Log in

View Full Version : Re: Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs


Pages : 1 2 3 4 5 6 7 [8] 9 10 11 12

Style
12-04-2014, 12:19
Vandaag de velgen opgehaald bandjes erom heen en weer een
stap dichter bij :D

http://s5.postimg.org/6czil5tc7/20140412_094726_1.jpg (http://postimg.org/image/ugqa9gbsz/full/)

http://s5.postimg.org/jdb9hlfwn/DSC_1856.jpg (http://postimg.org/image/l548chz9f/full/)

http://s5.postimg.org/r7bv2znpj/DSC_1860.jpg (http://postimg.org/image/wvi5tvs1v/full/)

http://s5.postimg.org/fw97emguf/DSC_1859.jpg (http://postimg.org/image/w79baxtc3/full/)

Iemand een idee wat voor wielbouten ik nodig heb voor de BBS-jes RM

EelcoB
12-04-2014, 13:17
Nou, ik heb gelijk een aanvraag voor offerte voor mijn bbsjes gedaan peter! :D

Maar mooi zijn ze he.

Bouten moeten bolconische als t goed is :thumbup:

Style
12-04-2014, 14:11
Ben benieuwd Eelco :thumbup:

Style
12-04-2014, 17:12
Net nog even de achterste velgen gepast ik hoop als die voor ook van de assen steunen af is nog wel een stuk verder inzakt :rolleyes:
En de vieze stink km tellerkabel aansluiting op de bak lekt nog steeds :mad:

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/1/7/7/DSC_1880Large.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/1/7/7/DSC_1883Large.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/1/7/7/DSC_1890Large.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/1/7/7/DSC_1903Large.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/1/7/7/DSC_1919Large.JPG

vdWal.
12-04-2014, 18:18
ziet er super uit!
maar denk dat er nog wel wat geschroefd zal gaan worden aan die pootjes achter
:thumbup:
denk niet dat het voldoende gaat zakken..

sciroccoGTII
12-04-2014, 18:19
Mooie fotos van een hele mooie auto :thumbup:

Style
12-04-2014, 18:29
ziet er super uit!
maar denk dat er nog wel wat geschroefd zal gaan worden aan die pootjes achter
:thumbup:
denk niet dat het voldoende gaat zakken..

Dat zou niet leuk zijn stelringen kunnen niet meer lager :rolleyes:
en ik had voor heen 175/50 en de ringen zaten toen zeker 5 cm van af de onder kant.
Ga zo niet rijden lijkt wel een terrein wagen :D

wessel97
12-04-2014, 19:57
Staat netjes zo!, laat je de naafkapjes van de velgen gewoon rood? Of worden die nog veranderd

Style
12-04-2014, 20:23
Ik hou alles even zo Wessel :thumbup:

Ik had nog een plaatje uit het oude boek 8J 185/45/15 achter en hier stond hij toch echt een stuk lager.
Misschien moet ik eens me tank volgooien zit nu 3 liter in :D

http://s5.postimg.org/9xzzi4n9j/DSC_8266.jpg (http://postimg.org/image/ln3z63e83/full/)

Dokter D
12-04-2014, 20:37
Mooie velgen zo Peter!

KennyH
12-04-2014, 22:12
Peter die veren moeten zich ook nog zetten he!

Hoe vaak is de auto niet van de grond geweest achter?

Audi1981
14-04-2014, 14:13
Hoogtevrees! :screwy:

KennyH
14-04-2014, 14:18
Nee juist niet toch ;)

Haha ik lees dat vaker op het forum. Hij staat nu toch hoog dan heeft hij juist laagtevrees.

Style
14-04-2014, 15:56
Maak maar grapjes maar ik zit er mee he :D

Audi1981
14-04-2014, 16:02
Maak maar grapjes maar ik zit er mee he :D

Zag vorige week een eppo bij autoweek klokje rond met een impreza gt turbo, die reed met 3 stoepranden in z'n koffer rond, ideetje?

Hoe gaat ie verders Peter?

René
14-04-2014, 16:03
Staat hij misschien nog op de handrem? Dan wil hij ook nog wel eens hoog blijven. Als je `m dan van de handrem haalt, zakt hij zo een paar cm.

Style
14-04-2014, 16:22
Zag vorige week een eppo bij autoweek klokje rond met een impreza gt turbo, die reed met 3 stoepranden in z'n koffer rond, ideetje?

Hoe gaat ie verders Peter?

Gaat prima hoor :thumbup: zo als de foto hier boven kan ik laag genoeg.
Hij staat idd nog op zijn handrem en dan voor nog op assen steunen die op hun hoogste stand staan.
Tank is leeg leeg dusssss komt goed waar ik wel van baal is die lekkage uit de aansluiting waar de kabel van de km teller op de bak gaat.
Dit was eerst een drupje per start nu heb ik de pakking gehaald van een paar pagina's terug en nu lekt hij als een gek.
Het worm wieltje rood is nieuw nieuw net als de kabel :rolleyes:
Maar Vrijdag ben ik vrij gaan de velgen voor er op geef de kabel nog een blik maar dan ga ik toch echt het eerste rondje rijden :cool:

jellehier
14-04-2014, 21:19
Hoeveel olie heb je dan wel niet in je bak

Want normaal gesproken krijg je ook geen druk op de olie in de bak (tenzij automaat natuurlijk)

Dus olie die via de aansluiting van de km teller lekt vind ik wel heel appart

Zou haast denken dat er dan veel te veel in zit

Dokter D
14-04-2014, 21:42
Staat ie nog op de assteunen voor?
Dan zakt ie achter zeker nog, je hele blok tilt nu de achterkant omhoog...

Style
14-04-2014, 22:12
Ik heb de bak gevuld toen hij nog op 4 steunen stond.
Gevuld via de grootte inbus aan de zijkant van de bak.
Net genoeg dat het er net niet uit liep.
En idd Zaterdag stond hij erg scheef voor op de motorsteunen hoogste stand en achter gewoon op zijn banden.
Dus met een beetje geluk is dat het probleem dom dom dom :wow:
Slapen we zo weer een stuk geruststellend hehehe thanx jongens voor het mee denken :thumbup:

Style
16-04-2014, 18:30
Dorpellijsten kleur is op zwart gevallen :D

http://s5.postimg.org/5vrc20mo7/DSC_1928.jpg (http://postimg.org/image/43yd743b7/full/)

gooigolf
17-04-2014, 06:57
Dorpellijsten kleur is op zwart gevallen :D

http://s5.postimg.org/5vrc20mo7/DSC_1928.jpg (http://postimg.org/image/43yd743b7/full/)
mooi peter .zwart heb ik ook staat goed :thumbup:

Style
18-04-2014, 14:01
Wat sfeer fotootjes :D

http://s5.postimg.org/w81c4rikn/DSC_1932.jpg (http://postimg.org/image/bb5403kjn/full/)

http://s5.postimg.org/e6mskpdxj/DSC_1940.jpg (http://postimg.org/image/h0pxy5g3n/full/)

http://s5.postimg.org/cg3rj7wef/DSC_1946.jpg (http://postimg.org/image/bqkz6uvur/full/)

http://s5.postimg.org/pyanvi8jr/DSC_1944.jpg (http://postimg.org/image/4bvneh9z7/full/)

http://s5.postimg.org/cg3rj7wef/DSC_1946.jpg (http://postimg.org/image/bqkz6uvur/full/)

http://s5.postimg.org/jae28wp1j/DSC_1950.jpg (http://postimg.org/image/yj3zmoipv/full/)

En uiteraard weer een beetje pech en domheid.
Op de HRC zitten twee adapter voor de voorste leidingen de nippels zijn M12x1 ivm de oude Golf4 HRC en ik nu eentje heb van een T5 die alleen 4x M10x1 aansluitingen heeft.
Nou deze zweette een beetje remvloeistof of terwijl niet goed lucht dicht.
ZO gezegd zo gedaan even kijken of ze goed vast zitten :rolleyes: :screwy:
Draai ik de adapter m10x1 -> m12x1 naar ze klote :wow:
Morgen gelijk 2 nieuwe halen en dan misschien een blokje rond op het pleintje.

http://s5.postimg.org/4d5l7wbt3/DSC_1951.jpg (http://postimg.org/image/hu2jqrm4j/full/)

:mad:

wessel97
18-04-2014, 15:18
:wuv: auto ziet er echt sick uit... :D

Rétrokroezer
18-04-2014, 15:29
Echt zéééééééééér knap hoor!

Barn171
18-04-2014, 16:32
Nondedju Peter, nu komt het eindresultaat toch wel akelig dichtbij! :D

ruittie
18-04-2014, 17:21
Super strak staat super!

KennyH
18-04-2014, 17:52
Wat een godsgruwelijke mooie mk1 is het geworden peter. denk wel 1 van mijn all time favorieten (nu al).

En hij is achter toch goed gezakt, staat voor en achter op een hele mooie hoogte.

Shon
18-04-2014, 17:59
Wat een showbeest :D Bijna klaar voor de zomer

Johan1982MK1
18-04-2014, 18:01
Damn..... :D

Style
18-04-2014, 18:01
Bedankt Allemaal :thumbup: ben er er ook wel tevreden mee :cool:

Idd Kenny moet wel zeggen dat hij achter niet meer lager kan.
Stelringen zitten helemaal beneden maar heb nog wel de hulpveren er tussen zitten :D

KennyH
18-04-2014, 18:21
Lekker laten zitten ook, anders rijd het voor geen meter meer.

Super/extreem laag is leuk voor foto's en leuk zodat mensen wow kunnen roepen.

Maar het rijd voor geen meter en je ergert je dan alleen maar omdat je alles raakt.

