View Full Version : Turbo's Caddy mk1 1.9 tdi
Jan-Turbo
23-12-2012, 18:19
Na 2 caddy's te hebben gehad en weer verkocht te hebben ben ik sinds mei weer de trotse eigenaar van een aparte caddy type 1.
T gaat om een originele nederlandse auto. Hoewel.... origineel?
De auto kocht ik als onafgemaakt project. De auto was rijdend aan de kant gezet en wegens tijdgebrek in een hoek gekomen.
Bij mij staat ie inmiddels ook even in de hoek door t stranden van mn golf 2 gtd. Als die klaar is (binnen nu en 2 weken hoop ik) dan kan er weer verder aan de caddy geknutseld worden.
Hierbij even wat foto's...
http://www.volksforum.com/albums/files/2/7/0/0/5/caddytdi8.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/7/0/0/5/caddytdi5.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/7/0/0/5/caddytdi1.jpg
Jan-Turbo
23-12-2012, 18:25
Op Transport naar huis...
http://www.volksforum.com/albums/files/2/7/0/0/5/2012-05-2517.53.15.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/7/0/0/5/2012-05-2517.53.02.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/7/0/0/5/2012-05-2521.33.23.jpg
Ik zal waarschijnlijk de enige zijn. Maar die middenconsole vind ik eigenlijk best leuk gedaan. Als hij bekleed is uiteraard
Jan-Turbo
23-12-2012, 18:30
17 inch... :D
http://www.volksforum.com/albums/files/2/7/0/0/5/2012-05-2521.33.36.jpg
Voor de wasbeurt.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/7/0/0/5/2012-05-2608.24.14.jpg
En erna...
http://www.volksforum.com/albums/files/2/7/0/0/5/2012-05-2608.42.38.jpg
Jan-Turbo
23-12-2012, 18:37
Eenmaal binnen eerst maar eens met de kabelboom begonnen
http://www.volksforum.com/albums/files/2/7/0/0/5/2012-05-2815.04.35.jpg
Er zit een dachboard van een Audi a3 in en op de gok geprobeerd er een dashboardkastje van een a3 onder te zetten...
http://www.volksforum.com/albums/files/2/7/0/0/5/2012-06-1622.01.41.jpg
Ook de oude stoelen verwijderd en er porsche stoelen voor in de plaats gezet (ooit eens 'zomaar' gekocht voor 25 euro... :thumbup:
En begonnen met de middenconsole te bekleden...
http://www.volksforum.com/albums/files/2/7/0/0/5/2012-08-0212.25.27.jpg
Erik Baas
23-12-2012, 18:41
Ik zal waarschijnlijk de enige zijn. Maar die middenconsole vind ik eigenlijk best leuk gedaan. Als hij bekleed is uiteraard
+1 :)
Jan-Turbo
23-12-2012, 18:44
Nu de zijkanten van het dash nog afwerken
http://www.volksforum.com/albums/files/2/7/0/0/5/2012-09-0921.48.09.jpg
Vloerbedekking er inmiddels ook in
http://www.volksforum.com/albums/files/2/7/0/0/5/2012-09-1516.48.15_426046.jpg
Totaalplaatje zoals t er nu uitziet. Bestuurdersstoel moet er nog weer uit om netjes te laten repareren (of iemand moet voor een schappelijk prijs nog 1 over hebben?) :D
http://www.volksforum.com/albums/files/2/7/0/0/5/2012-09-1516.48.39_555422.jpg
Jan-Turbo
23-12-2012, 18:52
Plaatjes van de buitenkant. De achterklep ben ik nog niet over uit eigenlijk. Deze strakke klep staat ook mooi maar ik heb op zolder nog een hele nette strakke originele achterklep liggen :screwy:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/7/0/0/5/2012-09-1516.43.01.jpg
G60 bumper er voor weg en een smalle bumper met daaronder een Hella spoiler er voor terug.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/7/0/0/5/2012-10-0711.43.22.jpg
T.z.t. nog een andere grille erin met chromen randen die wel netjes zijn...
http://www.volksforum.com/albums/files/2/7/0/0/5/2012-09-1516.42.12.jpg
Jan-Turbo
23-12-2012, 18:53
Ik zal waarschijnlijk de enige zijn. Maar die middenconsole vind ik eigenlijk best leuk gedaan. Als hij bekleed is uiteraard
:thumbup:
Audi1981
23-12-2012, 19:17
Beetje het rivella light gevoel: beetje vreemd, maar wel lekker :thumbup:
Jan-Turbo
23-12-2012, 19:18
In het midden tegen de achterwand van de cabine zie je een subwoofer zitten. Links en de 'tas' zit de accu...
http://www.volksforum.com/albums/files/2/7/0/0/5/caddytdi9.jpg
Omdat ik een subwoofer in een dergelijke kleine cabine overbodig vind heb ik de achterwand vervangen...
http://www.volksforum.com/albums/files/2/7/0/0/5/2012-09-0321.24.23.jpg
Dit is zoals de middenconsole er ongeveer uit komt te zien. De sleuven voor de kachelbediening word nog afgedekt met een aangepast origineel paneeltje
http://www.volksforum.com/albums/files/2/7/0/0/5/2012-08-1723.29.38.jpg
Hoe Meer foto's ik zie hoe leuker ik hem vind.
