The Clauw
22-11-2012, 01:05
De 1.9 td AAZ motor en bak die nog maar net in mijn Caddy mk1 liggen komen uit een golf 3 uit 97.
Netjes nieuwe drukgroep, koppelingsplaten en druklager gemonteerd. Begint de bak na nog geen 100 km te janken in de 5 en een paar km verder begon hij in de 4 ook te piepen. Gelukkig ben ik nog net thuis gekomen! Eenmaal hier in de straat zat de bak helemaal vast :shake: Wel merkwaardig want ik heb de Golf zelf nog geen 2 weken voor de swap vanuit Friesland hierheen gereden en toen reed hij perfect.
Als ik het goed vernomen heb zit er bij mij een 020 bak onder waarvan wel vaker wordt gezegd dat het slappe en slechte bakken zijn.
Nu ben ik benieuwd wat het beste alternatief is voor deze bak. Evt andere aandrijfassen vind ik niet zo erg om te regelen maar een complete ombouw die bijvoorbeeld bij een moderne TDI bak komt kijken gaat mij te ver tenzij iemand hier complete baksteunen en kitjes voor een nette prijs heeft liggen.
Moet wel toevoegen dat de configuratie iets geoptimaliseerd gaat worden met een dikkere diameter uitlaat, intercooler, scherpe boostpin, en de roetstop. Daarnaast is natuurlijk de egr verwijderd.
Graag jullie ideeën en tips :thumbup:
Netjes nieuwe drukgroep, koppelingsplaten en druklager gemonteerd. Begint de bak na nog geen 100 km te janken in de 5 en een paar km verder begon hij in de 4 ook te piepen. Gelukkig ben ik nog net thuis gekomen! Eenmaal hier in de straat zat de bak helemaal vast :shake: Wel merkwaardig want ik heb de Golf zelf nog geen 2 weken voor de swap vanuit Friesland hierheen gereden en toen reed hij perfect.
Als ik het goed vernomen heb zit er bij mij een 020 bak onder waarvan wel vaker wordt gezegd dat het slappe en slechte bakken zijn.
Nu ben ik benieuwd wat het beste alternatief is voor deze bak. Evt andere aandrijfassen vind ik niet zo erg om te regelen maar een complete ombouw die bijvoorbeeld bij een moderne TDI bak komt kijken gaat mij te ver tenzij iemand hier complete baksteunen en kitjes voor een nette prijs heeft liggen.
Moet wel toevoegen dat de configuratie iets geoptimaliseerd gaat worden met een dikkere diameter uitlaat, intercooler, scherpe boostpin, en de roetstop. Daarnaast is natuurlijk de egr verwijderd.
Graag jullie ideeën en tips :thumbup: