Log in

View Full Version : Audi S2 Racer build


VeeDubber
11-12-2012, 20:17
Een aantal maanden geleden ging Stijn op weg naar de bandenhandel, echter kwam hij niet alleen met een stel banden maar ook met een Audi S2 thuis. Dit is inmiddels ons gezamenlijke project geworden, waarbij we deze S2 ombouwen voor het gebruik voor het vrij rijden op circuits. In deze thread lees je alles over dit project;

De aanschaf
Op weg naar de bandenhandel werd Stijn aangesproken door een gezamenlijke vriend van ons die nog een S2 te koop wist te staan, of hij interesse had om er even naar te kijken. Aangezien de letters S & RS in combinatie met Audi altijd goed klinken, was de keuze snel gemaakt. Het bleek een '89 Coupe Quattro te zijn welke in de jaren 90 volledig was omgebouwd naar S2. Het hele blok, aandrijving, ophanging en interieur zijn van een S2. De remmerij is nog verder geupgrade en gelijk aan de RS2

De eigenaar had zwaar genoeg van de wagen aangezien deze al tijden problemen gaf. De auto liep niet goed, had te weinig vermogen en niemand scheen het probleem op te kunnen lossen. Na een korte onderhandeling wisselde de Audi van eigenaar en was de oprit van Stijn een parkeerplek armer.

http://www.volksforum.com/albums/files/1/2/5/AudiS2racerbuild047.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/1/2/5/AudiS2racerbuild043.jpg

De samenwerking
Aangezien ik vaak bij Stijn over de vloer kom, vroeg hij me of ik mee wilde kijken om te achterhalen wat de problemen met de S2 waren. Al snel bleek dat het compressorwiel van de turbo wat beschadigd was. Daarnaast bleek het vacuumsysteem een zooitje en zaten er diverse leidingen verkeerd aangesloten. De S2 heeft rembekrachtiging via een extra pomp, de Coupe doet het door middel van onderdrukbekrachtiging. Aangezien we hier met een "hybride" te maken hebben, waren er wat verkeerde aansluitingen gemaakt en geloof het of niet, dit maakte samen met het beschadigde compressorwiel de motor tot een patient. Na het vervangen van het compressorwiel en het compleet opnieuw aansluiten van het vacuumsysteem maakten we onze eerste fatsoenlijke testrit met deze prachtige vijf-cilinder;

http://www.volksforum.com/albums/files/1/2/5/AudiS2racerbuild002.jpg

Stijn vroeg of ik geen interesse had om de auto voor de helft te kopen en hem dan samen voor circuit-gebruik in te zetten. Hoewel ik ernstig in twijfel zat, besloot ik het toch niet te doen aangezien ik midden in een verhuizing zat en mijn geld daar wel voor kon gebruiken. Maar zoals zo vaak kruipt het bloed waar het niet gaan kan en 2,5 week later was ik mede-eigenaar van een S2 racer-to-be.

The first steps!
Nu de S2 goed liep, zijn we wat verder gaan kijken. Naast een doos vol documentatie, hebben we er ook een heel scala aan speciale chips bij gekregen. Nadat we de turbo-druk aangepast hadden op de chip, hebben we er de chip van 320 PK in gestoken. Tijd voor een nieuwe testrit! Na een ritje wat een dikke smile op onze kop toverde, reden we weer richting de garage. Nog 1 keer doortrekken en ineens klonk er een harde klap. Bij thuiskomst de motorkap open getrokken en daar werd de oorzaak al snel duidelijk:

http://www.volksforum.com/albums/files/1/2/5/AudiS2racerbuild005.jpg

Er zat een flinke scheur in de slang voor het gasklephuis. Blijkbaar werd de hogere turbodruk hem toch iets teveel...

De klap had zo'n kracht dat de isolatie van de motorkap voor op de slotdrager lag:

http://www.volksforum.com/albums/files/1/2/5/DSC_1003.jpg

Na de aanschaf van een nieuwe slang, dus ook maar meteen een nieuwe turbodrukmeter aangesloten;

http://www.volksforum.com/albums/files/1/2/5/AudiS2racerbuild026.jpg

Vrijwel tegelijkertijd hebben we ook een AFR meter geinstalleerd zodat we het mengsel in de gaten kunnen houden. Aangezien we met een verhoogde turbodruk en aangepast motormanagement rijden, geen overbodige luxe volgens ons.

Inmiddels zijn we al een heel stuk verder, maar hierover later meer!

evilnyntje
11-12-2012, 20:26
Nice, een topic! :)

Style
11-12-2012, 20:26
Mooi ding hebben jullie daar ben benieuwd naar de aankomende veranderingen :D

vdWal.
11-12-2012, 20:37
heerlijke wagen :thumbup:
ook erg leuk iets dergelijks met zijn 2e te kunne doen

Richard
11-12-2012, 20:53
Best vag engine ever.. Even wat aan deeltjes scoren of een wagner/ rs2 inlaat boys..wagner uitlaatspruitstuk en eventueel een k24/7200.. Op s2 powerforum staan ook heul veel tips!


Volg t op het puntje van mijn stoel!

EnVeeZee
11-12-2012, 20:57
Wat een cool project, +1 volger :thumbup:

ewcaddymk1
11-12-2012, 20:58
super wagen :thumbup: er zit hier op het forum wel eentje die serieus vermogen uit een 5 cilinder kan halen :rolleyes:

VW Johs
11-12-2012, 21:07
Knappe wagen en een mooie basis om mee te racen

Gijs
11-12-2012, 21:23
Hippe car!! +1.
Perfect om mee te vrijrijden op het circuit :)

René
11-12-2012, 21:26
Tof!

320pk is zat genoeg om lol te hebben op het circuit:) Al ideetjes voor het onderstel en de remmen?

JeeWee
11-12-2012, 22:11
serieus speelgoed, erg gaaf!

MauSeR35
12-12-2012, 07:57
Mooi speelgoedje mannen. Dit ga ik volgen natuurlijk. :)

Matheo
12-12-2012, 08:22
Stoer! Ben benieuwd naar de vorderingen.

Ron mk1
12-12-2012, 08:35
Heel mooi speelgoed , heb zelf nu de cabrio met 5 cillinder . Niet te vergelijken , maar het geluid alleen al van een 5 cillinder is onvervangbaar.

De Pul
12-12-2012, 08:35
:rock: mooiste kleur ook voor op een coupe!

Area51
12-12-2012, 09:52
voor circuit-gebruik in te zetten.