Style
18-04-2014, 18:23
Juist en al ik iets niet wil is dat het raakt want dan schroef ik hem zo weer wat hoger.
Blijf geen schermen vervangen ;) en neem van mijn aan dat er veel in de MK1 gereden gaat worden :D

heinz74
18-04-2014, 18:51
staat toch mooi op zijn wielen zo!..ik deed er niks meer aan ,als het dan enigszins nog een beetje fatsoenlijk rijd en veert lekker afblijven...
het kan altijd lager..maar daar heb je geen zak aan..enkel voor foto's..
stel je voor dat je ergens verdwaalt onderweg en uitkomt op een weg met kuilen gaten en kinderkoppen...ben je fokking mooi klaar mee dan..
is echt een mooi Golfje geworden ..dit gaat heel veel bekijks en voldoening geven straks!!

LRR
18-04-2014, 18:51
Echt een hele fraaie auto !!

Zou persoonlijk de "zwarte details" nog wat doortrekken en de 6-kantdoppen ook zwart maken.

Style
18-04-2014, 19:04
staat toch mooi op zijn wielen zo!..ik deed er niks meer aan ,als het dan enigszins nog een beetje fatsoenlijk rijd en veert lekker afblijven...
het kan altijd lager..maar daar heb je geen zak aan..enkel voor foto's..
stel je voor dat je ergens verdwaalt onderweg en uitkomt op een weg met kuilen gaten en kinderkoppen...ben je fokking mooi klaar mee dan..
is echt een mooi Golfje geworden ..dit gaat heel veel bekijks en voldoening geven straks!!

Idd zo heb ik een een gat in me carter pan gereden op zo'n verdwaald om bekend weggetje ;)

Echt een hele fraaie auto !!

Zou persoonlijk de "zwarte details" nog wat doortrekken en de 6-kantdoppen ook zwart maken.

Dat zou idd ook nog kunnen was ze eerst nog van plan om ze de zelfde kleur te geven als de harten.
Maar ben bang dat dat verkeerd afloopt met kleur verschil ook al is het een RAL kleur de ondergronden zijn anders.

Audi1981
18-04-2014, 20:40
Staat er mooi bij hoor :thumbup:

EelcoB
18-04-2014, 21:10
Mooi peter! Echt prachtig exemplaar! :thumbup:

powah
19-04-2014, 07:32
Deze golf is echt absurd mooi.

racecees
19-04-2014, 07:47
Veel meegelezen, weinig gereageerd, maar wat een mooie auto! :thumbup:

Diep respect Peter!

Gr. Cees

Style
19-04-2014, 18:21
Vandaag de remmen weer ontlucht nieuwe adapters er op.
Kentekenplaat gemonteerd voor geen probleem achter helaas wel heb nooit geen rekening gehouden dat er een andere achterplaat in gekomen is met de kleinen achterlichten.
Of terwijl de 2 gaten die daar in zitten komen niet over een met mijn kenteken plaat.
Plaat om boren is geen optie ivm de opgelegde letters en cijfers moet nog even kijken hoe ik dit ga doen.
Wil eigenlijk ook geen 2 andere gaten in me achterplaat boren...... :shake:

Laatste klapraampje zit er in :thumbup:

En de eerste meters zijn gereden............ 5 meter achteruit :rolleyes:

ED5W6S7lMyw

Bumper zit al weer recht ;)
http://s5.postimg.org/6gkltb0zr/DSC_1953.jpg (http://postimg.org/image/b2gq1nmir/full/)

http://s5.postimg.org/sh0y9xjnr/DSC_1954.jpg (http://postimg.org/image/4q1krtjgj/full/)

riendert
19-04-2014, 18:47
Wat een plaatje!

Dub-Detail
19-04-2014, 19:31
Plaat achter je kentekenplaat zetten met lijm of klinknagels.
In die plaat twee stukken draadeind lassen.
En dat op je klep monteren.

vdWal.
19-04-2014, 19:34
wat een deftige wagen is het toch he :thumbup:

Style
19-04-2014, 19:37
Plaat achter je kentekenplaat zetten met lijm of klinknagels.
In die plaat twee stukken draadeind lassen.
En dat op je klep monteren.

Of zo iets maar ik ben bang dat dit weer geen porem is

http://www.burton2cvparts.com/kentekenplaathouder-chroom-blauwe-plaat-p-5562.html

Scirocco_1600
19-04-2014, 19:37
Erg mooie golf ... Ik ben altijd zo jaloers op dit soort pareltjes maar ik zal het bij scirocco's houden

Dub-Detail
19-04-2014, 19:39
Heb je mijn nummer nog?
Effe whatsapp sturen, stuur ik een foto van mijn kentekenplaat.

Gr., Pim


Of zo iets maar ik ben bang dat dit weer geen porem is

http://www.burton2cvparts.com/kentekenplaathouder-chroom-blauwe-plaat-p-5562.html

Style
19-04-2014, 19:52
Erg mooie golf ... Ik ben altijd zo jaloers op dit soort pareltjes maar ik zal het bij scirocco's houden

Zo heb ik dat met Scirocco's maar heb geen geld voor 2 :D


Heb je mijn nummer nog?
Effe whatsapp sturen, stuur ik een foto van mijn kentekenplaat.

Gr., Pim

Die moet ik nog wel hebben Pim ;) 06-13....... ?

marcogolf1
19-04-2014, 20:55
Kenteken vastzetten met zuignapjes??

Style
19-04-2014, 21:07
En hoe lang blijft dit zitten :D

Barn171
20-04-2014, 10:53
Nou, toch wel tot de eerste verkeersdrempel denk ik... Gewoon een kunststoffen horizontale strip maken, boor je daar twee sets gaten in en alles is opgelost. ;) Juist zoals het voor zit eigenlijk.

levis
20-04-2014, 11:10
heel mooi! bumper zit nog wel iets scheef op het plaatje van de voorkant ;)

Style
20-04-2014, 12:33
Bumper zit alweer recht zag dat ik achter ook nog wat bij moest stellen.
Zo iets moet het idd gaan worden Rik.
Maar nu heb ik wel iets vervelender aan de hand.
Vanochtend mocht ik nog even weg :rolleyes: dus alles dubbel check gele kentekenplaat achter op gedaan want die kan ik verboren.

En toen............ :( rechts voor zit zeker iets nog niet goed..... :shake:
Je kan het heel goed horen op het filmpje.
Ook is de auto nog iets te laag en moet ik me uitlaatklem bij de S-bocht iets anders positioneren dit is nu het laagste punt.
Daarna is de stabi van de Scirocco het laagste punt weet ook niet of deze gaat blijven.
Op het filmpje is ook goed te horen als ik de verdomde afrit drempel af ga de grond raakt en dat met het aanloop geluid liet mij naar 150m alweer keren :wow:

0OZ8psQLwM4

Johan1982MK1
20-04-2014, 12:52
Lijkt wel een wiellager die niet lekker zit if een aandrijfas die ergens tegenaan loopt. Blijft spannend die eerste kilometers. Je moet echt t vertrouwen winnen van de auto :D

Style
20-04-2014, 13:21
Zeker Johan ik ging eigenlijk alleen de kentekenplaat houder halen.
Deze heeft nog een likje verf nodig ,maar de verleiding was te groot er moest gereden worden.
Wiellagers zijn uiteraard nieuw ik hoop nu thuis zittend dat het de stelring is van de schroefset ?
Vertrouwen is er nog niet maar wordt aan gewerkt :D

Black Devil
20-04-2014, 13:26
Loopt je wiel wel vrij van de schroefset? Die wissers vind ik trouwens echt geen porum sorry.

Style
20-04-2014, 14:06
Ik hoop van niet ik :D heb eerlijk gezegt niet meer gekeken door de haast.
Zijn gewoon de originele wissers kan moeilijk zonder rijden en een enkele vind ik geen porum :D

Audi1981
20-04-2014, 14:14
Aandrijfas nie te lang met zoveel verlaging? heb zelf ook es zo'n geintje gehad met de mk2 van vrouwlief destijds...

Black Devil
20-04-2014, 14:39
Er zitten toch aerowissers op?

Aandrijfassen te lang oid geloof ik niet, zo laag staat hij echt niet. Bij een golf 2 is dat wel anders, dan kom je sneller in de knoei met assen en stuurstangen.

Barn171
20-04-2014, 14:40
De Zwarte Duivel bedoeld de wisserbladen, ik moet zeggen dat ik me er ook niet echt in kan vinden...

Dat geluid, lastig te oordelen van het filmpje, maar er zal ergens iets aanlopen. Wielager lijkt me heel sterk, eerder een remklauw, veerpoot of aandrijfas die ergens tegenaan hangt. Moet niet heel moeilijk te vinden zijn denk ik.

Style
20-04-2014, 15:00
Wisser bladen zijn gewoon tenminste ik ken geen andere types ???
Er zitten geen verbredingen op of zo iets ?
Ik hoop op een veerpoot aandrijf as probleem heb ik al gehad met de lange zijde had die van de automaat eerst laten zitten maar die is iets langer en heb ik vervangen voor een juiste.

