijk omdat ik het simpelweg erg mooi vind en graag naar werk kijkt wat bijvoorbeeld met de hand gebouwd is. Niet om mij daar mee te meten, maar omdat ik het waardeer en het leuk vind om daar deel van uit te mogen maken en van een bedrijvigheid, die steeds minder word helaas.
Voor wat mijn eigen mk2 betreft, wil ik vooral een zo goed mogelijke auto bouwen, en niet 1 die de mooiste of het snelste is, maar 1 die ik bouw voor mijzelf, en mijn gezin om daar straks zo veel mogelijk plezier mee te hebben. Ik bouw deze om mijn belofte naar mijn kinderen en mijzelf na te komen en niet omdat ik ergens prijzen wil winnen. Ik heb dan ook voor een motor, bak, aandrijflijn gekozen waar geen concurrentie in is omdat dat dit juist iets is waar ik mij niet mee bezig wil houden. Mijn oude Blauwe mk2 is ook geen allemansvriend en zal deze ook niet worden.
Ik vind het leuk om andermans werk te zien en zal nooit oordelen hier over. Ook zal ik nooit zeggen dat de door ons gebouwde auto's beter of mooier zullen zijn. De klanten die bij mij komen, hebben een wens of een bepaald beeld of doel voor ogen waar ik dan mijn best voor doe om dit beter en netter te maken als wat zij voor ogen hebben zodat zij tevreden zullen zijn. Niks naar buiten gericht en ik zou jou ook willen adviseren om lekker je eigen ding te bouwen zonder te veel stil te staan wat een ander mooi of goed zal vinden of niet. Het lijkt mij niet gezond als je ons als concurrent zou zien, want dat zijn wij niet.
knarfmk1
13-03-2016, 10:44
Dat, en je leert nooit zoveel als door het zelf te doen! Ik heb ook leren lassen en plaatwerken door de golf ( en er valt nog steeds veel te leren) en help met die kennis nu mijn vader weer die aan een Volvo P1800 is begonnen. Ik ga straks ook zelf met wat hulp aan mijn kabelboom beginnen, waar ik echt heel weinig ervaring in heb, dit wilde ik eerst uitbesteden maar ik ga het toch zelf doen, omdat ik er dan weer een hoop van leer :)
chrisjuh
13-03-2016, 15:27
Ik vindt het juist wel vet als je pa ermee helpt, who cares about lasnaden?
Moet ook niet al te strak zijn vindt ik, het is een raceding en geen trailerqueen toch?
GolfKaatsheuvel
13-03-2016, 16:39
Zonder de hulp van pa lukt het niet, probeer zoveel mogelijk zelf omdat ik dat zowiezo het fijnste vind werken maar soms heb ik hulp nodig. Auto moet gewoon 100% zijn en naar m'n zin, maar dit gaan we oplossen :thumbup:
Vrijdagavond nog even de originele stuurbevestiging eraf geslepen, klaar voor de autosportcompany..
Als die terugkomt nog ff bovenste plaatjes met puntlasboor eraf halen en gaatjes dichtlassen ..
http://myalbum.com/photo/fnv3zVCuA2xN/360.jpg
Ook al iets kunnen regelen voor de electronische stuurbekrachtiging ombouw :)
Gistermiddag dus de golf naar de autosportcompany gereden met pa, duwen was iets te ver :D (4,9 kilometer van m'n huis af haha)
http://myalbum.com/photo/imMxuBUqEzMI/360.jpg
Als de terugkomt weer bak aan de gang, heb er zin in ;)
knarfmk1
14-03-2016, 14:19
Dat je pa meewerkt is natuurlijk alleen maar leuk!
Ben benieuwd hoe de stuurbevestiging wordt.
DutchWilco
14-03-2016, 15:51
Ik zou graag wat uitleggen omdat er maar weinig zijn die mijn achtergrond weten en ik het idee heb dat er mensen zijn die denken dat ik alles in mijn schoot geworpen heb gekregen.
Het laswerk van mijn eerste auto heb ik 3 jaar over gedaan, was klaar op mijn 19e. Dit chassis heeft mijn stiefvader op laten knijpen door de oudijzerboer omdat hij niet wilde dat ik geld van mijn rekening zou halen om hem te laten spuiten :screwy:
Wees blij dat je een vader hebt en al helemaal 1 die je ook steunt en zelfs helpt met wat jij zo leuk vind.
Jullie kennen mij niet en ik wil hiermee alleen maar laten weten dat het ook anders kan. Voor mij was het een ongezonde motivatie die mij heeft gebracht waar ik nu ben. Na mijn eigen Golf 2 project, zal de volgende voor mijn oudste zoon zijn hoop ik en is helemaal wild van de Scirocco :D Zijn eerste zal echt niet zo mooi en extreem gaan worden als jouw Golf mk1, maar ik hoop dat hij er veel van mag leren en we een leuke tijd mogen hebben.
De gedachte dat ik word gezien als concurrent vind ik niet leuk. Ik bouw mijn eigen auto voor 99% alleen en net als jullie in de avonduren en probeer alleen maar te motiveren ipv te kijken wie de beste is. Ik hoop dat hier begrip voor is.
GolfKaatsheuvel
18-03-2016, 14:31
Auto is klaar, maandagavond halen!! Foto's zeggen genoeg denk ik. Met dank aan the autosport company!
http://myalbum.com/photo/a6COBuyS6xGT/360.jpg
http://myalbum.com/photo/78cn3wBfPzZa/360.jpg
http://myalbum.com/photo/brjN7h6uzH9Q/360.jpg
http://myalbum.com/photo/Hu6ygEdSCTa1/360.jpg
http://myalbum.com/photo/ZfRAmF7YkHwd/360.jpg
http://myalbum.com/photo/NozaEGFfI8Ul/360.jpg
http://myalbum.com/photo/h9JFVIQBU1Rj/360.jpg
knarfmk1
18-03-2016, 15:13
Ziet er goed uit!
giuliettaevo
19-03-2016, 22:28
Is nu de hele kooi vernieuwd? :confused: Is net of hij er anders uitziet.
Ziet er wel netjes uit zo. :thumbup:
GolfKaatsheuvel
19-03-2016, 22:40
Nee, alleen na de B-stijl is nieuw(naar de torens achter, met kruis en gussets), dwarspijp tussen A-stijl en B-stijl, V in het dak en gussets in de deurkruizen..
Maandagavond ophalen!
GolfKaatsheuvel
23-03-2016, 09:51
Maandag om 17:00 de golf weer opgehaald bij the autosportcompany, ben er echt blij mee!
Rond 20:00 begon het toch te kriebelen om nog ff wat te doen..
Accu past er precies achter, krijg nog iets meer ruimte als die vast gezet wordt. Ook met de gordel gaat het goed, en volgens de richtlijnen. Dat zit gelukkig goed.
http://myalbum.com/photo/ByKQxBVV3lx9/360.jpg
http://myalbum.com/photo/zyf3cjDyaUj5/360.jpg
http://myalbum.com/photo/NNjzdTBg8Og1/360.jpg
http://myalbum.com/photo/pK0AKTFL4uWP/360.jpg
Volgende stap, stuurkolombevestiging maken
GolfKaatsheuvel
01-06-2016, 08:04
Heb afgelopen tijd niet stil gezeten, maar had weinig zin om moeite te doen om er iets op te zetten..
Bij deze een update met veel foto's!
Claus von Essen rubbers en Powerflex zwart binnen gekomen voor de syncro achteras.
http://myalbum.com/photo/WzdVUKjm7G3m/360.jpg
http://myalbum.com/photo/mgLtAPEqBtyl/360.jpg
http://myalbum.com/photo/Z8tMPsNY7r5h/360.jpg
Omgebouwd naar uniballs
http://myalbum.com/photo/XDM3tHKNodJw/360.jpg
http://myalbum.com/photo/AGPsokYuHH9i/360.jpg
http://myalbum.com/photo/TX0LaNXzXBcj/360.jpg
http://myalbum.com/photo/Je2k1a2V1DyK/360.jpg
Haldex eronder
http://myalbum.com/photo/o0KzKGtYiv7M/360.jpg
Stuk cardanas , komt met kruiskoppeling nog meer naar boven..
http://myalbum.com/photo/CC0SQOndHcUf/360.jpg
http://myalbum.com/photo/SW7XAvpYbwRG/360.jpg
Plekje voor de hoofdstroomschakelaar(denk ik)
http://myalbum.com/photo/b1aBU6dWAq0K/360.jpg
Remsysteem af op de leidingen na
http://myalbum.com/photo/qLsdqI8fssHA/360.jpg
http://myalbum.com/photo/aQJN2wY3ee99/360.jpg
http://myalbum.com/photo/dXXdc176u8qx/360.jpg
http://myalbum.com/photo/aIevF6sAqVxy/360.jpg
Zondagochtend bijna 450km gereden voor een 6km oude set semi-slicks (Federal 595 RS-R 235-40-17)
http://myalbum.com/photo/vEyNe6K8pSGj/360.jpg
http://myalbum.com/photo/fnSlasN5cd7z/360.jpg
Motorblok pas aan het maken, gaat allemaal net.. Als ik tijd over heb aandrijfassen eronder en hoeken meten, dan blok 100% op z'n plek hangen en nieuwe motorsteunen lassen..
http://myalbum.com/photo/BZGSPq9e7BEI/360.jpg
http://myalbum.com/photo/0cmiRzyA80Pr/360.jpg
http://myalbum.com/photo/U5ZbnKBlijDM/360.jpg
http://myalbum.com/photo/lSZSCBkLYKoC/360.jpg
http://myalbum.com/photo/eZqlKtf8XcKE/360.jpg
Maus bedankt voor de spullen om het carbon dak vast te plakken!!
http://myalbum.com/photo/vlsz3YND3DHi/360.jpg
Zodra de motor erin hangt cardanas op maat maken..
