Log in

View Full Version : @#$%@ schroefset zit WEER vast, wie helpt?????

Golfzilla
21-05-2005, 15:18
wat en pokke dinger die schroefsetjes, heb een FK set eronder en de bovenste stelring zit muurvast :mad: :mad: :mad: , de onderste is zo los, maar de bovenste waar de veer op rust dus is gewoon niet los te krijgen, met hamer en alles al geprobeerd, kruipolie wat dan ook.

de veer ligt los op die ring dus er staat geen druk op, wat een pokke dinger. iemand dit ook meegemaakt ooit??????

Melvin
21-05-2005, 15:20
verhitten misschien een optie?

Golfzilla
21-05-2005, 15:28
3 - 4 weken geleden nog verdraaid dat ding en nu muurvast, alles erop los gelaten, kruipolie, kettingolie, WD40 met hamer op zitten beuken, geen mm gaf ie, duw uhm dalijk de sloot in :mad: :mad: heb het echt gehad ff met schroefsetjes, is al 2e keer dat dit gebeurd

Volkswagenaar
21-05-2005, 15:30
die van mij zit ook als een huis...
heb je ook al eens tegen de richting in getikt?
wil soms ook wel een beetje helpen.

Golfzilla
21-05-2005, 15:34
ook al tegen de richting in gemept ja (tikken da schiet helemaal nie op), maar meppen ook niet btw.

-Jens!-
21-05-2005, 15:37
das lekker dom ey, ik heb er blanke tectiel opgezet, dan hebbie jarenlang schroefjolijt

maare ja, ring erafzagen, verse draad erop snijden en nieuwe ring en draaien maar weer...

Volkswagenaar
21-05-2005, 15:54
Das minder dan Golfzilla :(

Mijn Duitse voorganger is er helaas wat minder vooruitdenkend mee omgegaan zeg maar...

Golfzilla
21-05-2005, 15:56
fuck-it, net ff bon opgezocht, gister garantie afgelopen (tenminste als er 1 jaar garantie opzit en niet langer), maandag mooi ff langs die toko

Volkswagenaar
21-05-2005, 16:14
Hoop dat ze je matsen, maar geldt de garantie hier wel voor?
(als ie dan nog geldt)

hopen dat het goedkomt.

Melvin
21-05-2005, 16:20
das lekker dom ey, ik heb er blanke tectiel opgezet, dan hebbie jarenlang schroefjolijt

maare ja, ring erafzagen, verse draad erop snijden en nieuwe ring en draaien maar weer...

blanke tectiel? en de achterkant van de schroefpoot wordt dan nog vies toch?

wel slim idee... als je ooit zou willen schroeven alleen ff die tectyl eraf halen en klaar...

@golfzilla: dat meen je niet! net 1 jaar overschreden... damn... coca cola al geprobeerd?

René
21-05-2005, 16:47
gewoon in de ML zetten wil ook wel werken hoor.. blanke tectyl wordt hard namelijk...
ik zette m`n schroefsetje altijd weer in de kettingspray na een wasbeurt...

mja.. wel kut... heb je `t al geprobeerd met verhitten? zoals melly zei?

Jurgen Santana
21-05-2005, 17:23
Blanke tectyl kun je met een kwast en wasbenzine eenvoudig verwijderen.

vwleusden
21-05-2005, 18:00
gewoon de Inox-line kopen van Weitec of een KW set kopen. H&R ook bij de weg.

Mijn kan je gewoon verstellen zonder enkel probleem... zelfs na een jaar ;)

René
21-05-2005, 18:10
maar daar betaal je dan ook voor patser ;)

jan_gti_16v
21-05-2005, 18:21
ik heb me set in de multie grease gespoten en iedere twee weken ff lekker schoonmaken en op nieuw in spuiten.....

btw. op een fk schroefset zit twee jaar garantie......

tenminste op die van mij wel..

