View Full Version : 1.4 tsi of 2.0 tfsi?
g-loudertje
04-01-2013, 16:48
Ben om het moment aan het kijken voor een Scirocco 3. Hebben jullie ervaring met de 160 pk versie vd 1.4? Is het verstandig om deze te laten chippen? Of beter dan toch voor de 2.0 gaan?
Weet dat de 1.4 een tijd problemen heeft gehad met de kettingen. Zijn er nog andere zwakke punten? En van de 2 liter?
Wil sowiezo een dsg.
Groetjes Yann
2.0 drinkt graag een slokje extra, een 1.4 TSI 160 PK rijdt echt prima en het verbruik is zeker vele male beter als een 2.0... Wij hebben zelf een 160 PK 1.4 TSI gehad in een golf 5 (nieuw gekocht en met een 100.000 KM verkocht). Wij hadden de 6 bak hand geschakeld maar wellicht dat het met DSG anders is (?).
g-loudertje
07-01-2013, 14:39
Het extra verbruik is eigenlijk wel logisch. Wat reed je dan gemiddeld kwa verbruik?
2 liter is wat dorstiger, maar dat loopt ook als de brandweer !!
Mijn 2.0 tfsi drinkt bij stadsverkeer 1/10 en snelweg 1/12.5.
g-loudertje
07-01-2013, 17:12
Mijn 2.0 tfsi drinkt bij stadsverkeer 1/10 en snelweg 1/12.5.
Dat is goed te doen eigenlijk. Zijn er nog dingen waar ik op moet letten, motorisch gezien?
Black Devil
07-01-2013, 21:18
2.0tsi dsg zou ik voor gaan. Sterke blokken en met een goede chip is het eigenlijk al een bommetje.
g-loudertje
07-01-2013, 21:37
Heb pas met een 122 pk gereden maar dat viel heel erg tegen.
Een collega heeft een Audi q3 met een 2.0 tfsi met s-tronic(dsg). En dat beviel erg goed.
Hoorde wel dat ze een beetje olie verbruiken de 2 liters. Kan iemand dat beamen? Is het de zelfse motor als de mk5 gti?
Black Devil
07-01-2013, 21:43
Is 'Audi' probleem 2.0 en 1.8 tsi, is andere motor dan de 'gti' motoren
silbergti
07-01-2013, 22:28
Bij normaal gebruik scoor ik met de 2.0 Tfsi ong 1:12,5.
(Golf 5 GTI)
Ik kan niet direct een reden bedenken om de 1.4 te nemen. Wellicht is ie wat zuiniger maar lang niet zo fijn dan de 2.0 Tfsi.
Ook qua duurzaamheod vraag ik me ook af wat de 1400 op den duur doet.
Als je meer pk's en koppel wilt kun je de 2.0 niet laten staan. Maar misschien ben ik wat bevooroordeeld?
g-loudertje
07-01-2013, 23:20
Is 'Audi' probleem 2.0 en 1.8 tsi, is andere motor dan de 'gti' motoren
Oke, thnx!
Een reden zou zijn dat de prijs nogal uiteen loopt. Al zijn de 2.0 vaak voller kwa opties wat mij ook wel aan staat. Vanaf augustus gaat mijn collega halve weken werken en zal dan ook meer moeten gaan rijden.
Ga binnenkort maar met verschillende proefrijden.
Bedankt voor de info guys :thumbup:
Tiefleger
07-01-2013, 23:23
Bprijs even een PM sturen die heeft een 1.4 (bomvolle) scirocco 3. Vraag hem eens na zijn ervaringen. Hij heeft hem trouwens ook te koop staan.
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volkswagen/m625859788-bomvolle-scirocco-1-4-tsi-160pk-highline-sport.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr
g-loudertje
07-01-2013, 23:30
Bprijs even een PM sturen die heeft een 1.4 (bomvolle) scirocco 3. Vraag hem eens na zijn ervaringen. Hij heeft hem trouwens ook te koop staan.