Dit is de cardanas, middelste stuk hangt in lagers, aan de uiteindes zitten rubberen schijven, die wil ik dus vervangen voor kruiskoppelingen
http://myalbum.com/photo/DL5mUAwdnFtv/med.jpg
Dit is ongeveer de bedoeling, die flens rechts is dan zeg maar de flens op de bak en diff..
http://myalbum.com/photo/L5nOJ2njabtq/360.jpg
Middelste as heb ik al nieuwe homokineten en lagers voor, met veel moeite via classic parts kunnen regelen..
http://myalbum.com/photo/nOdQwYTx6GrG/360.jpg
Dit was het wel ff denk ..
Mark_MK1
01-06-2016, 11:25
Gaaf! :rock: Gaan die banden passen onder de kasten of ga je er een bergcup kit op zetten?
daar is weer mooi wat gebeurd! :cool:
GolfKaatsheuvel
06-06-2016, 08:43
Passen niet in de kasten zo, bergcupkit is weer te breed dus het zal zelf verbreden worden.
Voorkant wil ik later nog in poly na laten maken denk ik!
GolfKaatsheuvel
28-06-2016, 15:22
Afgelopen week aantal uurtje gehobbyd, maar t blok hangt nu op de nieuwe steunen! Onderste motorsteun(dogbone) moet ik nog maken.. Van de veerpoten naar de nieuwe steunen komt nog een stukje pijp ter versteviging voor de chassisbalken.
http://myalbum.com/photo/msJVHrSjEbRM/360.jpg
http://myalbum.com/photo/H8sas6kOAiM5/360.jpg
http://myalbum.com/photo/X8LtYnddmEHV/360.jpg
http://myalbum.com/photo/msJVHrSjEbRM/360.jpg
http://myalbum.com/photo/G5ndSG4epw9P/360.jpg
http://myalbum.com/photo/af4I517kAjJa/360.jpg
http://myalbum.com/photo/GoXYuXRqHesx/360.jpg
http://myalbum.com/photo/SQcF0WHW4lZC/360.jpg
http://myalbum.com/photo/btoCMW6dKBJb/360.jpg
http://myalbum.com/photo/wxJ5oQKiwEi2/360.jpg
http://myalbum.com/photo/PrCF0WCuTA1u/360.jpg
http://myalbum.com/photo/kFeuSsbAy6oR/360.jpg
http://myalbum.com/photo/iSGq1OumHD0A/360.jpg
Ook eindelijk kunnen meten voor de cardanas, contact gehad met Rietveld Aandrijfassen en die geven aan dat het geen probleem is wat ik wil!
Ook bij de stealer originele bouten/ringen voor de flenzen en imbussbouten met onderplaten voor de homokineten besteld .. Dan is alles nieuw van de cardanas straks(nieuwe lagers en homokineten etc heb ik al)
Cardanas gaat schuin omhoog straks, hoop dat m'n stuurhuis omhoog kan naar de originele plek zodat ik meer ruimte overhou om met de downpipe er onderdoor te kunnen
http://myalbum.com/photo/DXdgai8eFdLR/360.jpg
http://myalbum.com/photo/jTcY2BWfLXub/360.jpg
http://myalbum.com/photo/ECTEenGOc3D0/360.jpg
Weer genoeg plaatjes dacht ik zo, tot snel!
Cardanas ligt nu bij de specialist, zal hopelijk snel terug komen!
Weer paar updates
Beugels voor de remleidingen..
https://myalbum.com/photo/8eq0agF28LG0/360.jpg
Ook alvast wat delen voor de uitlaat in bestelling..
1x. Flexibele stuk RVS 3,5" in/out
https://myalbum.com/photo/OE0HEEscGpNk/360.jpg
2x RVS dempers 3,5" in/out (4,25" dik, 9" lang dempergedeelte)
https://myalbum.com/photo/BMAIbxwWhJQR/360.jpg
8x RVS V-Band set 3,5"
https://myalbum.com/photo/H60eqqYGvsBz/360.jpg
Zodra de cardanas terug is en op z'n plek hangt, wil ik vanaf einde tunnel achterste deel uitlaat al gaan maken ivm ophangpunten!
knarfmk1
30-06-2016, 07:31
Lekker bezig weer :thumbup:
GolfKaatsheuvel
04-07-2016, 22:19
De semi slicks op de velgen laten draaien
https://myalbum.com/photo/KWbJSkQ0vdgM/360.jpg
Wielranden achter eraf en wielen erop
https://myalbum.com/photo/TZwU6b2Ysqy1/360.jpg
Dikke kont! Nu nog een paar goede wielranden erop
https://myalbum.com/photo/kYSlHu9LyfRj/360.jpg
https://myalbum.com/photo/X2d1uNmTz2hA/360.jpg
https://myalbum.com/photo/nAWIZlBG38ch/360.jpg
Pewi Vwteam
05-07-2016, 11:49
3.5 inch😨 onder een mk1 dat word leuke uitdaging.
giuliettaevo
05-07-2016, 13:18
Geen originele achteras zal hopelijk wel schelen.
Bij Nick zijn jetta met de Mercedes diesel erin en rwd zijn we onder de aandrijfas door gegaan, ook 3.5". Misschien gaat dat hier ook wel? Is de uitlaat ook makkelijk te demonteren.
Hou wel rekening dat de uitlaat behoorlijk uit kan zetten in de lengte als hij heet wordt...
GolfKaatsheuvel
05-07-2016, 13:35
Maat van Nick? Ja enigste manier in onder de as door, zou geen probleem moeten zijn omdat ik toch niet gigantisch laag ga..
Dit is een perfect voorbeeld, zoiets gaat het worden
(Ook een golf 1 4-motion met syncro as)
https://myalbum.com/photo/HywlAKUCGtsk/360.jpg
BasApeldoorn2
05-07-2016, 14:42
Booooh die is dik zeg!
Heb je daar meer foto's van ?
Is dat intercooler en radiateur oid?
Je zou ook de pijp nog "on-rond" kunnen maken om niets in oppervlakte in te leveren maar wel in hoogte te winnen.
giuliettaevo
05-07-2016, 20:48
Maat van Nick en mede bouwer van zijn jetta... ;)
GolfKaatsheuvel
31-07-2016, 22:05
Afgelopen tijd een en ander gedaan en binnen gekregen..
Vibrant Performance 3,5" RVS dempers en flex-stuk
https://myalbum.com/photo/SHfJAEMuN2sx/360.jpg
Degelijke en nette "topmounts" gemaakt en achterpoten
https://myalbum.com/photo/BQCuMelABA64/360.jpg
3,5" RVS V-band klemmen met flenzen
https://myalbum.com/photo/eHVj200caVcP/360.jpg
Eindelijk de cardanas klaar
https://myalbum.com/photo/AdB7QlSKdtbP/360.jpg
Cardanas gemonteerd
https://myalbum.com/photo/EHZANyCcLkRC/360.jpg
https://myalbum.com/photo/47qyI71UKjcw/360.jpg
Uitlaatbuizen RVS 3,5" binnen en proef passen
https://myalbum.com/photo/BRaEbIthjngm/360.jpg
Gehecht
https://myalbum.com/photo/U6XSRFZpvS2B/360.jpg
Wacht nog op grotere RVS 3,5" demper voor in de tunnel en RVS ophangbeugels / uitlaatrubbers
https://myalbum.com/photo/NKETyOZaaJor/360.jpg
Nu nog op zoek naar een einddemper..
Nog genoeg te doen, zal snel weer updaten
zo spulleke hoor..
ook erg benieuw naar de operatie van het dak.
GolfKaatsheuvel
31-07-2016, 22:45
Afgelopen tijd een en ander gedaan en binnen gekregen..
Vibrant Performance 3,5" RVS dempers en flex-stuk
https://myalbum.com/photo/SHfJAEMuN2sx/360.jpg
Degelijke en nette "topmounts" gemaakt en achterpoten
https://myalbum.com/photo/BQCuMelABA64/360.jpg
3,5" RVS V-band klemmen met flenzen
https://myalbum.com/photo/eHVj200caVcP/360.jpg
Eindelijk de cardanas klaar
https://myalbum.com/photo/AdB7QlSKdtbP/360.jpg
Cardanas gemonteerd
https://myalbum.com/photo/EHZANyCcLkRC/360.jpg
https://myalbum.com/photo/47qyI71UKjcw/360.jpg
Uitlaatbuizen RVS 3,5" binnen en proef passen
https://myalbum.com/photo/BRaEbIthjngm/360.jpg
Gehecht
https://myalbum.com/photo/U6XSRFZpvS2B/360.jpg
Wacht nog op grotere RVS 3,5" demper voor in de tunnel en RVS ophangbeugels / uitlaatrubbers
https://myalbum.com/photo/NKETyOZaaJor/360.jpg
Nu nog op zoek naar een einddemper..