Gaaf plan, maar mijn verstand zegt me een beetje dat een auto met een motorblok met veel vermogen vóór de vooras (!!)
op het circuit alleen maar rechtdoor wil..

antoine91
12-12-2012, 10:05
Dit is inderdaad een gave wagen!
Heb je misschien een filmpje van de auto
Rijdend OfZo ^^??
En deze ga ik volgen!

Grtzz antoinee

De Pul
12-12-2012, 10:06
alain,kijk even op motorgeek.com;)ze gaan wel degelijk de bocht om:d

Area51
12-12-2012, 10:09
ze gaan wel degelijk de bocht om :d

Ik bedoel het ook niet letterlijk, maar ik ben nu een aantal keren op de Ring geweest en mij valt het op dat er weinig dikke Audi's als tracktool worden ingezet.

De Pul
12-12-2012, 10:24
wat dat is weet ik ook niet,aan de overkant van het water zie je zulk soort spul veel vaker,net al mk2/mk3 vr6 racers.(waar ook iedereen van zegt dat ze alleen rechtdoor willen)

Area51
12-12-2012, 10:27
Aan de overkant van het water rijden ze toch alleen maar rondjes ??

:tongue:

Marcski
12-12-2012, 10:27
Ik denk dat het quattro onderstel veel goed maakt, zowel qua grip als gewichtsverdeling
Staan op youtube ook flink wat fimpjes op diverse circuits, ook in de regen, en dat gaat goed hard :)

De Pul
12-12-2012, 10:43
Aan de overkant van het water rijden ze toch alleen maar rondjes ??

:tongue:
:d:d

sander_beer
12-12-2012, 11:38
ik weet dat ze een aantal jaar geleden in de belcar competitie ook met zo een audi coupe mee reden , die was wel volledig geprepareerd en er was niemand die de audi kon bijhouden
in een bepaald jaar is toen het regelement verandert waardoor de audi niet meer mee mocht doen om het toch weer spannend te maken
dus denk wel dat het goed kan komen

VeeDubber
12-12-2012, 12:21
Best vag engine ever.. Even wat aan deeltjes scoren of een wagner/ rs2 inlaat boys..wagner uitlaatspruitstuk en eventueel een k24/7200.. Op s2 powerforum staan ook heul veel tips!


Volg t op het puntje van mijn stoel!

Voorlopig nemen we even genoegen met de 320 PK die we er nu uit halen. Veel vermogen is leuk, maar we hebben allebei wel wat circuit-ervaring maar niet in die mate dat er met veel rondjes oefenen niks meer uit te halen valt. Als de rij-techniek is bijgeschaafd gaan we ons wel weer op de pk's toeleggen :)

Tof!

320pk is zat genoeg om lol te hebben op het circuit:) Al ideetjes voor het onderstel en de remmen?

Onderstel is nog wel een issue, de stabi-stangen ontbreken en het is niet echt makkelijk om een goede instelbare schroefset te vinden voor de S2. Uiteraard zijn ze er wel maar de nieuwprijs is akelig hoog, dus daar zijn we nog op zoek naar een passende oplossing. Qua remmen houden we het voorlopig op de RS2 set die er al onder zit.

Gaaf plan, maar mijn verstand zegt me een beetje dat een auto met een motorblok met veel vermogen vóór de vooras (!!)
op het circuit alleen maar rechtdoor wil..

Zijn wij ook benieuwd naar Alain! Maar Audi heeft, ook met de 5 cilinder, vele successen behaald. Dus ik hoop dat dat wel goed zit. Ik zal de asgewichten wel eens opzoeken.

LRR
12-12-2012, 14:31
Oef....dit gaat een leuk project worden.

VeeDubber
12-12-2012, 22:08
Nu we de motor voorlopig op orde hadden, zijn we door gegaan met het onderstel. We hebben besloten om de volledige ophanging te voorzien van Powerflex bussen en dus kon er het nodige onderuit.

De voorkant voor:
http://www.volksforum.com/albums/files/1/2/5/AudiS2racerbuild023.jpg

De voorkant na:
http://www.volksforum.com/albums/files/1/2/5/AudiS2racerbuild031.jpg

En ook de volledige achterbrug is er inclusief achterdiff, draagarmen en spoorstangen onderuit geweest voor het nodige onderhoud;
http://www.volksforum.com/albums/files/1/2/5/AudiS2racerbuild028.jpg

Uiteindelijk hebben we alle draagarmbussen, ophangingsrubbers, fuseekogels en bouten van de ophanging vervangen. Tevens hebben we wat herstelwerk uitgevoerd aan het subframe aan de achterzijde. Hier zat een scheurtje in, dit is dichtgelast, het frame is wat verder doorgelast, ontroest en weer netjes in de lak gezet. De draagarmen voor hebben we in zijn geheel vervangen vanwege de roestvorming.

Zoals ik al zei in een eerder post hebben we nog wat zaken op te lossen in de ophanging. Ten eerste zijn we nog op zoek naar een goede instelbare schroefset. Deze zijn wel te vinden maar de prijzen liggen erg hoog. We houden de marktplaatsen en dergelijke in de gaten voor wat leuks. Daarnaast is het zo dat er om een of andere reden geen stabilisatorstangen (meer?) onder de auto zitten. Dit is natuurlijk iets wat voor circuitgebruik niet echt handig is. Dus ook hier zijn we naar op zoek. De schroefset zal dus ook voorzien moeten zijn/worden van een montagemogelijkheid voor de stabi's.

De volgende fase betrof een dieet voor de S. We hebben het interieur in zijn geheel verwijderd op het dashboard na;

http://www.volksforum.com/albums/files/1/2/5/AudiS2racerbuild032.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/1/2/5/AudiS2racerbuild033.jpg

Het interieur is overigens te koop voor de liefhebber!

Met als eindresultaat;
http://www.volksforum.com/albums/files/1/2/5/AudiS2racerbuild034.jpg

Mede omdat we de auto APK-waardig willen houden, hebben we er voor gekozen om het dashboard vooralsnog te laten zitten. We overwegen wel om dit in de toekomst nog te verwijderen en te vervangen door een sterk versimpeld instrumentarium inclusief ontwaseming voor de voorruit (APK-puntje). Doelstelling voor het interieur is in eerste instantie een rolkooi en 2 kuipstoelen inclusief meerpuntsgordels. Verdere "racing" achtige aanpassingen staan wat verder naar achter op de planning.

