PDA

View Full Version : golf mk2 abf----> 1.8t 20v project


tim 16v
30-10-2012, 18:27
Het werd toch maar weer eens tijd voor iets anders.

Audi1981
30-10-2012, 18:32
Dat wordt een fijn blokje en een heerlijke auto dan! :thumbup:

Bluepower
30-10-2012, 18:43
Kijk, hier je project topic geopend! Heel goed!

Audi1981
30-10-2012, 18:58
http://www.hulsenturbotuning.nl/Mhi_foto_bestanden/Mhi_td04hl-16t.gif

Da's heel netjes ;)
(31LB= +/-14kglucht/min aan 2 bar)

Audi1981
30-10-2012, 19:05
Nice to know gewoon, dit is puur het prestatie veld van je compressor.
Er zijn nog zoooo veel meer variabelen :thumbup:

superbeast
30-10-2012, 21:43
Word weer een leuk en snel speeltje :thumbup:

zippo123
31-10-2012, 09:50
Gaaf project Tim! succes en ik zal zeker ff komen spieken;)

René
31-10-2012, 11:12
Lekker bezig Tim! Zal wel weer een nette ombouw worden als ik kijk naar je ABF ombouw :)
Gave vloer trouwens in je garage/bijkeuken!!

René
01-11-2012, 23:53
:thumbup:

Bluepower
02-11-2012, 00:54
Is dit diegene waar de motorkap van af was gewaaid? ZO ja, dan is het echt geen geld!
Hier dan maar de KMS opbouwen(nu je toch geld over houdt...:P)? Ik heb ook nog een leuk turbo-setje voor je erbij!

ps. Ik heb evt anders ook wel een adresje voor je waar je de immo kunt laten verwijderen uit de ECU

Bluepower
02-11-2012, 06:54
Ja.... PB me maar voor de info!

rondekker1983
28-11-2012, 19:26
Kijk dat ziet er goed uit :thumbup: . Je gaat in ieder geval een stuk sneller dan ik met mijn vr6 ombouw.

Sven-GTI
28-11-2012, 19:36
Mooi spul voor in een golf 2 :thumbup:

René
08-12-2012, 00:25
Jij gaat echt als een speer! :eek:

Voor de montage van de spal wat ik van plan was: monteren met popnagels die je door de radiateur steekt. aan de voorkant even een carosserieringetje plaatsen, zodat je de druk over een groter oppervlak van de lamellen verspreid.

Mu!s
08-12-2012, 20:37
Eind deze maand wil ik toch graag klaar zijn want me apk loopt bijna af. Met popnagels is geen slecht idee. Zag ook orgineel van spal vier staafje met grote ringen die door de lamellen stekken.Weet alleen wat dit doet als het gaat trillen en schuren.
werkt prima! had ik ook en zit nog steeds!

VolkswagenRacing
08-12-2012, 21:36
Ik heb stalen profielen (soort mecano) op de orginele bevestigings punten van de koelfan kap gemonteerd, en daar de fans weer op. Om het beschadigen te voorkomen. (vertrouwde die soort van spijkers ook niet)

antoine91
08-12-2012, 21:52
Netjes! Deze ga ik volgen

René
09-12-2012, 21:37
tof!

filmpje! :D

Pewi Vwteam
16-12-2012, 20:36
ziet er netje uit tim!! mooi dat alles weer opgelost is! ga zo door en we spreken elkaar weer.

Tjaap
16-12-2012, 21:13
Zou toch wel moeten houden die fan? Zo zwaar zijn die dingen niet toch?

20harmen20
16-12-2012, 21:15
Ziet er lekker uit allemaal. Zal straks ook wel als een trein gaan!

René
16-12-2012, 22:37
Lekker bezig Tim!

turborabbit2
17-12-2012, 01:59
Jou kennende Tim rijd deze auto binnen een week of twee trug rond!
Mooi en snel gewerkt kerel:)

Rallye
17-12-2012, 19:43
Ziet er goed uit :D
Alleen nu volg ik ff iets niet , je had een auq uit een leon maar hebt een a3 gekocht en dat blok nu ingebouwd toch ?
Neem aan dat je dan een 150pk versie hebt.
Misschien deat ik ergens overheen gelezen heb ?
Of was het andere blok stuk dat je overgegaan bent.

zippo123
17-12-2012, 21:08
Als je jezelf maar kan volgen Tim :D dan zit het wel goed! Ombouw gaat snel zeg goed bezig!! :thumbup:

zippo123
19-12-2012, 16:13
soms kan ik me zelf niet volgen haha. Was je ook nog van plan om een 20v in de golf 1 te monteren?