Golfzilla
22-05-2005, 18:46
dan zal er bij mij ook wel 2 jaar garantie op zitten........

maar vanmorge weer geprobeerd, en hij ging gewoon los :D:D de spuitbussen die we leeg gespoten hebben heeft toch nut gehad:D:D

Marco
22-05-2005, 19:01
Blanke tectiel, wil je em verstellen, even afpoesten met wasbenzine en kunt em zo weer verstellen. Klaar? dan weer in de blanke tectiel

Klein vraagje, waarom wil je em zo vaak verstellen? Als ie eenmaal op de goede hoogte staat blijf je daar toch mee rond rijden?

arthurgti
22-05-2005, 19:29
Nou die setjes van Weitec hebben ook niet zo'n heel goed schroefdraad zoals ze zeggen...
Die van mij zit vaak genoeg zo vast als een huis en is nu ook aardig geoxideerd!!!
Niet zoals ze zeggen duss....

vwleusden
22-05-2005, 20:16
Heb u niet de Unoxline Arthur.

Golfzilla.. kruipolie moet altijd ff kruipen, werkt nooit direct. Wel mooi dat ie weer los is !

Golfzilla
22-05-2005, 20:57
Klein vraagje, waarom wil je em zo vaak verstellen? Als ie eenmaal op de goede hoogte staat blijf je daar toch mee rond rijden?

nou de mijnes moet meestal zo laag dak nergens meer overheen kom naar meetings :wink: maar gewoon als woon-werk verkeer auto ist wel handig als je af en toe drempels kunt nemen, daarom stel ik best vaak.

MauSeR35
23-05-2005, 15:46
anders heb je toch ook geen schroefset nodig toch? niet dat ik t zo vaak zou doen maar toch

robveedub
29-05-2005, 22:59
ik heb al een paar keer bij een schroefset meegemaakt ( ja, ook die dure kw sets !!! ) dat er achter het imbusje wat je in je ring vastzet, een kunstof balletje zit. dat balletje komt vast te zitten tussen je draad en de ring. en dat dus met zo'n nieuwe set van kw met maar 1 ring. inox of niet !! twee keer achter elkaar gebeurd in 1,5 maand !!!! en kw doet alsof het niet hun schuld is, daarom verkopen ze nu kunstof ringen die je opnieuw moet kopen !!!!! mooi kut dus

Allart-Ghetta
29-05-2005, 23:24
Weitec werkt perfect. Groffe draad, flink verroest, ff met de staalborstel erover en helemaal heen en weer draaien en het is weer supergangbaar.

Veerpoot demonteren, in de bankschroef en zo goed mogelijk schoon maken, roest eraf schuren en dan MOET hij wel weer los komen! Succes.

arthurgti
30-05-2005, 18:21
Weitec van het weekend er maar weer is onder vandaan gehaald en zag er niet meer uit. Wat een oxidatie.
Inbus zat vastgerot en heb ik eruit moeten boren,schroefdraad was helemaal geoxideerd en heb ik met een schijf met plastic haartjes weer helemaal gangbaar moeten maken.
Maar dan ziet ie er ook weer als nieuw uit.
ben er alleen nog niet uit wat je nou het beste op dat schroefdraad kan doen om te zorgen dat die niet zo aanslaat!!!
Inpakken met tape??

JeeWee
30-05-2005, 18:27
KOPERVET, dat is volgens mij de oplossing. Verder, als iets niet los wil gebruik ik meestal een stuk steigerpijp van ongeveer een meter, dan kun je veel meer kracht zetten, die schuif ik over de ratel heen en dan schiet het meestal wel los als ik daar met m'n logge lichaam op of aan ga hangen. En tip 2, als je vrijdag weet dat je zaterdag je schroefset los wilt halen, ga dan gewoon vrijdag dus al beginnen met het inspuiten van de bouten. Persoonlijk vind ik de IMAL kruipolie het beste werken!