René
12-12-2012, 22:17
Lekker bezig :)

René
12-12-2012, 22:24
Kennen jullie deze ook?

https://www.facebook.com/AudiS2TimeAttackTeam

Begon zo:
http://www.driving-fun.com/forum/download/file.php?id=1914

Stond er dit jaar zo bij:
https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/561389_267486606698934_1657892934_n.jpg

En is inmiddels weer bezig met verbeteren/aanpassen/etc:

http://www.driving-fun.com/forum/viewtopic.php?f=2&t=18631

corrado-usa
12-12-2012, 22:34
mooi projeckt zo mannen wie wil er zo iets niet.;)

jellehier
12-12-2012, 22:54
Waarom stabilisatorstangen?

Met een goede schroefsets met de juiste veren heb je die in princiepe niet nodig om bodyroll te voorkomen en kun je dus 100% onafhankelijke vering hebben

Veel echte race auto's hebben ook geen stabis

Richard
12-12-2012, 23:10
Kennen jullie deze ook?

https://www.facebook.com/AudiS2TimeAttackTeam


Als hier nu eens een coureur alla stijn in zat was deze ook vooruit te branden. :rolleyes: . Komt hier uit de buurt.

Herm Schreurs
12-12-2012, 23:40
:thumbup:
Goed bezig mannen!

Ik hou hem in de gaten, kunnen we nog eens een Volksforum TRACKDAY houden op Zolder of zo, tof!

René
12-12-2012, 23:47
:thumbup:
Goed bezig mannen!

Ik hou hem in de gaten, kunnen we nog eens een Volksforum TRACKDAY houden op Zolder of zo, tof!

Ja...of iets van "Volksforum am Ring" ofzo :D

Ron mk1
10-02-2013, 14:51
Nog wat update`s hier te melden?
Bijna 2 maanden terug , of word er in stilte hard gewerkt aan de auto?

:)

rondekker1983
10-02-2013, 19:08
wat dat is weet ik ook niet,aan de overkant van het water zie je zulk soort spul veel vaker,net al mk2/mk3 vr6 racers.(waar ook iedereen van zegt dat ze alleen rechtdoor willen)

Degene die dat zeggen kunnen niet rijden :D Mijn oude vr6 ging wel degelijk goed de hoek om

bprijs
10-02-2013, 20:17
Leuk project dit, deze ga ik ook in de gaten houden.
Erg leuk zo'n 5 cilinder, heb er ook nog aan gedacht voor mijn golf 1 project.
Maar om een losse motor te kopen was me iets te veel van het goede want hij was alles dan goedkoop :D

VeeDubber
11-02-2013, 20:02
Nog wat update`s hier te melden?
Bijna 2 maanden terug , of word er in stilte hard gewerkt aan de auto?

:)

Heej Ron,

Er wordt wel vooruitgang geboekt, maar helaas even niet zoveel als we zouden willen door ziekte. Binnenkort gaan we weer volop aan de slag. We zijn inmiddels al wel een stuk verder dan wat er hier in het topic staat. Ik zal binnenkort wel weer eens wat foto's uploaden!

VeeDubber
30-04-2013, 13:58
Gisteren weer een nuttig dagje gehad met zijn tweeën. Nadat we de laatste tijd niet echt aan de S2 waren toegekomen door diverse redenen, gisteren weer de hele dag er mee bezig geweest.

Onze insteek is om zoveel mogelijk zelf te doen aan dit project. Ten eerste omdat dat een stuk leuker is en ten tweede omdat je natuurlijk erg veel leert. Eerste DIY was de uitlaat, vanuit buis, de nodige bochten en wat losse dempers hebben we een eigen 3" (76mm) RVS uitlaatsysteem in elkaar gelast. De dikte van het systeem maakte het nog wel eens een uitdaging, maar het zit er inmiddels onder;

http://www.volksforum.com/albums/files/1/2/5/S2uitlaat003.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/1/2/5/S2uitlaat002.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/1/2/5/S2uitlaat1002.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/1/2/5/S2uitlaat1001.jpg

En gekozen voor een lekkere simpele afwerking aan de achterzijde met een rechte pijp. Geluid is nauwelijks harder dan het origineel, maar de 5 cilinder roffel en het opspoelen van de turbo komt er lekker doorheen! We zijn er vooralsnog in ieder geval zeer tevreden over!

http://www.volksforum.com/albums/files/1/2/5/S2uitlaat001.jpg

Volgende stop wordt de rolkooi. Ook deze willen we zelf gaan maken, we moeten alleen even uitzoeken hoe het met eigenbouw kooien zit in relatie tot een FIA-keuring welke voor sommige evenementen noodzakelijk is. Ook moeten we de regeltjes met betrekking tot de brandstoftank nog even uitpluizen. De S2 heeft de tank standaard in het interieur liggen en mogelijk zouden we hierdoor een firewall moeten maken.

Later meer! :thumbup:

Herm Schreurs
30-04-2013, 14:08
Mooi resultaat heren!

Krijgen we "de" reveal met VolksDub?
Ben benieuwd :thumbup:

jones
30-04-2013, 14:25
heel mooi allemaal, gaaf project :thumbup:

skywalker38
30-04-2013, 17:00
Waarom stabilisatorstangen?

Met een goede schroefsets met de juiste veren heb je die in princiepe niet nodig om bodyroll te voorkomen en kun je dus 100% onafhankelijke vering hebben

Veel echte race auto's hebben ook geen stabis
De audi 80 competition had wel degelijk een stabi en deze auto had een zeer goede set veren-demper setup,het enige is dat de stabi boven net onder de paravan zit gemonteerd

Gijs
30-04-2013, 17:33
Mooi werk heren! :)

DutchWilco
30-04-2013, 19:32
De audi 80 competition had wel degelijk een stabi en deze auto had een zeer goede set veren-demper setup,het enige is dat de stabi boven net onder de paravan zit gemonteerd


Yep, en dit om de motor met bak nog lager te kunnen hangen :)

Zeker weten dat een stabi belangrijk is ;)

Herm Schreurs
20-07-2013, 20:28
Nog vorderingen te melden hier?

evilnyntje
20-07-2013, 21:37
Nog vorderingen te melden hier?

Onkruid vorming onder de auto zag ik laats :D

Herm Schreurs
20-07-2013, 21:38
Onkruid vorming onder de auto zag ik laats :D
:rolleyes: mmmm

René
21-10-2013, 18:41
Hoe staat het met dit project?

VeeDubber
21-10-2013, 18:45
Hoe staat het met dit project?