Van plan zeker, alleen nu eerst even mijn motorrijbewijs halen, 7 Januari afrijden. Daarom ben ik nu mijn webers blok aan het opbouwen, kleine koprevisie 16 nieuwe klepgeleiders gevlakt etc. Dus als ik mijn motorrijbewijs heb kan ik weer sparen voor een 20vt...

Pewi Vwteam
21-12-2012, 21:17
en tim rij je er al mee? ben benieuwd!

Bluepower
21-12-2012, 21:57
Denk dat je de lengte zelf ff moet/kunt opmeten.. touwtje over de poelies heen trekken en de uiteindelijke lengte meten, en met die lengte naar de onderdelenzaak gaan en ze daar de juiste lengte en groef laten uitzoeken(zal waarschijnlijk wel van een japanse auto gaan komen, daihatsu ofzo..)

Pewi Vwteam
21-12-2012, 22:04
jawel weet ik wel riem van een volvo geloof ik deze moet je hebben.
Multieriem 6PK923 past perfect deze gebruiken we ook altijd bij de golfjes 1 na een ombouw

Bluepower
21-12-2012, 22:11
Hmm, volgens ETKa wordt deze riem oa gebruikt op de Ibiza...

Ik zal straks op zoek moeten naar een riem die gebruikt kan worden voor een 20vt zonder stb-pomp, maar wel met airco...

Pewi Vwteam
21-12-2012, 22:25
kan ook goed wezen hoor ik had eerst 1 variant langer maar dan zit de multieriem spanner aan zijn einde [tegen aanslag aan] sindsdien monteren we deze versie. ik dacht dat de man, bij de brezan toen zij dat ie voor een volvo bedoeld was. ik meet de riem altijd op met een kapotte rolmaat, daar het lint van zeg maar. spanner op spanning zetten. en dan meetlint om je poulie s wikkelen.

Pewi Vwteam
23-12-2012, 21:49
multie riem gebruikt die ik aan gaf of toch wat anders opgehaald? ziet er goed uit!!

20harmen20
23-12-2012, 22:21
Ziet er goed uit!

René
23-12-2012, 23:20
Super zeg! Die multiriem hou ik even in gedachten, want ik wil straks ook zonder stuurbekrachtiging rijden :thumbup:

JaapL.
24-12-2012, 00:04
Waar is je oude blok heen?

rondekker1983
24-12-2012, 08:46
thanx! Veel dingen moeten nog wat netter gemaakt worden maar dit wil ik in de winter doen. Hoop nog net even nieuwe apk erop te krijgen en dan schorsen. .

Dat is toch zonde kan je hem beter na de schorsing APK laten keuren

20harmen20
24-12-2012, 20:06
Had ook nog een vraag! Ik bouw zelf een Abf in een Jetta 2, maar nu vroeg ik mij af of ik ook een deuk moet maken in de koker rechtsvoor. I.v.m. de poulie!

gooigolf
24-12-2012, 20:15
als je met stuurpomp gaat rijden moet er volges mij deuk in.
:thumbup:

gooigolf
24-12-2012, 20:16
Vandaag weer een stuk verder gekomen. Multiriem zit op ze plek. En voor de eerste keer laten warm draaien. Nu nog alles netjes afwerken en dan op voor de apk. Want deze verloopt bijna.

http://www.volksforum.com/albums/files/2/0/2/0/4/P1010162.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/2/0/2/0/4/P1010163.jpg
netjes hoor :thumbup: :D

Pewi Vwteam
24-12-2012, 22:59
vr6 ook niet gewoon multieriem poulie afdraaien, aan de buiten zijde [de grote] schijf, dan past ie gewoon zonder de kas te mollen.

20harmen20
26-12-2012, 22:48
Bij een abf is dit niet nodig. Is alleen bij de vr6.

Bedankt voor de informatie! Dan hoef ik niet te passen van te voren..

jorg-maashees
29-12-2012, 18:23
Ziet er top uit :thumbup: Zal wel stukken sneller zijn als de abf denk ik ofniet?