Jan-Turbo
24-12-2012, 12:20
Deze deuren zou ik graag willen hebben! Uiteraard wel met (audi)handgrepen aan de buitenkant maar zonder raamstijltje!
http://www.volksforum.com/albums/files/2/7/0/0/5/caddynicedoors.jpg
gooigolf
24-12-2012, 12:47
hij gaat lekker leuk ding .
wel veel zaakjes die je moet aan pakken maar gaat goedkomen ,
vrgr gooi
Jan-Turbo
24-12-2012, 13:10
K heb de tijd Gooi... En veel rijden zal ie toch niet omdat een comfort van onder 0 heel en bepaalde delen van mn lijf daar na een ongeluk niet al te lang tegen kunnen... :D
gooigolf
24-12-2012, 13:27
K heb de tijd Gooi... En veel rijden zal ie toch niet omdat een comfort van onder 0 heel en bepaalde delen van mn lijf daar na een ongeluk niet al te lang tegen kunnen... :D
haha oke ach tis hobby toch .
rustig blijfen wel leuke basis en supper velgen :thumbup:
succes :)
Die deuren komen uit de zuid-Afrikaanse caddy. Denk dat als je het glas en spiegels hebt je de bestaande deuren aan kan passen. Maar hang me er niet aan op
Na inzoomen lijken de spiegels me geen VW btw. Die van de SA caddy lijken meer op de mk2
Jan-Turbo
24-12-2012, 15:35
Die deuren komen uit de zuid-Afrikaanse caddy. Denk dat als je het glas en spiegels hebt je de bestaande deuren aan kan passen. Maar hang me er niet aan op
Komt idd uit zuid-Afrika. Daar werden ze tot voor kort ook nog gewoon gefabriceerd.
Ben al wat aan t neuzen geweest op t internet en in st.Johannesburg staan die dingen regelmatig te koop.Lijkt me dat er dan ook nog wel t 1 en ander aan onderdelen te bestellen is.
Een kennis gaat volgend jaar daar nog heen dus misschien dat die eens voor me kan kijken. Het mooiste zou zijn om 2 complete deuren over te laten komen maar dat zal in de papieren gaan lopen lijkt me...
Bestaande deuren aanpassen lijkt me een goedkopere optie...
Toekomstplannen..... :thumbup:
van die paarse zijn bmw-spiegels,e34 om exact te zijn.
http://i.marktplaats.com/00/s/NzY4WDEwMjQ=/$(KGrHqN,!iEFChVEHCnkBQyLCb0w5Q~~60_85.JPG
leuk projectje,al ben ik niet zo'n fan van die ruitbekleding wat je op de console hebt gezet.
Jan-Turbo
24-12-2012, 18:19
Die bekleding heeft ook z'n reden wat. Omdat de console uit verschillende delen is opgebouwd en dit met schroeven en lijm aan elkaar is bevestigd zaten er hier en daar wat oneffenheden in de zijkanten van de console. De consoleloopt ook iets bol en hol en de kopjes van de schroeven zaten niet helemaal onder het oppervlak.
Doordat de bekleding gewateerd is aan de achterkant zijn die oneffenheden en schroefkopjes in 1x weggewerkt.
Komt nog eens bij dat ik t wel mooi vind en daar gaat t om :D
Ieder zijn eigen mening... :D
Jan-Turbo
26-12-2012, 08:44
Ik heb trouwens nog een redelijk probleem met de koppeling. Doordat de cilinder te laag de cabine in komt is mn pedaalslag veels te kort.
Op deze foto is redelijk te zien hoe ie binnenkomt en hoe ze dat 'even' hebben opgelost...
http://www.volksforum.com/albums/files/2/7/0/0/5/2012-08-1723.29.15.jpg
Gewoon een bout ergens halverwege op t pedaal gelast dus... :screwy:
Ik heb dus nu maar een pedaalslag van een centimeter of 5/6 en dat gaat dus gigantisch zwaar en das niet goed voor je knie.
Op de 1 of andere manier zal de cilinder dus veel hoger moeten komen. Dan kom ie veel dichter bij t scharnierpunt van het pedaal te zitten en heb ik dus een langere en veel lichtere pedaalbediening.
Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen??? :confused:
gooigolf
26-12-2012, 09:00
hallo
dit zit idd veel te laag dat trapt zwaar .
je cylinder moet zo veel mogenlijk omhoog. maar daar zitten heel veel mee ,
ben zelf ook bezig .om de scharnierstuk pedaal te verbreden ,
om daar een losse beugel te maken voor de koppling cylinder .
maar dat is nog niet klaar om te testen hahaha , :thumbup:
vrgr gooi
ewcaddymk1
26-12-2012, 09:44
ben daar zelf ook mee bezig, maar moet nog een paar onderdelen hebben, een beugeltje lassen en een drukleiding maken dan kan ik zien of het werkt maar dan met een trekkenden cilinder ben heel benieuwd of dat gaat slagen
Ik heb toendertijd een koppelingcilinder van een Passat omgekeerd op de stuurkolom gezet waardoor de bovenkant van het pedaal de cilinder bediende. Deze voelde heel natuurlijk aan.
Jos.
Komt idd uit zuid-Afrika. Daar werden ze tot voor kort ook nog gewoon gefabriceerd.
Ben al wat aan t neuzen geweest op t internet en in st.Johannesburg staan die dingen regelmatig te koop.Lijkt me dat er dan ook nog wel t 1 en ander aan onderdelen te bestellen is.
Een kennis gaat volgend jaar daar nog heen dus misschien dat die eens voor me kan kijken. Het mooiste zou zijn om 2 complete deuren over te laten komen maar dat zal in de papieren gaan lopen lijkt me...
Bestaande deuren aanpassen lijkt me een goedkopere optie...
Toekomstplannen..... :thumbup:
Gewoon hier in het int. Gedeelte een gezocht ad plaatsen. Hangen best wat zuid Afrikanen rond.