We zijn weer bezig! Vorige week de turbo vervangen omdat die was vertrokken naar de eeuwige jachtvelden na een testrit en afgelopen week is de buis voor de rolkooi binnengekomen, dus dat wordt het eerstvolgende projectje.

Ondertussen ook op zoek naar kuipstoelen en 5-puntsgordels. Ik zal binnenkort weer wat foto's plaatsen!

Vincent-Mk1
21-10-2013, 23:09
Al te koop?

VeeDubber
22-10-2013, 08:22
Al te koop?

Niet dat ik weet, hoezo? Interesse? ;)

René
16-11-2013, 21:38
Ik zal binnenkort weer wat foto's plaatsen!

:thumbup: :D

EelcoB
13-12-2013, 11:09
Hoe staat het de rolkooi? :)

turborabbit2
15-12-2013, 12:26
:thumbup:
Goed bezig mannen!

Ik hou hem in de gaten, kunnen we nog eens een Volksforum TRACKDAY houden op Zolder of zo, tof!
Hmmm,dat is een goed idee herm.
Allemaal eens afzakken naar zolder voor een volksforum trackday.
Ik ben alvast paraat

Gijs
18-01-2014, 20:40
Hoe staat het met deze ketel? In maart zijn de eerste vrijrijden dagen alweer.. :rolleyes:

Ron mk1
19-01-2014, 11:11
Daar ben ik ook wel benieuwd naar ;)

VeeDubber
26-02-2014, 17:21
Door drukke agenda's de laatste maanden wat weinig vooruitgang, maar afgelopen zondag hebben we weer een dag aan de S2 kunnen besteden.

http://www.volksforum.com/albums/files/1/2/5/s2small004.jpg

Allereerst zijn we de buis voor de rolkooi, het las-apparaat en een pijpenbuiger op gaan halen;

http://www.volksforum.com/albums/files/1/2/5/s2small001.jpg

We hebben besloten om de kooi zelf te gaan bouwen, conform de 2014 FIA reglementen. Concreet betekent dat, dat we een hoofdbeugel zullen plaatsen thv de B-stijl. Bij de A-stijl plaatsen we staanders bij de A-stijl hebben welke we verbinden met de hoofdbeugel. Verder schoren we de kooi af naar de veerpoten voor & achter, plaatsen we een buisconstructie tussen de A en B-stijl om een zijdelings klap op te vangen en komt er een diagonaal en bevestigingsbuis voor de gordels in de schoring naar de achterschokdempers. We hebben de auto vergeleken met het plan wat we hebben en zijn daarna begonnen met wat aanpassingen.

Allereerst het dashboard verwijderd;
http://www.volksforum.com/albums/files/1/2/5/s2small002.jpg

Daarna hebben we de kachel aangepast zodat we alleen nog ontwaseming hebben. De kanalen voor voet en bovenventilatie hebben we verwijderd, evenals de complete kachelbediening. Daarna hebben we alle overtollige bekabeling en niet nuttige componenten zoals CV, Ruitensproeiertank achterzijde, vacuumslangen, speakers enzv enzv verwijderd

Wat spaghetti:
http://www.volksforum.com/albums/files/1/2/5/s2small003.jpg

Inmiddels hebben we ook wat plaatdelen verwijderd van de afsteuning voor de achterbank, om plaats te maken voor de kooi. De hoofdbeugel komt iets voorbij de B-stijl te staan om maximaal ruimte voor de bestuurder te houden, zodat we op een later moment eventueel de bestuurder nog wat verder naar achter kunnen plaatsen (meer in het midden van de auto).

Uiteindelijk de dag afgesloten met een wasje, want dat was heel hard nodig :D
http://www.volksforum.com/albums/files/1/2/5/s2small006.jpg

We zijn nu bezig om wat staal te laten laseren zodat we dat kunnen gaan gebruiken om mooie vlakke bevestigingspunten in de carrosserie te maken. Als deze geplaatst zijn kunnen we verder met de kooi. Inmiddels de zoektocht naar kuipstoelen en gordels ook weer opgepakt, in de tussentijd al een paar keer misgegrepen op een setje maar langzaam maar zeker is het toch handig als we ze hebben. Daarnaast twijfelen we nog of we eerst een keer deel gaan nemen aan een trackday op het moment dat de kooi en stoelen er in zitten om wat feeling met de auto krijgen, of dat we toch nog eerst een goede verlagingsset monteren. Hoe dan ook, we houden u op de hoogte ;) :thumbup: ;)

sixpack
26-02-2014, 17:28
https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/t1/1898120_669479963114213_1785541053_n.jpg




:thumbup:

De Pul
26-02-2014, 22:16
:D
wel knap gemaakt overigens.

mooi dat er weer vorderingen zijn hier :thumbup:

VeeDubber
14-04-2014, 19:43
Gister even op en neer naar Friesland geweest om weer een uitbreiding voor de S2 op te halen;

http://www.volksforum.com/albums/files/1/2/5/s2seats.jpg

Langzaam maar zeker wordt hij steeds completer :)

KennyH
14-04-2014, 20:21
Leuke stoelekes

René
14-04-2014, 20:25
:thumbup:

VeeDubber
06-05-2014, 18:56
Afgelopen zaterdag weer druk bezig geweest met de rolkooi. We waren vooraf al gewaarschuwd dat het geen eenvoudig klusje was en dat is het ook niet. Maar inmiddels hebben we het buigen aardig onder de knie en staat de kooi vrij ver in elkaar. Plan is om zaterdag de laatste buizen te maken, de kooi te lakken en op een later moment af te lassen.

http://www.volksforum.com/albums/files/1/2/5/S2rolkooi002.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/1/2/5/S2rolkooi003.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/1/2/5/S2rolkooi001.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/1/2/5/S2rolkooi004.jpg

EelcoB
07-05-2014, 10:05
Ziet er iig goed uit!

VeeDubber
07-05-2014, 19:35
Ziet er iig goed uit!

Thanks! Het duurt ff, maar dan heb je ook wat :)

golf2 2.016v
07-05-2014, 21:00
Zit er best strak in toch :thumbup:
Is inderdaad geen makkie als je het voor het eerst doet....

Dokter D
07-05-2014, 21:22
Gaaf project hoor!

VeeDubber
18-01-2016, 23:30
Zooooooow.....Hij is er nog steeds hoor. Afgelopen weekend weer een dagje hard aan de S2 gewerkt. We hebben het vaker gezegd; deze zomer moet hij rijden, maar nu gaat het er van komen. Dus het wordt hoog tijd voor een update in dit topic.