Misschien dat het hier beter te zien is met de wisser bladen ben toch vreselijk nieuwsgierig wat jullie nu bedoelen.

http://s5.postimg.org/n4a9qb007/DSC_1649.jpg (http://postimg.org/image/51h6z345f/full/)

Er moeten trouwens nog wel nieuwe op deze zijn al 3 jaar oud denk ik :D

wessel97
20-04-2014, 15:34
ik denk dat wat ze bedoelen is, dat jou wisserbladen zeg maar los liggen. jij hebt van die ruitenwisserbladen op zitten die je kunt buigen. omdat ze alleen bij dat 'vierkantje' (zal het zo ff noemen) bevestigd zitten... vaak zit dat alleen op nieuwere auto's.

volgens mij moeten er gewoon die normale op, waarbij je het wisserblad niet zo ver kunt buigen, en waar het compleet bevestigd zit aan het ijzeren gedeelte

wessel97
20-04-2014, 15:36
http://www.volksforum.com/albums/files/3/4/2/7/5/ruitenwisser.jpg

dit:D

Barn171
20-04-2014, 17:02
Precies Wessel, die zijn veel netter dan die moderne meuk. Dat hoort gewoon niet, naast dat ze ook echt lomp zijn. Vind ik...

Shon
20-04-2014, 17:41
Een vies geluidje op je testrit. Waarschijnlijk iets klein stoms ?
Ik gok ook op de stelring van de schroefset, dat is mij ook al overkomen en klonk net zo.

Succes

Style
20-04-2014, 18:10
Ik hoop het shon :thumbup: en dit soort wisser bladen zijn het echt niet hoor jongens :D.........denk ik :rolleyes:

edit: nog eens het filmpje gezien maar er zit idd wel zo'n grootte stompe knop in het midden van de wisser :rolleyes:

En nog even snel kenteken plaat frame voor voor gespoten ;)

http://s5.postimg.org/qk8tj3idj/DSC_1960.jpg (http://postimg.org/image/qx07pa0n7/full/)

En idd voor achter gewoon een 3/4mm aluminium stripje waar ik dan twee draadeindjes in doet die op de gaten van de achterkant past.
en aan de andere kant weer 2 draadeindjes waar de kenteken plaat op past

KennyH
20-04-2014, 19:46
Maar vervang wel die ruitenwissers voor dat model waar de foto van gepost is.

Want dan heb je een super mooie mk1 en dan van die aero ruitenwissers (wat nooit uitziet op een oudere auto)

Normale type ruitenwissers wissen net zo goed!

Style
21-04-2014, 12:55
Nou is onder de auto gekeken stabi heeft idd de grond geraakt is verre weg het laagste punt.

Wissers heb ik even compleet vergeten na dat ik op onderzoek ben gegaan wat het geluid nu is aan de linker kant.
Het is toch de velg die langs de binnenrand van de velg schaaft het is minimaal
maar het lood lag er ook al af :shake: ........ :wow:

Het rare is alleen dat de andere kant links dit ook heeft lood weg en een schaafplek op de klauw maar hier hoor je niks als je rijd.

Rechts het probleem geval:
http://s5.postimg.org/pw95rmyfb/DSC_1961.jpg (http://postimg.org/image/b0amk1n0j/full/)

http://s5.postimg.org/k9csu5vwn/DSC_1962.jpg (http://postimg.org/image/50mvge283/full/)

En dit is de foto van links:
http://s5.postimg.org/rqm09dlfr/DSC_1963.jpg (http://postimg.org/image/sg4slqlz7/full/)

http://s5.postimg.org/nvim6t29z/DSC_1964.jpg (http://postimg.org/image/5fy59eo5f/full/)

:evil: :evil: :evil: :evil: :cry:

Audi1981
21-04-2014, 13:32
15 inch is krapjes met die klauwen denk ik Peter...

Jelle-Mk1G60
21-04-2014, 13:50
15 inch moet lukken normaal met g60 klauwen. Velgen niet krom?

BorrieG60
21-04-2014, 13:50
Style,

Mag ik vragen welke polyurethaan bussen je hebt gebruikt in de ophanging van het onderstel en van de motorsteunen?

Style
21-04-2014, 14:10
3 Velgen zijn gericht en met de gedachte dat de golf2 g60 toch ook met Girling 54 rond tuft met lood op de zelfde BBS RM 003
Dan zijn deze toch net een paar streep groter :mad: :wow: :confused:

Style
21-04-2014, 14:14
Style,

Mag ik vragen welke polyurethaan bussen je hebt gebruikt in de ophanging van het onderstel en van de motorsteunen?

Ja hoor dat mag wel die heb ik allemaal bij claus von essen vandaan

http://www.clausvonessen.de/pi61/pi30/index.html

http://s5.postimg.org/3pf47x6mf/DSC_7626.jpg (http://postimg.org/image/jnnty20ub/full/)

http://s5.postimg.org/swq0869qf/DSC_7648.jpg (http://postimg.org/image/joxrrh2o3/full/)

BorrieG60
21-04-2014, 14:34
Style,

Bedankt voor je reactie en de link!

Audi1981
21-04-2014, 14:53
3 Velgen zijn gericht en met de gedachte dat de golf2 g60 toch ook met Girling 54 rond tuft met lood op de zelfde BBS RM 003
Dan zijn deze toch net een paar streep groter :mad: :wow: :confused:

Dit zijn Girling 60 remmen toch? Audi V6 e.d. ?

Style
21-04-2014, 15:04
Dit zijn Girling 60 remmen toch? Audi V6 e.d. ?

Idd heb ik onder een Audi Cabrio weg gehaald :thumbup: :rolleyes:

Audi1981
21-04-2014, 15:15
Ze lopen zo te zien niet heel erg aan, ff de schuurschijf over die klauwen... ;)

Style
21-04-2014, 15:57
Het is idd niet veel

http://s4.postimg.org/925omhfjh/2014_04_21_16_23_03.jpg (http://postimg.org/image/guwceglih/full/)
En dan de loodjes iets naar achter.

gooigolf
21-04-2014, 20:54
dit komt wel weer goed ..

effe lammel schijf erover en in de paint. :thumbup:

Style
21-04-2014, 22:04
Idd Gooi nog een kleurtje in gedachten nu de auto zo goed als klaar is ?

Audi1981
21-04-2014, 22:35
Zwart! Dat wordt het toch vanzelf...

Style
22-04-2014, 06:48
Idd heb je ook weer gelijk in maar der moet toch weer een beetje tjoening op.
Ga is kijken of ik niks over heb van de kleur die ze nu zijn kan ik gelijk morgen alles in 1x doen ;)

Oplossing voor de achterkentekenplaat ook opgelost stripje aluminium 5mm dik.
Hier de twee hart afstanden in geboord van kentekenplaat en de gaatjes in me achterplaat.
M6 in getapt daar na RVS M6 draadeinden er in met locktide.
En klaar is Peter :D moertjes die je nu nog aan 1 kant ziet gaan nog weg die centreren de boel ;)

http://s5.postimg.org/ra0smxxon/DSC_1966.jpg (http://postimg.org/image/qx9egrfer/full/)

Style
25-04-2014, 14:40
Onder tussen weer een stapjes voor uit en 3 achteruit :shake:

Velgen lopen niet meer aan even met de lamellenschijf over de klauwen was genoeg :thumbup:

http://s5.postimg.org/o9t4xw153/20140423_182836_1.jpg (http://postimg.org/image/frjotjumb/full/)

Xenon troep lampje binnen 65€ kwijt en nog steeds doet hij het niet :mad:
Spul is goed weg gezet niks mee gedaan zo weer terug gemonteerd.
Heeft het 2 maanden geleden nog gedaan en sinds een maand dit.....
Maar goed hier zit ik nog niet mee kan zo er 2 halogeen bolletjes in doen en klaar.

Dus vandaag nog maar eens een rondje om geen geschaaf geluid meer links voor.
Maar de koppeling slipt door als een gek ik heb er nu 10km mee gereden prachtig weer maar zo is het nie leuk :shake:

Volgende allemaal vernieuwd:
Koppeling 210mm is nieuw net als de drukgroep.
Drukstang voor 5 versnellingsbak 020141741B
Flensdeksel 5bak 020409289B
Afdichtring - keerring 14x4 020311108A (Versnellingsbak)
Afdekplaat 020141073A
Druklager 020141165H
Geleidingsbus 020311107C, 020311107D (Versnellingsbak)
Keerring / radiaalgolfdichtring 21.9x40x8 020311113 (Versnellingsbak)

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/1/7/7/1Large.JPG

Onder tussen ook met Eelco gesproken ik heb geen vrije slag van 10mm er staat gelijk druk op het pedaal.
Pedaal zit in rust stand gewoon tegen het aanslag rubber en als ik heb in trap kan hij tot de bodem.
Met normale druk ik dacht zelfs dat hij iets zwaar gaat ?

De nieuwe dukstang was wel iets langer dan de oude ik probeer maar zo veel info te geven als ik kan ;)
Want van versnellings bakken heb ik echt geen kaas gegeten al bijna spijt dat ik al die dingen vernieuwd heb had hij misschien nu goed geweest :D

http://s5.postimg.org/n4z2sieo7/DSC_0034.jpg (http://postimg.org/image/n4z2sieo3/full/)

http://s5.postimg.org/4dx5ick3r/20140425_143937_1.jpg (http://postimg.org/image/hi2pv1c5f/full/)

Hier een filmpje van uit de wagen en ja ik heb rare ruitenwissers ik heb nu eens gekeken en volgens mij kan je ze ook nog eens gewoon om draaien.
Zit geen verschil tussen de kant die over het raam gaat en de boven kant :D

2HTxTcuVEvg

Hoop herrie maag geen voor uit gang :shake: :mad:

En dan nog wat positiefs :D wel een telefoon shot.

http://s5.postimg.org/sk7sth687/20140425_140311_1.jpg (http://postimg.org/image/uos5uk7ur/full/)

gooigolf
25-04-2014, 15:53
Onder tussen weer een stapjes voor uit en 3 achteruit :shake:

Velgen lopen niet meer aan even met de lamellenschijf over de klauwen was genoeg :thumbup:

http://s5.postimg.org/o9t4xw153/20140423_182836_1.jpg (http://postimg.org/image/frjotjumb/full/)

Xenon troep lampje binnen 65€ kwijt en nog steeds doet hij het niet :mad:
Spul is goed weg gezet niks mee gedaan zo weer terug gemonteerd.
Heeft het 2 maanden geleden nog gedaan en sinds een maand dit.....
Maar goed hier zit ik nog niet mee kan zo er 2 halogeen bolletjes in doen en klaar.