Pewi Vwteam
26-12-2012, 11:18
zoiets bedoel jij jos, dit ga ik zelf ook monteren in mijn mk1, lijkt mij goed te werken. http://www.golf1.info/forum/index.php?page=Thread&threadID=70366&pageNo=29
Johan1982MK1
26-12-2012, 12:02
Ik heb vorig jaar voor een kameraad ook een beugel gemaakt die bevestigd zat op de stuurkolom en waarbij je idd bovenstaande werking krijgt waarbij zegmaar de achterkant van het koppelingspedaal de cilinder bedient. Werkte super en trapt heel licht.
zoiets bedoel jij jos, dit ga ik zelf ook monteren in mijn mk1, lijkt mij goed te werken. http://www.golf1.info/forum/index.php?page=Thread&threadID=70366&pageNo=29
Das precies zoals ik het in '99 gemaakt heb! Heb er alleen nooit foto's van gemaakt. Mijn voorkant van de Caddy was toevallig ook ooit een Jetta geweest......incl. de deuren.
Jos.
Toch nog een foto kunnen vinden van wat jaartjes geleden, met deuk....,
http://i330.photobucket.com/albums/l406/jos_br/Caddyvermogenmeten_zps220ca012.jpg
Jos.
Is dat die beruchte Botman bank?
Johan1982MK1
26-12-2012, 13:07
:d
Is dat die beruchte Botman bank?
Dat was nog voor de update's, later werd die wel wat positief...
Auto heb ik ook wel eens in Gorredijk laten meten, had daar echter alleen wielspin. De vermogens toendertijd op verschillende banken gemeten kwamen altijd wel overeen, het koppel niet.
Jos.
Jan-Turbo
26-12-2012, 15:00
zoiets bedoel jij jos, dit ga ik zelf ook monteren in mijn mk1, lijkt mij goed te werken. http://www.golf1.info/forum/index.php?page=Thread&threadID=70366&pageNo=29
Lijkt me nog wel een redelijke operatie als ik t zo bekijk. Echter heb ik met 2 moertjes loshalen de onderkant van mn dash eruit en kan dan zo bij de stuurkolom. Als je alles een beetje voorhanden hebt moet t op een zaterdag te doen zijn lijkt me.
Eerst de golf maar even klaar maken maar alvast super dank voor de aangedragen mogelijkheden! :thumbup:
Pewi Vwteam
26-12-2012, 15:16
wat je ook kunt doen is ff een losse stuur kolom opzoeken, daar alles op pas maken, dan, alles in je caddy schroeven, je kunt zo het pendaal verwisselen in de auto. ik maak namelijk ook altijd zo een automaat naar handbak, door gewoon pendaal te verwisselen minder werk als complete stuurkolom uitbouwen.
ewcaddymk1
26-12-2012, 15:22
wat je ook kunt doen is ff een losse stuur kolom opzoeken, daar alles op pas maken, dan, alles in je caddy schroeven, je kunt zo het pendaal verwisselen in de auto. ik maak namelijk ook altijd zo een automaat naar handbak, door gewoon pendaal te verwisselen minder werk als complete stuurkolom uitbouwen.
he turbo als je het zo wil doen, heb wel even een stukje schotbord voor je te leen hier zit nog een stuk stuurhuis op kijk maar in mijn topic :thumbup: ik hoor het wel S.veen is wel in de buurt
Jan-Turbo
26-12-2012, 18:33
Tige dank Evert. Eerst de golf even en dan verder. hou t in gedachten :thumbup:
ewcaddymk1
26-12-2012, 21:24
:thumbup: Tige dank Evert. Eerst de golf even en dan verder. hou t in gedachten :thumbup:
Jan-Turbo
27-12-2012, 14:01
En als die caddy klaar is staat er nog een golf te wachten... :tard:
Jan-Turbo
24-03-2013, 23:05
Afgelopen week de caddy maar weer eens uit de hoek gehaald en de bak geschuurd. Gewoon omdat ik eens op tijd thuis was en t rotklusje toch eens moest gebeuren.
Kwam maar 1 heel klein gaatje tegen wat er niet hoort dus in dat opzicht valt t mee. ;)
Vandaag de Caddy in de takels gehangen en op bokken gezet zodat ik met de dorpels aan de gang kan. Deze zijn in wat mindere staat maar het is gelukkig niet onoverkomelijk! :D
Daarna heb ik me vanavond eens even verdiept in de constructie van de koppeling. Kan er nog steeds niet helemaal goed bij dat ze juist dat erg slordig hebben afgeraffeld. :screwy:
In de motorruimte tegen t schutbord lijkt op het 1e oog namelijk ruimte genoeg om met een beetje passen en meten de koppelingscilinder wel ongeveer op het juiste plek te zetten zodat ik geen olifant mee hoef te nemen om de koppeling in te trappen. :tongue:
Zoals ik het heb bekeken zit er een verstelbaar oog op de cilinder die dus om de beruchte bout heen zit die ergens halverwege het pedaal zit gelast.
Als ik de cilinder op t originele gat gat vd koppeling ga zetten zit ik boven t scharnierpunt van mijn koppelingspedaal en zou mijn cilinder dus andersom moeten gaan werken :confused: I.p.v. een drukkende koppelingscilinder zou ik dus een trekkende koppelingscilinder moeten hebben.
Heeft iemand enig idee of deze uberhaupt bestaan en waar ze dan te koop zijn?
ewcaddymk1
24-03-2013, 23:38
quote@jan-turbo Als ik de cilinder op t originele gat gat vd koppeling ga zetten zit ik boven t scharnierpunt van mijn koppelingspedaal en zou mijn cilinder dus andersom moeten gaan werken I.p.v. een drukkende koppelingscilinder zou ik dus een trekkende koppelingscilinder moeten hebben.
Heeft iemand enig idee of deze uberhaupt bestaan en waar ze dan te koop zijn?
eerst mijn topic even lezen , ben bijna klaar om te testen
Kijk dit topic eens door. staan verschillende voorbeelden, en ook een link naar een cilinder die trekkend werkt!
