PDA

View Full Version : VW Golf 2 1.3 Project


nacmlamerikx
28-10-2012, 15:02
Laat ik mij allereerst maar eens voorstellen. Ik ben Nick, ben 18 jaar, ik werk bij een volkswagen garage en heb mij 2 weken geleden mijn eerste auto gekocht. Een Golf 2! Er moest nog veel aan gebeuren, maar inmiddels is er ook al veel aan gedaan.
Zo zag hij eruit toen ik hem gehaald had. Op het eerste zicht niet slecht, maar hij viel geregeld stil, had van voor een ongeluk gehad & de lak was barslecht. Hier en daar een deukje met was roest, maar daar was de prijs ook naar. Het was een goede basis om mee te beginnen.
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/426252_388389754564989_1078031471_n.jpg

Hier is een foto van de schade vooraan.
http://s15.postimage.org/t1v69b86j/2012_10_09_12_29_21.jpg

Een foto van de binnenkant. Vettig boeltje, toen ik het aan het schoonmaken was heb ik nog allerlei schimmels gevonden, een hele grote kotsplek, en gigantisch veel stof. Gelukkig alles zuiver gekregen.
http://s16.postimage.org/gk9eib3z9/2012_10_10_12_55_20.jpg

De golf even op de brug gezet om het boeltje te inspecteren. Zag er goed uit, alleen de uitlaat moest wat gun gum hebben en de silent blokken van de achteras moesten vervangen worden.

Nu een aantal foto's van de carrosserie schade. De roestplek op de eerste foto baart mij het meeste zorgen. Aangezien het echt een gaatje aan het worden is. Om de kosten te drukken wil ik hem niet laten overspuiten, maar ik ga proberen om kleine stukjes roest weg te schuren en dan een beetje bij te spuiten of met een lakstiftje. Verder ga ik heel de lak wat opkalefateren met Commandant 3.
http://s13.postimage.org/kgk0tuv13/2012_10_10_12_55_35.jpg
http://s16.postimage.org/vo4rdw545/2012_10_10_12_55_44.jpg
http://s12.postimage.org/jrder2lod/2012_10_10_12_55_52.jpg

Dit is de motor. Daar is al veel aan gedaan. Heb de brandstofpomp vervangen, de verdeler vervangen, de accu vervangen, de carterontluchting volledig vervangen, daarna het heel boeltje afgesteld met een lamp en hij loopt perfect. Vorige week heb ik een groot onderhoudje eraan gedaan (olie, olie-filter, luchtfilter, bougie's, koelvloeistof vervangen) en nu is hij klaar voor een volgende 15000km!
http://s11.postimage.org/wvwaphqlv/2012_10_10_18_28_15.jpg

Hier heb ik het interieur al wat opgepoetst, een isostekkertje gesoldeert op die loshangende kabels, en een radio erin gezet.
http://s14.postimage.org/muyj4qbj5/2012_10_10_18_38_49.jpg

Binnenkant heb ik hier opgepoetst, daar lag zelfs nog een oude telefoon onder, het was een vieze auto.
http://s14.postimage.org/fy9epblk1/2012_10_14_14_34_00.jpg

Ik heb een bumpertje op de kop kunnen tikken voor 20euro, de voorkant heb ik wat uitgedeukt, de hele onderkant ga ik in steenslag wit spuiten, dan valt het niet meer zo op. Nu wil ik proberen om zelf met race-gaas een grilletje te maken voor daaronder, tenzij iemand nog zo een heeft liggen?
http://s13.postimage.org/6du081tp3/2012_10_14_14_42_44.jpg

Hierna kwam ik erachter dat mijn papieren niet klopte. Ik had alleen het chassis nummer van de auto met het inschrijvingsbewijs vergeleken, en niet met het gelijkvormigheids attest. Het gelijkvormigheids attest klopte niet. Na even zoeken kwam ik erachter dat ik het GVA van een golf uit 1988 had terwijl de mijne van 1991 was. Nu kwam mijn job wel van pas. Op het werk heb ik een duplicaat kunnen krijgen waarna alles weer in orde was.