Jurgen Santana
30-05-2005, 19:12
ga dan gewoon vrijdag dus al beginnen met het inspuiten van de bouten

Een schroefset met bouten :rolleyes:

peter139
31-05-2005, 21:27
ik wil ook graag een reactie plaatsen.

Ik had precies hetzelfde schroefsetje (fk)

hier een tropic met enkele pics
http://www.vwforum.nl/ftopict-39048.html

zo zag ie er uit:
http://img179.echo.cx/my.php?image=img29018gk.jpg

Wat ik heb gedaan:

-eerst demonteren
-Alles grondig ontroesten met straalkabine/boormachine/flex met staalborstel
-vervolgens ringen losmaken door ze even extreem te verhitten.
-dan ringen losdraaien naar het gedeelte wat al ontroest is.
-vervolgens ontvetten met koudontvetter (in spoelbak)
-vervolgens ontvetten met amoniac of iets dergelijks
-spuiten met goede verf. Ik heb het met hammerite gedaan. Ik heb het gespoten met behulp van de compressor. Even lekker verdunnen zodat het goed nevelt.
-4 dunne lagen hammerite
-goed laten drogen
-het stukje schroefdraad wat ik wil gebruiken even dik in de kopervet gezet.(4cm onder/boven de verstelring niet gespoten maar in kopervet gezet.)

hier nog even een foto hoe i nu is
succes
http://img275.echo.cx/my.php?image=img29341pf.jpg
gr

Golfzilla
15-06-2005, 10:13
heb de set er rondom onder vandaan gehaald het weekend, het zag er niet meer uit (en dat na 1 jaar, wel in de winter doorgereden ermee heh)

ringen eraf geslepen (nieuwe zijn onderweg) en elke demper uit elkaar gehaald helemaal, ook de demper(zuiger) uit de buizing gehaald etc, dat je alleen de "huls" waar het schroefdraad op zit over houd zodat het lekker handig werkt.

is het nu een goed idee om het schroefdraad te laten stralen (alle roest, aanslag en occidatie eraf)?? of is dit uit den boze omdat dan het schroefdraad teveel beschadigd??

(ik weet het niet, dus daarom mijn vraag :D:D)

MauSeR35
15-06-2005, 20:14
volgens mij licht dat voor een groot deel aan het materiaal dat je wil stralen en met wat je het dan vervolgens straald. maar hoe ver kom je met een staalborstel, evt in de boormachine?

Golfzilla
15-06-2005, 20:27
ik heb een koperstaalborstel geprobeerd (die goude haartjes dus ;);)) maar dat gaat nie vlotjes, daarna met een koperschijfje op een dremel, dat gaat al iets vlotter maar de schijf is eerder weg als dat ik 1 schroefdraad heb gedaan :D, morge ff kijke of ze zo'n koperharige schijven ook op slijptol formaat hebben, dan moet het best rap gaan denk ik.........

MauSeR35
15-06-2005, 20:36
denk t wel, dremel is net iets te klein voor zulk werk vind ik meestal ;)

DesertWind
15-06-2005, 21:40
wat je ook kan doen is het stralen en dan opnieuw laten verzinken, dan kan het er wel weer even tegenaan. het nadeel is wel dat ie helemaal uit mekaar met dan.

mijn KW schroefset moet ook weer onder handen worden genomen :(

Golfzilla
15-06-2005, 22:10
nou hij is al helemaal uit mekaar, ECHT helemaal, heb de demper uit de schroef-behuizing (tja hoe noem je dit alles :D)

maar wat kost verzinken??

Melvin
16-06-2005, 07:47
verzinken is niet zo duur volgens mij... moet je een bedrijf vinden die grote onderdelen (stalen buizen etc) doet verzinken, die willen misschien wel ff klein spul er tussen gooien, zal de wereld niet kosten, en idd, roest of rot nooit meer weg!

