View Full Version : Ruitenwisser plat leggen...
Khad een vraagje over het plat leggen van de achterruitenwisser van een Golf 2.
Wat verander je precies?? Want de wisser gaat van links naar rechts op en neer, en ruststand is links dus.
Als je de wisser plat legt, ligt ie in ruststand rechts... :confused: Draai je het motortje om ofzo. Ik wil het misschien ook doen (als het geen nadelen heeft op het wissen van m'n achterruit :p) omdat m'n auto toch leeg gaat, en dit meteen kan aanpakken..
Alvast bedankt :)
ff kap aan de binnenkant vd achterklep loshalen, daarachter zit t motortje.
Moertje van asje losdraaien en dan kan je het stangetje vd wisser loshalen en een paar tandjes verzetten, tot dat de wisser plat ligt. Moertje er weer op, kappie er weer voor en klaar. Misschien daarna ruitewisser nog ff tandje verzetten ofzo.
Succes :)
a.busser
26-05-2005, 22:37
Zondag in tiel? 10 minuten werk.
Oke, ik ga het proberen. Kan alvast een stap overslaan; kap loshalen :p die zit er namelijk niet meer op...
Ben zondag niet in Tiel (meeting?) Maar denk wel dat het me gaat lukken. Ik ga het iig proberen. Thnx!!
Wahnsinn
17-01-2006, 15:26
Even deze topic afstoffen:
Ik heb net de ruitenwissen plat gelegd en merk nu dat ik de linkerzijde niet helemaal kan wissen (is begrijpelijk omdat hij in rechtopstaande positie ook niet het hele raam haalt). is er een mogelijkheid om dat wel te laten gebeuren? Bijvorbeeld door het stangetje te verlengen?
je kan het asje zeker verlengen, alleen kan dat asje dan niet meer rond draaien, loopt tegen de klep aan :)
als het geen nadelen heeft op het wissen van m'n achterruit :p
hou er rekening mee dat dat ding niet voor niets overeind staat ;) als ie plat ligt zou tie in de winter nog wel eens kunnen vastvriezen aan de ruit/rubber, normaal staat ie over de achterruit verwarming. maarja.. heb er zelf nooit last van gehad.
Dat is helemaal juist matheo, als vochtig is buiten en het gaat vriezen en de wisser ligt op de rubber of niet eens, vriest ie echt vast. Normaal loopt het water er idd langs af, als ie plat ligt blijft het erop staan.
Goos, kom je ook naar de VF meeting?? Neem de golf mee en ik leg em ff plat voor je
Wat/waar is de VF meeting? :rolleyes:
Btw, heb deze golf al een tijdje verkocht... het plat leggen daarentegen is wel gelukt en heb ook nooit nadelen ondervonden :)
Wahnsinn
18-01-2006, 12:41
hou er rekening mee dat dat ding niet voor niets overeind staat ;) als ie plat ligt zou tie in de winter nog wel eens kunnen vastvriezen aan de ruit/rubber, normaal staat ie over de achterruit verwarming. maarja.. heb er zelf nooit last van gehad.
Bij de GTI ligt hij toch standaard plat? Tenminste bij mij lag hij plat totdat ik een ander motortje er in heb gezet. Tijdje zo omhoog gereden en nu plat gelegd.
Berserker
18-01-2006, 12:47
Bij de polo6n ligt ie ook standaard plat en indd vriest ie nog wel eens vast aan de ruit maja na 5 minuten achterruitverwarming aan te hebben komt ie al los... :)
Pedaalemmer
18-01-2006, 13:33
achteruitwisser? waar is dat goed voor???
Wahnsinn
18-01-2006, 14:02
achteruitwisser? waar is dat goed voor???
Om regen en spatwater van het achterraam te verwijderen :tongue:
Pedaalemmer
18-01-2006, 14:03
Daar heb je de carwash voor :D:D
Wahnsinn
18-01-2006, 14:23
Daar heb je de carwash voor :D:D
true, true :tongue: :D
Der Typ Siebzehn
18-01-2006, 16:20
Bij de GTI ligt hij toch standaard plat? Tenminste bij mij lag hij plat totdat ik een ander motortje er in heb gezet. Tijdje zo omhoog gereden en nu plat gelegd.
ook bij de GTI lag hij niet standaard plat, maareh over vastgevroren achterruitwisser gesproken, bij alle Golf´s 3 ligt die wel standaard plat en ligt die ook ergens tussen de achterruitverwarmingsdraden.....
golf mkII 16v
23-01-2006, 21:21
je moet de wisser ook niet op het rubber plaatsen maar net erboven
en als het vriest heb je de wisser toch niet nodig :D
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.