Succes! :thumbup:
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=98256
ewcaddymk1
25-03-2013, 21:18
dat is dus degene die ik besteld heb en ben bijna zover te proberen of die werkt
Jan-Turbo
25-03-2013, 21:32
Ik wacht in spanning af Evert! En ook rustig trouwens. Moet een week met de poot omhoog van de dokter. Net nou ik weer bezig ben... :mad:
De ombouw met een cilinder bovenop de stuurkolom is overigens de grootste klus ook nog niet. Dat moet naar mijn idee op een zaterdag wel te doen zijn...
ewcaddymk1
25-03-2013, 21:45
daar had ik dat stukje schutbord dus ook voor nodig
Jan-Turbo
25-03-2013, 22:31
Even een vraag van een andere gading: Zou t mechanisme van een elektrisch raam van een golf 1 cabriolet aan te passen zijn zodat t in de deur van een caddy past?
Door de inbouw van t audi dachboard willen m'n raamslingers nl niet meer rond... :cool:
louwe caddy
28-03-2013, 00:07
ja dat is te doen
zit er bij de meine ook in ;)
enkel zat dat er al bij aankoop
kan daardoor niet precies vertellen
of en wat er aangepast moet worden :screwy:
Jan-Turbo
30-03-2013, 09:24
Dank je Louwe, dat geeft hoop! :thumbup:
ewcaddymk1
31-03-2013, 09:03
De ombouw met een cilinder bovenop de stuurkolom is overigens de grootste klus ook nog niet. Dat moet naar mijn idee op een zaterdag wel te doen zijn...
even bij pewi zijn R32 ombouw kijken die heeft em op de stuurkolom
ik ben nu zover dat de olie erin kan dus hopelijk deze week even testen met de trekkende cilinder :rolleyes:
Ben er erg benieuwd naar. Kan je een paar foto's maken? :)
ewcaddymk1
31-03-2013, 10:48
Ben er erg benieuwd naar. Kan je een paar foto's maken? :)
als het om de koppellingcilinder gaat kijk mijn handtekening ;)laatste post
Jan-Turbo
01-04-2013, 16:11
Even wat anders: Complete traanplaat bakbekleding gekocht voor de Caddy... Vanavond even ophalen en dan vd week erin maken :thumbup:
Jan-Turbo
06-04-2013, 06:55
Het erin maken is er afgelopen week niet van gekomen.
Eerst de laadbak even goed (2x) duurzaam behandeld voordat de traanplaat erop komt.
Vd week wel bezig geweest met de koppeling. Past allemaal vrij gemakkelijk alleen t uitbouwen was ff een klusje op zich omdat ik er niet goed bij kon. Vandaag even een stukje hoekijzer pas maken en spuiten dan kan die er vd week ook weer in worden gebouwd.
Als t lukt volgen er dit weekend ook weer wat foto's!
Jan-Turbo
20-04-2013, 06:49
Koppeling zit er inmiddels weer in, werkt perfect!
Jan-Turbo
05-05-2013, 07:32
Door wat rare ontwikkelingen weinig kunnen doen. Komt erop neer dat m'n maatje (lasser) dit jaar niet meer in staat is mn Caddy te gaan lassen terwijl ik het er bijna aan toe heb.... :(
Word dus een lascursus gaan volgen (jaren geleden dat ik gelast heb) of m toch even naar wegbrengen om t te laten doen...
Jan-Turbo
16-06-2013, 08:29
Zo dan! Druk weekje gehad maar wel in de gelegenheid geweest de aangepaste uitlaat met demper op te halen bij de vorige eigenaar. Gisteravond er even onder gezet en net even geprobeerd. Nu kan ik m ook middenin de nacht weer gewoon starten :)
Hemelbekleding zit er inmiddels ook in. Daar zal niet iedereen even weg van zijn maar ik ben tevreden en daar gaat t me om! :thumbup:
Waar ik minder blij van ben geworden is dat 1 van mn veren van de schroefset doormidden is. Ik ben dus nog op zoek naar een schroefset voor de voorzijde van een golf 1, caddy 1.
Heb nog wel een set Weitec verlagingsveren liggen, dus als iemand daar nog belang bij heeft...
Ga vanmiddag even proberen wat foto´s te plaatsen... :screwy:
Jan-Turbo
14-09-2013, 17:01
Hemeltje isoleren en uitvlakken...
http://www.volksforum.com/albums/files/2/7/0/0/5/819_10151912889493943_2032686609_n.jpg
Jan-Turbo
14-09-2013, 17:04
Voorlopig resultaat (moet nog worden afgewerkt)
http://www.volksforum.com/albums/files/2/7/0/0/5/580574_10151931436963943_213049815_n.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/7/0/0/5/1002401_10151932477833943_161348566_n.jpg
Jan-Turbo
14-09-2013, 17:11
Aanpassen koppelingscilinder
http://www.volksforum.com/albums/files/2/7/0/0/5/2013-04-0615.46.44.jpg
En geplaatst
http://www.volksforum.com/albums/files/2/7/0/0/5/2013-04-0721.10.36.jpg
Jan-Turbo
14-09-2013, 17:17
Binnenverlichting terug geplaatst...
http://www.volksforum.com/albums/files/2/7/0/0/5/2013-06-0506.13.02.jpg
Dokter D
14-09-2013, 20:54
Ziet er goed uit Jan!
ewcaddymk1
14-09-2013, 21:28
Ziet er goed uit Jan!
:thumbup:
Jan-Turbo
15-09-2013, 07:07
Dank! :thumbup:
Heb op t moment bar weinig tijd dus er gebeurd op t moment helemaal niks aan de caddy.
Met de verandering van de belasting regels heb ik mn plannen ook wat bijgesteld. De tdi zal waarschijnlijk plaats gaan maken voor een benzinemotor. Zit zelf te denken aan een 2.8 VR6 ofzo.