Nog genoeg te doen, zal snel weer updaten
Mark_MK1
01-08-2016, 10:29
Damnn.. Mooie spullen hoor zeker de v-band. Is ideaal :thumbup: zoi willen dat ik zelf ook zo kon lassen :rolleyes:
ziet er allemaal weer goed uit! wat een kachelpijp ook onder door
GolfKaatsheuvel
04-08-2016, 20:03
Mini update, 10mm dik RVS gedraaide ophangbeugels met rubbers binnen.. Nu de demper(tunnel) nog en weer verder passen en meten
https://myalbum.com/photo/nqFoCU1Pr0nq/360.jpg
Vandaag einddemper besteld van Powersprint, RVS 350x125mm en 3,5" in/uit.
https://myalbum.com/photo/hppcZwtxzk1r/360.jpg
Had liever alle dempers van hetzelfde merk gehad(waarom geen idee) maar had niks naar m'n zin..
Eindstuk moet ik nog ff over nadenken ..
3.5 inch😨 onder een mk1 dat word leuke uitdaging.
Ik zie bij de 'dikke' Amerikanen vaak dat ze een 3,5" buis doorhalen en die dan gaan verbreden;
http://i64.tinypic.com/1494avt.jpg
bron; https://www.facebook.com/propontiacdotcom/?fref=ts
GolfKaatsheuvel
06-08-2016, 16:21
Ken ze inderdaad, zijn kant en klaar te koop met verloop naar ronde buis etc.
Kan de uitlaat met dempers goed kwijt, cardanas zit vrij hoog in de tunnel.. Kan niet over de achteras, dus moet er wel onderdoor. Vind het nog reuze meevallen, en kan niet zo laag want ook helpt.
Enigste waar ik nu weer aan twijfel is waar de uitlaat naar buiten komt. Mede door de diameter (88,9mm)
-Originele plek, schuin omhoog.
-In het midden van de kont.
Ga hier nog even mee stoeien zodra de dempers binnen zijn..
GolfKaatsheuvel
09-08-2016, 14:18
Bumpersteunen carbon achterbumper gemaakt, alu strip 40x3mm, en zit met industriële kit binnen op de bumper vast.
Ga ze toch nog proberen te verstevigen op advies van Carlo.
Bumper weegt namelijk niks, 450 gram, maar zit ook met (rij)wind en trillingen.
https://myalbum.com/photo/INJfDqaLQ8Ry/360.jpg
https://myalbum.com/photo/SzLPVqbyuoTf/360.jpg
https://myalbum.com/photo/Jnku5y97Qwwe/360.jpg
https://myalbum.com/photo/0LVklSx9U02l/360.jpg
https://myalbum.com/photo/6osaUDVBGPhn/360.jpg
Van de week aan de voorbumper beginnen, ook knipperlicht steunen maken in de bumper want ze zijn denk ik de steuntjes vergeten..
Ook vandaag de RVS Powersprint 3,5" (350x125mm) demper binnen gekregen die als einddemper dienst gaat doen
https://myalbum.com/photo/O38iDLJCezs7/360.jpg
GolfKaatsheuvel
13-08-2016, 08:43
Van de week nog ff de uitlaat eronder geknoopt.. Zit nog wat werk aan om hem iets netter te hangen, ophangbeugels maken en dan definitief hangen.
https://myalbum.com/photo/bysfPbaQzOWD/360.jpg
https://myalbum.com/photo/bETqXG1UiesD/360.jpg
https://myalbum.com/photo/J3TG5K3L8MQI/360.jpg
https://myalbum.com/photo/Fm3ID0gnPqG4/360.jpg
Pvc eindstuk voor het idee :lol:
https://myalbum.com/photo/mE6qWWBs9RaT/360.jpg
Ook nog een dikke set remmen gescoord(pas na de 22e ophalen)
AP Racing 5200 4-pots remklauwen(2,4 kilo ps) met 2-delige AP Racing 330x28mm schijven. Schijven zijn op maar daar was de prijs ook na.
https://myalbum.com/photo/LOTvvm9gQRbm/360.jpg
https://myalbum.com/photo/W2wnySiDWPkK/360.jpg
het schiet op zo te zien, knappe werken
Heel erg knap!
Mooi spul allemaal :)
knarfmk1
15-08-2016, 09:05
Nice,
erg dikke klauwen!
GolfKaatsheuvel
23-08-2016, 14:11
Knipperlicht steunen gemaakt in de voorbumper:
https://myalbum.com/photo/67AFhmmE25gP/360.jpg
Gaten in het front groter gemaakt:
https://myalbum.com/photo/90XLxfUNw5Ae/360.jpg
https://myalbum.com/photo/SdGUUbEGFo7t/360.jpg
Gatenzaag in de carbon voorbumper gezet, altijd spannend:
https://myalbum.com/photo/at2Vd0DBnTB8/360.jpg
Drogen:
https://myalbum.com/photo/q7bYYLzZyRti/360.jpg
Setje 2-zuiger AP Racing remklauwen gekocht (geleverd op een Opel Speedster)
Deze zijn voor 288x25 schijven, ideaal voor op de achteras. 1.6kg per stuk. Achter komen ook 2-delige schijven.
(Krijg de foto's er niet op, te klein.. Komen wel als ik ze heb)
Voorbeeldje met 305mm schijven:
https://myalbum.com/photo/IkclUNr5Vew6/360.jpg
GolfKaatsheuvel
07-09-2016, 12:59
Weer wat kleine dingetjes...
Bumper zonder tape
https://myalbum.com/photo/1fGpnMZ8UyY6/360.jpg
Brandstofpompen systeem aan begonnen
(Tank-pompen AN10, vanaf de pompen wordt het AN08)
https://myalbum.com/photo/Ry8HnncjWbjT/360.jpg
https://myalbum.com/photo/qjyVeHVnbUL1/360.jpg
Begonnen aan brandstofleidingen, wat spullen gehaald:
https://myalbum.com/photo/Jy31EwharjOY/360.jpg
https://myalbum.com/photo/ArlPBFtZON5R/360.jpg
https://myalbum.com/photo/BNVmBjBYdq6X/360.jpg
Nu proberen de beugels een plekje te geven
https://myalbum.com/photo/WAHd61rAqbHr/360.jpg
https://myalbum.com/photo/JhN9Le27Ue0c/360.jpg
Eindelijk de remmen bijna compleet
AP Racing 4-pots met 330x28mm 2-delige schijven voorkant. Achter 2 pots AP Racing klauwen voor 288x25mm schijven.. Nog kijken wat voor schijven het gaan worden en dan passend maken en alles opnieuw in kleur:
https://myalbum.com/photo/1d5LSKAI0uBN/360.jpg
https://myalbum.com/photo/XE0sh9SsckbI/360.jpg
https://myalbum.com/photo/PCBuwPxJt4bj/360.jpg
https://myalbum.com/photo/ouwRS3n5vcrA/360.jpg
Testfitje
https://myalbum.com/photo/ecVWiQYW1gGx/360.jpg
:eek: :eek: :eek:
wat een project!! Super gaaf
gaat allemaal de goede kant op hier :thumbup: dikke spullen
NielsDub
08-09-2016, 12:20
Vet! Mooie remmen set-up! :thumbup:
GolfKaatsheuvel
02-10-2016, 23:31
Zo waar paar dingen gedaan.
Brandstofleiding beugels op z'n plek(m4 moertjes op de bodem gelast.
https://myalbum.com/photo/7871d6X5R2MD/360.jpg
https://myalbum.com/photo/CMDRAzlqYFcN/360.jpg
Losse brandblusser geplaatst met blindmoeren.
https://myalbum.com/photo/bauy1c5emD9T/360.jpg
https://myalbum.com/photo/E6dzKJsWB2aT/360.jpg
CAE shifter en hydraulische handrem ook een vaste plek gekregen met blindmoeren.
https://myalbum.com/photo/AEv6Kk15Poad/360.jpg
(Nog 1 of 2 beugels bij halen, net wat beter
https://myalbum.com/photo/gH3a6Ikkm4Z1/360.jpg
Achterlichten en bumperkapjes gekocht vorige week in Oss na lang zoeken.
https://myalbum.com/photo/OYkfx6kzmpAt/360.jpg
https://myalbum.com/photo/zI9GjyISt7zH/360.jpg
Best dik zo..
https://myalbum.com/photo/Fsm2wyg9bqut/360.jpg
De kleur die erop moet komen. Carbon Grey.
https://myalbum.com/photo/wHl8FLaktOqY/360.jpg
"Proef" plek bekijken hoofdstroomschakelaar.
https://myalbum.com/photo/Ktexw57rKoj7/360.jpg
Stuurkolom ga ik zsm nu echt hangen.
https://myalbum.com/photo/oHAYyA7u39KM/360.jpg
Koppelingen/ lasnippels gehaald the autosportcompany voor de olie catch tank
AN16 ontluchting, 2xAN12 ontluchting motor, AN8 retour/aftappen.
https://myalbum.com/photo/3mkQe6xj9NGW/360.jpg
Ouwe schroefset vast gelast op rijhoogte(kan niet iets spelen qua hoogte)
https://myalbum.com/photo/K45ZRzd0j1Cq/360.jpg
knarfmk1
03-10-2016, 07:49
Lekker bezig, die brandstof leidingen, komen die niet in de weg voor de voeten van de passagier? omdat ze schuin over de bodem lopen?