Dus vandaag nog maar eens een rondje om geen geschaaf geluid meer links voor.
Maar de koppeling slipt door als een gek ik heb er nu 10km mee gereden prachtig weer maar zo is het nie leuk :shake:

Volgende allemaal vernieuwd:
Koppeling 210mm is nieuw net als de drukgroep.
Drukstang voor 5 versnellingsbak 020141741B
Flensdeksel 5bak 020409289B
Afdichtring - keerring 14x4 020311108A (Versnellingsbak)
Afdekplaat 020141073A
Druklager 020141165H
Geleidingsbus 020311107C, 020311107D (Versnellingsbak)
Keerring / radiaalgolfdichtring 21.9x40x8 020311113 (Versnellingsbak)

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/1/7/7/1Large.JPG

Onder tussen ook met Eelco gesproken ik heb geen vrije slag van 10mm er staat gelijk druk op het pedaal.
Pedaal zit in rust stand gewoon tegen het aanslag rubber en als ik heb in trap kan hij tot de bodem.
Met normale druk ik dacht zelfs dat hij iets zwaar gaat ?

De nieuwe dukstang was wel iets langer dan de oude ik probeer maar zo veel info te geven als ik kan ;)
Want van versnellings bakken heb ik echt geen kaas gegeten al bijna spijt dat ik al die dingen vernieuwd heb had hij misschien nu goed geweest :D

http://s5.postimg.org/n4z2sieo7/DSC_0034.jpg (http://postimg.org/image/n4z2sieo3/full/)

http://s5.postimg.org/4dx5ick3r/20140425_143937_1.jpg (http://postimg.org/image/hi2pv1c5f/full/)

Hier een filmpje van uit de wagen en ja ik heb rare ruitenwissers ik heb nu eens gekeken en volgens mij kan je ze ook nog eens gewoon om draaien.
Zit geen verschil tussen de kant die over het raam gaat en de boven kant :D

2HTxTcuVEvg

Hoop herrie maag geen voor uit gang :shake: :mad:

En dan nog wat positiefs :D wel een telefoon shot.

http://s5.postimg.org/sk7sth687/20140425_140311_1.jpg (http://postimg.org/image/uos5uk7ur/full/)
hey peter ,,als die stift langer is dan druk hij eerder je drukgroep in .
kun je de kabel nu nog afspanne .staat te strak waardoor hij nu slipt .
je moet vrijeslag hebben in je pedaal , :)

Johan1982MK1
25-04-2014, 16:05
Wat gooi zegt, de kabel ff proberen af te spannen.
Doe dit maar niet te vaak want dan moet er straks wel weer een nieuwe koppeling in :D

Style
25-04-2014, 16:21
Afspannen hoe ik kan alleen het dikke rubber onder de hevel veranderen voor een dunnen.
Of heb je nog verschillende kabels 4 bak bv
Voel me zo dom ik heb nog nooit met een schakelbak gereden en me kennis is dus nul.

Barn171
25-04-2014, 16:27
Bovenaan de kant waar de kabel een de bak zit zeg maar, daar zit een draadeind met een moer. Die wat losser doen. Dat je as nu langer is, kan zeker wel een probleem zijn. Ik weet zelfs niet of je het met stellen kunt oplossen.

Johan1982MK1
25-04-2014, 16:29
Die koppelingskabel zit al op zn eind. Die wil idd niet verder ontspannen. Die drukpen ligt t niet aan. Die van de 5bak zit erin dat moet goed zijn. Welke koppelingskabel zit erop?

Style
25-04-2014, 16:40
Ik heb deze al heel lang geleden gekocht voor mijn gestrand project.

http://s5.postimg.org/8qvp0rsuf/DSC_5912.jpg (http://postimg.org/image/k38aik1j7/full/)

En ik zie nergens dat er verschil is tussen kabels alleen dat de 4 bak een stuk langer is.
Maar geen verschillende 5 bak kabels ?

jellehier
25-04-2014, 17:13
De hevel achter het groene dekseltje op je bak kan ook verkeerd op de vertanding zitten denk ik zo

Johan1982MK1
25-04-2014, 17:36
De hevel achter het groene dekseltje op je bak kan ook verkeerd op de vertanding zitten denk ik zo

Nee dat kan niet want die past maar op 1 manier. Zit een verdikking op de splines.

Style
25-04-2014, 18:03
Dat scheelt weer een vraagteken hehehe

KennyH
25-04-2014, 18:10
Als die echt zo erg slipt als op het filmpje zou ik er niet meer vaak mee rijden nu! Anders heb je geen koppeling meer over.

Vind vreemd dat de kabel niet losser kan.

Style
25-04-2014, 18:14
Rij er ook niet meer mee en ben gelijk rustig terug naar de garage gereden.
Morgen alles is los halen en eens goed kijken of er niet iets doms verkeerd zit.
Verkeerde kabel lijkt ook zo raar en onwaarschijnlijk.

Style
25-04-2014, 18:18
Wat ik me hier nog kon herinneren bij mijn oude MK1 dat als hij helemaal ingedraaid was de kabel stond hij bijna op om vallen bij de bak.
En moest je hem idd uit draaien om op spanning te komen.
De bak op de foto is de zelfde als nu de kabel ook :rolleyes: zelfs de koppeling plaat en drukgroep.

http://s5.postimg.org/7icesvq9z/DSC_5916.jpg (http://postimg.org/image/oivb1k3b7/full/)

Dit is toch ook de juiste aansluiting bij het pedaal ?

http://s17.postimage.org/3tny4w2z3/DSC_9897.jpg (http://postimage.org/image/qid54gkcr/full/)

Joris_MK1
25-04-2014, 18:45
Ik heb een tijdje terug ook een nieuwe drukstang gemonteerd, het puntje moet even een beetje afslijten denk ik. Duurde bij mij denk 50km voordat de kabel weer knap te stellen was.

Probeer eens stationair te laten draaien met de versnellingsbak in zn 1 en laat hem dan met ingedrukte koppeling stationair draaien. Dat zou het inlopen moeten versnellen lijkt me...

Toen het bij mij eenmaal ingesleten was moest ik de kabel strakker stellen omdat de achteruit niet meer zonder ratelen was te kiezen; slecht ontkoppelende koppeling.

Joris_MK1
25-04-2014, 18:53
Nou ik erover nadenk, dat werkt ook niet.. Je moet heel vaak de koppeling op laten komen en weer intrappen :D anders draait je drukstang in je druklager natuurlijk
.. Die moet afremmen en weer opspinnen om echt effect te hebben

Style
25-04-2014, 19:25
Bedankt voor de info Joris ik zou de buitenkabel iets kunnen in korten en de dikke 10mm rubber onder de hevel verwijderen voor 1 van 3mm en dan nogmaals kijken.

Johan1982MK1
25-04-2014, 20:06
Zou ik eerst het rubber weghalen.
Dan weet je direct of hij vrije slag heeft zonder de koppelingskabel te verbouwen.
Vind t nog steeds een raar iets.. Dezelfde bak+drukgroep en koppeling+kabel en werkte voorheenwel goed en nu niet.........

Style
25-04-2014, 20:15
Of het goed werkte weet ik niet met de eerste heb ik nooit gereden en daarna heb ik alles in de bak binnen mijn kunnen vernieuwd dus de drukstang had ik toen nog niet.
En het blok op de foto is een DX maar dat moet nie uit maken.

Johan1982MK1
25-04-2014, 20:39
Ik zie nu opeens dat rubber onder je koppelingshevel. Daar hoort bij dit model bak een dunnere volgensmij. Vanwege dat contragewichtje, met dat dikkere rubber past dat gewichtje niet op de hevel.
Met een dun rubber heb je ook alweer een 5mm zowieso te pakken.

Joris_MK1
25-04-2014, 20:46
Die dikke is van een scirocco, die past bij mij ook niet meer inmiddels, had ik er eerst op zitten...

Style
27-04-2014, 13:56
Vandaag even het dikke rubber vervangen voor een dunnere onder de hevel op de bak.
Koppeling gaat al een stuk lichter :D maar nog steeds geen vrijslag op het pedaal.
Auto rijd wel stukken beter kan nu ook niet meer zeggen of het iets door slipt.
Dus ik wil nog wel graag een oplossing maken zo dat ik de vrijslag gewoon kan afstellen zo dat ik weet dat het 100% goed is en niet 90%.

Auto lekker afgespoeld al de troep en stof van een jaartje binnen weg.
Daarna een stukje rijksweg gepakt en on afgesteld is het toch echt een feest voor mij wat een vermogen eventjes rustig 140 gepakt volgende afrit er af.
Paar foto's geschoten bij de haven daarna een filmpje gemaakt op de weg terug gewoon netjes in het dorp ;)

AEDwyz5vQBw

Wat nog te doen er zit volgens mij iets nog niet helemaal lekker rechts voor klinkt een beetje als een los zittende remschijf wat natuurlijk niet is ;)
Verlichting aan de voorkant werkend krijgen al dan niet even zonder de xenon.
De lekkage uit de km teller kabel op de bak is er ook nog steeds snap hier ook geen klote van.
Wordt denk ik een gevalletje vloeibare pakking maar ik zal hier van de week nogmaals naar kijken.
Nieuwe ruitenwissers ;)
Remklauwen bij lakken.