Zo blijf je bezig... :D
Dokter D
15-09-2013, 08:46
Er zijn er hier meer die een tdi ombouw omzetten in een vr6 swap :d
Jan-Turbo
15-09-2013, 12:27
Heul apart! :screwy:
Jan-Turbo
20-10-2013, 14:58
Zo dan! Hok opgeruimd en de Caddy weer uit de hoek gehaald.
Gister even wat kleine dingen losgemaakt en hopelijk vd week de tdi eruit laten zakken.
Maar dan...? T idee van een vr6 heb ik laten varen. 1.8 turbo moet meer dan zat zijn maar.... Past elke 1.8 20vt er zo in of zijn er nog varianten die niet gaan passen?
Ben al even op t www aan t zoeken geweest maar nog niet DE motor gevonden.
Heb ook al aan een 2.0 gti blok van een golf 3 zitten denken maar gevoelsmatig zie ik dat niet zitten...
Iemand nog tips wat erin gaat passen en wat t meest geschikt is?
Dokter D
20-10-2013, 16:09
Eigenlijk alle 20vt's kunnen er wel in, die van een passat of audi zijn minder handig omdat ze standaard in de lengte richting liggen muv de audi A3.
Jan-Turbo
20-10-2013, 17:10
:thumbup: Zit nog op reactie te wachten van een 1.8 turbo blok van een audi a3. Ben er ook nog niet aan toe trouwens. Eerst de tijd maar ns vinden om de tdi er uit te halen. Dan ander blok erin, alles pas en klaar maken en dan t blok er weer uit en maar eens naar de spuiter met t orgel. Dan zijn we inmiddels 2016 ofzo....
In elk geval alvast dank voor de info Douwe!
Jan-Turbo
21-10-2013, 17:20
1.8 16v. Absolute afrader of gewoon proberen?
Jan-Turbo
25-11-2013, 15:54
Zo, de tdi ligt er inmiddels naast en de caddy staat buiten. In t hok staat een cupra 1.8 20vt te wachten om uit elkaar te worden getrokken....
Het dash van de audi wat nu nog in de caddy zit gaat er waarschijnlijk ook uit. Heb t idee om het complete dash uit de cupra over te zetten in de caddy. In de 1e instantie omdat ik dat dash mooier vind dan die er nu in zit en ten 2e is t een mooie bijkomstigheid dat ik dan ook de volledige kabelboom met de 20vt over kan zetten.
Druk zat dus deze winter... :thumbup:
ewcaddymk1
25-11-2013, 15:57
foto's Jan foto's :D
Jan-Turbo
25-11-2013, 16:37
Wil je d'r ook nog een biertje bij Evert? :cheers: :D
ewcaddymk1
25-11-2013, 16:47
Wil je d'r ook nog een biertje bij Evert? :cheers: :D
nee dankje, Evert drinkt niet :cool:
Jan-Turbo
25-11-2013, 23:39
Koffie, cola, sinas, 7-up, cassis, rivella, water?
ewcaddymk1
26-11-2013, 09:49
Koffie, cola, sinas, 7-up, cassis, rivella, water?
ongelode cola ,Jan :thumbup:
Jan-Turbo
14-12-2013, 09:19
Hmz, oliepomp van die 1.8 defect.... En ijzerdeeltjes in de zeef naar de oliepomp toe.... :mad:
Nieuwe oliepomp eronder en toen ff niks meer ivm drukte op t werk enz.
Nog eens nagedacht en denk dat ik meteen de zuigerveren en de lagerschalen van de krukas maar ga vervangen. Natuurlijk zoveel mogelijk zelf doen. Iemand een redelijk simpele uitleg over hoe dit t makkelijkste is te doen? Een How-To?
Blok hangt momenteel nog in de auto maar kan er ook uit worden gehaald, Net ff wat makkelijker is met de reparatie.
Jan-Turbo
24-12-2013, 13:36
Inmiddels langzaamaan met de sloop van de cupra begonnen. Dashboard ligt op zolder evenals het interieur.
Nu de komende week er veel vrije tijd is hoop ik tussen kerst en oud en nieuw t casco naar de oudijzerboer te brengen en de caddy weer binnen te kunnen zetten om die ook verder te gaan demonteren.
Hoop voor zaterdag de motor er in elke geval uit te hebben en dan blijft er maar bar weinig meer over om er nog uit te halen.
Had gehoopt dat t allemaal wat sneller zou verlopen maar ik heb een gebrek aan vrije tijd...
Zal deze week eens zien of ik in de gelegenheid ben wat foto's te maken en hier te posten...
Jan-Turbo
30-03-2014, 09:21
De Cupra is inmiddels allang verdwenen en de caddy staat zowat uit te drogen in t hok.
Het dash van de Ibiza zit inmiddels in de Caddy en ik moet zeggen dat ik niet ontevreden ben. Ook heb ik het complete kachelhuis van de Ibiza overgezet in de Caddy. Was allemaal passen, meten en aanpassen maar ook dat zit erin. Straks dus een werkende climate controle in de caddy...
Doordat het dash wat verder de auto in staat de het origineel moet ik ook de raamslingers in de deuren iets gaan verplaatsen maar dat mag geen problemen geven. Het was de bedoeling de ramen elektrisch maken maar daar heb ik helaas nog geen passende oplossing voor kunnen vinden.
De motor uit de Ibiza blijkt echter geen succes. Nader onderzoek wees uit dat de motor droog heeft gelopen. De zeef in het carter bleek verstopt te zitten... :screwy:
Bij uitbouw liep de motor wel gewoon netjes en soepel en ook nu het blok naast de auto ligt kan ik de motor nog gewoon met de hand rond draaien dus vast zit ie nog niet.
Uit de zeef kwamen echter ook ijzerdeeltjes tevoorschijn wat mij dan lang wikken en wegen heeft doen besluiten dit blok niet in te bouwen.