Golfzilla
17-06-2005, 14:59
zo net ff staalborstel-schijf gehaald voor op een boormachine, dit schiet tenminste op :D:D:D de zooi vliegt eraf en had binnen 15 minuten 1 schroefdraad al best schoon.

dus komt helemaal goed!!!!!!!!

johangolf1
17-06-2005, 15:03
Chris die heeft zijn H&R set tijdens de resto van zijn Golf GTI laten stralen en de set zwart met zilver gespoten...
is heel erg mooi geworden al zeg ik zelf en het werkt weer super...

Golfzilla
17-06-2005, 15:20
maar als ik hem ook spuit word dat niet te dik voor het schroefdraad dan, dat de schijf te stroef loopt ?? (merk ik vanzelf natuurlijk maar dan is het wel sonde van de moeite en verf)

johangolf1
17-06-2005, 15:27
chris heeft hem helemaal in de CR primer gezet is zo dun dat je het niet eens merkt en dan 1 dekkend laagje matzwart als het goed is...
loopt perfect...

Golfzilla
17-06-2005, 15:33
CR primer???? dat is ??

johangolf1
17-06-2005, 16:31
hahaha dat is een anti roest primer van Sikkens die wij gebruiken op de zaak...

CNG
17-06-2005, 18:21
Snap eerlijk gezegd niet dat mensen met schroefsets die de namen mee hebben altijd problemen hebben met roest. :confused:
Heb mijn supersport schroefset een jaar erop zitten..en ook in de winter mee gereden...voor 3 weken terug kon ik hem met de hand verstellen zonder problemen.Geen spatje roest te vinden... :redface:

niels_g60-power
17-06-2005, 23:14
Ik heb met me schroefset ook totaal geen problemen. Heb hem wel met speciale zooi behandeld ;-)

DeNB3rt
27-10-2005, 19:35
jep, hij zit VAST!
net zelfs men stelsleutel geplooid...

Is de schroefset van René en stond wel beetje erg laaag :p ik kon geen bochten maken anders sneed men wielkast in men wielen :(

http://lrrp.clanhost.nl/tacs/DeNB3rt_jpg/fk.jpg

Zou hem dus beetje hoger doen, hoe doe ik dit het best? eerst bovenste schijf,dan ondereste er tegenaan?

Maar eerst ga ik hem in een bad leggen op de hoop dat ie loskomt.

Kan die primer ervoor zorgen dat hij niet meer lekker schroeft??

robertjan007
27-10-2005, 19:44
ehm ik heb ook nog een opmerking... Je kunt er natuurlijk ook gewoon niet mee gaan rijden... mmm nee is ook niet wat

DeNB3rt
27-10-2005, 19:52
tis men daily, die moet dus rijden, waarvoor dient een auto anders :o

Marco
27-10-2005, 21:59
IMAL gebruiken (soort WD40 maar dan beter) aantal dagen laten inweken en iedere dag opnieuw erop spuiten. Hele grote kans dat t dan wel los gaat. Meestal in de bouwmarkt wel verkrijgbaar, rood met blauwe bus IMAL (Ik Maak Alles Los, en das geen geintje :))

DeNB3rt
27-10-2005, 23:09
thanks Marco,want ik kom er gek van :D
moet morgen naar school en kan niet eens bochten nemen,lol :D

DeNB3rt
28-10-2005, 00:15
haha! morgen ga ik dit eff halen, en die schroefset een halve week lang dagelijks inspuiten, op hoop van zegen, want hij MOET 3cm omhoog ;)

even ter info, het is dit product :D

http://lrrp.clanhost.nl/tacs/DeNB3rt_jpg/imal.jpg

René
28-10-2005, 00:50
hey bert.. das mooi kut dat je zelfs je stelsleutels hebt verbogen!
zeker weten dat je ze de goeie kant op hebt gedraaid? :redface:

DeNB3rt
28-10-2005, 08:22
Lol rené, je hebt de 5000 posts, en check wat er onder je nick staat:
REALLY Bored, haha ;)

Ik heb 2 stelsleutels gekregen van je hé, 1tje is geplooid, de andere zou het moeten doen. Jep, heb in juiste richting gedraaid, tegen de klok, om te stijgen??