En dan eind volgende week APK ,dan naar Tovami want boven de 4000 toeren houd hij wel in.
Dan nog langs de spuiter voor de laatste puntjes op de I en dan RDW.

http://s5.postimg.org/46e3zkyiv/20140427_100352.jpg (http://postimg.org/image/70h9d10oz/full/)

http://s5.postimg.org/841dozlc7/DSC_1973.jpg (http://postimg.org/image/ufz6idkg3/full/)

http://s5.postimg.org/bc5v217lz/DSC_1974.jpg (http://postimg.org/image/uu0ihz4jn/full/)

http://s5.postimg.org/n2odx5ps7/DSC_1970.jpg (http://postimg.org/image/yrsdl4gqr/full/)

vdWal.
27-04-2014, 14:04
super netjes! die laatste puntjes gaan zeker weten goed komen :thumbup:

wessel97
27-04-2014, 14:14
heb je eigenlijk al een keer gehad dat de uitlaat de grond raakt? het lijkt op de foto echt alsof dat die bij elke drempel de grond raakt... of lijkt dat maar zo?

ziet er trouwens wel leuk uit voor een blauwe en achter een gele kentekenplaat:D

Style
27-04-2014, 15:24
Nee ik heb de laatste keer voor alles 2cm om hoog gedraaid.
En achter een cm dit om van de garage op de grootte weg te komen.
Niks raakt de vloer als er iets raakt is het iets voor ;)
Ja achter zit al vast de juiste plaat voor rdw voor komt hij ook nog.

KennyH
27-04-2014, 17:17
Rijd goed! En slipt volgens mij niet meer.

Puntjes op de i zetten en lekker genieten met de mk1 komend seizoen.

wessel97
27-04-2014, 17:17
Nee ik heb de laatste keer voor alles 2cm om hoog gedraaid.
En achter een cm dit om van de garage op de grootte weg te komen.
Niks raakt de vloer als er iets raakt is het iets voor ;)
Ja achter zit al vast de juiste plaat voor rdw voor komt hij ook nog.


normaal zou je zeggen, een gele plaat op een oude auto staat niet, maar vind dit helemaal niet zo verkeerd staan :D

Style
27-04-2014, 17:27
Rijd goed! En slipt volgens mij niet meer.

Puntjes op de i zetten en lekker genieten met de mk1 komend seizoen.

Idd heb je goed :thumbup:

normaal zou je zeggen, een gele plaat op een oude auto staat niet, maar vind dit helemaal niet zo verkeerd staan :D

Komt volgens mij dat het geel best netjes staat met het blauw de platen zijn alleen zo groot en als ik met blauw bij de RDW aankomt begind het al verkeerd.
Met de APK had er nooit last van.
Waar ik wel bang voor ben bij de RDW is het geluid ondanks de
tussen demper :rolleyes:

heinz74
27-04-2014, 17:58
hahaha ..mooi filmpje ..brings back memories..
het rijd zo nagenoeg wel hetzelfde als een 1,8 GTI..goed koppel onderin ,toch lekker aan het gas hangend en willend om door te jassen etc ...
zal na afstelling nog wel iets beter gaan..
lijkt overigens wel Vlissingen/Middelburg ofiets?
ondanks dat het niet mijn stijl zou zijn qua looks en kleur...vind ik dit toch echt een supermooi Golfje...en de shitload of work dat er in zit ,gedaan in een garagebox..
petje af hoor...
zullen toch wel mensen gedacht hebben onderweg van...das zo'n oud Golfje toch?..ziet er nog wel heel goed uit voor zijn leeftijd...en die zuigende geluiden die tie maakt?...zal wel een loszittende luchtfilterklem zijn ofnie?...

Style
27-04-2014, 18:17
Er zitten nog zo veel bij geluiden in de auto die ik allemaal nog moet weg zien te krijgen.
Sommigen zijn echt irritant om te horen in de auto maar daar heb ik dadelijk nog tijd genoeg voor.
Tijdens het fotograferen kwam er nog een schipper aan lopen die uiteraard ook een Golf1 had gehad vroeger.
Was bijna niet weg te slaan die man :D maar dat maakt het wel steeds leuk.
En idd ik ben ook zeer blij met het resultaat en dat voor de eerste keer in een box waar je je kont niet an keren geen stroom of water maar waar met plezier gewerkt wordt.
Je moet roeien met de riemen die voor handen liggen meer zit er gewoon niet in.
En nog belangrijker blij zijn met wat je heb ;)

heinz74
27-04-2014, 19:01
Ja..dat is..
feitelijk begint het echte werk nu pas..wanneer je gaat rijden..
het netjes zonder beschadigingen in elkaar zetten etc ..das leuk ..maar naderhand komt het pas..
kraakje hier ,piepje daar ..net niet goed schakelen..anders rijden wanneer hij warm is vergeleken met koud
onderdelen die spontaan de geest geven wanneer je een tijdje gereden hebt..
de auto is pas 'af' als je er weer een duizend of 3-4-5 mee hebt gereden..
je zult sommige dingen weer helemaal anders doen misschien..
been there done that..ik weet het...
en tsja het blijft een Golf 1 ..die ramelt piept resoneert kraakt etc altijd ..zeker met dikke wielen/motor en verlaging..wat vandaag irriteert is morgen weer weg en 3 dagen later weer terug....dat was bij nieuw al ..het zij zo..
dat krijg je nooit helemaal opgelost..en ergens heeft dat gewoon zijn charme.
komt wel goed ..maak alleen nooit de fout om hem 'weg te geven' in de toekomst..
been there and done that...even got the T shirt..
veel succes!

Shon
27-04-2014, 19:03
Na zo veel werken.. moet dit zo goed voelen :D

Style
27-04-2014, 19:17
en tsja het blijft een Golf 1 ..die ramelt piept resoneert kraakt etc altijd ..zeker met dikke wielen/motor en verlaging..wat vandaag irriteert is morgen weer weg en 3 dagen later weer terug....dat was bij nieuw al ..het zij zo..
dat krijg je nooit helemaal opgelost..en ergens heeft dat gewoon zijn charme.
komt wel goed ..maak alleen nooit de fout om hem 'weg te geven' in de toekomst..
been there and done that...even got the T shirt..
veel succes!

Idd wat ik weg kan krijgen aan bij geluid is mee genomen hoeft ook geen 2010 auto te worden gaat je niet lukken ook en het hoort er wel stiekem bij.
Weg geven dat nooit als hij weg gaat gaat hij naar me zoontje zo dat ik weer aan een ander kan beginnen.
Maar dan graag een garage aan huis dat scheelt bakken met tijd ;) en de kennis die ik nu op gedaan heb met deze :D

Na zo veel werken.. moet dit zo goed voelen :D

Meer dan goed John ;) ben toch wel een beetje trots toen ik er mee begon wist ik niet half zo veel als nu :D
En het rijd toch net iets leuker dan de 1500JB :cool:

Dokter D
27-04-2014, 19:39
Mooi Peter! Het is je gegund, na veel tegenslag mag het ook wel eens meezitten!

KennyH
27-04-2014, 21:14
Ik sluit me volkomen bij heinz aan peter!

Echt een top auto geworden, geniet ervan want je hebt het verdiend peter.

Ik heb dit topic serieus vanaf het begin tot nu elke dag bekeken, even snel met de telefoon of laptop of ipad, maar elke dag :)

Style
28-04-2014, 16:23
Je krijgt wat je verdient toch :D vallen en op staan vandaag 16 goede bolconice wielbouten gehaald voor de RM,s.
Ga de bus van de km teller kabel die de bak in gaat insmeren met de net gekochte vloeibare pakking het is nie anders.

KennyH
28-04-2014, 17:39
Hopen dat de lekkage dan stopt.

gooigolf
28-04-2014, 19:43
Je krijgt wat je verdient toch :D vallen en op staan vandaag 16 goede bolconice wielbouten gehaald voor de RM,s.
Ga de bus van de km teller kabel die de bak in gaat insmeren met de net gekochte vloeibare pakking het is nie anders.
zit er wel rubber :rolleyes: onder dat voetje van je km teller die bak ingaat .

Style
28-04-2014, 20:19
Ik heb deze er bij gekocht die zit onder het stalen plaatje.
En dan zit er onder de bus die aan de km teller kabel vast zit en de bak in gaat ook nog zo'n rubberen ring.

http://s2.postimg.org/mg4jhyxy1/DSC_1751.jpg (http://postimg.org/image/4q2uwxkd1/full/)

Yukio
29-04-2014, 07:53
Echt een mooie mk1!

Wanneer heb je een afspraak bij Tovami? Ik mag op 9 mei om 14:00 ;)

gooigolf
29-04-2014, 18:33
Ik heb deze er bij gekocht die zit onder het stalen plaatje.
En dan zit er onder de bus die aan de km teller kabel vast zit en de bak in gaat ook nog zo'n rubberen ring.

http://s2.postimg.org/mg4jhyxy1/DSC_1751.jpg (http://postimg.org/image/4q2uwxkd1/full/)
oke snap niet niet dat i olie gooit ,
niet te veel olie erin zitten peter ;)

Style
29-04-2014, 21:11
Echt een mooie mk1!

Wanneer heb je een afspraak bij Tovami? Ik mag op 9 mei om 14:00 ;)

Thanx :thumbup:
Ik ga volgende week Donderdag of Vrijdag keuren daarna bel ik ze meteen en het eerste beste gaatje dat ze hebben pak ik dan ;)


Gooi heb de bak gevuld via de grootte inbus aan de zijkant van de bak.
Net zo veel dat het er net niet uitloopt ?
Auto stond toen wel op de assen steunen maar goed wanneer staat je auto nu helemaal van alle kanten waterpas ?