Ik heb inmiddels een ander blok aangekocht (1.8 20v Turbo AGU) en deze zal wel zijn plek gaan vinden in de Caddy. :cool:
Dokter D
30-03-2014, 09:30
Dat is jammer Jan maar wel een verstandig besluit denk ik.
Is wel een bekend probleem van de 20v motoren.
Jan-Turbo
30-03-2014, 12:56
Zeker jammer maar als ie eenmaal in de Caddy zit wil ik er geen gelazer meer meer hebben.
Nu heb ik alleen net een mail gekregen dat de AGU motor per ongeluk door een mis communicatie gistermiddag verkocht is terwijl ik m komende week op zou halen...
Beetje zuur maar ja, tegenslag hoort erbij zeg maar...
Jan-Turbo
06-04-2014, 07:37
Inmiddels andere AGU in het hok liggen :thumbup:
van de week door drukte niet veel kennen doen. Misschien vandaag t blok even wat schoonmaken en wat kleine dingetjes aanpassen.
Ik kan het blok er toch nog niet inhangen want ik mis een motorsteun... :mad:
De motorsteun aan de distributiezijde om een 1.8 20 v turbo in een caddy te hangen dus. Had een afspraak met iemand om de steun af te halen, krijg je geen reactie meer terug...
T project duurt nu toch al jáááááren dus die laatste paar dagen of weken voor zo'n steun kunnen d'r ook nog wel bij. :cool:
Jan-Turbo
19-04-2014, 10:34
Probleem! Nadere inspectie leert dat de stekkers van de AGU niet zomaar even zijn om te pluggen in de zekeringkast waar de AQX op aan was gesloten!
Zelfs de kleuren komen niet overeen met elkaar!
Ben al aan t zoeken en speuren geweest maar heb nog geen how-to kunnen vinden hoe dit om te zetten.... Kan me niet voorstellen dat dit probleem niet eerder bij iemand is voor gekomen.
Mocht iemand raad weten dan hou ik me aanbevolen!
Jan-Turbo
20-04-2014, 14:31
Motorsteun inmiddels besteld! Hoop dat ie voor volgend weekend binnen is.... :thumbup:
Jan-Turbo
21-04-2014, 10:44
A3 dash eruit, lekker ruim...
http://www.volksforum.com/albums/files/2/7/0/0/5/1530388_10152455911753943_61536457_n.jpg
Kachelhuis van de cupra erin, heel veel passen en meten maar hij zit!
http://www.volksforum.com/albums/files/2/7/0/0/5/2014-01-0523.02.09.jpg
En dan de kabels nog!
http://www.volksforum.com/albums/files/2/7/0/0/5/2014-01-2723.04.362.jpg
Jan-Turbo
21-04-2014, 10:57
Kachelkanalen aan t dashboard moesten ook worden aangepast.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/7/0/0/5/2014-02-0921.19.362.jpg
En dan passen, meten, aanpassen en oplossingen bedenken...
http://www.volksforum.com/albums/files/2/7/0/0/5/2014-02-0214.04.32.jpg
Met dit als voorlopig eindresultaat:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/7/0/0/5/2014-02-1022.51.03.jpg
Ik ben niet ontevreden maar wel kritisch dus er moet nog het 1 en ander veranderen. Het complete dash ligt er inmiddels al weer uit omdat ik de zekeringenkast en kabelboom anders wil hebben.
Ook nog een probleem met de schakeltoren, deze wil ik eigenlijk weer op de plek zetten waar hij hoort te zitten maar dan kom ik aan de onderkant van de auto in de knoei met de uitlaat omdat dan de schakelkast de uitlaat in de weg hangt. Uitdaging zeg maar!
vandaag even contact gehad met mn monteur en binnenkort gaan we aan de slag om de motor defenitief in de caddy te plaatsen.
Als dat klaar is kan de rest weer worden afgebouwd, het las en spuitwerk worden gedaan en dan maar eens bij de rdw op bezoek...
Voorjaar 2018 moet haalbaar zijn... :D
Lekker bezig geweest! :thumbup:
Jan-Turbo
23-04-2014, 18:36
Lekker bezig geweest! :thumbup:
:thumbup:
Jan-Turbo
09-05-2014, 13:04
Zo dan!.
Inmiddels stroomloopschema's van zowel de agu als de aqx motor in mijn bezit. Het volledige electronische circuit van de AQX word over gebouwd naar de AGU. Zit ff wat sleutelwerk aan maar dan zit ik in elk geval niet met omsolderen van kabelbomen e.d.
De schakeltoren komt in de auto op de uitlaattunnel. Dus erop ipv eronder. Later ga ik hier t dashboard weer op aan proberen te passen.
Motorsteun is inmiddels binnen en zit aan het blok. Probleem: de steun zit het looprolletje en de veerstift (die de spanrol op spanning houdt) in de weg. Hierdoor zit de spanrol niet meer op spanning. Deze eerst vastgezet zodat ie in elk geval niet van zn tijd af loopt.
Voorlopig dus nog zat te doen...
Jan-Turbo
05-06-2014, 17:58
Dash zit er in, (zo goed als) naar m'n zin en alles werkend! :thumbup:
Schakeltoren is in de auto zelf gekomen en daar is het dash weer op aangepast. Ook de zekeringkast heeft z'n plek gekregen en de verlichting naar achteren werkt ook weer naar behoren. Alleen nog even met de schakelaars op de pedalen aan de gang zodat ook m'n remlichten het straks weer gaan doen. :D
laatst nog een draaibok weten te kopen, niet te duur en niet te ver weg. Bok was eigenlijk voor een golf 1 maar met wat kleine aanpassing was ie al snel klaar voor de caddy. Caddy hangt nu op de kant zodat ik de tank er weer onder kan zetten en de rest van de bodem even kan gaan behandelen.