Dit weekend begonnen aan de silent blokken te vervangen. Nou nou wat een werk. Als je dat voor de eerste keer doet dan is het een heel gekloot.
Hier ben ik de achteras aan het uitbouwen.
http://s8.postimage.org/vti2nlyl1/2012_10_20_10_30_59.jpg

& hier ben ik dan de nieuwe blokken erin aan het persen met een zelfgemaakt gereedschapje.
http://s9.postimage.org/5nn5a3t7z/2012_10_20_12_50_20.jpg

Inmiddels is hij bijna klaar voor de keuring. Ik moet alleen nog remolie erop doen en het systeem even ontluchten, de knipperlichten vervangen & de grille vanvoor vervangen. Als ik dan eenmaal aan het rijden ben dan ga ik eens kijken op de lak wat op te poetsen, de plekjes roest weg te werken & dan kan mijn volgende hobby van slag gaan, tunen.

UPDATE (27/10/2012)
Vandaag een testritje van 25 km gemaakt, g********* dat rijdt fijn! Ik ben er meteen verliefd op geworden! Heb de remmen ook ontlucht vandaag, achter beide onluchtingsnippels afgebroken, dus heb ik het maar gedaan via de remleiding.

De onderkant heb ik zwart gespoten van voor, anders gaan de mannen van de keuring daar op kloppen & ik ben met commandant 4 over de motorkap gedaan, wat een resultaat!
https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc6/229837_394914127245885_461573199_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/559516_394914183912546_1070378550_n.jpg

Net ook even een nieuwe voorkant voor de golf opgehaald, met nog mooie verstralers en koplampen!
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/r180/578590_395043017232996_1739663502_n.jpg

Wouter42
28-10-2012, 15:24
Ziet er leuk uit! Zou alleen even een andere keienvanger op de kop tikken ergens, die moeten ook niet duur zijn.

nacmlamerikx
28-10-2012, 15:30
Ziet er leuk uit! Zou alleen even een andere keienvanger op de kop tikken ergens, die moeten ook niet duur zijn.

Wat bedoel je met keienvanger? :D

Wouter42
28-10-2012, 16:12
Hehe dat is die witte plaat waar je die onderlip tegen aan zet. Je hebt hem nu zwart geverfd zie ik, weet niet of dat een tijdelijke oplossing is?

nacmlamerikx
28-10-2012, 18:43
Hehe dat is die witte plaat waar je die onderlip tegen aan zet. Je hebt hem nu zwart geverfd zie ik, weet niet of dat een tijdelijke oplossing is?

Nou ik had het eigenlijk al een beetje uitgedeukt, en het is de bedoeling dat er nog wit overheen komt. Maar ik denk als ik een nieuwe koop dat dat toch niet past omdat mijn vleugel ook wat scheef is. Dus ik ga het zo laten denk ik.

Morgen ga ik naar de keuring dus wens me succes! :D

nacmlamerikx
29-10-2012, 19:24
YES! Hij is goedgekeurd, 4 opmerkingen maar :D
Heb smiddags nog even rap de nieuwe grill en nieuwe koplampen erin gezet:
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/550356_395835637153734_1506307172_n.jpg

Audi1981
29-10-2012, 20:00
Gaaf om te zien hoe je als 18 jarige voor een mk2 kiest :thumbup:
Geweldig betrouwbare torretjes die :thumbup:

nacmlamerikx
29-10-2012, 20:11
Gaaf om te zien hoe je als 18 jarige voor een mk2 kiest :thumbup:
Geweldig betrouwbare torretjes die :thumbup:

Geweldige auto'tjes vind ik het, lekker retro toeren :D
j

Audi1981
29-10-2012, 20:26
Zeker, zou wel voor die paar tientjes ff een paar nieuwe wielremcilinders steken, ontluchten bij de slang :shake:

nacmlamerikx
29-10-2012, 21:16
Zeker, zou wel voor die paar tientjes ff een paar nieuwe wielremcilinders steken, ontluchten bij de slang :shake:

Tja, was even een nood oplossing, anders kon ik niet naar de keuring :D Ik zat er eigenlijk aan te denken om een achteras met schijfremmen te kopen, dat ik van achter ook schijfjes heb ;)

Audi1981
29-10-2012, 21:25
Dat is leuk voor de looks, met die motor erin heb je geen baat bij schijven achter ;)
Als je voor schijven achter gaat, zou ik gelijk voor mk4 remklauwen gaan, beter verkrijgbaar en betere handrem :thumbup:

nacmlamerikx
01-11-2012, 20:40
Afgelopen 3 dagen is er veel gebeurt! De golf is verzekerd en heb al een dikke 150km gereden! Vandaag ben ik aan de carrosserie begonnen.