De rolkooi is inmiddels volledig af. Het was een hels karwei om het zelf te maken. We hebben er veel van geleerd en zonder de juiste tools is het eigenlijk gewoon niet te doen. Het is zeker niet de allermooiste, maar voor een eerste kooi van 2 amateurs zijn we er zeer content mee.

De stoelen hebben we een volledig nieuwe plek gegeven. We hebben eigen frames gemaakt inclusief een verstelmechanisme om de stoel in de lengterichting te kunnen verplaatsen. We zijn beide ongeveer even groot, maar op het circuit merk je dat het vinden van de ideale zitpositie tov het stuur en pedalen toch wel erg belangrijk is, dus hebben we gekozen voor de inbouw van een uittrekmechanisme. Wel zitten we enorm laag, mijn kin zit ongeveer ter hoogte van de raamrand.

Ook de gordels zitten inmiddels gemonteerd, maar deze moeten nog wat worden aangepast. Ik heb ze nu vast op de bodem gemonteerd, maar daardoor zoekt de gordel niet meer de kortste afstand en is het verstellen ook lastig. Ik moet dus nog even op zoek naar de afstandsbusjes die VW ook zelf gebruikt bij de gordels om de spanners vrij van de bodemplaat te kunnen monteren.

Daarna hebben we het dashboard aangepast en uitgezaagd zodat het past om de rolkooi. Alle overbodige delen zijn er uit gehaald en de het hele dash zit inmiddels weer gemonteerd en alles wat we nodig hebben werkt weer naar behoren. Ook hebben we de turbodruk en lambda meter wat beter gepositioneerd zodat in de gaten te houden is tijdens circuitgebruik.

Ook de kabelbomen die door de auto heen lopen zijn volledig uitgepluist en al het overbodige kabelwerk is verwijderd. Daarna hebben we alle kabelbomen in nieuwe beschermhuls gelegd en een nieuwe en veiligere route door de auto gegeven. Alle kabels zijn voorzien van kabelklemmen zodat alles netjes op zijn plek blijft bij het betere gumwerk. Als laatst hebben we tussen de voorstoelen een noodstroomschakelaar ingebouwd zodat we de auto binnen handbereik stroomloos kunnen maken.

Wat plaatjes bij de praatjes:
http://www.volksforum.com/albums/files/1/2/5/2015-02-0117.30.4922.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/1/2/5/2015-03-0117.05.2030.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/1/2/5/2015-03-0117.05.4432.jpg

Eind november heb ik eindelijk een goede schroefset op de kop kunnen tikken. De S2 heeft al een andere ophanging dan andere Quattros, maar daarnaast zijn er twee maten qua bevestigingsbouten; M12 en M14. Omdat de stuurarm aan de veerpoot zit, worden de meeste schroefsets gemaakt van bestaande poten die worden voorzien van schroefdraad. Maar eind November kwam er in Zuid-Duitsland een KW var2 set voorbij en deze heb ik direct gekocht. Afgelopen zondag hebben we deze gemonteerd en we zijn erg happy met de ligging van de auto:

http://www.volksforum.com/albums/files/1/2/5/2016-01-1715.41.2136.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/1/2/5/2016-01-1715.41.1035.jpg

Ook de volgende klus ligt klaar: Een RS2 sportkoppelingset zodat we de extra pk's ook goed kwijt kunnen. De huidige koppeling slipt nog wel eens door al het geweld wat hij te voorduren krijgt, dus een upgrade is wel welkom. Afgelopen zondag ook wat met de wagen gereden, maar het is echt een bom op wielen. De auto is erg snel, de volgwagen (een gechipte A6 3.0 TDI) hield hem niet bij, dus op het circuit gaat het helemaal leuk worden.

Er is nog een hele waslijst te doen aan de auto, maar als de koppeling er in zit dan zoeken we er een set slicks bij en gaat hij mee het circuit op om eens wat gevoel met de auto te krijgen. De waslijst is vooral kleinigheden en afwerking, maar ons kennende wordt hij na de eerste paar rondes weer langer door de upgrades die we graag willen.

Ik houd jullie op de hoogte!

René
19-01-2016, 00:14
Toppie!!

Ron mk1
19-01-2016, 06:27
Dat ziet er goed uit hoor.
Zijn er nog regels als jezelf een kooi gaat maken?\
En waar hebben jullie de buig app. gekocht?

En wat voor soort buis?

Christiaan
19-01-2016, 08:33
It is alive!!

Lieuwe
19-01-2016, 09:44
Bruut project! :rock:

knarfmk1
19-01-2016, 10:08
Mooi om te zien dat er nog leven inzit!

jwst
19-01-2016, 12:03
Ik vind het altijd wel gaaf als het niet helemaal perfect is bij een racer, staat alleen maar stoerder...

vdWal.
19-01-2016, 19:39
Nice! lekkere vorderingen weer :cool:

VeeDubber
19-01-2016, 20:52
Dat ziet er goed uit hoor.
Zijn er nog regels als jezelf een kooi gaat maken?\
En waar hebben jullie de buig app. gekocht?

En wat voor soort buis?

Dat ligt er aan wat je intenties zijn. Pin me niet volledig vast op het volgende deel tekst, ik ben geen rolkooi-expert maar zo heb ik het begrepen. Als je net als ons bezig wil zijn op wat trackdays en dergelijke, dan ben je 9 van de 10 keer niet verplicht om aan regelgeving te voldoen. Ga je echt deelnemen aan wedstrijden, dan geldt het reglement van de klasse waar je in mee rijdt.

Omdat wij ook nooit eerder een kooi hadden gemaakt en we wat houvast zochten, heb ik simpelweg de regels van de FIA opgezocht. Deze vind je bijvoorbeeld hier (http://www.safetydevices.com/uploads/ckfinder/253_2016.pdf) In Artikel 8 wordt stap voor stap uitgelegd hoe de rolkooi gebouwd kan worden en worden er diverse opties gegeven qua design. Wil je meedoen in een raceklasse waarin een FIA rolkooi verplicht is, dan kun je deze zelf bouwen, mits deze volledig voldoet aan de richtlijnen zoals gesteld in dit artikel. De organisatie is dan verplicht het goed te keuren. Let echter wel op, je kooi is dan niet gehomologeerd, wat inhoudt dat je altijd moet voldoen aan de laatste richtlijnen.