Toevallig afgelopen vrijdag een cabrio getroffen met een 20 vt erin. Even bewonderd en een praatje gehad. Zo kom je aan de tips en handigheden dus is de oplossing voor het spanrol probleem ook weer een stap dichterbij....
Jan-Turbo
05-10-2014, 09:44
De laatste paar maanden door veel narigheden helemaal niks aan de caddy kunnen doen helaas.
Heb gister de motorblokken naar elkaar klaar gelegd op de werkbank zodat de ombouw kan beginnen. Aankomende week nog werken en dan een dikke week vakantie. Mama met zus een week naar Barcelona en papa met de 2 jongens thuis. S'avonds dus alle rust en tijd om eens weer wat te gaan doen. :thumbup:
ewcaddymk1
05-10-2014, 10:13
ff tempo maken :thumbup:
Jan-Turbo
14-10-2014, 19:21
Ik weet t Evert maar de winter is nog lang... :D
ewcaddymk1
14-10-2014, 20:38
Ik weet t Evert maar de winter is nog lang... :D
hoop van niet :D
Pewi Vwteam
14-10-2014, 21:45
Spanrol van golf 2 16v kr pakken met draadeindje en een 6mm dikk vulbus. Probleem opgelost :-)
Jan-Turbo
18-10-2014, 20:43
Spanrol van golf 2 16v kr pakken met draadeindje en een 6mm dikk vulbus. Probleem opgelost :-)
De spanrol is er, het draadeindje ook en vulbusje ook. Alleen de tijd nog he, geen idee waar dat te koop is... :confused: :D
Jan-Turbo
25-10-2014, 08:21
Vorige week de elektronica over gebouwd van de aqx op de agu. Nog niet helemaal klaar maar dat moet zonder veel gekkigheid ook wel gaan lukken.
Afgelopen maandag het blok er even in gehangen om te zien hoe ik uit ga komen met de slangen en reservoirs e.d.
Sprinter intercooler en radiateur passen. Heb de oude radiateur die van de 1.9 tdi er weer voor gehangen en dat past netjes. Enig probleem is de condensor van de climat control. Deze is maar 2 cm dik en zou nog voor de intercooler passen alleen is ie te hoog. Opties: hoek uit de motorkap zagen of een andere condensor opzoeken die wel past. Iemand enig idee welke condensor qua hoogte onder de 33 cm blijft?
Jan-Turbo
08-11-2014, 19:11
Gisteravond nog het 1 en ander kunnen doen. Condensor er radiateur van de Ibiza Cupra passen zo goed als...
Sprinter intercooler onder de slotplaat, condensor er achter en daar achter de radiateur. Condensor en radiateur komen wel iets boven de slotvanger vd motorkap uit maar blijven een cm vrij met gesloten motorkap... Het past allemaal dus maar net...
Kwam er gisteravond achter dat de motor er enigszins scheef inhangt. Bestuurderskant hangt hoger dan de passagierskant. Ik heb gelezen dat het normaal is dat een 20vt er niet recht inhangt bij een golf 1, iemand die me hier wat meer over kan vertellen?
Dan de motorsteunen. Ik heb aan de distributiekant de motorsteun van epytec gemonteerd, niks mee loos. Versnellingsbakzijde zit een motorsteun van een golf 4 (vraag maar niks, hebben ze bij een vorige swap naar tdi uitgevonden :screwy: ) en dat past ook redelijk al moeten en wel opvulbussen tussen komen. Maar de derde steun, zeg maar de kantelsteun, hoe zit die gemonteerd en welke steun moet ik daar voor hebben? Er is een constructie aanwezig (jawel, weer van de tdi swap) voor de montage van een kantelsteun van een golf 4. Ik vind dat de constructie op t eerste zicht niet geweldig oogt. Nu blijkt t al helemaal niet geweldig te passen!
Ik weet dat hier steunen voor in de handel zijn maar welke en hoe word deze gemonteerd? iemand die misschien een linkje kan plaatsen naar een duidelijk foto? Heb zelf al even gegoogled maar daaruit kwam helaas geen duidelijk antwoord naar voren.
Jan-Turbo
08-11-2014, 19:35
Zou 1 van de beheerders misschien de titel van dit topic van Turbo's Caddy mk1 1.9 TDI kunnen wijzigen naar: Turbo's Caddy MK1 1.8 20V Turbo? :D
Dokter D
08-11-2014, 19:47
Mooi werk weer Jan!
Jan-Turbo
08-11-2014, 20:18
Krijg dr onderhand een punthoofd van Douwe! Laatst met goeie moed wat foto's proberen te plaatsen maar na 3x mislukte poging dat ook maar opgegeven. :screwy:
Dokter D
08-11-2014, 20:27
Waar heb je je foto's staan Jan?
Jan-Turbo
08-11-2014, 23:46
Op mn telefoon, wat op de pc en facebook uiteraard
gooigolf
09-11-2014, 07:20
even uploaden jan in de galerij .
kun je img zo kopieren en plakken hier ,
Dokter D
09-11-2014, 08:34
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=67486
De Gallary staat boven naast de "new posts"
gooigolf
09-11-2014, 09:59
:thumbup: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=67486
De Gallary staat boven naast de "new posts"
Jan-Turbo
09-11-2014, 13:20
Al geprobeerd maar m'n foto's zijn te groot? :screwy:
Jan-Turbo
09-11-2014, 13:47
Foto's vanaf Facebook op de pc zetten, dan zijn ze al verkleind. :D Daarna ist een een makkie! :thumbup:
Jan-Turbo
09-11-2014, 13:51
Veel plaatwerk wat nog aangepakt moet worden...http://www.volksforum.com/albums/files/2/7/0/0/5/1919633_10152979415053943_5398664427954915465_n.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/7/0/0/5/10577164_10152981973648943_4435952710330963541_n.jpg
Deze klus ga ik uitbesteden. Kan zelf wel wat bakken en braden maar dit zie ik niet zitten. Het moet namelijk wel in 1x helemaal goed gebeuren.