Deukje: https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/66247_396961593707805_1516310374_n.jpg

Deukje bijna weg:
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/531012_396961697041128_1982209795_n.jpg

Grill gespoten:
https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/311225_396961993707765_1306556673_n.jpg

Verroeste krassen die ik al eerder heb laten zien
http://s12.postimage.org/jrder2lod/2012_10_10_12_55_52.jpg

Verroeste krassen die ik al eerder heb laten zien weg :D
http://img689.imageshack.us/img689/4957/20121101160144.jpg


Dat is leuk voor de looks, met die motor erin heb je geen baat bij schijven achter ;)
Als je voor schijven achter gaat, zou ik gelijk voor mk4 remklauwen gaan, beter verkrijgbaar en betere handrem :thumbup:

Was ook eerder bedoelt voor de looks. Die mk4 remklauwen, passen die zonder al te veel te moeten vermaken?

nacmlamerikx
02-11-2012, 21:52
Even een totaal plaatje:

https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/36305_396900060380625_261633860_n.jpg

Wat ik nog moet doen:
- Thermostaat repareren (blijft open staan dus motor wordt niet echt warm)
- Verwarming eens losschroeven (rammelt langs alle kanten als ik hem aanzet)

Wat ik nog wil doen:
- stevig muziek installatie erin
- verbreed staal velgen
- Dakrekje erop

Audi1981
02-11-2012, 22:00
Wat ik nog wil doen:
- stevig muziek installatie erin
- verbreed staal velgen
- Dakrekje erop

Ow jeej daar gaan we al :D
Alpine / ground zero Goeie combi :thumbup:

nacmlamerikx
02-11-2012, 22:26
Ow jeej daar gaan we al :D
Alpine / ground zero Goeie combi :thumbup:

Heb hier nog een sub liggen van Lanzar, een OA 12S als ik me niet vergis, een redelijk oud beestje dus. Ga die eerst eens inbouwen, en als ik dan wat meer centen heb komt er een beter in, want dat is niet veel soeps meer. :D

Tjaap
02-11-2012, 23:08
Zet even het grill-latje van je oude grill over.

nacmlamerikx
02-11-2012, 23:55
Zet even het grill-latje van je oude grill over.

Die is helemaal verbogen :(

Tjaap
02-11-2012, 23:58
Zonde. Dan even een busje wit halen voor deze.

Erik Baas
03-11-2012, 00:15
Hm, kweenie... denk juist dat ik de mijne ook zwart maak (Golf II, Polar Silber)! Niet origineel, maar 't "smoelt" beter (vind ik)! ;)

nacmlamerikx
08-11-2012, 19:02
Hm, kweenie... denk juist dat ik de mijne ook zwart maak (Golf II, Polar Silber)! Niet origineel, maar 't "smoelt" beter (vind ik)! ;)

Ik vind het ook wel goed zo :thumbup:

Ik heb inmiddels al meer als 500km gereden met de golf. Enigste problemen die ik heb dat ik mijn verwarming niet durf aan te zetten ( zoveel gerammel en gepiep ), heb hem al eens los gehad en gesmeerd maar het wil niet baten. Dus ik ga maar eens op zoek naar een nieuwe, want mijn voorschakelweerstand is ook kapot (alleen stand 3 van de verwarming werkt). Heeft er iemand toevallig nog eentje liggen? Mijn thermostaat moet ook vervangen worden want de motor wordt niet warm, de temperatuurmeter blijft in het witte gedeelte staan. De golf is dus nog niet helemaal af, maar wel al prima rijdbaar! Ik heb gelukkig geen olie-verbruik en mijn koelvloeistof peil blijft mooi staan. :D

nacmlamerikx
11-11-2012, 19:18
Inmiddels heb ik mijn thermostaat ook vervangen (er zat er niet eens een in :confused: ). Hij wordt lekker warm nu, de aanjager heb ik vervangen vandaag, nu werkt mijn verwarming weer tip top :D