De hoofdstroomschakelaar heb ik ook net van het weekend dat plekje gegeven, past perfect :D
GolfKaatsheuvel
03-10-2016, 08:29
Ik had deze, komt net iets boven de leidingen vastgezet. Blusser moet ook nog even vast
https://myalbum.com/photo/3IH77OUwrG6r/360.jpg
Die alu versie is verkocht en zal binnenkort waarschijnlijk plaats maken voor z'n carbon broer haha
https://myalbum.com/photo/AQGwMXrDUliX/360.jpg
( ligt aan de maat, vond de alu versie smal, andere alu variant op maat)
GolfKaatsheuvel
22-02-2017, 21:18
Beetje Up to date houden dan maar..
Verbindingsstuk tussen de Bosch 044 pompen klaar bij de lasser en ff proefpassen:
https://myalbum.com/photo/VkpzIx8CteUO/360.jpg
Uniballs met draadbussen en plaatjes laten snijden voor de nieuwe stuurkolom:
https://myalbum.com/photo/d7rBSh3bkikN/360.jpg
Zelf een adapter gedraaid tussen stuuras en quick release:
https://myalbum.com/photo/pglAGtp1fqyz/360.jpg
Stuurkolom met draadeind als voorbeeld voor de juiste lengte:
https://myalbum.com/photo/ZBhGa4K8At2c/360.jpg
WMI tank gekocht, zelfde stijl als de brandstoftank.. test..
https://myalbum.com/photo/85jflLWlYClo/360.jpg
Intrax camberplaten en "custom veren"
https://myalbum.com/photo/bf0x3cKk2bKG/360.jpg
Definitieve stuuras laten maken door Mike!
Moet nog wel iets aangepast worden en omgebouwd worden naar electrisch:
https://myalbum.com/photo/ofzjosvNlrK7/360.jpg
Het magische moment na al die jaren in en op een frame. In de 2 takels en weer op z'n pootjes:
https://myalbum.com/photo/RiYpnR3t4aqt/360.jpg
Sachs RCS200 900+NM Race-koppeling met vliegwiel, friction diamant schijf en Bar-Tek bouten van Tim overgenomen nieuw:
https://myalbum.com/photo/4SFrc4CO1uFL/360.jpg
Auto opgeladen en naar de bandenboer om te zorgen dat de wielen recht onder de auto staan + voor juiste camber:
https://myalbum.com/photo/I5rzHkuidDS8/360.jpg
Auto staat nu bij Mike van Nunen voor wat laswerk waar ik niet aan wil beginnen(schutbord, verbrede wielranden op maat)
https://myalbum.com/photo/eql4ZFd2Oq2W/360.jpg
Bakken op bodem eraf, schutbord al gedeelte netjes gemaakt en bij de rdw geweest om m'n chassisnummer om te slaan, zegel gekregen. Moet nog terug als m'n nummer eruit is om het op een andere plek in te laten slaan:
https://myalbum.com/photo/JQQ8DD4ttGWB/360.jpg
Platen laden snijden door peter, dimple die erdoorheen en dan krijg je A en B stijl raamgussets:
https://myalbum.com/photo/3PwshvGycTiP/360.jpg
Op maat wielranden, nog niet klaar maar begint iets te worden:
https://myalbum.com/photo/kDjSU3XbYPEV/360.jpg
VEMS ECU - Kabelboom - Electronic Throttle Control overgenomen van Tim nieuw afkomstig van DP Engineering. Binnenkort langs voor wat dingen te bespreken en een Aim MXS Strada dash te bestellen(na een gesprek in december met de importeur van NL)
https://myalbum.com/photo/u1Cgi3DkWQcu/360.jpg
Deze week radiateur binnen gekregen voor de watergekoelde intercooler(de kleine) en nu wachten tot de oliekoeler binnenkomt. Komt nog wat aanpaswerk bij kijken maar wordt een mooi koelpakket..
https://myalbum.com/photo/ctQEPLJYiVpU/360.jpg
Dit was het een beetje, tot de volgende update..
mooie werken weer ziet er zo te zien goed uit op de soms wat kleine foto's :tongue:
GolfKaatsheuvel
22-02-2017, 21:48
Was me iets teveel werk om alle foto's los erop te zetten :D
Probeer het nu weer bij te houden..
Heel gaaf project!! Lekkere updates
Blijf het volgen.
Van Limburg
23-02-2017, 07:37
Heerlijk! Mooi spul allemaal.
Waar komt die WMI tank vandaan? Heb je al een idee met welke pomp je gaat werken?
GolfKaatsheuvel
23-02-2017, 09:32
Heerlijk! Mooi spul allemaal.
Waar komt die WMI tank vandaan? Heb je al een idee met welke pomp je gaat werken?
Via eBay Amerika, weet even niet zo welk bedrijf. 4 gallon tank.
Zit daarover nog een beetje in dubio, aquamist of snow performance systeem maar daar moet ik me nog over laten adviseren/inlezen
Mark_MK1
23-02-2017, 09:32
Super dik!! Ben echt fan van de combinatie stoel, shifter en handrem :thumbup:
knarfmk1
23-02-2017, 10:09
Ziet er allemaal weer goed uit! maar idd wel een beetje kleine fotos :D
The Skinnmeister
23-02-2017, 13:43
Ziet er gaaf uit!!!
GolfKaatsheuvel
02-03-2017, 07:32
Weer inkopen gedaan bij autosportcompany:
https://myalbum.com/photo/ecjRaMHRFM1M/360.jpg
Had nog bevestigings setje liggen voor de fan, veel beter en handiger zo:
https://myalbum.com/photo/wFWoixwvHK4H/360.jpg
https://myalbum.com/photo/IJVyrBs2M4q2/360.jpg
Radiateur motor links(2x12" SPAL fans), rechts radiateur met 1x12" SPAL fan voor het watergekoelde intercooler systeem:
https://myalbum.com/photo/IiOp4br8w37X/360.jpg
Billet aluminium electrisch waterpomp voor het W2A systeem:
https://myalbum.com/photo/Uxw25zQJ5Suo/360.jpg
The Skinnmeister
02-03-2017, 07:46
Die fan's en bevestigingen zijn idd :thumbup: . Verkopen wij op de zaak ook veel voor projecten etc.
Is dat dubbelzijdige tape die op de radiator komt achter die dopjes?
GolfKaatsheuvel
02-03-2017, 08:27
Aan de fan kant zit een dik rond stukje schuim tussen, aan de kant van de dopjes zitten een rond stukje rubber.. werkt echt mooi!
skywalker38
04-03-2017, 16:24
Wat is de achterliggende gedachte om je stuurkolom in uniballs te zetten?
Het lijkt mij dat je totaal geen beweging in je stuurkolom wilt hebben,ik heb veel race/bergcup auto's gezien maar nog nooit de stuurkolom zo bevestigd gezien in deze autos
GolfKaatsheuvel
05-03-2017, 19:34
Was de bedoeling om hem verstelbaar te maken, maar het is niet geworden wat ik dacht..
Heb het hier niet gemeld denk ik inderdaad, maar moet dit even opnieuw aanpakken.
Ook gister eindelijk m'n AIM MXS Strada dash meegenomen na het gesprek bij DP Engineering over het VEMS ECU- systeem wat ik al thuis heb liggen.
17 december bij de autosportcompany gesprek gehad met de importeur van AIM, nu heb ik hem eindelijk . Staat nu nog een tankmeter in bestelling, die pik ik binnenkort weer op bij DP..
Jammer dat ik niet de enige ben met z'n scherm, zelfde voor watergekoelde IC. Wou een beetje apart blijven maar dat is het al niet meer..
GolfKaatsheuvel
05-03-2017, 20:49
Alvast AN16 lasnippels radiateur W2a en AN16 adapters voor de waterpomp gehaald:
https://myalbum.com/photo/RqqRCgBN1rRn/360.jpg
Tilton pedalbox eindelijk naar m'n zin qua koppelingen, reservoir-pedalbox AN04, vanaf pedalbox naar remklauwen/koppelingcilinder AN03:
https://myalbum.com/photo/tPvyPzlM1CKD/360.jpg
https://myalbum.com/photo/cfy4oNWvafvu/360.jpg
17 december gesprek gehad bij de open dagen van de autosportcompany met de importeur van AIM, Albi-Engineering. Toen al besloten dat ik met het AIM MXS Strada(straat legaal vanwege de icoontjes op het scherm) ga rijden.
Gister via DP-Engineering eindelijk het scherm gekocht, ook informatie gesprek gehad over het VEMS systeem wat er allemaal mogelijk is. Ongelofelijk, alleen de Haldex aansturen moet via een losse controller, verder kan VEMS alles aansturen! Ook wordt het AIM scherm direct aan de VEMS ecu gekoppeld, kan dus alles rechtstreeks aflezen en heb geen extra of losse meters meer nodig..
https://myalbum.com/photo/A7YWjljGR6Pl/360.jpg
https://myalbum.com/photo/SYjdVoLMRTJX/360.jpg
https://myalbum.com/photo/0lPe00uIrwQ5/360.jpg
DutchWilco
06-03-2017, 08:44
Was de bedoeling om hem verstelbaar te maken, maar het is niet geworden wat ik dacht..
Heb het hier niet gemeld denk ik inderdaad, maar moet dit even opnieuw aanpakken.
Ook gister eindelijk m'n AIM MXS Strada dash meegenomen na het gesprek bij DP Engineering over het VEMS ECU- systeem wat ik al thuis heb liggen.
17 december bij de autosportcompany gesprek gehad met de importeur van AIM, nu heb ik hem eindelijk . Staat nu nog een tankmeter in bestelling, die pik ik binnenkort weer op bij DP..
Jammer dat ik niet de enige ben met z'n scherm, zelfde voor watergekoelde IC. Wou een beetje apart blijven maar dat is het al niet meer..
Ik weet niet zo goed waar je op doelt, maar aangezien je veel van mij aan het namaken bent zoals de motorsteunen met het buisje er tussen en de pedalbox en het benzinetank-idee van knarf heb overgenomen is het lastiger om uniek te blijven natuurlijk.
Door een Cockpit en spullen te kopen die momenteel het meest gebruikt en verkocht worden, is het natuurlijk niet vreemd dat je er meer van tegen zal komen. Mocht je uniek willen zijn of worden, zou je zelf dingen moeten maken waardoor hij uniek zal zijn of door producten te kopen die of minder i trek zijn of heel erg duur waardoor je het niet vaak tegen zal komen. Eeen 20VT is ook niet bijzonder meer, maar als je hem zo opbouwt dat hij anders is en/of anders oogt, is hij toch weer uniek.
De schermen zullen uniek zijn, net als de kleur die je nooit op een race-auto zal zien. De Schermen zijn Custom en uniek, de kleur carbon zwart, gebruikt niemand op een race-auto omdat je bv carbon en/of polyester delen nooit mooi strak kan krijgen en met deze kleur echt alles ziet. Elke steenslagpitje word een witte pit en deze kleur is moeilijk bij te spuiten en is dan ook de reden dat 90% van de race-auto's wit is als basis.
Wat ik probeer uit te leggen is dat veel onderdelen een logische keuze zijn omwille van kwaliteit/betaalbaar en dat veel keuzes een technisch reden heeft zoals een kleur enz waardoor een logische auto nooit geheel uniek zal zijn.
Je kan bij bv Knarf zien dat ondanks de kleur en andere logische keuzes een auto er toch geheel uniek uit kan zien en wat hem voornamelijk in de zelf gemaakte delen zit en zoals de wielkeuze enz. Ook de mk2 racer van Michel is uniek door de zelfgebouwde bodykit enz. Jouw auto zal straks uniek zijn door de verbredingsranden en kleur enz, en minder om de gebruikte onderdelen die in jouw geval een goede en logische keuze zijn en zou ik mij dan ook zeker niet druk om maken als ik jouw was :)
Mijn eigen mk2 bestaat uit veel niet bijzondere delen zoals de spartbordranden, spoiler, motor en bak enz die ook al veel vaker in de mk2 zijn gebouwd. Aan het einde zal hij toch herkendaar/anders zijn door alle kleine keuzes tezamen, details en door de delen die ik zelf heb gemaakt, maar ik bouw mijn eigen auto voor mijzelf en houd mij niet bezig wat andere er van zullen vinden en/of dat er onderdelen zijn die anderen ook gebruiken.
Bouw vooral wat jij zelf mooi vind en koop dat waarvan jij zelf vind dat het goed en mooi is. Jouw auto zal echt wel bijzonder zijn en verteld immers jouw eigen verhaal en maak je aub niet zo druk om anderen.
Kritiek is niet altijd negatief en ook een discussie kan positief zijn. Dit kan komen doordat er mensen zijn die de bouw volgen, geïnteresseerd zijn en misschien graag willen weten waarom er bepaalde keuze zijn of worden gemaakt waardoor dit hulpzaam kan zijn.
Man man man,
Hij zegt alleen 'wou een beetje appart blijven'
DutchWilco
07-03-2017, 09:19
Man man man,
Hij zegt alleen 'wou een beetje appart blijven'
Ik weet niet wat je hier mee bedoeld, maar je snapt de onderliggende toon (boodschap) niet helemaal volgens mij :shake:
Op het moment dat je deze niet begrijpt, zal het ook niet voor jouw bedoeld zijn waarschijnlijk.
Ik heb Ricardo gisteren gesproken op een positieve manier en er zaten veel dingen achter waar we het uitgebreid over hebben gehad. Diversen misverstanden zijn de wereld uit en dit was niet alleen iets tussen Ricardo en mij, maar er waren meer factoren. Niet alles hoeft openbaar lijkt mij, maar is gelukkig opgelost :thumbup:
GolfKaatsheuvel
16-03-2017, 13:12
Plaatjes van de lasser. Binnenscherm nu opnieuw maken en daarna de definitieve vorm geven aan de randen..
https://myalbum.com/photo/zT4DmrxcDYc3/360.jpg
https://myalbum.com/photo/tGnZYE9ekFIg/360.jpg
Mark_MK1
17-03-2017, 12:10
Zag het op insta, super dik. Maar waarom geen berg cup kit? Niet breed genoeg?
Dik hoor, die wielranden. Hoe ga je dat voor doen?
GolfKaatsheuvel
17-03-2017, 23:31
Bergcupranden waren juist iets te breed(van diverse mensen maten gehad) en zijn ook niet echt voor 17" geschikt..
Voorkant hetzelfde, is juist makkelijker omdat er geen binnenschermen in komen..
Wil uiteindelijk de voorschermen nog op maat laten namaken van poly/carbon iets in die richting..
The Skinnmeister
19-03-2017, 11:07
Vet hoor met die randen :thumbup:
GolfKaatsheuvel
28-03-2017, 22:42
Zelf raamgussets gemaakt:
https://myalbum.com/photo/G4ePzKxYJUw2/360.jpg
En erin gelast:
https://myalbum.com/photo/Z4nlkOcJ9PEP/360.jpg
https://myalbum.com/photo/LkOJQoUxhAnO/360.jpg
Nieuwe oliekoeler 25 rijen:
https://myalbum.com/photo/TMDaezrv7Vjx/360.jpg
Voorbeeld koelerpakket:
https://myalbum.com/photo/1zn7FeYtS9ZJ/360.jpg
Waterpomp watergekoelde intercooler binnen, nu kijken voor een geschikte plek:
https://myalbum.com/photo/jpLO792ixnbA/360.jpg
Mooiste is zo op het blok, maar moet nog even over nadenken(icm andere dynamo ofzo ook)
https://myalbum.com/photo/D0zWFuYhI6te/360.jpg
The Skinnmeister
29-03-2017, 12:47
Mooi :thumbup:
GolfKaatsheuvel
04-04-2017, 08:28
Alvast wat koppelingen gehaald om te testen.. AN16, best flinke jongens..
https://myalbum.com/photo/zRewj9FsZTa4/360.jpg
https://myalbum.com/photo/87FrR2VpABjs/360.jpg
Ook weer een update van de lasser, 3e wielrand zit erop, ook deze moet uiteindelijk met de rest netjes gemaakt gaan worden.. Ik vind het nu al vet!
https://myalbum.com/photo/o0MPe2arFIFW/360.jpg
https://myalbum.com/photo/m46YXi1ZiZA5/360.jpg
https://myalbum.com/photo/dwMsvhCb8cWe/360.jpg
https://myalbum.com/photo/n1E1t81PHDlc/360.jpg
https://myalbum.com/photo/tC10lXatZRCq/360.jpg
ewcaddymk1
04-04-2017, 18:01
Super netjes zo met die wielranden...love It
rondekker1983
05-04-2017, 06:02
Mooi hoor. Die wiel randen zijn die zelf gemaakt of ken je dat zo kopen?
GolfKaatsheuvel
05-04-2017, 12:57
Je kan kant en klare polyester/kunststof bergcup randen kopen, maar daar kwam ik niet lekker mee uit.
Daarom worden ze nu op maar gemaakt door een maatje..
Scherm helemaal af, op de onderkanten na. Die doen we pas als ze alle 4 af zijn!
https://myalbum.com/photo/gbTNKiSnQPvf/360.jpg
https://myalbum.com/photo/raSWOgJb3SHt/360.jpg
Voorschermen wil ik nog laten maken van poly/carbon, maar dat komt later
Fahrvergnugen
05-04-2017, 19:00
Heel mooi project. :thumbup:
Ik kom redelijk uit de buurt en ben binnenkort ook op zoek naar een bandenboer die de sporing.caster, camber etc. net iets anderders dan standaard af kan stellen. (zelf gemaakte wielophanging) Bij wie heb jij dit laten doen en wat is je ervaring?
Gr. Paul.
Ziet er super uit :thumbup:
GolfKaatsheuvel
06-04-2017, 20:23
Heel mooi project. :thumbup:
Ik kom redelijk uit de buurt en ben binnenkort ook op zoek naar een bandenboer die de sporing.caster, camber etc. net iets anderders dan standaard af kan stellen. (zelf gemaakte wielophanging) Bij wie heb jij dit laten doen en wat is je ervaring?
Gr. Paul.
Ik had wel wat info gekregen van het bedrijf die mijn vering gaat maken(Madeno Racing), maar ik heb het samen gedaan met Arjen van Waarts Banden uit Waalwijk(zou zeggen bel er ff heen :) )
Als die straks klaar is laat ik hem bij de autosportcompany uitlijnen/wegen etc, zit ook om de hoek voor mij.
