PDA

View Full Version : wie weet iemand of een manier om mijn velg weer mooi te maken.

SjorsMK2
12-11-2012, 15:52
Iedereen kent het wel.
Je heb haast en je wilt nog even snel je velgen met velgreiniger schoonmaken.
dan heb je wel eens van die vrienden die zeggen ik help je wel even.
waarop jij ''zeg wel goed uitpoetsen he die troep mag niet blijven zitten op de velgen''. Vervolgens zegt je vriend ja ik weet hoe het moet, en een paar dagen later kom je bij je auto aan en je ziet dat de desbetreffemde velg op het aluminium gedeelte allemaal rare plekjes begint te krijgen. :wow:
er zit een soort witte aanslag op.
niet goed weggepoetst dus. :shake:
nu heb ik al een tijdje van alles geprobeert om die plekken weg te krijgen, maar het word steeds erger.
hogedruk reinuger, borstel, spons, velgrei******, alu belgom, niks werk.
dus mijn vraag is, wie weet hoe ik het aluminium gedeelte weer netsjes kan maken, of wie weet iemand die dat kan doen.
het liefst in de buurt van Alkmaar Hoorn of Purmerend.
ik ben een beetje ten einde raat dus wie heb er nog ideeeƫ :confused:
de foto hieronder is hoe de velg eruitziet na het wassen met spons en hogedruk.
de rest glimt er allemaal over maar alleen rechtsvoor dus niet. :mad:

http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/3/3/1/IMG109.jpg

Richard
12-11-2012, 15:58
Blank gepolijste rand?
Of in de blanke lak?

Blank gepolijst had je t wel met belgom beter moeten krijgen. Anders opnieuw polijsten.

Blanke lak is de rand kaal maken en opnieuw polijsten en dan opnieuw lakken.

Als ik dit btw zo zie dan zie ik enorm veel ingevreten remstof wat zeker niet van een reinigingsmiddel afkomt

SjorsMK2
12-11-2012, 16:05
Blank gepolijste rand?
Of in de blanke lak?

Blank gepolijst had je t wel met belgom beter moeten krijgen. Anders opnieuw polijsten.

Blanke lak is de rand kaal maken en opnieuw polijsten en dan opnieuw lakken.

Als ik dit btw zo zie dan zie ik enorm veel ingevreten remstof wat zeker niet van een reinigingsmiddel afkomt

zo heel veel verstand heb ik niet van velgen dus ik zou het niet weten of het gepolijst of gelakt is.
volgens de vorrige eigenaar zijn het imitatie bbs velgen. misschien dat je dan weet of het gelakt of gepolijst is.
je kan het niet erg goed zien op de foto maar het is volgensmij geen ingevrete remstof.
ik heb altijd alle velgen om de 3 weken helemaal schoongemaakt.
als het remstof was zouden de andere 3 velgen er ook last van moeten hebben.
ik post vanavond nog wel een foto, als ik in het donker een foto met flits maak zie je het gek genoeg beter.

Sven-GTI
12-11-2012, 16:08
Als het imitatie is dan hebben deze meestal een blanke laklaag.
Opnieuw polijsten is dan de beste oplossing.

Richard
12-11-2012, 16:14
Ah de imitaties...
Goedkoopste is een nieuwe losse velg te halen. Hier wil je geen kosten in steken.Dit is echt het nadeel van deze velgen. De blanke lak is erg dun en de oplosmiddelen trekken hier zo in.

Unipol, belgom ed werken hierdoor ook niet omdat er nog blanke lak op zit. Dit zijn middelen die op blank alu reinigen. Daarom word t ook steeds slechter, je schuurt inprincipe de blanke lak steeds verder.

Richard
12-11-2012, 16:16
Als het imitatie is dan hebben deze meestal een blanke laklaag.
Opnieuw polijsten is dan de beste oplossing.
En dan heeft 1 gepolijste velg en drie niet..

Daar naast eerst ontlakken en dan polijsten

vwfiel
12-11-2012, 16:54
lenso bsx velgen

SjorsMK2
12-11-2012, 17:14
lenso bsx velgen
nu weet ik in ieder geval wat de echte naam van de velgen zijn thx.

SjorsMK2
12-11-2012, 17:22
http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/3/3/1/IMG112.jpg

van dichterbij de witte aanslag.

http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/3/3/1/IMG111.jpg

de vieze velg voledig, let niet op het kleur verschil mijn telefoon spoort niet helemaal

http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/3/3/1/IMG113.jpg
hoe ze horen. als je ernaast sta net een spiegel.

Spike
12-11-2012, 17:34
Als ik deze laatste foto's zie, valt het wel mee (tenopzichte van de eerdere)

Misschien met metalpolish opnieuw polijsten? Je kan ook wel bij mij langsrijden, dan kun je dat proberen. (zit in die buurt)

SjorsMK2
12-11-2012, 17:41
Als ik deze laatste foto's zie, valt het wel mee (tenopzichte van de eerdere)

Misschien met metalpolish opnieuw polijsten? Je kan ook wel bij mij langsrijden, dan kun je dat proberen. (zit in die buurt)

okee ja dat kunnen we wel doen.
op de foto,s zie je het ook niet zo erg, pas als je ernaast sta zie je het.
stuur maar ff een PB dan kunnen we even overlegge.

Richard
12-11-2012, 20:58
Zit de blanke lak spike..wat wil je polijsten? Zijn geen gepolijste velgen. Zijn fabrieks afgedraaid en daarna in de blanke lak gezet.

De Pul
12-11-2012, 21:02
echte 885's jongeuh:rock:

maar idd,richard heeft gelijk.wegflikkeren of plastidippen.meer moeite is het niet waard.

M1974
12-11-2012, 21:09
Die wielen zijn het niet waard er iets aan te doen. Gewoon 1 nieuwe halen.

SjorsMK2
14-11-2012, 10:28
nou geen idee wat er allemaal op die velgen zit maar het is in ieder geval geen alu wat erop zit.
samen met spike btje commandant 4 op een wit lijntje op de velg rand een het zilver/alu kleur werd eerst wit en daarna een beetje goud.
het klinkt raar maar het lijkt wel of die hele velg gespoten is ipv egt alu.

daarna toch maar een groot deel van de velg zagjes met commandant 4 gedaan en hij is er wel redelijk van opgeknapt, maar egt top kwaliteit velgen zijn het inderdaad niet :screwy:

M1974
14-11-2012, 12:06
Dat wist je toch hoop ik al wel toen je ze kocht? Dat het niet echt top kwaliteit is die replica's

SjorsMK2
15-11-2012, 16:01
Dat wist je toch hoop ik al wel toen je ze kocht? Dat het niet echt top kwaliteit is die replica's

ik ben in het wereldje van VW liefhebberij en opleuken doormiddel van velgen, spoilers kitjes bumpers etc, nog erg nieuw.
ik weet dus ook nog vrij weinig welke velgen goed zijn, welke banden goed zijn, welke merken je moet mijden en welke juist goed zijn.

boven dien heb ik de auto met de velgen eronder gekocht van iemand die er absoluut niet mee bezig was en er totaal 3 keer in heb gereden in de 8 maanden dat hij eigenaar was.
maar ik weet het nu in iedergeval voor de volgende keer, verwacht er niet al te veel van, van replica,s ;)