In 8.3.3 lees je ook de voorschriften voor het te gebruiken materiaal. Wij zijn voor een 40x2mm buis gegaan. Op zich prima, maar bij het ontbreken van professionele tools zou ik een dikkere wanddikte aanbevelen. We hebben het meeste staal verprutst door rimpelvorming van de buis in de binnenradius. Een grotere wanddikte geeft je hier wat meer body.

Het is sowieso een klus die je serieus af moet wegen. Wij hebben een handmatig buigapparaat geleend en de rest met de slijptol en een lasapparaat gedaan. Zoals je ziet, zit hij er in, maar wil je het echt netjes doen dan is een hydraulisch buigapparaat en een CNC bank waarmee je de buizen kunt aanronden voor een mooie pasvorm echt een must.

Neill_s
19-01-2016, 22:24
Leuk project! Zeker de opzet en jullie intenties qua bouwen en rijden :thumbup: Een circuitauto lijkt me ook nog eens leuk om te bouwen, zeker op deze manier. Om even in te haken op het ronden van de buis (halve maan er uit halen) Een staande bandschuurmachine met evt een andere diameter rol aan de open zijde werkt ook goed.

The Skinnmeister
20-01-2016, 14:29
Ziet er wel gaaf uit :thumbup:

Sven-GTI
20-01-2016, 15:12
Dat ligt er aan wat je intenties zijn. Pin me niet volledig vast op het volgende deel tekst, ik ben geen rolkooi-expert maar zo heb ik het begrepen. Als je net als ons bezig wil zijn op wat trackdays en dergelijke, dan ben je 9 van de 10 keer niet verplicht om aan regelgeving te voldoen. Ga je echt deelnemen aan wedstrijden, dan geldt het reglement van de klasse waar je in mee rijdt.

Omdat wij ook nooit eerder een kooi hadden gemaakt en we wat houvast zochten, heb ik simpelweg de regels van de FIA opgezocht. Deze vind je bijvoorbeeld hier (http://www.safetydevices.com/uploads/ckfinder/253_2016.pdf) In Artikel 8 wordt stap voor stap uitgelegd hoe de rolkooi gebouwd kan worden en worden er diverse opties gegeven qua design. Wil je meedoen in een raceklasse waarin een FIA rolkooi verplicht is, dan kun je deze zelf bouwen, mits deze volledig voldoet aan de richtlijnen zoals gesteld in dit artikel. De organisatie is dan verplicht het goed te keuren. Let echter wel op, je kooi is dan niet gehomologeerd, wat inhoudt dat je altijd moet voldoen aan de laatste richtlijnen.

In 8.3.3 lees je ook de voorschriften voor het te gebruiken materiaal. Wij zijn voor een 40x2mm buis gegaan. Op zich prima, maar bij het ontbreken van professionele tools zou ik een dikkere wanddikte aanbevelen. We hebben het meeste staal verprutst door rimpelvorming van de buis in de binnenradius. Een grotere wanddikte geeft je hier wat meer body.

Het is sowieso een klus die je serieus af moet wegen. Wij hebben een handmatig buigapparaat geleend en de rest met de slijptol en een lasapparaat gedaan. Zoals je ziet, zit hij er in, maar wil je het echt netjes doen dan is een hydraulisch buigapparaat en een CNC bank waarmee je de buizen kunt aanronden voor een mooie pasvorm echt een must.

Ik heb bij het buigen van mijn kooi de buizen gevuld met zand, voor en achter even een plaatje erop gehecht zodat het zand er niet uit kon.
Zo kon ik gewoon buigen met zo'n simpel pers buigijzer ding zonder dat de buis ging knikken of plooien :thumbup:

daNpy
20-01-2016, 22:16
Waar zitten de schouder gordels gemonteerd?

VeeDubber
20-01-2016, 23:27
Ik heb bij het buigen van mijn kooi de buizen gevuld met zand, voor en achter even een plaatje erop gehecht zodat het zand er niet uit kon.
Zo kon ik gewoon buigen met zo'n simpel pers buigijzer ding zonder dat de buis ging knikken of plooien :thumbup:

Dat trucje hebben wij ook toegepast. Helpt veel

Waar zitten de schouder gordels gemonteerd?

Het zijn bij ons 3 punts gordels geworden, deze zitten op de montagepunten van de gordelsluiting van de achterbank.

Pedaalemmer
21-01-2016, 08:08
Mooi project, wat is het huidige vermogen ?

VeeDubber
21-01-2016, 12:16
Mooi project, wat is het huidige vermogen ?

De chip zit op 320 Pk, maar de turbodruk hebben we nog wat hoger staan dus ik schat een 330-340.

Deckedm
21-01-2016, 12:28
Mooi ding!

Pedaalemmer
21-01-2016, 14:40
De chip zit op 320 Pk, maar de turbodruk hebben we nog wat hoger staan dus ik schat een 330-340.

Niet verkeerd!

vdWal.
21-01-2016, 19:47
behoorlijk vermogen inderdaad!

VeeDubber
21-01-2016, 22:37
Het was 1 van onze grootste frustraties met de Golf; In de bochten er voorbij en op het rechte stuk komen ze weer voorbij omdat je met 150 PK niet veel bij te zetten hebt. Jullie snappen dat we dat graag willen corrigeren :D

JerryGT
21-01-2016, 23:18
Dat ligt er aan wat je intenties zijn. Pin me niet volledig vast op het volgende deel tekst, ik ben geen rolkooi-expert maar zo heb ik het begrepen. Als je net als ons bezig wil zijn op wat trackdays en dergelijke, dan ben je 9 van de 10 keer niet verplicht om aan regelgeving te voldoen. Ga je echt deelnemen aan wedstrijden, dan geldt het reglement van de klasse waar je in mee rijdt.

Omdat wij ook nooit eerder een kooi hadden gemaakt en we wat houvast zochten, heb ik simpelweg de regels van de FIA opgezocht. Deze vind je bijvoorbeeld hier (http://www.safetydevices.com/uploads/ckfinder/253_2016.pdf) In Artikel 8 wordt stap voor stap uitgelegd hoe de rolkooi gebouwd kan worden en worden er diverse opties gegeven qua design. Wil je meedoen in een raceklasse waarin een FIA rolkooi verplicht is, dan kun je deze zelf bouwen, mits deze volledig voldoet aan de richtlijnen zoals gesteld in dit artikel. De organisatie is dan verplicht het goed te keuren. Let echter wel op, je kooi is dan niet gehomologeerd, wat inhoudt dat je altijd moet voldoen aan de laatste richtlijnen.