Thanks mannen, ik ga er iets moois van maken! Voor dit laswerk gaat de eer naar de lasser, vakmannetje!!
Inkedami
14-12-2018, 07:06
Hier nog vorderingen ?
GolfKaatsheuvel
14-12-2018, 18:14
Jazeker .. zal kijken of ik dit weekend even een update kan doen
Van Limburg
14-12-2018, 23:57
Hou je topic eens bij:D die golf is al een heel stuk verder!
Blijft mooi om te zien. Je had een goede basis voor je remschijf adapters ;)
martinus83
15-12-2018, 20:39
Zat toevallig ook te lezen van de week, heb niet veel topics opgeslagen maar deze zat er wel tussen! ;-)
GolfKaatsheuvel
16-12-2018, 18:09
Zoals afgesproken een aantal fotos..
Motorruimte
https://myalbum.com/photo/192AySJ29tDp/1k0.jpg
Lichtgewicht GRP deuren uit Engeland
https://myalbum.com/photo/17cG8buQQnGO/1k0.jpg
Set polycarbonaat ramen uit Engeland, 5mm hardcoated met schuifraampjes.
https://myalbum.com/photo/pBoorkkGSxoY/1k0.jpg
Carbon delen en deuren..
https://myalbum.com/photo/qtTGoA4FFXa6/1k0.jpg
Elektrische stuurkolom
https://myalbum.com/photo/VC0RgFeajLzR/1k0.jpg
Mijn eigen stuur aan laten passen
https://myalbum.com/photo/vxgC5mWvPuFp/1k0.jpg
Plaat voor pedalbox laten frezen
https://myalbum.com/photo/6Sh84CG0fJjH/1k0.jpg
Op maat surgetank laten maken voor 2x044 pompen
https://myalbum.com/photo/wNOchAvr3dPA/1k0.jpg
Handrem gekocht(zonder blokkeerfunctie)
Blokkeerfunctie gemaakt, tilton remcilinder, tilton remdrukbegrenzer en tilton draaiknop balancebar pedalbox
https://myalbum.com/photo/mxepGXem1C37/1k0.jpg
https://myalbum.com/photo/ZBvLW1yU6sh4/1k0.jpg
Buisje voor remleiding en kabel balancebar, zonder problemen voor cardanas in tunnul
https://myalbum.com/photo/52VqmOv8ulwq/1k0.jpg
Billet dogbone overgenomen
https://myalbum.com/photo/gJr094cjCVKs/1k0.jpg
Carbon steun display laten watersnijden
https://myalbum.com/photo/wcL0mNSDlhDW/1k0.jpg
Ecumaster EMU Black, PMU16, CAN 8 keyboard, Can Switchboard(stuur) en kabelset
https://myalbum.com/photo/LeFGVJbVBgMZ/1k0.jpg
Custom stuurlagerhuis
https://myalbum.com/photo/LQtcwGzezPKz/1k0.jpg
https://myalbum.com/photo/CCe1IJYRpgxC/1k0.jpg
https://myalbum.com/photo/vvuGC833xZjo/1k0.jpg
Spyker Racing stuurspacer
https://myalbum.com/photo/7C5KT0OfpAIy/1k0.jpg
Spyker Racing quick release
https://myalbum.com/photo/ZBWlakV8DTti/1k0.jpg
Voor keyboard en 12v aansluiting
https://myalbum.com/photo/VEQ9puZetnwK/1k0.jpg
https://myalbum.com/photo/4UVPP1ATYFvI/1k0.jpg
Carbon plaatje later watersnijden
https://myalbum.com/photo/dEtDhyZ2W9uM/1k0.jpg
Basis voor pedalbox
https://myalbum.com/photo/TtI6ybUCzFJM/1k0.jpg
Begint aardig wat te worden zo
https://myalbum.com/photo/PvcEzgqk88BW/1k0.jpg
Set AP Racing schijven, 330x28 en 280x25,4
https://myalbum.com/photo/BjZ5EDsfXtoz/1k0.jpg
Voorkant, harten laten 3D printen om te testen, worden zsm van alu gemaakt.
https://myalbum.com/photo/4FymNOEHkOcj/1k0.jpg
Achterkant , harten en adapters laten 3D printen om te testen, worden zsm van alu gemaakt.
https://myalbum.com/photo/wWgCWP1nFG0t/1k0.jpg
Toch nog best wat fotos, niet alles wat ik gedaan heb.
Dogbone zit er onder als test, nieuwe degelijke steun maken.
Nu druk bezig met de aandrijfassen passend maken om daarna nieuwe geharde assen te laten maken.
Zal proberen het weer een beetje up to date te houden!
CaddyMK1-86
16-12-2018, 19:54
waanzinnig gaaf!!!
EnVeeZee
17-12-2018, 00:07
Serieus mooi dit :spankit:
Mooi dat je met dat 3d printen kunt proefpassen... de tijd van MDF voorbeeldjes zagen ligt nu dus definitief achter ons!
Nog ff een vraagje.... die elektrische stuurkolom... komt die nog uit een bepaald type auto of is dit ook speciaal voor dit soort projectauto's te koop?
Ik heb zelf een Up! stuurkolom/bekrachtiging op het oog voor een T1 project
Pedaalemmer
17-12-2018, 10:33
Mega!
Super ! :cool: :cool: :cool:
GolfKaatsheuvel
17-12-2018, 15:25
Mooi dat je met dat 3d printen kunt proefpassen... de tijd van MDF voorbeeldjes zagen ligt nu dus definitief achter ons!
Nog ff een vraagje.... die elektrische stuurkolom... komt die nog uit een bepaald type auto of is dit ook speciaal voor dit soort projectauto's te koop?
Ik heb zelf een Up! stuurkolom/bekrachtiging op het oog voor een T1 project
Komt van eerste model twingo af blijkbaar, via via gekocht die dit bij (exclusieve) oldtimers inbouwde als beroep.
Kwam laatst pas achter, heb nu ook de verbinding tussen stuurhuis en stuurkolom van een twingo gebruikt. Wel origineel golf 1 stuurhuis gewoon nog.
Die Bruine
17-12-2018, 15:38
Bijna zes jaar verder, respect hoor! Alleen het beste van het beste, zoals het hoort.
Super gaaf al die engineering parts! :cool: I love it!
knarfmk1
18-12-2018, 20:43
Nog steeds een super project, wel blijven posten hier hoor! :thumbup:
turbojo2
18-12-2018, 21:07
Nog steeds een super project, wel blijven posten hier hoor! :thumbup:
Helemaal mee eens hehehehe.
blijven posten! super update's
The Skinnmeister
30-12-2018, 13:14
Ziet er super uit :thumbup:
GolfKaatsheuvel
28-01-2019, 22:15
Nieuwe op maat geharde assen en kineten, zou zeker goed moeten zijn voor 1000Nm. (Eerst set originele assen verstelbaar gemaakt om de juiste lengte te bepalen)
https://thumbs-eu-west-1.myalbum.io/photo/1k0/693ad66e-1c04-4583-a2d5-3a275d0784ab.jpg
Nieuwe Ecumaster ADU7(AIM verkocht)
https://thumbs-eu-west-1.myalbum.io/photo/1k0/07f8600e-7719-42a8-a92b-1a1341efbcd5.jpg
https://thumbs-eu-west-1.myalbum.io/photo/1k0/a00a663f-2499-4945-bdae-3139ee46f939.jpg
Ecumaster
https://thumbs-eu-west-1.myalbum.io/photo/1k0/b3cf6cf7-fcc2-480e-b14b-0d4b7f066d6f.jpg
Damn, dit is toch wel een heel ruig project hoor...wordt zo te zien nergens op bespaard!
Pedaalemmer
29-01-2019, 11:46
Wow....inderdaad heeeeeel ruig.
ECUMASTER!!! Tof om te zien dat meer mensen de weg naar deze fantastische producten weten te vinden!!
GolfKaatsheuvel
30-01-2019, 09:52
ECUMASTER!!! Tof om te zien dat meer mensen de weg naar deze fantastische producten weten te vinden!!
Eigenlijk door Brian93 overgestapt (en een tuner waarvan contact zwaar slecht was)
Afgelopen zondag nog even gesproken met de mannen van ecumaster NL in Leeuwarden en eens gezien wat het nu echt kan. Echt fantastisch!!!
Moet er nog even langs voor info over de Haldex controller en of ik het met 1 PMU ga redden. Zitten 15min van me vandaan ong.
Spullen heb ik nu allemaal bij Johan van VVT gekocht!
Nog 1 water methanol pomp en dan kan ik in principe al beginnen met de bedrading.
Aangezien ik daar 0 ervaring mee heb gaat dat nog leuk worden...
Tevens ook voor de AP klauwen rondom nieuwe revisiesets besteld..
Inkedami
30-01-2019, 14:10
Misschien heb ik het gemist , maar wat voor Motor komt hier in ?
GolfKaatsheuvel
30-01-2019, 14:31
Misschien heb ik het gemist , maar wat voor Motor komt hier in ?
20vt, 1.8->2.1 700pk is al een hele tijd de planning.
Eerst de koets zover afmaken, motor laatste. Hangt overigens al wel pas erin met MK4 (vibratech) steunen.
20vt, 1.8->2.1 700pk is al een hele tijd de planning.
