mischa72
08-01-2013, 09:50
Hallo allemaal,
Ik heb in mijn Arosa een AKK blokje liggen (1.4 8V, 60pk). Helaas kleppert dit blok nogal. Vermoedens van "specialisten" gaan uit naar een kantelende zuiger of een versleten nokkenas. Ook heb ik het idee dat de auto vermogen mist. Om me voor te bereiden op een motorwissel en te kijken in hoeverre het mogelijk is om iets meer koppel te krijgen heb ik dus de volgende vraag:
Zijn een AKK en AEE blok kwa grootte gelijk? Ik weet dat de AKK een 1.4 en de AEE een 1.6 is. Beiden zijn MPI, maar de 1.6 heeft toch wel wat meer koppel. Een vervolgvraag is of het mogelijk zou zijn om de 1.6 met de inspuiting van de 1.4 te rijden of dat hij dan veel te weinig brandstof krijgt. Ik vraag dit omdat ik dan waarschijnlijk geen problemen heb met de startblokkering en zo.
Groeten,
Mischa
Ik heb in mijn Arosa een AKK blokje liggen (1.4 8V, 60pk). Helaas kleppert dit blok nogal. Vermoedens van "specialisten" gaan uit naar een kantelende zuiger of een versleten nokkenas. Ook heb ik het idee dat de auto vermogen mist. Om me voor te bereiden op een motorwissel en te kijken in hoeverre het mogelijk is om iets meer koppel te krijgen heb ik dus de volgende vraag:
Zijn een AKK en AEE blok kwa grootte gelijk? Ik weet dat de AKK een 1.4 en de AEE een 1.6 is. Beiden zijn MPI, maar de 1.6 heeft toch wel wat meer koppel. Een vervolgvraag is of het mogelijk zou zijn om de 1.6 met de inspuiting van de 1.4 te rijden of dat hij dan veel te weinig brandstof krijgt. Ik vraag dit omdat ik dan waarschijnlijk geen problemen heb met de startblokkering en zo.
Groeten,
Mischa