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volkswagen/m625859788-bomvolle-scirocco-1-4-tsi-160pk-highline-sport.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr
Zal em een pm sturen! Thnx :)
ik heb met zo'n 1.4 gereden,weet niet wat het prijsverschil is maar ik was aangenaam verrast[en ben best wat gewend ;)]vind het een leuk motortje voor zo'n ding.
2 liters is wel leuk,maar wel veel hogedrukpomp problemen,drijfstanglagers,carterontluchting.
al weet ik niet of de 1.4 in dat opzicht veel beter is.
g-loudertje
07-01-2013, 23:40
Zit toch 3/4 duizend verschil in. En ze zijn moeilijk te vinden.
Tis met andere woorden maar afwachten met beide motoren? :rolleyes:
Zit toch 3/4 duizend verschil in. En ze zijn moeilijk te vinden.
Tis met andere woorden maar afwachten met beide motoren? :rolleyes:
ik weet het niet,1.4 hoor ik zelf weinig over,en hebben wij volgens mij ook nog niet aan gewerkt.2.0 daarentegen :rolleyes:
g-loudertje
07-01-2013, 23:52
ik weet het niet,1.4 hoor ik zelf weinig over,en hebben wij volgens mij ook nog niet aan gewerkt.2.0 daarentegen :rolleyes:
De 1.4 was toch met de kettingen die op gingen rekken? Weleens wat op autoweek gelezen.
Allemaal knap staaltje techniek maar zo'n torretje in een 'grote' auto klinkt nog ff vreemd
De 1.4 was toch met de kettingen die op gingen rekken? Weleens wat op autoweek gelezen.
Allemaal knap staaltje techniek maar zo'n torretje in een 'grote' auto klinkt nog ff vreemd
dat zou kunnen idd,maar ik vervang dan alsnog liever eens een ketting als dat alles is.
g-loudertje
08-01-2013, 00:05
dat zou kunnen idd,maar ik vervang dan alsnog liever eens een ketting als dat alles is.
Dat is waar. Eerst maar met beide gaan rijden. Wil de beslissing ook niet te snel maken. Heeft me in het verleden een hoop geld gekost om met voornamelijk emotie te kopen :shake:
als je met een 2.0 rijd wil je waarschijnlijk die 1.4 niet meer.....maja,ik zou economisch gezien wel voor een 1.4 gaan denk ik.daarmee sta je ook niet voor paal....
g-loudertje
08-01-2013, 00:18
Hoe houden de 1.4 zich na een chip? Als daarmee het vermogen 'probleem' is opgelost zou ik dat zeker overwegen. Bij jd zou je van 160 naar 210 gaan. Dit is toch een forse toename..
En er is dan wat geld over voor een dikke schroefset en hoepels :D
Spierings
08-01-2013, 18:49
Zou zelf de 2.0 pakken, in mijn ogen veel minder problemen als de 1.4 motoren
Naast de bekende kettingproblemen van de 1.4, wil de as van de turbo nog wel eens klemmen (Merkt: halen bij volgas 1800-3200 toeren) en komt het sporadisch nog wel eens voor dat er een gat in de zuiger is gebrand.
Beste G-loudertje,
Ik rij zelf een scirocco 3 edition met 1.4tsi 122 pk. Ik kwam van een audi tt 1.8t. Dit is een groot verschil, maar ik vind het heerlijk rijden. Kan gewoon lekker door rijden. Denk dat als je het allebei kan betalen de 2.0 de beste optie is.
gr
Maarten
en komt het sporadisch nog wel eens voor dat er een gat in de zuiger is gebrand.
Dit zou volgens mij aanduiden dat er sprake is van voorontsteking? Wat weer aangeeft dat er hotspots in de verbrandingskamer zitten? Als dit het geval is, zou ik een 1.4 mooi laten staan, want dan hebben ze dit allemaal bij intensief gebruik.
Spierings
14-02-2013, 22:46
Dit zou volgens mij aanduiden dat er sprake is van voorontsteking? Wat weer aangeeft dat er hotspots in de verbrandingskamer zitten? Als dit het geval is, zou ik een 1.4 mooi laten staan, want dan hebben ze dit allemaal bij intensief gebruik.
Kan meerdere oorzaken hebben, slechte inspuiting, slechte ontsteking etc.