Eerst de koets zover afmaken, motor laatste. Hangt overigens al wel pas erin met MK4 (vibratech) steunen.
Dat gaat iets geven! :eek:
Dan kom ik er 500 te kort :redface:
racecees
04-02-2019, 07:15
Supermooi project om te volgen!
Wat zijn de voordelen van ecumaster ten opzichte van AIM?
Ik was me aan het oriënteren op AIM icm een KMS computer maar ben een beetje onkundig op dit gebied...
Je hebt zoveel spullen gekocht, komt er ook een compleet nieuwe kabelboom in? (canbus?)
En gebruik je dan niks van de originele kabelboom?
Gr. Cees
Voordeel is dat je alles bij elkaar hebt van 1 fabrikant wat afgestemd is op elkaar. Is wat makkelijker met de documentatie. Hoewel de combo KMS met AIM niets mis mee is.
Zelf ook voornemens om mijn gechipte G60 op digi1 t.z.t te vervangen door een ecumaster black, kan waarschijnlijk ook met de classic maar je wilt in de toekomst altijd meer. Waarom? Controle over alles. Alles nieuw van computer, kabelboom tot sensor/acuator. Loopt zoveel mooier dop de laatste type nieuwe type injectoren i.p.v. ev1. Maakt al een groot verschil naar sem-sq en dan nog de mogelijkheid naar vol seq.
Tevens ben ik voornemens om een vw motorsport 16vg60 van een vriend hiermee op te bouwen. Want die blijft anders ook hangen in het digi1 tijdperk.
Volg dus met belangstelling de projecten van Extremy en GolfKaatsheuvel. Het is een flinke investering maar als je een project voor jaren aangaat is het de investering waard.
GolfKaatsheuvel
06-02-2019, 08:25
Het ecumaster scherm is wat uitgebreider dan de AIM MXS strada die ik had(nieuwe eigenaar gaat er een KMS MD35 aan hangen), maar ga er vanuit dat de versie met datalogger ook wel meer kan dan de strada.
Kabelboom wordt idd geheel nieuw, en ook via canbus. Moet hier nog veel over leren aangezien ik daar ook weinig tot geen verstand van heb.
Binnenkort ff langs de importeur voor meer info.. Wil het graag zelf gaan maken !
Kabelboom wordt idd geheel nieuw, en ook via canbus. Moet hier nog veel over leren aangezien ik daar ook weinig tot geen verstand van heb.
Binnenkort ff langs de importeur voor meer info.. Wil het graag zelf gaan maken !
Als je omtrent het maken van de kabelboom vragen hebt, dan stuur je me maar een berichtje. Ik ben zeker nog geen expert maar zou een hoop vragen moeten kunnen beantwoorden :thumbup:
Audi1981
08-02-2019, 21:07
Respect hoor, zo lang bezig al :thumbup:
Inkedami
18-06-2019, 19:10
Hier nog vooruitgang geboekt ?
turbojo2
18-06-2019, 20:20
Hier nog vooruitgang geboekt ?
Ben ook benieuwd
Ik kan ook aansluiten. :)
The Skinnmeister
19-06-2019, 06:40
Ben ook benieuwd
+1 :D
GolfKaatsheuvel
20-06-2019, 13:03
Tijdje bezig geweest met maken van nieuwe meubels en op maat aquarium, dat is afgerond, en motivatie was op. Maar ben met Pinksteren weer begonnen.
Nieuw displaysteun getekend, 3D laten printen moet nog even passen.
Gisteren Snow Performance water methanol pomp binnen gekregen.
Zal vanavond wat fotos plaatsen, maar zit weer beweging in!
GolfKaatsheuvel
20-06-2019, 21:34
Begin deze maand heel de garage leeggeruimd, maanden niks gedaan en dat was toch een bende. Golf buiten gezet en ff fotos gemaakt.
https://thumbs-eu-west-1.myalbum.io/photo/1k0/4ad4805c-c68a-48ce-88ab-bc315fd4c672.jpg
https://thumbs-eu-west-1.myalbum.io/photo/1k0/1a3222ec-e738-4605-88b1-e223639de897.jpg
https://thumbs-eu-west-1.myalbum.io/photo/1k0/70c18267-83e6-49ad-8b71-a135cd9f557e.jpg
Plekje bedacht voor de EMU Black en PMU. Nu aan het kijken of er een 2e PMU bij moet , wil geen zekeringkast of iets dergelijks. Komen wat schuin te staan, op een verhoging zodat de schakelkabels onderlangs kunnen.
https://thumbs-eu-west-1.myalbum.io/photo/1k0/c03efb2f-5047-402c-8b3d-4a32eef3e771.jpg
Snow performance water methanol pomp, deze zou de EMU Black aan moeten kunnen sturen.
Komt onder te tank te zitten, zaterdag ff wat koppelingen halen.
https://thumbs-eu-west-1.myalbum.io/photo/1k0/a1fb8b57-64f8-4342-9cbd-2e4c8a28f656.jpg
https://thumbs-eu-west-1.myalbum.io/photo/1k0/1eeeab20-989b-4afb-85a5-9aba7eb20894.jpg
https://thumbs-eu-west-1.myalbum.io/photo/1k0/e8555486-f285-40d2-9c21-5a5c6e4941a7.jpg
Nieuwe displaysteun getekend en laten 3D printen om te testen, wordt uiteindelijk weer van carbon
https://thumbs-eu-west-1.myalbum.io/photo/1k0/4d30de4a-b616-4b27-8732-5aa77bbc33fc.jpg
https://thumbs-eu-west-1.myalbum.io/photo/1k0/f1e5e41d-a751-4617-98c3-330e471ec65f.jpg
Tot de volgende, zou wat sneller moeten gaan nu ik weer wat motivatie heb!
Boah ! :eek: :cool: :cool: :cool:
Black Devil
21-06-2019, 06:55
😍 super vet!!!
knarfmk1
21-06-2019, 07:22
Lekkah!!
Yaikzzz....dit word een tof karretje !!
Nice! bruut apparaat toont weer heel anders als het dan zo buiten staat :thumbup:
Van Limburg
26-06-2019, 21:44
Weer top materiaal!
GolfKaatsheuvel
04-02-2020, 20:55
Volksforum
Hier maar weer eens een update, hele tijd geleden zag ik.
Golf heb ik vorige week weggebracht naar mn ouders, hier zal die een maandje of 2 denk ik blijven staan ivm aankoop grond , nu eerst even de tuin groter maken en een overkapping bouwen.
Maar wees niet bang, ik heb nog wat dingen lopen en daarna een beetje meer gas geven aan de Golf 1.
Afgelopen jaar weinig gedaan ivm aankoop “nieuwe” daily, die eerst naar mn zin gemaakt moest worden.
Audi A3 8P, 3.2 V6 Quattro DSG.
-Verlaagd dmv AP Schroefset.
-Ander setje wielen en laten spuiten.
-Ramen laten blinderen.
-Brembo Z18 voor, alles gereviseerd en in Porsche Hybride groen met geperforeerde schijven rondom
-RS grill
-Origineel RS3 stuur en pook(gebruikt)
-Originele RS3 achterklep spoiler(gebruikt)
-Originele RS3 onderbumper(nieuw)
-Originele RS3 diffusor(nieuw)
-Zelf custom RVS catback uitlaat gemaakt en nog wat kleine dingen.
https://myalbum.com/photo/oZfqPqmbxzTQ/360.jpg
Nu weer verder met de golf:
In oktober langzaam de draad weer opgepakt.
Grootste verandering is de krachtbron.
De 1.8 20vt is verkocht en heb een 2.5 5 cilinder NA terug gekocht. Origineel geleverd in de USA in diverse modellen.
Ook dit blok gaat uit elkaar en komt uiteraard een turbo op. Planning is nog iets extremer..
https://myalbum.com/photo/gNJuPu7q9PSq/360.jpg
Proefpassen:
https://myalbum.com/photo/G9TBLY5jTLbd/360.jpg
MK5 R32 gasklep. Inlaat wordt een custom cnc gefreesde:
https://myalbum.com/photo/yWTcdtfgsVcP/360.jpg
2x Alu radiateur, 1 motor en 1 voor W2A intercooler.
1xMK4 GTI en 1x MK2:
https://myalbum.com/photo/2vKXtWnLWLer/360.jpg
https://myalbum.com/photo/t6JFcNpyPiiB/360.jpg
2x SPAL fans nieuw, 11 en 14”
https://myalbum.com/photo/kES9gA2JnQG9/360.jpg
Testfit in mijn testfront, met nieuwe oliekoeler: https://myalbum.com/photo/T7qJDskspTcd/360.jpg
https://myalbum.com/photo/QVbrtyHtG8AP/360.jpg
Lichtgewicht 90A motorsport dynamo: https://myalbum.com/photo/us2x5S9R9YZ3/360.jpg
Omdat de stuurbekrachtigings pomp en airco pomp komen te vervallen wilde ik dat ook goed aanpakken.
Normaal zitten er 2 snaren op, ik probeer nu op 1 snaar.
Waterpomp-poulies aanpassen.
Locatie dynamo aanpassen.
En looprollen aanpassen.