In 8.3.3 lees je ook de voorschriften voor het te gebruiken materiaal. Wij zijn voor een 40x2mm buis gegaan. Op zich prima, maar bij het ontbreken van professionele tools zou ik een dikkere wanddikte aanbevelen. We hebben het meeste staal verprutst door rimpelvorming van de buis in de binnenradius. Een grotere wanddikte geeft je hier wat meer body.

Het is sowieso een klus die je serieus af moet wegen. Wij hebben een handmatig buigapparaat geleend en de rest met de slijptol en een lasapparaat gedaan. Zoals je ziet, zit hij er in, maar wil je het echt netjes doen dan is een hydraulisch buigapparaat en een CNC bank waarmee je de buizen kunt aanronden voor een mooie pasvorm echt een must.

Ik heb zelf een Chroom-molybdeen buigmachine en radius slijper. Maak veel rolkooien voor knaf autocross.

Ziet er evengoed netjes uit!

VeeDubber
07-04-2016, 22:16
Laatst de S2 weer op de brug gezet. De koppeling was aan de beurt! De huidige kan het vermogen niet aan en we hadden dan ook besloten om deze te vervangen door een exemplaar van een RS2. Lekker aan het sleutelen geweest en al snel kwam het doel in zicht. Rond de middag hadden we de bak en de koppeling er uit liggen:

http://www.volksforum.com/albums/files/1/2/5/2016-02-2713.31.5501.jpg

Alleen om er achter te komen dat de koppeling niet paste..... Achteraf heb ik dus geleerd dat de 3B motor is uitgevoerd met een enkelmassa vliegwiel en de ABY (welke de gelijke koppeling heeft aan de RS2) heeft een tweemassa vliegwiel. Dus daar moest de missie worden afgebroken.

De rest van de middag gevuld met het vervangen van wat rotte remleidingen:
http://www.volksforum.com/albums/files/1/2/5/2016-02-2716.57.1802.jpg

Na het uitzoekwerk waarom de koppeling niet past besloten om het dan maar wat serieuzer aan te pakken en er voor gekozen om een Sachs Performance koppeling te nemen. Deze is vanavond hier afgeleverd en kan dus binnenkort de S2 in.

http://www.volksforum.com/albums/files/1/2/5/2016-04-0721.13.3605.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/1/2/5/2016-04-0721.12.1903.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/1/2/5/2016-04-0721.13.0604.jpg

Ik hou jullie op de hoogte!

jos_br
08-04-2016, 20:24
Laatst de S2 weer op de brug gezet. De koppeling was aan de beurt! De huidige kan het vermogen niet aan en we hadden dan ook besloten om deze te vervangen door een exemplaar van een RS2. Lekker aan het sleutelen geweest en al snel kwam het doel in zicht. Rond de middag hadden we de bak en de koppeling er uit liggen:

http://www.volksforum.com/albums/files/1/2/5/2016-02-2713.31.5501.jpg

Alleen om er achter te komen dat de koppeling niet paste..... Achteraf heb ik dus geleerd dat de 3B motor is uitgevoerd met een enkelmassa vliegwiel en de ABY (welke de gelijke koppeling heeft aan de RS2) heeft een tweemassa vliegwiel. Dus daar moest de missie worden afgebroken.

De rest van de middag gevuld met het vervangen van wat rotte remleidingen:
http://www.volksforum.com/albums/files/1/2/5/2016-02-2716.57.1802.jpg

Na het uitzoekwerk waarom de koppeling niet past besloten om het dan maar wat serieuzer aan te pakken en er voor gekozen om een Sachs Performance koppeling te nemen. Deze is vanavond hier afgeleverd en kan dus binnenkort de S2 in.

http://www.volksforum.com/albums/files/1/2/5/2016-04-0721.13.3605.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/1/2/5/2016-04-0721.12.1903.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/1/2/5/2016-04-0721.13.0604.jpg

Ik hou jullie op de hoogte!

En het vliegwiel?

Jos.

VeeDubber
08-04-2016, 22:40
Die blijft zitten

VeeDubber
25-04-2016, 07:36
Gisteren weer een productieve dag gehad. Geen foto's maar wel de volgende zaken kunnen doen:
- Koppeling is gemonteerd
- Remsysteem af gemaakt
- Koppeling ontlucht
- Brandstofvoorziening opgefrist (filter vervangen, leidingen gefatsoeneerd enzv)

Vanavond eens even een lijstje maken met wat er nog moet gebeuren. Veel is het niet meer, maar hebben nog een paar dingen te gaan.

knarfmk1
01-02-2017, 14:59
Rijdt ie al?

BeetleGrandDad
01-02-2017, 15:36
Rijdt ie al?
Ze zijn nu eenmaal niet allemaal zo productief als jij (nu :D ) bent, Frank ;)

VeeDubber
02-02-2017, 10:55
Rijdt ie al?

Ik ben nu met de Autosportcompany een afspraak aan het inplannen voor uitlijnen en uitwegen. Als we dat gedaan hebben mag hij eens mee. Zijn we wel aan toe ;)

knarfmk1
02-02-2017, 16:32
Ze zijn nu eenmaal niet allemaal zo productief als jij (nu :D ) bent, Frank ;)
:D

Ik ben nu met de Autosportcompany een afspraak aan het inplannen voor uitlijnen en uitwegen. Als we dat gedaan hebben mag hij eens mee. Zijn we wel aan toe ;)

Top, keep us posted en we zien graag inboard filmpjes :thumbup:

René
02-02-2017, 16:34
Is ie nou nog niet klaar?? :D

Vincent-Mk1
07-04-2017, 18:33
Te koop? inmiddels

Larsv5
23-08-2017, 16:35
Hoe is het hier mee?

VeeDubber
24-08-2017, 09:28
Hoe is het hier mee?

We hebben de eerste trackday op Zandvoort er inmiddels op zitten! Een aantal weken terug hebben we haar voor het eerst meegenomen en hebben we beide 2 heats kunnen rijden.

Voor de zekerheid hadden we de overboost functie maar even overruled, zodat we met een turbodruk van 1 bar er zeker van waren dat de motor niet al te veel te verduren kreeg en dit heeft eigenlijk prima geholpen. In de eerste heat schoot er nog een fuseebout los, maar na opnieuw vastzetten heeft ze eigenlijk de hele dag prima gepresteerd.

Uiteraard kom je wel weer terug met een to do lijstje na zo'n dag; De remmen hadden wat last van fading dus we gaan de remvloeistof upgraden evenals de remblokken. De auto is nog behoorlijk onderstuurt, dus hier hebben we wat te doen en we willen preventief een turbo-revisie doen.