Maar eerst zal ik hem paar dagen inspuiten. Hebje hem btw zelf eigenlijk wel kunnen "verschroeven"?

greetzz

jatoch
29-10-2005, 09:26
Gewoon insmeren met kopervet. Word wel snel vuil maar dat is beter dan dat ie vast gaat zitten heh. En als je em versteld draai je et vuil te zo weer uit. Als je em schoon wil hebben gebruik je wasbenzine ofzo. Ik spoot er engine cleaner op van valma en alles droop er zo vanaf.

Tommy
29-10-2005, 09:38
gewoon in de ML zetten wil ook wel werken hoor.. blanke tectyl wordt hard namelijk...
ik zette m`n schroefsetje altijd weer in de kettingspray na een wasbeurt...

mja.. wel kut... heb je `t al geprobeerd met verhitten? zoals melly zei?

hoe lang heb jij op een schroefset gereden? whehehe :tongue:

DeNB3rt
03-11-2005, 22:43
tadaam!

Ik heb hem los gekregen, eerst 5 dagen onder de WD40 gespoten, dan tussen de bankschroef en proberen te verschroeven met verlengde stukken, ging voor geen meter...

1 Min met gasbrander erop, en de schroeven verwarmd, draaide direct... zelfs zonder verlenging. In 10 min tijd hadk de 4 veerpoten losgekregen :D woei! duss, aan iedereen die last heeft van een vast setje, dit is de beste snelste en handigste oplossing...

Heb ze nu ook volledig geschuurd en in het vet gezet, zijn als nieuw :D

jenva
12-03-2008, 00:52
heb de set er rondom onder vandaan gehaald het weekend, het zag er niet meer uit (en dat na 1 jaar, wel in de winter doorgereden ermee heh)

ringen eraf geslepen (nieuwe zijn onderweg) en elke demper uit elkaar gehaald helemaal, ook de demper(zuiger) uit de buizing gehaald etc, dat je alleen de "huls" waar het schroefdraad op zit over houd zodat het lekker handig werkt.

is het nu een goed idee om het schroefdraad te laten stralen (alle roest, aanslag en occidatie eraf)?? of is dit uit den boze omdat dan het schroefdraad teveel beschadigd??

(ik weet het niet, dus daarom mijn vraag :D:D)

Hoi waar heb jij die ringen besteld dan? Ik heb nl hetzelfde probleem met mijn FK set...Alvast bedankt

Vanessa

Siem
12-03-2008, 11:25
Kameraad van mij smeert er iedere dag
itser op, volgens hem echt perfect spul..
kan het jullie echt aanraden. Je smeert het
erop en 5 min later zit alles zo goed als los.

Siem
12-03-2008, 11:35
Itser.. sperma van een zwitser :) :screwy: :shake:

glenn1235
29-03-2008, 16:18
ik smeer er altijd kopervet op, Als ik een nieuwe setje heb;)

Joey_G40
29-03-2008, 19:00
K*T Heb ik eindelijk een schroefset van wel 1000 ballen zit ie na een maand ook muurvast @!$#%^#$^!!!!!!

tiefflieger
29-03-2008, 19:15
Mijn schroefset van 200 kan ik na 6 maanden nog steeds met de hand verstellen...

Wel na elke wijziging ff inspuiten met blanke tectiel, niks aan de hand !

Erik
29-03-2008, 19:18
En die moet je juist niet insmeren Joey!! (Inox!)

Onderkant van de ring schoonmaken met handveger en staalborstel, ring iets naar beneden draaien, daarna bovenkant schoonmaken volgens zelfde principe. En dan langzaam naar boven gaan draaien waarbij je regelmatig het schoonmaken herhaalt aan de bovenkant.

Joey_G40
29-03-2008, 19:33
Ok thx Erik ik had hem alleen maar ingespoten met wd40 voor de rest niks ;)