Origineel:
https://myalbum.com/photo/bkipeBB2YnUv/360.jpg
Testsetup:
https://myalbum.com/photo/K3sVbfcnSZbW/360.jpg
Originele steun(hier zit ook deel motorsteun aan vast: https://myalbum.com/photo/B8GtJQFfZqRD/360.jpg
3D tekening:
https://myalbum.com/photo/ykgm4gZRE3oL/360.jpg
En 3D print wordt nu gemaakt, duurt 34 uur:
https://myalbum.com/photo/snGKPfLAy23u/360.jpg
1e van de 4 custom harten is klaar, worden uiteindelijk ook zwart geanodiseerd:
https://myalbum.com/photo/qzSxzxUscWqU/360.jpg
Eindelijk mijn op maat plaatje af voor bedieningspaneel en trekhendel brandblussysteem:
https://myalbum.com/photo/tJYAArhzjNqB/360.jpg
https://myalbum.com/photo/kxbnzG3qDkqS/360.jpg
Moest een klein beetje ruimte maken voor de motor: https://myalbum.com/photo/VNkGda2ddHR7/360.jpg
https://myalbum.com/photo/2yBC6UiNP5Zo/360.jpg
Balk in front weg, nog afwerken en een buis ertussen: https://myalbum.com/photo/Y4twTUpekPCp/360.jpg
Custom motorsteun laten cnc frezen, in combi met de vibratechnics steun: https://myalbum.com/photo/tNmgGB8m4oQc/360.jpg
https://myalbum.com/photo/75n25PpoFoRq/360.jpg
Bar-Tek sandwich plate en oliefilter, en RS3 waterpomp: https://myalbum.com/photo/uAigX4oSfcEE/360.jpg
Cnc oliefilterhuis en vacuümpomp delete:
https://myalbum.com/photo/VUCRHtPjisqt/360.jpg
https://myalbum.com/photo/XjHRAv2SgNMp/360.jpg
Voor de rest komt er nog een gefreesde kleppendeksel op, en zoals vermeldt een gefreesd inlaatspruitstuk.
Nog genoeg te doen, na de tuin weer volgas verder.
Tot de volgende update!
Ricardo
Cabriolobster
05-02-2020, 10:40
Bizar gaaf project!
Dikke updates weer. :thumbup:
Mijn hemel, wat een super tof project !!
En die 5 cilinder....i'm in love !! :)
Wat een tof project blijft dit toch! Al die custom gemaakte onderdelen tillen het echt naar een nog hoger niveau!
Heel erg vet! En de 5 cilinder.... :cool:
Waarom heb je gekozen voor de ongeblazen 2.5 ten opzichte van de geblazen (ttrs) veriant als ik vragen mag?
GolfKaatsheuvel
18-02-2020, 11:19
Heel erg vet! En de 5 cilinder.... :cool:
Waarom heb je gekozen voor de ongeblazen 2.5 ten opzichte van de geblazen (ttrs) veriant als ik vragen mag?
Opzich heel makkelijk. RS3 blok kost een fortuin, en moet ook open voor hoge vermogens.
Basis van dit blok is grotendeels identiek vergeleken met het RS3 blok, maar kost 5 a 6x minder dan het RS3/TTRS blok.
Aangezien het blok dus toch open moet een makkelijke keus.
Moet wel zeggen dat er een RS3/TTRS krukas in moet komen ivm vermogens doel. Past er zo 1 op 1 in omdat ik het “nieuwere” type blok heb met dezelfde ketting.
Opzich heel makkelijk. RS3 blok kost een fortuin, en moet ook open voor hoge vermogens.
Basis van dit blok is grotendeels identiek vergeleken met het RS3 blok, maar kost 5 a 6x minder dan het RS3/TTRS blok.
Aangezien het blok dus toch open moet een makkelijke keus.
Moet wel zeggen dat er een RS3/TTRS krukas in moet komen ivm vermogens doel. Past er zo 1 op 1 in omdat ik het “nieuwere” type blok heb met dezelfde ketting.
Heb even gekeken en het prijsverschil is inderdaad aanzienlijk, ben benieuwd wat je er van gaat maken als hij open is!
Mooie vondst als alternatief voor de TTRS/RS3 motoren! :thumbup:
Inkedami
25-10-2020, 19:34
Hier nog vooruitgang, ben toch zo benieuwd waar dit eindigt?
GolfKaatsheuvel
27-10-2020, 10:18
Jazeker, heeft een tijdje stil gelegen ivm aankoop grond, en bouwen overkapping + tuin etc etc.
Werk daarnaast ook erg veel dus tijd is altijd wel een dingetje.
Motor is volledig uit elkaar en alle onderdeelnummers in kaart gebracht.
Momenteel bezig met de koets , dingen aanpassen/opnieuw doen. Oa door prutswerk van mezelf, ook de bodem boven de achteras (wat Wilco jaren geleden erg netjes heeft gemaakt) opnieuw doen, die vanwege mijn brandstoftank. Dat heb ik er grotendeels al uitgeslepen.
Zal kijken of ik tijd kan maken om wat foto’s te plaatsen..
Heb het een en ander gekocht de laatste tijd.
CNC kleppendeksel en CNC adapter gasklep uit Canada
Nieuwe Porsche 82mm gasklep.
Nieuwe OEM RS3 krukas
Nieuwe OEM RS3 krukaspoulie
CNC poelies van Boost Brother Garage Amerika .
CNC IE fuelrail
Nieuwe OEM R8 bobines
Zo goed als alle boutjes rubbertjes pakkingen nieuw OEM bij de dealer gekocht.
CNC inlaatflens is ook in de maak.
Daarnaast zou mijn CNC custom dynamo steun ook eindelijk binnenkort klaar gaan zijn.
Keuze injectoren is gemaakt, nu de stangen zuigers etc en dan kijken of er met Black friday volgende maand misschien nog wat interessante deals gemaakt kunnen worden😅
Zoek anders of Facebook even op Golf 1 20vt 4-motion project, daar staan wat foto’s op.
Ricardo
GolfKaatsheuvel
28-10-2020, 21:50
Hierbij dan wat foto’s:
Zelf kantelbrug gemaakt, hydraulisch in hoogte verstelbaar:
https://myalbum.com/photo/KNHkQJtfRtxt/360.jpg
https://myalbum.com/photo/GKqVX5hcfCWp/360.jpg
Motor uit elkaar gehaald, alle nummers genoteerd en ook in bakken gedaan:
https://myalbum.com/photo/ceCacCxi7CEa/360.jpg
Dealer leeg gekocht:
https://myalbum.com/photo/rcgcdJ9ksr6R/360.jpg
RS3 krukas nieuw OEM:
https://myalbum.com/photo/m2rAAa9uN9tw/360.jpg
https://myalbum.com/photo/uVQpKD2XstAk/360.jpg
Nieuwe spullen:
https://myalbum.com/photo/x5L62vrmrhde/360.jpg
https://myalbum.com/photo/kwHN9oo4bnCT/360.jpg
https://myalbum.com/photo/gqsFJ5B9Xmwo/360.jpg
https://myalbum.com/photo/qh4ehU3BP88f/360.jpg
https://myalbum.com/photo/ZqetjDetaEX2/360.jpg
OEM vs RS3 oliepeilstok:
https://myalbum.com/photo/6EWhdv2ZAcN4/360.jpg
https://myalbum.com/photo/6MxeyUy3kvcA/360.jpg
https://myalbum.com/photo/fShYBgtwQuBX/360.jpg
Moet met de RS3 peilstok nu wel goed komen denk ik.
AP Racing klauwen gestraald:
https://myalbum.com/photo/khPBGbFcJmrj/360.jpg
https://myalbum.com/photo/hLjqSpymowBc/360.jpg
Dynamo steun bijna gereed voor de CNC machine:
https://myalbum.com/photo/oi9xGjnLh3DU/360.jpg
EnVeeZee
28-10-2020, 22:18
Benieuwd waar dit heen gaat, tof dat er weer gepost wordt :thumbup:
VeeDubber
29-10-2020, 08:43
Mooi gemaakt die kantelbrug!
Al tien jaar bezig😅
Tof dat je er nog mee verder gaat.
Al tien jaar bezig😅
Tof dat je er nog mee verder gaat.
Helemaal mee eens.
Een Golf R kopen en opbouwen naar 500 pk was een stuk makkelijker geweest, maar voor ons wel een saai topic. :D
:own:
Wat Scully zegt :cool:
GolfKaatsheuvel
01-11-2020, 21:52
Ben inderdaad al (veel te) lang bezig.
Uiteindelijk zijn er 2 factoren die remmen, en dat zijn de centen en tijd. Bij de meeste wel bekend🤣
Werk ontzettend veel, dat zit wel goed. Tijd is daardoor wel een stukje lastiger.
Ook uiteraard een hoop dingen tussen gekomen in al die jaren waardoor de golf wat meer op de achtergrond is geraakt.
Sinds de wijziging naar 5-cilinder ook weer zin, alleen kwam begin dit jaar na 3 jaar ellende met de gemeente eindelijk het akkoord over de grond rond het huis, waar ik de afgelopen maanden druk mee bezig ben geweest . Doe alles zelf
Dit is nu klaar dus kunnen weer verder.
Ben overigens nu bezig met drijfstangen en zuigers, daar hoor ik komende week meer over.
Langzaam spullen verzamelen.
En voornamelijk aan de koets verder nu als er tijd over blijft.
Zal proberen wat meer te plaatsen!
Ricardo
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.