Komt maar af en toe voor, is niet dat ze allemaal een keer aan de beurt zijn ;)
g-loudertje
14-02-2013, 23:06
Beste G-loudertje,
Ik rij zelf een scirocco 3 edition met 1.4tsi 122 pk. Ik kwam van een audi tt 1.8t. Dit is een groot verschil, maar ik vind het heerlijk rijden. Kan gewoon lekker door rijden. Denk dat als je het allebei kan betalen de 2.0 de beste optie is.
gr
Maarten
Heb 2 weken geleden met een 160 pk met handbak gereden en die heeft me aangenaam verrast. Hier zou ik zeker wel genoegen mee nemen.
Het is idd wel een prijsverschil tussen de 1.4 en 2.0. Ik zie wel wat er op mijn pad komt. Als het maar nette eerlijke dealer onderhouden auto is. Liefst toch ook bij een dealer vandaan. Weet et, kan duurder zijn maar de vw dealer bij mij in de buurt gaf mij een heel goed gevoel. Dat is voor mij belangrijk :)
Als je toch nog voor de 1.4 160pk handbak wil gaan kun je ook altijd bij nog eens komen kijken maak ik een speciale forum prijs voor je ;)
Ik ben ook bij de meeting bij Frans op de Bult dus als je hem nog wil zien kan dat daar ook.
Groet Branko
g-loudertje
16-02-2013, 01:05
Als je toch nog voor de 1.4 160pk handbak wil gaan kun je ook altijd bij nog eens komen kijken maak ik een speciale forum prijs voor je ;)
Ik ben ook bij de meeting bij Frans op de Bult dus als je hem nog wil zien kan dat daar ook.
Groet Branko
Heb de jouwe idd ook meerdere keren op mp bekeken Branko. Erg nette auto zo op de foto's te zien. De wielen zijn niet helemaal mijn ding maar dat is persoonlijke smaak.
Wil de Scirocco eigenlijk pas aan het eind van het jaar gaan halen. Ben nu hard op weg kwa financiƫn maar wil niet gelijk mijn buffertje gebruiken :)
mijn vader had een tiguan met 1.4 tsi, binnen de 60.000km 3x nieuw blok. wat een grafding was dat. 3e zuiger verbrand, ketting gerekt en de rest van alle problemen die er zijn met de 1.4.
voor mij iig nooit zon blok!
edit: voordat de 4e x eraan zat te komen heeft ie m verkocht! (gelukkig)
gr Mike
g-loudertje
17-02-2013, 03:17
Hoor wel wisselende verhalen. Een collega van me heeft een leon 1.4 tsi gehad(2 jaar, 60d) nooit geen problemen gehad. Die ingeruild voor een a3. Ook met een 1.4 tsi. Daar een goede 60d ook opgezet zonder enig probleem. Heeft em inmiddels ingeruild voor een nieuwe a3 1.4 tsi.
De keuze blijft lastig :rolleyes:
g-loudertje
24-02-2013, 22:47
Gisteren proef gereden met een 2.0 incl dsg. Eerlijk gezegd viel de auto tegen. Aan de ene kant is het leuk dat flipperen maar het voelt alsof je het niet volledig in de hand hebt. Ook het vermogen viel toch tegen. Tuurlijk gaat het erg goed van zijn plek maar je hebt nooit het gevoel dat het hard gaat. :shake:
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=225753694&cd=634919739370000000&asrc=st%7cs
De auto zelf was ook niet erg netjes. Wielen waren alle 4 gecorrodeerd, koplampsproeier kapje was een andere kleur en ontzettend veel steenslag.
Weet nu eigenlijk niet of ik wel voor een Scirocco moet gaan. Het is me toch niet spannend genoeg. Ga binnenkort is met een mk5 r32 rijden. Wie weet is dat wat voor me...
sex cilinder is altijd goed :thumbup:
g-loudertje
25-02-2013, 11:34
sex cilinder is altijd goed :thumbup:
Absoluut! Heb mijn oude vr6 af en toe wel vervloekt maar het geluid en beleving maakte een hoop goed :)
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.