Ik heb van een collega op het werk een dakrek gekregen, ik moet alleen nog de klemmen hebben voor het vast te maken, heeft iemand deze toevallig liggen?
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/69166_400299520040679_1673963059_n.jpg

Ook nieuwe koplampjes gehaald vandaag (voor 20euro kon ik ze niet laten liggen :tongue: )
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc6/259867_400426193361345_1577648945_n.jpg

Een van deze dagen wil ik ook mijn subwoofer van lanzar inbouwen :D
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/155609_390261794377785_580048113_n.jpg

Normaal gezien hoef ik nu geen stukken meer te kopen. Mijn projectje heeft in totaal ongeveer 1000euro gekost, om hem rijklaar te maken, iets teveel naar mijn zin, maar er komt nu hopenlijk eventjes niets meer aan :D

nacmlamerikx
18-11-2012, 15:48
:mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad:
Ik ben er gister achter gekomen dat mijn distributie 1 - 3 tandjes verkeerd staat.. Daarom kan ik mijn ontsteking dus niet fatsoenlijk afstellen. Met mijn carburateur is ook iets niet pluis, als ik aan de luchtschroef draai komt er geen verschil. & mijn choke klep blijft volgens mij open staan, als ik koud start loopt hij al snel op naar +/- 2000 toeren, vind ik toch wat veel. Dus zaterdag maar de hele distributie loshalen en dan zien we wel.

The_Maxx
19-11-2012, 13:38
Weet je zeker dat de distributie niet goed staat? kleppen gaan dan vaak tikkertje spelen met de zuigers, met alle gevolgen van dien (kromme kleppen, ratel, zuigerbeschadiging) dus als je geen geratel hoort, moet die riem goed liggen. Want bij 1tand krijg je bij dit type blokken al dit effect (kleppen hebben zelfs een ruimte uitgeslepen in de zuiger omdat ze anders al zouden aantikken bij juiste driem-timing.)

Je hebt zo te zien een MH blokje (1,3?) die kunnen een 2E3 carb hebben van pierburg. En dat is een bekend carbje in negatieve zin. Probleemkindje o.a. vanwege de automatische choke. Vervangen voor een ander type carb is meestal de beste oplossing. Daarbij kan het ook komen door valse lucht.

Dakrekje: je hebt zo te zien alleen een rekje. Je zult hierbij nog dakdragers moeten kopen en die eventueel op maat moten maken (skidragers kun je omlassen tot houders voor dit rekje)

Ontbrekende thermostaat: vaak als noodoplossing gebruikt vanwege een warmloper. word vaak vergeten dat die in de winter veelal dicht zit en dus word de boel niet goed warm. Op zich in elk geval geen vreemd verschijnsel. Let wel even op of je koelvloeistof wel volledig koelvloeistof is. Want bij een warmloper gooien ze vaak water erin om toch snel door te kunnen en geen koelvloeistof. En je weet wat water doet als het te koud wordt ;)

nacmlamerikx
19-11-2012, 18:50
Weet je zeker dat de distributie niet goed staat? kleppen gaan dan vaak tikkertje spelen met de zuigers, met alle gevolgen van dien (kromme kleppen, ratel, zuigerbeschadiging) dus als je geen geratel hoort, moet die riem goed liggen. Want bij 1tand krijg je bij dit type blokken al dit effect (kleppen hebben zelfs een ruimte uitgeslepen in de zuiger omdat ze anders al zouden aantikken bij juiste driem-timing.)

Je hebt zo te zien een MH blokje (1,3?) die kunnen een 2E3 carb hebben van pierburg. En dat is een bekend carbje in negatieve zin. Probleemkindje o.a. vanwege de automatische choke. Vervangen voor een ander type carb is meestal de beste oplossing. Daarbij kan het ook komen door valse lucht.

Dakrekje: je hebt zo te zien alleen een rekje. Je zult hierbij nog dakdragers moeten kopen en die eventueel op maat moten maken (skidragers kun je omlassen tot houders voor dit rekje)

Ontbrekende thermostaat: vaak als noodoplossing gebruikt vanwege een warmloper. word vaak vergeten dat die in de winter veelal dicht zit en dus word de boel niet goed warm. Op zich in elk geval geen vreemd verschijnsel. Let wel even op of je koelvloeistof wel volledig koelvloeistof is. Want bij een warmloper gooien ze vaak water erin om toch snel door te kunnen en geen koelvloeistof. En je weet wat water doet als het te koud wordt ;)

Na goed na de merkpunten gekeken te hebben bleek het dat de distributie inderdaad correct stond. Blijkbaar moest ik het vacuumslangetje van de klep die de vooronsteking regelt eraf trekken, en dan kon ik het goed afstellen. Blok loopt nu redelijk goed.