René
29-12-2012, 19:34
Tof!

jorg-maashees
02-01-2013, 18:08
150 pk uitvoering ja? Dat wordt dus nog chippen :D

OakgreenVR6
02-01-2013, 20:43
Leuk, maar ik mis 2 cilinders...:)

Herm Schreurs
02-01-2013, 22:59
Nice!

René
16-02-2013, 20:07
Dat trekt wel lekker zo`n 150pk 1.8T! Heb je hem inmiddels al laten chippen? En een filmpje overdag gemaakt? :)

René
17-02-2013, 13:50
Dat zal wel als een malle gaan! Hoeveel dempers heb je er nu onder?

vdWal.
17-02-2013, 16:09
lekkere sleeper :tongue: altijd leuk beetje vermogen onder de kap

Pewi Vwteam
17-02-2013, 16:54
je dumpvalve is kapot hij resoneerd in je luchtfilter.

Pewi Vwteam
02-03-2013, 23:12
netjes hoor alleen nog ff een vw kap op zoeken. ipv de audi kap.

René
02-03-2013, 23:54
Echt netjes geworden Tim! Zou lekker die lelijke kap eraf laten....bloot kleppendeksel lijkt veel ruiger :D

Bluepower
12-04-2013, 19:05
Had je toch beter mijn K04 kit kunnen kopen, heb je ook direct goede injectoren erbij!!

Mk4 racer
12-04-2013, 19:32
Ziet er goed uit Tim :) ook in het echt en lekker snel is die zeker

René
12-04-2013, 20:08
Lekker bezig Tim!

OakgreenVR6
12-04-2013, 21:57
Mooi spul, je bent weer (nog steeds) goed op dreef.
Kan ik in de dagen voor Koninginnedag ff langsdroppen, om ook de bak voor Niels op te halen?

OakgreenVR6
12-04-2013, 22:23
Zou fijn zijn, kan ik Niels ook weer blij maken. Zoals het er nu naar uitziet ben ik er van zaterdag t/m dinsdag, en mét de VR6!

VolkswagenRacing
12-04-2013, 22:26
Mooi pijpje op je tvkast! ;)

Met welke turbo zijn die tijden gereden?

VolkswagenRacing
12-04-2013, 22:44
Stand alone ecu erop, kan je gelijk die eindtrap eraf halen en die "lelijke" bobines! ;)

Ik vind het er allemaal netjes uit zien! Als de ko4 erop zit pakken we wel een trackday! Komt goed!

OakgreenVR6
29-04-2013, 21:53
Tim...bedankt voor de leuke rit in de omgeving! :)
Het ging goed van z'n plek, maar een beetje meer uitlaatgeluid zou wenselijk zijn om het snelheidsgevoel beter te beleven. En een K03s turbo erop kan ook geen kwaad. ;)
Ben waarschijnlijk ook wel wat te verwend geworden met al die retesnelle Porsche's. :rolleyes:
Volgende keer de VR6 er bij de stoplichten naast, als er geen twee versnellingsbakken inzitten. :cool:

René
07-05-2013, 11:25
:thumbup:

rondekker1983
09-05-2013, 18:33
Haha ziet er goed uit. :D :D
Alleen een beetje veel toeren denk of niet?

Tjaap
09-05-2013, 18:40
op de autobahn :screwy:


Uhuh :D van 0 naar 240 naar 0. Op de autobahn.

Loopt aardig door zeg. Gaaf...

René
09-05-2013, 19:24
Trekt lekker door zeg!

René
09-05-2013, 19:28
ik ben ook heul erg benieuwd Tim! :D

Pewi Vwteam
09-05-2013, 21:01
laat je hem heel tim :D

René
09-05-2013, 23:19
Waar heb jij trouwens je oliedrukschakelaars zitten? Ik las dat je een T-stukje had gebruikt?

René
09-05-2013, 23:33
Ik denk dat ik hem wel snap! Maar heeft de ABF ook normaal gesproken eentje op het oliefilterhuis zitten en eentje in de cilinderkop? Mijn 1.6 namelijk wel...zit me af te vragen of het wat uit maakt...

René
10-05-2013, 20:49
Okee thanks! Dan zal het ook niet veel uitmaken als die ene de normaal in de cilinderkop zit, naast de andere komt. Dacht namelijk dat ze misschien met een reden op 2 verschillende plaatsen in het blok waren geplaatst. :thumbup:

Albert87
01-06-2013, 17:53
toffe golf mega blok man! :thumbup:

René
01-06-2013, 18:40
Lekker bezig Tim! Ook mooi om te lezen dat de sper goed bevalt! Heb wel meer gehoord dat een sper echt een fijne upgrade is!

desnelders
03-06-2013, 20:06
hey tim leuk je gisteren gesproken te hebben :thumbup:
en mooi project!