Yukio
29-04-2014, 22:53
Ah, ik dacht dat je al een afspraak had. Houd er rekening mee dat Ruud behoorlijk druk is en dat je misschien wel een maand moet wachten..

dubster.be
30-04-2014, 07:40
zo dat schiet mooi op peter, erg mooiiiiii

Style
01-05-2014, 19:02
Ah, ik dacht dat je al een afspraak had. Houd er rekening mee dat Ruud behoorlijk druk is en dat je misschien wel een maand moet wachten..

Dan ga ik zo gelijk een afspraak maken ;)

Edit Done !

Gelijk even gevraagd voor die kelken ja of nee ;)

Joris_MK1
02-05-2014, 07:34
En vervroeging ja of nee :kenny:

Ff een lastig puntje, ik heb vandaag weer APK, daar moest ik een hele aanpassing voor doen aan mn carter ontluchting. Die mag niet zomaar open zijn maar moet terug naar de inlaat, weet niet of de RDW daar moeilijk over gaat doen, just a thought...

Style
02-05-2014, 09:01
Oke en jij had ook alles naar een catch tank lopen ?
Wist niet eens dat de keurmeester zich hier mee bemoeide.

martiepartie
02-05-2014, 09:50
zonder enige vorm van vervroeging ga je de motor nooit over de hele powerband afgesteld krijgen. Mechanische vervroeging (centrifugaal) zul je naar mijn mening wel nodig hebben. Vacuumvervroeging niet per se. Het ontbreken van een ontstekingsvervroeging kan de reden zijn waarom je voelt dat de motor na 4000rpm inkakt.

Zou dit nog proberen te bevestigen voordat je naar Tovami gaat, zonde van de rit en het geld als je er daar pas achter komt dat de setup niet de juiste is.


Carterontluchting gaat met name om de giftige dampen. Olie vang je wel af, maar de dampen komen via het filtertje alsnog in de motorruimte.

Joris_MK1
02-05-2014, 11:02
Oke en jij had ook alles naar een catch tank lopen ?
Wist niet eens dat de keurmeester zich hier mee bemoeide.

Ik had helemaal niks in eerste instantie ;)
Los bochtje erin thats it.

Toen vroeg ik aan de keurmeester of een catchtank met een los filtertje voldoende zou zijn, dat was helaas niet geval. Dat komt doordat volgens de APK eisen de carterdamp weer terug de inlaat in moet om vervolgens verbrand te worden.

Dus ik heb mijn catchtank netjes aangesloten, en daarop een slang in plaats van een filtertje die naar de inlaat loopt. Op de KN filter die ik heb, heb ik een plaatje alu gemaakt aan de voorkant met een tuut erop in plaats van de originele stalen plaat. Die wissel ik na de APK weer terug en dan zet ik ook het filtertje op de catchtank, dan is t weer naar mijn wens :) Blijf natuurlijk geen carburateurs schoonmaken he.. :D

Barn171
02-05-2014, 11:24
Blijf natuurlijk geen carburateurs schoonmaken he.. :D
Haha :lmao: Groot gelijk.
Ik zou ook die vervroeging van de ontsteking monteren Peter, da's niet voor niets door een of andere techneut verzonnen. ;)

Style
02-05-2014, 19:09
Ik moet me zelf eens goed gaan in lezen over dit verhaal.
Ik heb van het begin af aan te horen gekregen dat ik de ontsteking moet hebben
met de 4 uitsparingen onder de rotor en dat met de module en de 14gr voor ontsteking dat dit voldoende is en dat het te verwaarlozen is om het te veranderen.
Het stukje dat hij raar gaat doen zit hem volgens mij in te weinig benzine en het niet synchroon staan.
Schroefjes staan allemaal 2,5 slag open that's it.

Audi1981
02-05-2014, 19:41
Ik sta er zo in: met een vaste voorontsteking eventueel aangevuld met centrifugaalvervroeging heb je voor weinig centjes een setup die waarschijnlijk goed af te stellen is.

Wil je geen 99 maar 100%: dan moet je denken aan een programeerbare ontsteking (http://www.ignitionproducts.eu/nl/msd-performance-msd-digital-6al-ignition-with-rev.html)

Style
02-05-2014, 20:36
Ik heb van het begin af aan veel op gestoken van Gerben.
Die heeft me toen ik van DX naar ABA ging best wel geholpen met wat past en wat niet en daar zat ook dr ontsteking bij.
Ik zal je link morgen eens rustig door nemen achter de computer leest wat makkelijker dan de telefoon :thumbup:

Style
09-05-2014, 15:38
Ik had even een weekje vrij om deze dame op te halen en die hupplet nu een weekbij ons rond
Fender is 17 weekjes nu en is een schat van een beest.

http://s22.postimg.org/u0qit2hc1/DSC_1987.jpg (http://postimg.org/image/es0lfannh/full/)

Maar goed we hebben ook nog een MK1 en vandaag gelijk wat kleinen probleempjes opgelost.
Koppeling is nu helemaal goed ik heb nog eens 10mm van de buiten kabel af gehaald en ik heb nu netjes een pedaal spelling :thumbup:

Toen gelijk de vulplug van de bak los gehaald terwijl die op zijn velgen staat.
Om uit te sluiten dat er toevallig niet te veel olie in gegaan is.
Vloeistof stond nog mooie gelijk met de rand van het gat aan de onderkant.
Dus dit kan ook niet het probleem met de lekkage zijn.
Teller kabel weer los en op de bus dan toch maar een beetje vloeibare pakking........
En terwijl ik bezig ben de tellerkabel weer vast te zetten :eek: zie ik dat ik de plug voor de achteruit op de bak niet vast gedraaid heb :rolleyes: ik weet het Joris jij heb het nog gezegd.......dom dom dom.

olie netjes tot het randje :rolleyes:
http://s23.postimg.org/b57t5plgb/DSC_2002.jpg (http://postimg.org/image/5tswkzzdj/full/)

Dit moest toch ook goed zijn :rolleyes:
http://s10.postimg.org/fzq2bhx3d/DSC_2003.jpg (http://postimg.org/image/3xuohcnut/full/)

Kon gelijk goed zien hoe laag alles daar onder zit
http://s30.postimg.org/8pu5cv4ap/DSC_2006.jpg (http://postimg.org/image/jcnyiacfx/full/)

En als we nu toch lekker dom bezig zijn ik had de laatste keer dat ik reed een klonk klonk geluid links voor ........... je geloofd het nooit maar de moer bij de veerschotels zaten hand vast..... :shake:
Maar ja wel opgelost nu :D

En toen de verrotte xenon nog nieuw lampje gekocht kosten ... deed toen nog niks vandaag het lampje in de andere kant gedaan je weet maar nooit :D
Branden wel leuk geprobeerd.
Schakelkastje van de betreffende kant open gemaakt zit helemaal volgespoten met een soort kit.
Hier konden we dus ook niks mee toen dacht ik dat misschien de behuizing van het kastje ook massa nodig heeft even een massa van de andere kant weg gepakt op de behuizing gedaan nog niks.
Toen de massa kabel van de xenon aansluiting aan de niet werkende kant op deze nieuwe tijdelijk massa en ja hoor branden maar.
Of terwijl de massa die ik over had in de verlichtings- boom aan deze zijde is niet lekker mee want hij heeft er wel mee gebrand.
Maar goed who cares ook weer opgelost :thumbup:

Of terwijl deze 3 uurtjes ware zeer nuttig :thumbup: daarna moest ik weer naar huis om de dame uit te laten ;)

Het massa stekkertje wat nu niet gebruikt wordt was de boosdoener :mad:
http://s28.postimg.org/ton8jwd25/DSC_2009.jpg (http://postimg.org/image/fuyvuukgp/full/)

http://s8.postimg.org/475y0xfn9/DSC_2007.jpg (http://postimg.org/image/iqd32c8s1/full/)

En er is al veelzijdig contact geweest met Ruud van Tovami hier gaan we begin Juni heen.

:thumbup:

KennyH
09-05-2014, 16:28
Netjes peter dat je achter een paar foutjes bent gekomen en dat je verlichting nu wel werkt!

Mooie hond! Is het een mechelse herder? Of een gewone.

Style
09-05-2014, 16:50
Ze is een kruising tussen een Mechelse en Duitse herder.
Hoop wel dat dit ze nu allemaal waren op de MK1 morgen weers eens kijken wat ze doet na een kilometertje of 75 :D

Style
09-05-2014, 16:50
Ze is een kruising tussen een Mechelse en Duitse herder.
Hoop wel dat dit ze nu allemaal waren op de MK1 morgen weers eens kijken wat ze doet na een kilometertje of 75 :D

Audi1981
09-05-2014, 22:53
Denk dat Ruud er nog wel een slinger aan geeft :D

Style
10-05-2014, 15:58
Zeker we zijn nu even bezig om met elkaar te spreken over de filters/kelken en het vast zette van je ontsteking tijdstip of mechanische vervroeging.

Gif beker vandaag leeg gedronken maar overleefd ik vol trots vanochtend even de xenon aan de buurman laten zien :shake: niks ....... :mad:
Weer van alles proberen massa hier massa daar dan wil wel dan weer niet.
Om een verhaal van 3 uur kort te maken kabel breuk :mad: dit zijn dan toch de lastigste problemen om te vinden ;)

Vanavond even op me gemak weer solderen kastje is gevuld met zwarte troep hier heb ik wat van weg moeten halen dus dit vul ik dan wel weer met sikaflex of zo ;)

http://s1.postimg.org/6o4bu2lj3/DSC_2020.jpg (http://postimg.org/image/ipzpo7urf/full/)

KennyH
10-05-2014, 16:10
En dat voor een nieuwe set? Of was de set al wat ouder?