Ik heb inderdaad een 1.3, mijn motorcode is dacht ik 2g. Welke carburateur kan ik er dan het beste inplaatsen?

Ben op zoek naar die beugeltjes, dan maak ik er wel iets van :tongue: Heeft iemand ze toevallig nog liggen?

Ik heb de thermostaat vervangen, koelvloeistof had ik al vervangen voor ik na de keuring ging. Ook het systeem een keer goed doorgespoeld :thumbup:

The_Maxx
19-11-2012, 19:49
Na goed na de merkpunten gekeken te hebben bleek het dat de distributie inderdaad correct stond. Blijkbaar moest ik het vacuumslangetje van de klep die de vooronsteking regelt eraf trekken, en dan kon ik het goed afstellen. Blok loopt nu redelijk goed.

Ik heb inderdaad een 1.3, mijn motorcode is dacht ik 2g. Welke carburateur kan ik er dan het beste inplaatsen?

Ben op zoek naar die beugeltjes, dan maak ik er wel iets van :tongue: Heeft iemand ze toevallig nog liggen?

Ik heb de thermostaat vervangen, koelvloeistof had ik al vervangen voor ik na de keuring ging. Ook het systeem een keer goed doorgespoeld :thumbup:

MH is meer voor de hand liggend dan 2G (meen dat ik ooit gelezen heb dat die blokken hetzelfde zijn)

Welke carb je er beter op kan zetten kan ik je helaas niet zeggen. Solex en Weber schijnen het goed te doen, maar welk type?

Zoek maar eens op 2dehands websites, daar vind je wel vaker dakdragers. Als je een beetje kunt lassen kun je alles laten passen (moet dan natuurlijk wel op de bevestigingspunten van de auto passen)

ontsteking moet je idd afstellen met de vervroeger niet werkend (helemaal vergeten ook) daarna wel weer aansluiten natuurlijk ;)
Mooi dat dat in elk geval is opgelost! Choke werkt nu wel goed ook? (zo ja, gewoon carb blijven gebruiken, zolang het geen problemen geeft)

nacmlamerikx
19-11-2012, 20:35
MH is meer voor de hand liggend dan 2G (meen dat ik ooit gelezen heb dat die blokken hetzelfde zijn)

Welke carb je er beter op kan zetten kan ik je helaas niet zeggen. Solex en Weber schijnen het goed te doen, maar welk type?

Zoek maar eens op 2dehands websites, daar vind je wel vaker dakdragers. Als je een beetje kunt lassen kun je alles laten passen (moet dan natuurlijk wel op de bevestigingspunten van de auto passen)

ontsteking moet je idd afstellen met de vervroeger niet werkend (helemaal vergeten ook) daarna wel weer aansluiten natuurlijk ;)
Mooi dat dat in elk geval is opgelost! Choke werkt nu wel goed ook? (zo ja, gewoon carb blijven gebruiken, zolang het geen problemen geeft)

Choke werkt wel, maar ik vind het beetje wazig, als ik start dan loopt hij heel onregelmatig op 800toeren (nog geen gas gegeven). Als ik dan een keer gas geef dan blijft hij hangen op 1500 toeren, als ik dan 200m heb gereden dan staat hij op 2000toeren en als die dan warm is loopt hij rond de 1000toeren. Hoort dat zo? Want 2000toeren lijkt me toch wat veel..

The_Maxx
19-11-2012, 20:55
nergens valse lucht?

Choke is trouwens 1x gaspedaal intrappen voor je start met de auto op contact.

nacmlamerikx
19-11-2012, 21:43
nergens valse lucht?

Choke is trouwens 1x gaspedaal intrappen voor je start met de auto op contact.

Hij trekt geen valse lucht nee. En oh dan klopt dat toch, maar 2000toeren met choke is toch wat veel of niet?