Maar, al met al zeker niet ontevreden na een eerste dag op het circuit!

skywalker38
25-08-2017, 00:03
Ook al wat rondetijden gemeten?

VeeDubber
25-08-2017, 08:36
Ook al wat rondetijden gemeten?

We hebben geen tijdmeet-apparatuur in de auto zitten en we hebben dus ook niet echt goed kunnen meten. Op basis van wat stopwatch-tijden en video's zitten we tussen de 2:10 en 2:15. Maar hier valt nog fors in te winnen met wat aanpassingen in de auto en vooral in de rijders :D

Larsv5
26-08-2017, 13:48
Super gaaf!!!!

VeeDubber
26-08-2017, 16:16
Nog wat plaatjes:

http://www.volksforum.com/albums/files/1/2/5/DSC_5456.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/1/2/5/IMG-20170704-WA0013.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/1/2/5/IMG-20170704-WA0012.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/1/2/5/IMG-20170623-WA0007.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/1/2/5/DSC_5458.JPG

skywalker38
26-08-2017, 16:47
We hebben geen tijdmeet-apparatuur in de auto zitten en we hebben dus ook niet echt goed kunnen meten. Op basis van wat stopwatch-tijden en video's zitten we tussen de 2:10 en 2:15. Maar hier valt nog fors in te winnen met wat aanpassingen in de auto en vooral in de rijders :D
Idd,ik zou als eerste overwegen om er een goede demperset/veren onder te zetten in principe is een KW variant 2 een set voor normaal straatgebruik maar is niet echt geschikt voor circuit gebruik,uiteraard moet het wel binnen het budget passen maar ik ben van mening dat je onderstel belangrijker is dan een berg vermogen hebben
Ik ben van mening dat je daar heel veel tijd mee kunt winnen en uiteraard de grootte van de remmen aangezien een S2, niet de lichtste is
Ik weet dat Rob met een Golf 2 met ongeveer 180 pk rond de 2.03 zat dus vermogen zegt niet altijd iets

VeeDubber
29-08-2017, 15:34
Idd,ik zou als eerste overwegen om er een goede demperset/veren onder te zetten in principe is een KW variant 2 een set voor normaal straatgebruik maar is niet echt geschikt voor circuit gebruik,uiteraard moet het wel binnen het budget passen maar ik ben van mening dat je onderstel belangrijker is dan een berg vermogen hebben
Ik ben van mening dat je daar heel veel tijd mee kunt winnen en uiteraard de grootte van de remmen aangezien een S2, niet de lichtste is
Ik weet dat Rob met een Golf 2 met ongeveer 180 pk rond de 2.03 zat dus vermogen zegt niet altijd iets

Zeker weten dat het onderstel een groot effect heeft. Maar ik heb een iets andere benadering; Ik denk dat (en laat ik eerst even voor mezelf spreken) ik de grootste tijdswinst allereerst uit mezelf kan halen. Ik heb misschien alles bij elkaar 150 rondjes Zandvoort ervaring en dan ook nog eens met 5-6 verschillende auto's, dus om nu te zeggen dat ik de auto zo weg kan zetten op het circuit dat alle tijdswinst enkel nog in de auto zit, zou wel erg ver gaan.

Daarnaast is het ook zoeken naar wat werkt voor je auto. Welk type banden, welke bandenspanning, afstelling veerpoot, uitlijning, wel of geen roll-bar, zo ja welke, vermogenskarakteristiek enzovoort, werkt voor het winnen van rondetijd. We zijn geen F1 team wat heel de auto vol heeft hangen met sensoren en elke wijziging direct kan uitleggen cq elk probleem in de auto kan omzetten naar een oplossing. DUs ook daar zit gewoon nog enorm veel.

Rondetijden zijn op dit moment nog niet boeiend. Het is voor ons de lol van een auto bouwen, je werkstress afblazen op Zandvoort en het doorgronden van de techniek. De race-spec shock & veren en spectaculaire vermogenstoenames komen later wel, als we daar al voor gaan...

knarfmk1
30-08-2017, 09:13
Gaaf hoor! maarre.. ik lees wat over filmpjes..? ;) :D

Yanick
30-08-2017, 09:19
Het is voor ons de lol van een auto bouwen, je werkstress afblazen op Zandvoort en het doorgronden van de techniek.

Klinkt als het beste uitgangspunt wat je hebben kunt:) Ontzettend toffe wagen ook!

Pedaalemmer
31-08-2017, 09:11
Leuk dat hier weer een update over is, goede progressie zo te zien!

mitchies
31-08-2017, 09:42
Jaloers! En inderdaad precies het juiste uitgangspunt. Ik had een camera in mijn auto hangen. Daarmee kun je precies zien wanneer je over start/finish ging en zo je tijden bepalen. Op een dag ook met meetapparatuur gereden, een gps en een accelerometer en daaruit nog meer data kunnen halen. Maar van de filmpjes die ik van mezelf maakte heb ik heel veel geleerd!

Groeten Michiel

Sinaasboom
26-03-2019, 12:31
Is de auto nog onder ons? :)

sixpack
26-03-2019, 15:55
Laaste keer dat ik checkte: Ja :thumbup:

VeeDubber
27-03-2019, 07:42
Is de auto nog onder ons? :)

Yes sir! Hij staat netjes in de garage te wachten op zijn volgende sessie, maar afgelopen jaar hebben we er niet mee gereden vanwege andere prioriteiten. Het wordt tijd dat we de stof er weer eens af blazen :D

Sinaasboom
27-03-2019, 15:38
Yes sir! Hij staat netjes in de garage te wachten op zijn volgende sessie, maar afgelopen jaar hebben we er niet mee gereden vanwege andere prioriteiten. Het wordt tijd dat we de stof er weer eens af blazen :D

Ben benieuwd! Binnenkort een foto'tje? :) :thumbup:

Edward
09-12-2020, 15:27
Hoe is het met de braaaaap?

VeeDubber
09-12-2020, 16:23
Eddie!
Euhmmm, ergens in de hoek van de schuur ben ik bang....

Edward
10-12-2020, 06:03
Snap ik, je zit natuurlijk te wachten op mijn expertise...

sixpack
10-12-2020, 07:53
:spam:

Edward
28-12-2020, 21:37
-×-

daNpy
02-02-2022, 13:00
We hebben geen tijdmeet-apparatuur in de auto zitten en we hebben dus ook niet echt goed kunnen meten.
Tip: Race chrono :)