Welk merk is het trouwens?

Style
10-05-2014, 16:13
Nee deze is van 2007 en ik heb de moeren bij de kabel wartel toen los gehaald om te spuiten :screwy: en als je deze moer de snel draait gaat de kabel mee draaien en waarschijnlijk is die toen gebroken :rolleyes:

Kreeg net ook mail dat er een gaatje in Ruud ze planning is gevallen.
Woensdag 20 mei om 9 uur sta ik in Goes :thumbup:

Barn171
10-05-2014, 17:00
Peter, met alle respect, maar heeft die xenon meuk zich nu onderhand niet onwaardig aan jouw golf bewezen? Schroef toch lekker de originele H4's terug, niks mis mee. Hoort ook niet bij zo'n oude wagen, xenon.

guusvandevenne
10-05-2014, 17:41
Ik heb een pilot xenon. helaas niet de gele. Maar ow ow wat rijd dat prettig! Ik heb een nieuwere met van die kleine balasten, zijn eventueel ook los verkrijgbaar.

Style
10-05-2014, 18:24
Idd met alle respect Rik :D maar die gloeilampen meuk hoef ik niet meer sinds ik op een onbekende weg me carterpan aan gort gereden heb.
Ik heb ook pilot en idd de 3000K is net iest beter en bij passende kleur voor de MK1 ipv dat paarse licht.

Audi1981
10-05-2014, 20:22
Kreeg net ook mail dat er een gaatje in Ruud ze planning is gevallen.
Woensdag 20 mei om 9 uur sta ik in Goes :thumbup:

dinsdag 20 mei of woensdag 21 mei? ;)

Style
10-05-2014, 20:42
Je lijkt me vrouw wel die zij precies het zelfde :D welke dag dan ook het is de 20 ste :thumbup:

Joris_MK1
11-05-2014, 11:59
Peter, het maakt niet uit wie er in eerste instantie gelijk had toch! Als het maar opgelost is!

Xenon is wel erg prettig, maar mijn setje bestond uit een groene en een gele lamp, vond de kwaliteit ook niet zo super. Halogeentje vervang je ook zo, dus die heb ik dan ook weer teruggezet haha xD

Style
12-05-2014, 19:04
Yeb ontsteking is niet goed bevonden door Ruud :shake: :redface:
7 dagen om dit op te lossen beter 2 dagen dan kan ik ieder geval Vrijdag nog keuren.

Hoi Peter,
14 grd vast over de hele curve is veel te laat.
Het zou ergens tussen de 24 en 28grd moeten liggen. Vacuüm is alleen leuk als deellastvervroeger, dus hier niet interessant.
Stationair op 25grd gaat trouwens wel hoor.
Groeten,Ruud

Dan maar die van een 1800 met mechaische vervroeging, tandwiel ligt er af wat een kut werk zeg die spanbus zit vast vast :D
En dan morgen maar op zoek naar een draaier frezer wat dan ook om een pasbus te laten maken om het dikte verschil op te vangen van het verschil van die van een 1.8 en 2.0.
Dan het 2.0 tandwiel over zetten en klaar :rolleyes:

Ieder geval alle dank aan Joram en Eelco voor het mee denken en kijken :thumbup:

http://s5.postimg.org/o7x5aie9z/DSC_2021.jpg (http://postimg.org/image/dxuqb9oeb/full/)

Dit busje moet ik morgens ergens vandaan halen :rolleyes:
http://s5.postimg.org/dnn7rx9s7/20140512_075538_1.jpg (http://postimg.org/image/y7s1qepj7/full/)

KennyH
12-05-2014, 23:18
Beter nu erachter komen dan als je op de bank staat en hij word afgesteld.

Komt vast wel goed met die bus!

EelcoB
13-05-2014, 07:45
Je kan de 2.0 onsteking toch ergens tussen de 24-28 graden afstellen?

Omdat 'ruud' ( Van Tovami?) aangeeft vacuüm alleen voor deellast is? ;)

Style
13-05-2014, 07:54
Ja maar dan gaat het stukje stationair ook om hoog.
Schutprision in Alblasserdam doet niks particulier op naar de volgende

Style
13-05-2014, 09:38
Pasbus wordt gemaakt vanmiddag laat afhalen :thumbup: 2.0 tandwiel ging ook beter los met het juiste gereedschap en een beetje heet stoken.
Nu nog even naar een technische groothandel om een nieuwe spanstift te halen.
Die er trouwens wel raar uit zit :D

http://s5.postimg.org/va49o6wnb/DSC_2023.jpg (http://postimg.org/image/4cacmgc03/full/)

http://s5.postimg.org/7x685ogjr/20140513_103449.jpg (http://postimg.org/image/vbe7hlygz/full/)

Joris_MK1
13-05-2014, 09:49
Gaat de goede kant op Peter, ben benieuwd!

Style
13-05-2014, 09:57
Ik ook :D heb jij al een indicatie hoeveel jouw vermogen is ?

Audi1981
13-05-2014, 10:06
Je kan de 2.0 onsteking toch ergens tussen de 24-28 graden afstellen?

Omdat 'ruud' ( Van Tovami?) aangeeft vacuüm alleen voor deellast is? ;)

Zoveel voorontsteking, dan moet je stationair ook omhoog, het gaat vooral om het centrifugaal ( mechanische) gedeelte, met 14 graden statisch en 25 centrifugaal er boven op kom je mooi uit. De verdeler die er nu op zat had geen vacuum én geen centrifugaal.
Wat Peter nu doet is een verdeler met vacuum en centrifugaal vervroeging pakken en alleen de centrifugaalvervroeging gebruiken.

Bij de meeste ombouwprojecten loop je niet tegen dit probleem aan, maar dit blok is zo nieuw dat origineel de vervroegingscurves door het motormanagement geregeld worden.

Audi1981
13-05-2014, 10:09
Pasbus wordt gemaakt vanmiddag laat afhalen :thumbup: 2.0 tandwiel ging ook beter los met het juiste gereedschap en een beetje heet stoken.
Nu nog even naar een technische groothandel om een nieuwe spanstift te halen.
Die er trouwens wel raar uit zit :D

Zat geklonken zo te zien, je kunt hem weer opnieuw vastklinken of een spanstiftje kopen ;)

Style
13-05-2014, 10:36
En hoe klink je dit dan weer het beste vast ? Hij borgt idd op het laatste
brede stukje.

Scirocco_1600
13-05-2014, 11:39
bolku heeft deze stukken liggen :) ik heb deze daar ook gekocht toen ik mijn 2.0 8v op webers zette :)

je kan een complete krijgen maar ik heb toen een mail gestuurd om te vragen of ik enkel het losse stukje kon krijgen ( omdat ik nog maar een nieuwe stroomverdeler gekocht had )
http://www.bolku.nl/Webwinkel-Product-22662057/Ontsteking-2000-cc-8V-met-centrifugaal--en-vaccuumvervroeging.html

vacuumvervroeging is echt wel een must bij webers/carbs .

Scirocco_1600
13-05-2014, 11:39
bolku heeft deze stukken liggen :) ik heb deze daar ook gekocht toen ik mijn 2.0 8v op webers zette :)

je kan een complete krijgen maar ik heb toen een mail gestuurd om te vragen of ik enkel het losse stukje kon krijgen ( omdat ik nog maar een nieuwe stroomverdeler gekocht had )
http://www.bolku.nl/Webwinkel-Product-22662057/Ontsteking-2000-cc-8V-met-centrifugaal--en-vaccuumvervroeging.html

vacuumvervroeging is echt wel een must bij webers/carbs .

Style
13-05-2014, 11:56
Ja alleen ik ben klaar voor 20E voor de ontsteking en 15E voor het busje en dan het tandwiel zelf over zetten en ben ik klaar voor 35Euro ;)

vacuüm vervroeging doe ik niks mee niet nodig wel de mechanische vervroeging :D
Plus het voor deel van zelf een 1.8 ontsteking uit zoeken is het stukje hoe veel die mechaische vervroegd vb van de mijne:

027 905 205F Vac advance
MkII Golf

1100-1350 Advance begins
2600 12-17 degrees
6000 23-27 degrees

Dat betekend dat ik een goeie 25 graden bovenop me vaste voorontsteking kan gooien, en 25 plus 14 = 39!


En zo vind je hier nog meer info over de verschillende ontstekingen:

http://forums.vwvortex.com/showthread.php?5561143-Let-s-talk-ignition-advance

Scirocco_1600
13-05-2014, 15:27
Ja alleen ik ben klaar voor 20E voor de ontsteking en 15E voor het busje en dan het tandwiel zelf over zetten en ben ik klaar voor 35Euro ;)

vacuüm vervroeging doe ik niks mee niet nodig wel de mechanische vervroeging :D
Plus het voor deel van zelf een 1.8 ontsteking uit zoeken is het stukje hoe veel die mechaische vervroegd vb van de mijne:

027 905 205F Vac advance
MkII Golf

1100-1350 Advance begins
2600 12-17 degrees
6000 23-27 degrees

Dat betekend dat ik een goeie 25 graden bovenop me vaste voorontsteking kan gooien, en 25 plus 14 = 39!