Het mooiste was iemand die het laswerk kan doen, m daarna strak maakt en meteen kan spuiten.
Dan gebeurd alles namelijk op 1 plek en hoef ik niet met t casco heen en weer te blijven rijden...
Jan-Turbo
09-11-2014, 14:05
Twee blokken, 1 auto... :D
http://www.volksforum.com/albums/files/2/7/0/0/5/553238_10153250539363943_8971242418758505131_n.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/7/0/0/5/10173804_10153250539273943_5146900224692639470_n.jpg
Dokter D
09-11-2014, 14:10
Goed bezig Jan.
Je kunt de foto link van facebook ook pakken en die tussen de . tags plakken.
Jan-Turbo
09-11-2014, 14:12
Er even inhangen en slangen e.d. pas zien te maken. Let op de condensor en radiateur. Vooral die laatste komt er vrij hoog bovenuit maar houd nog een cm ruimte met de motorkap. Ik denk dat ik hier toch nog een andere radiateur en condensor voor ga zoeken die wel mooi achter de intercooler en onder de rand verdwijnen.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/7/0/0/5/10606021_10153250539063943_2908326475513716468_n.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/7/0/0/5/10409766_10153246977893943_161048269014388603_n.jpg
Jan-Turbo
09-11-2014, 14:13
Dank je Douwe. Word t nog weer makkelijker van! :thumbup:
Johan1982MK1
09-11-2014, 16:46
Ziet er goed uit allemaal :thumbup:
Jan-Turbo
09-11-2014, 23:07
:thumbup:
Ziet er goed uit allemaal :thumbup:
gooigolf
10-11-2014, 07:23
mooi jan word wel wat zie ik ,,
1 blok handell :tongue:
Jan-Turbo
10-11-2014, 18:53
mooi jan word wel wat zie ik ,,
1 blok handell :tongue:
Ooit komt t goed Gooi. Had misschien alleen beter meteen een Caddy voor invaliden kunnen nemen want tegen de tijd dat ik er mee ga rijden moet de rolator ook mee kunnen denk? :D
Robbbert
11-11-2014, 00:39
Of gewoon een chauffeur...
https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQwlxpLbmfYfP-Y2tKnXtBT8AX8mOssyrYc-2uqwqgjzbluSLs-
Jan-Turbo
15-11-2014, 11:32
Of gewoon een chauffeur...
https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQwlxpLbmfYfP-Y2tKnXtBT8AX8mOssyrYc-2uqwqgjzbluSLs-
:D
Jan-Turbo
15-11-2014, 20:16
Vandaag wat na lopen denken over de achterveren van de Caddy. Deze bestaat nu uit 4 bladen per pakket en 2 schokbreker op de as gemonteerd. Heb t idee om de 2 kortste bladen er tussenuit te halen zodat ik nog maar 2 veerbladen per kant over hou. De schokbrekers wil ik ook laten vervallen en hiervoor luchtvering (camperluchtvering o.i.d.) terug te plaatsen. iemand een idee of dat zal gaan werken of misschien iemand die dit al eens heeft gedaan?
Jan-Turbo
29-11-2014, 22:35
Afgelopen week nog even aan het passen en meten geweest. Kom ik erachter dat mn kabels van de schakeltoren naar de versnellingsbak een centimeter of 5 te kort zijn.... :mad:
Jan-Turbo
24-12-2014, 19:46
Even weinig tot niks gebeurd i.v.m. veel andere drukte. :(
Ben nog in dubio wat te doen met de Caddy :confused: .
Ding heeft best wel wat laswerk nodig en daar ben ik zelf niet handig in, beetje bak en braad lukt nog wel maar hier waag ik me niet aan. :shake:
Ik heb een draaibok, vrij ruime garage en een co2 lastoestel maar niet de vaardigheid voor plaatwerk herstel.
Heb er iemand bij gehad die het wel wil doen maar dan moet ie op transport en dat zal dan met bok en al moeten. De man schatte het werk rond de 60 uur en dat zou dan ruim boven de 1000 euro uit gaan komen... En dat is dan alleen het laswerk. Ik weet dat er dan vakwerk word geleverd maar tis nogal een hap van de koek. Niet dat ik het er niet voor over heb maar misschien dat het een optie is toch eens te gaan kijken naar een andere caddy die wel een harde basis heeft... :confused:
Jan-Turbo
03-01-2015, 20:14
Het besluit is genomen, de caddy is verkocht en met z'n nieuwe eigenaar meegegaan naar Brabant.
Dit besluit is na wat wikken en wegen tot stand gekomen. Doordat ik sinds kort weer 5 ipv 4 dagen aan t werk ben, mijn vrouw om het weekend werkt, er een verbouwing aan zit te komen en de klus dermate groot bleek dat het er dit jaar weer niet van zou komen om erin te kunnen rijden leek me dit het beste.
De bedoeling was om de caddy te verkopen en dan eens voorzichtig te gaan kijken naar een hobby-auto waar wel gewoon in gereden kan worden en waar geen gek grote klussen aan nodig zijn.
Deze vond ik sneller dan verwacht en heb ik afgelopen week nabij Brussel opgehaald. De caddy is vandaag dus met een nieuwe liefhebber meegegaan en kon mn 'nieuwe' hobby-auto eindelijk onder dak.
Audi1981
03-01-2015, 21:15
Ja spannuhnd! :limey:
Jan-Turbo
04-01-2015, 17:59
Caddy mk1 xl... :D
Hierover komt binnenkort een nieuw topic en dan met foto's... :thumbup:
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.