Audi1981
19-11-2012, 22:01
Nou eigenlijk werkt ie vrij redelijk als ik je zo hoor ;)

nacmlamerikx
23-11-2012, 16:52
Sierstukje op de uitlaat gezet. Zondag ga ik een verlagingset en heldere achterlichten halen.

https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/603953_404546932949271_1041516730_n.jpg

Ik heb nog een raar probleem. Als mijn motor koud is, start hij zonder problemen. Als de motor warm is en ik wil starten, blijft mijn koelvloeistof waarschuwingslampje knipperen. Na 10-15km gaat het uit, en niet meer aan. Er is dan ook niks aan de hand.
En als ik mijn ruitenwisser achter een keer wil aanzetten, blijft hij constant wissen en kan ik hem niet uitzetten of ik moet het contact af en op zetten..

nacmlamerikx
25-11-2012, 18:13
Vandaag heldere achterlichten gehaald & een verlaging set.
https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/600076_405252756212022_910969278_n.jpg

Het zijn monroe schokdempers & ik vermoed apex veren. Hoe laag hij precies komt te liggen weet ik niet precies, maar dat zie ik wel :D setje kostte 20 euro, maar schokdempers zijn voor weg te gooien. Veren ga ik zandstralen en laten poedercoaten :D
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/374465_405252716212026_1922996573_n.jpg

jorg-maashees
25-11-2012, 19:21
Zou je de verlaging niet eerst monteren om te kijken of de hoogte goed is , voordat je de zaak gaat coaten en dergelijke. :thumbup:

nacmlamerikx
25-11-2012, 20:02
Zou je de verlaging niet eerst monteren om te kijken of de hoogte goed is , voordat je de zaak gaat coaten en dergelijke. :thumbup:

Nou zandstralen kan ik zelf & poedercoaten doet een maat van me gratis dus ga ik dat toch eerst even laten doen :D als de veren dan niet goed zijn kan ik ze altijd nog verkopen ;)

bartuzz
25-11-2012, 20:11
Ik heb nog een complete goed werkende carberateur liggen van een 1.3.
Interesse?

nacmlamerikx
25-11-2012, 20:22
Ik heb nog een complete goed werkende carberateur liggen van een 1.3.
Interesse?

Ligt aan je vraagprijs :D

The_Maxx
26-11-2012, 00:32
Ik heb nog een raar probleem. Als mijn motor koud is, start hij zonder problemen. Als de motor warm is en ik wil starten, blijft mijn koelvloeistof waarschuwingslampje knipperen. Na 10-15km gaat het uit, en niet meer aan. Er is dan ook niks aan de hand.
En als ik mijn ruitenwisser achter een keer wil aanzetten, blijft hij constant wissen en kan ik hem niet uitzetten of ik moet het contact af en op zetten..

Koelvloeistoflampje is ook verklikkerlampje voor te weinig koelvloeistof, controleer het niveau dus eens?
Verdere mogelijkheid: Temperatuursensor geeft een te hoge waarde(maar dit moet je ook op de meter kunnen zien als je die hebt)
of de tellerbak heeft problemen met de spanningsregelaar(benzinemeter doet dan ook niet zo goed wat die moet doen)

Ruitenwisser achter, moest ik eerst ook aan wennen: om aan te zetten moet je de hendel 1x aantikken, uitzetten tik je m nog een keer aan. Als je m aanduwd gaat ie sproeien. Soms blijft ie dan aan, soms gaat ie wel uit erna. Als je dat niet weet lijkt t alsof ie niet uit gaat.

Verlaging zal rond de 40mm of minder liggen, want anders liggen ze los bij originele schokdempers.

nacmlamerikx
26-11-2012, 07:06
Koelvloeistoflampje is ook verklikkerlampje voor te weinig koelvloeistof, controleer het niveau dus eens?
Verdere mogelijkheid: Temperatuursensor geeft een te hoge waarde(maar dit moet je ook op de meter kunnen zien als je die hebt)
of de tellerbak heeft problemen met de spanningsregelaar(benzinemeter doet dan ook niet zo goed wat die moet doen)

Ruitenwisser achter, moest ik eerst ook aan wennen: om aan te zetten moet je de hendel 1x aantikken, uitzetten tik je m nog een keer aan. Als je m aanduwd gaat ie sproeien. Soms blijft ie dan aan, soms gaat ie wel uit erna. Als je dat niet weet lijkt t alsof ie niet uit gaat.