René
24-07-2013, 17:38
Zo dan....netjes!
Met wat voor brandstofpomp(en) rij jij eigenlijk?

René
24-07-2013, 18:28
Dus alleen een pomp in de tank...meer niet?

Pewi Vwteam
24-07-2013, 18:31
Netjes hoor 244 pk. Dat lijkt er op. Wiel pk s neem ik aan

René
24-07-2013, 18:32
219.5 Whp ;)

Pewi Vwteam
24-07-2013, 19:02
219? Dan valt het me erg tegen. Dacht dat je de middelste grafiek moest hebben.

Pewi Vwteam
24-07-2013, 22:41
zal ook wel een wereld van verschil wezen geloof ik direct, peter haalden toen geloof ik 235pk met een ko3 in zijn mk1. alleen was dit wel een ajq motor. maar niet temin als je er zelf tevreden mee bent tim is het goed toch zeg ik altijd.

MelG60
24-07-2013, 22:45
250pk aan de krukas is wel de max voor een K03S turbo, meer lucht kan hij gewoon niet leveren.

Goed bezig dus!

René
25-07-2013, 06:52
Okee thanks! Ik dacht dat een VR6 op 3bar benzinedruk rijdt...maar die pomp heeft dus capaciteit genoeg om het systeem op 4bar te houden?

sciroccoGTII
25-07-2013, 08:08
Elke pomp heeft wel overschot toch om op 4 bar te kunnen draaien? Hij wordt gewoon afgeregeld op 3 bar.

René
25-07-2013, 20:22
Dat een pomp altijd iets over heeft is bij mij bekend, maar dan moet hij ook nog de benodigde liters erheen pompen. Maar dat gaat dus goed bij die VR6 pompen? Dat is mooi, want dan weet ik naar waar ik op zoek moet straks :giggle:

MelG60
25-07-2013, 20:56
G60 Aussentankpumpe bis 9/89 fördert 640cc/30sec bei 12V
G60 Innentankpumpe ab 9/89 fördert 750cc/30sec bei 12V
VR6 Corrado Innentankpumpe fördert 900cc/30sec bei 12V

zippo123
28-07-2013, 17:01
Dik hoor Tim!! geweldige sleeper.. en nu geen Dyson meer;)

VolkswagenRacing
28-07-2013, 22:46
Gaaf man, erg nette uitdraai ook! Gewoon bijna die 250pk!

(alleen jammer dat hij toch eerder rijd als de mijne! ;))

job-jan
29-07-2013, 17:32
ziet er allemaal goed uit :)
keep on the good work :thumbup:

Pewi Vwteam
30-07-2013, 17:46
Uitdraai niet laten zien tim. Anders had je dat vermogen op kenteken gehad. Maakt die lui toch niks uit.

turborabbit2
01-08-2013, 01:23
Ik zit hier nog op testritje te wachten hoor :)
Je gewicht is ook netjes trouwens,amper 920 kg met een 20 v erin!

turborabbit2
02-08-2013, 22:01
Is goed kerel!
Was echt wel onder de indruk van wat zo'n k03s kan presteren hoor.
Ik vond dat het niet ver uit de buurt ligt met wat mijn vroegere k04 presteerde.
Dat heb je weer goed voor mekaar dus

superbeast
16-09-2013, 17:13
fluit lekker door, lekker bmwtjes, porsches plagen zeker :D

Sven-GTI
16-09-2013, 18:32
Nette score!

Ben vorige week ook bij JD op de bank geweest voor een chip op maat met een AUQ motor. (k03S turbo)
Kwam op 235pk en 269NM met enkel Euro 95. Ik had meer verwacht, maar bij JD vonden ze het een erg mooie score voor deze motor,setup en Euro 95 brandstof.

Alleen zit het bij mij in een golf 3 Cabrio, die zijn toch wel een stukje zwaarder dan jou auto :D Kan me voorstellen dat de beleving in jou auto een stuk intenser moet zijn :thumbup:

zippo123
06-10-2013, 21:20
Knap resultaat Tim!

g-loudertje
06-10-2013, 23:09
nice!