Verlaging zal rond de 40mm of minder liggen, want anders liggen ze los bij originele schokdempers.

Koelvloeistofniveau is goed, senser ook al nagekeken, ook in orde. Ik ga deze week eens in de archieven op het werk duiken om wat bedradingsschema's in te zien en de boel eens na te meten.

40mm is precies wat ik wou, maar hoe bedoel je dat ze anders los liggen?

The_Maxx
26-11-2012, 10:34
Koelvloeistofniveau is goed, senser ook al nagekeken, ook in orde. Ik ga deze week eens in de archieven op het werk duiken om wat bedradingsschema's in te zien en de boel eens na te meten.

40mm is precies wat ik wou, maar hoe bedoel je dat ze anders los liggen?

60mm veren (om maar even een voorbeeld te noemen) zijn te kort voor de lange originele dempers. De veren komen dan dus los te liggen waardoor dit dus met volledig uitveren gevaarlijk kan zijn. Die veren monteer je dus op verkorte schokdempers.

BTW: heb je wel alle attesten voor deze veren? Dat je niet in de problemen komt met keuring?

nacmlamerikx
26-11-2012, 11:05
60mm veren (om maar even een voorbeeld te noemen) zijn te kort voor de lange originele dempers. De veren komen dan dus los te liggen waardoor dit dus met volledig uitveren gevaarlijk kan zijn. Die veren monteer je dus op verkorte schokdempers.

BTW: heb je wel alle attesten voor deze veren? Dat je niet in de problemen komt met keuring?

Oh dan hoop ik dat het past op mijn orginele vering.. & neen geen attest, wordt er weer uit gehaald als ik naar de keuring ga ;)

nacmlamerikx
26-11-2012, 20:34
Ik ga denk ik ook mijn zijspiegels stickerbomben, ziet er wel leuk uit moet ik zeggen! :D Moet alleen nog een nieuwe rechter spiegel hebben, deze is wat kapot :(

nacmlamerikx
30-11-2012, 18:29
Vandaag ben ik begonnen aan de achterkant al te verlagen. Morgen doe ik de voorkant. Ik heb ook dakdragers gekocht. Komen als het goed is volgende week aan.
Foto van de verlagingveren: (heb ze nog in de roestwerende verf gezet, setje kostte btw 20euro :p)
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/486152_405970612806903_1075724191_n.jpg

Foto van de achterkant die al verlaagd is:
https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/18262_407047539365877_1840714276_n.jpg

nacmlamerikx
02-12-2012, 13:12
Gister de verlaging afgemaakt & geluidsinstallatie ingebouwd, en die gaat goed hard! :D

https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc6/9694_407374252666539_740816636_n.jpg

https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/44885_407374595999838_1453227987_n.jpg

nacmlamerikx
27-12-2012, 16:59
Vandaag weer wat aan de hand gehad.. Gister wou ik mijn carburator eens schoonmaken want ik had de indruk dat hij wat onregelmatig liep. Dus ik haal dat los, blaas de sproeiers eens door, en laat een beetje carb cleaner in het reservoir lopen. Zet alles terug in elkaar, start de auto weer & vroem. Daarna weer even stil gelegd, de garage wat opgeruimd. Vervolgens wou ik hem terug starten en buiten rijden, halverwege dat ik buiten was valt hij stil, niet meer aan de gang te krijgen :screwy: Dus ik gisteravond hem terug de garage in geduwd & gaan kijken. Geen enkele bougie vonkte. Verdeler was allemaal goed want die had ik 4000km geleden vervangen. De kabels verder gevolgd naar de bobine, die na gemeten en ja hoor, bobine kapot :( Vanmorgen even een nieuwe gehaald en erin gezet. Liep weer lekker soepel. Daarna heb ik het kleppendeksel losgehaald om eens naar mijn nokkenas en de klepstoters te kijken, er tikte iets en het klonk niet goed. NIks te zien dus kleppendeksel er weer op, bij het vast draaien breekt de schroefdraad van de middelste moer af :mad: :mad: :mad:
Dus weer losgehaald, de lager van de nokkenas losgehaald (waar de draad inzat). Beetje in het stukje moer wat er nog inzat geboord en daarna een inbus sleutel ingeklopt. Kwam er gemakkelijk uit. Toen maar een moer met grote rondel erin gezet. Lekt gelukkig niet, daarna was het getik weg :screwy:

nacmlamerikx
27-12-2012, 17:00
Even een sleutelplaatje van thuis:

https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc6/218194_417661171637847_197014046_n.jpg

redbull
28-12-2012, 18:33
wat heb je met de orginele schokbrekers gedaan anders heb ik wel intresse
dan bedoel ik de monroe

nacmlamerikx
28-12-2012, 19:35
wat heb je met de orginele schokbrekers gedaan anders heb ik wel intresse
dan bedoel ik de monroe

Ik heb nog een volledige set monroe schokbrekers liggen, maar deze verkoop ik niet want die zijn te rot. Mijn verlagings veren heb ik op de orginele schokdempers gezet :thumbup:

VWenthousiast
13-05-2013, 21:06
Heb even een vraagje heb ook een witte golf, zijn alle witte golfjes standaard dezelfde witte kleur dus ook de kleurcode want normaal hangt er een sticker in de koffer met de kleurcode op maar heb deze dus niet wat is jouw kleurcode? zou me echt verder helpen of is het misschien aplineweiss?

nacmlamerikx
14-05-2013, 09:11
Heb even een vraagje heb ook een witte golf, zijn alle witte golfjes standaard dezelfde witte kleur dus ook de kleurcode want normaal hangt er een sticker in de koffer met de kleurcode op maar heb deze dus niet wat is jouw kleurcode? zou me echt verder helpen of is het misschien aplineweiss?

Jup, mijn kleur is alpineweis. Kleurcode is P1. Als je naar een goede motip verdeler gaat en je zegt voor een volkswagen met kleurcode P1 dan kun je spuitbussen en lakstiften in die kleur kopen of bestellen ;)

nacmlamerikx
23-10-2013, 17:46
Om een oud topic van mij maar een beetje nieuw leven in te blazen: HIJ IS KLAAR!
Aangezien ik rekening hou met mijn geld is het goed voor mij, ik ben tevreden, ik rijd er graag mee rond.
Wat er ondertussen nog aan gedaan is:
Eta beta velgen
dakrek
Ta technix schroefset
gepolierd
sportuitlaat
Nieuwe voorkant gestoken + spatborden
Foto's:

https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/1001745_523641837706446_2080639405_n.jpg

https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/1235280_523641544373142_514427986_n.jpg

https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/971504_493031494100814_1589315531_n.jpg

https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-frc1/1005402_493592207378076_1481065240_n.jpg

Ik ben benieuwd naar jullie mening!

t3fastbackt4
23-10-2013, 17:54
Ziet er erg fraai uit.
Zou alleen de velgranden polieren of netjes spuiten.
Mooie wagen verder!!!

nacmlamerikx
23-10-2013, 18:20
Ziet er erg fraai uit.
Zou alleen de velgranden polieren of netjes spuiten.
Mooie wagen verder!!!

Ik heb nog 2 setjes thuis liggen, MSW´s en OZ, ben aan het twijfelen tussen deze 3 sets, maar ik ga ze denk ik deze winter allemaal opmaken. Want deze hebben zout en borduurschade.

t3fastbackt4
23-10-2013, 23:34
Dan ken je nog effe klussen dus.
Wij wachten met spanning af op de foto's.

VAGKonzept
24-10-2013, 15:37
Om een oud topic van mij maar een beetje nieuw leven in te blazen: HIJ IS KLAAR!
Aangezien ik rekening hou met mijn geld is het goed voor mij, ik ben tevreden, ik rijd er graag mee rond.
Wat er ondertussen nog aan gedaan is:
Eta beta velgen
dakrek
Ta technix schroefset
gepolierd
sportuitlaat
Nieuwe voorkant gestoken + spatborden
Foto's:

https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/1001745_523641837706446_2080639405_n.jpg

https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/1235280_523641544373142_514427986_n.jpg

https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/971504_493031494100814_1589315531_n.jpg

https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-frc1/1005402_493592207378076_1481065240_n.jpg

Ik ben benieuwd naar jullie mening!

Woont ge kort aan ACM Bree ? Ik zie die Golf daar precies iedere dag staan :)