En zo vind je hier nog meer info over de verschillende ontstekingen:

http://forums.vwvortex.com/showthread.php?5561143-Let-s-talk-ignition-advance


dat stukje dat ik gekocht heb bij bolku koste mij ook iets van 25€ :) . maar als je het juiste gereedschap hebt kun je dat snel zelf maken :)

Style
13-05-2014, 15:43
Oke hahaha ik dacht dat je de hele onsteking zo als af gebeeld gekocht had ;)
En een draaibank heb je niet snel tot je beschikking dus dat kan je idd beter uit besteden.

Style
13-05-2014, 20:38
En klaar eindelijk toch een ontsteking met mechanische vervroeging.
Morgen testen wat tie doet :D :thumbup:

http://s5.postimg.org/4io1pjl53/DSC_2025.jpg (http://postimg.org/image/4vffvq3er/full/)

http://s5.postimg.org/476lcs4p3/DSC_2027.jpg (http://postimg.org/image/83jx8rpoj/full/)

RobbieMK1
13-05-2014, 20:56
Dat jeukt wel hé? Een onderdeel hebben liggen maar moeten wachten tot je tijd hebt 't in te bouwen? :D

Style
13-05-2014, 21:10
Idd Robbie maar slaap nu wel beter dan gisteravond :D

EelcoB
14-05-2014, 06:38
Dat jeukt wel hé? Een onderdeel hebben liggen maar moeten wachten tot je tijd hebt 't in te bouwen? :D

Haha zo idd :p

Joris_MK1
14-05-2014, 06:41
Peter, dit gaat helemaal goedkomen!

Sorry dat ik het zeg, maar had je eerder moeten doen hahaha ;)

Geen idee hoeveel vermogen ik heb, genoeg om een Carrera 930 bij te kunnen houden...

Style
14-05-2014, 20:06
Onder toezicht van Eelco :D en morele steun natuurlijk voor als het niet goed ging :cool:
De veranderde ontsteking er in en ze brult weer een stukje beter :thumbup:
Nog niet gereden misschien morgen na dat ik nog even de hele auto na loop accu bak in de kofferbak moet nog vast en meer van dat soort kleinen dingetjes.
En dan Vrijdag middag naar de APK om helemaal klaar te zijn voor Dinsdag als we naar Tovami gaan ;)

Ook de verzameling bruinen dashboard delen is weer wat verder middenconsole binnen gekomen in zeer goede staat ;)
Maar dit moet toch allemaal gebeuren als de rust een beetje terug is gekeerd :cool:

Telefoon foto ;)
http://s5.postimg.org/p818bfxl3/20140514_072724.jpg (http://postimg.org/image/yskuybmwz/full/)

DgKjViR_v9o

duudt
14-05-2014, 20:21
Hier ga je geen spijt van krijgen :thumbup:
Klinkt lekker zo! :D

Style
14-05-2014, 20:47
Jij ook nog bedankt voor de nodige informatie :thumbup:
En uiteraard nog een paar mensen Stefan bv wou me kosteloos een ontsteking geven :thumbup: Eelco stond 2 dagen geleden al een busje te frezen en me vriend Joram is bij net zo enthousiast als mij :D Top forum :cool:

Audi1981
14-05-2014, 21:12
:drive:

KennyH
14-05-2014, 22:12
Super hoor peter!

Schiet wel behoorlijk snel door zijn toeren heen moet ik zeggen.

Dokter D
14-05-2014, 22:19
Mooi werk Peter!

Joris_MK1
14-05-2014, 22:20
Gaat een stuk soepeler in toeren zo! Goeie zet Peter

EelcoB
14-05-2014, 22:34
Och man. Je had er bij moeten wezen.. :rolleyes:

:D

Echt een kwijl project! :thumbup:


Trouwens Peter, ik heb nog 2 schokbrekerkapjes voor bovenop liggen. Volgensmij orriginele. Zal ze binnenkort ff meenemen :thumbup:

Style
16-05-2014, 17:06
Nou na twee hectische dagen is het allemaal goed gekomen.
Gisteren eerst de auto uit de schorsing gehaald gister avond nog even met Eelco de accu achterin vast gezet.
Hier en daar nog wat klemmetjes linker deurkaart er terug in rechter sierlijst er nog op.
Eelco ondertussen naar huis ik moest alleen nog tanken maar wou nog gauw even alle verlichting checken....... ja hoor 21.30 wordt al schemerig weer de rechter xenon die niks doet.
Was er zo klaar mee met alleen me telefoon als verlichting de linnen tape kabelboom open gepulkt.
O ja de H4 stekker was ook nog af genipt :rolleyes: ondert tussen wel de buurman thuis had ik ieder geval weer normaal licht.
H4 stekker er op shit geen lampjes oh heb ik nog wel zei buurman 23.30 alles weer voor elkaar lekker gloeien :D

Vanmiddag dan om 13.30 naar de APK werd bij binnen komst verwelkomd door 5 werknemers :D 1 daar van had mijn MK1 al gezien op Facebook :thumbup:
Zo gezegd zo gedaan allemaal complimenten was het niet dat me rechter remslang voor zat gedraaid dom dom dom...... :rolleyes:

Maar goed ik stond binnen 20 minuten weer voor de deur en hij is weer goed tot 2016 :thumbup:

CO was ook zeer goed 0.69 alleen bij stationair wel veel onverbrande benzine.
En dit allemaal nog niet af gesteld ;)

Hier dacht ik gisteren klaar te zijn :rolleyes:
http://s5.postimg.org/fh3wlgz47/20140515_211109.jpg (http://postimg.org/image/44rb3oqf7/full/)

Uiteindelijk werd het 23.30 maar met licht
http://s5.postimg.org/v3v5yucw7/20140515_231006.jpg (http://postimg.org/image/ha6t9skar/full/)

APK
http://s5.postimg.org/59ld92cw7/20140516_134705.jpg (http://postimg.org/image/rlj62gc03/full/)

Was in goed gezelschap bij de APK
http://s5.postimg.org/p5hcoltxj/20140516_134940.jpg (http://postimg.org/image/60e3euf9f/full/)

http://s5.postimg.org/t397rr64n/20140516_134953.jpg (http://postimg.org/image/4zig3gnnn/full/)

http://s5.postimg.org/50sdwvphj/20140516_135004.jpg (http://postimg.org/image/5djs327r7/full/)

En hebben maar :thumbup:
http://s5.postimg.org/ms40bc4w7/20140516_173242.jpg (http://postimg.org/image/cuszi9xab/full/)

Nu Dinsdag met een gerust hart naar Tovami :thumbup:

Barn171
16-05-2014, 17:21
Proficiat Peter!

Style
16-05-2014, 17:34
Thanx Rik weer een stap verder ;)

Audi1981
16-05-2014, 18:07
Oh lekker! Laat het wilde gokken over wat voor vermogen ie gaat draaien maar beginnen! :D

Style
16-05-2014, 18:47
Het is echt verbazend hoeveel beter hij nu al rijd met de mechanische vervroeging :thumbup:

Ik hoop 130 :cool:

ErikvanBilsen
16-05-2014, 21:29
Nice Peter.

Style
17-05-2014, 16:38
Vandaag 160Km gereden in dit heerlijke weer :thumbup: even de 195pm/per uur aan getikt gaat vrij makkelijk :cool:
Alles is lek vrij alleen komt er wat koelvloeistof uit de dop van de interne koelvloeistof reservoir.
Of terwijl ik heb geen extern koelvloeistof potje maar een dop op de radiateur.
Dop is nieuw en toch spuugt hij er wat koelvloeistof uit ,dop nie goed ? te veel koelvloeistof ?

Voor de rest genieten en vanavond even wassen voor de eerste keer.
Raar plaatje zo voor de deur :D

http://s5.postimg.org/dpfj4b553/DSC_2028.jpg (http://postimg.org/image/dco4y4mv7/full/)

wessel97
17-05-2014, 17:10
echt een belachelijk mooi ding geworden zeg! :thumbup:

gooigolf
17-05-2014, 19:28
helemaal supper peter .
tis je gegund na al dat werk :thumbup: :) ;)

RobbieMK1
17-05-2014, 19:41
echt een belachelijk mooi ding geworden zeg! :thumbup:

Dat, met oog voor details. Nice work :thumbup:

Style
17-05-2014, 20:28
Net nog even een rondje gedaan maar wat een verschil met de Caddy terug naar huis.
Ze staat weer lekker in de garage maar man wat is het weer lekker om te rijden.
Zin in Dinsdag de rit naar Goes op zich is al leuk maar na Tovami wordt de terug weg nog leuker deze MK1 gaat me veel benzine kosten het geluid van de carburateurs is geweldig :D

Dokter D
17-05-2014, 20:34
Haha het faillissement van de Shell wordt nog even uitgesteld zie ik.
Goed bezig hoor!

Style
17-05-2014, 20:37
Zeker aanzuig geluid is machtig mooi man en als dadelijk de VR6 jes klaar zijn heeft Shell niks te mopperen plus ik ben een belasting betaler dus dat mogen ze horen ook :D

Dokter D
17-05-2014, 20:45
Ik kan niet wachten Peter!
Ben jaloers op je, ik wil ook rijden!

Style
17-05-2014, 21:04
Kan me goed voorstellen jij timmert ook al een tijdje aan de MK2.
Weet iemand misschien de waardes van de olie druk.
Ik lees ze nu af op mijn VDO meter stationair warm 2 bar , 120 op de snelweg net over de 3 bar en gaan we verder sporten steigt hij nog iets.

Olie temperatuur rond de 80/85 gr ?

Water koeling is goed bij 120
http://s5.postimg.org/u1u67s8uf/20140517_125259.jpg (http://postimg.org/image/ljkq3g2bn/full/)

Oliedruk stationair warm.
http://s5.postimg.org/vux2w3u13/20140517_125440.jpg (http://postimg.org/image/vux2w3u0z/full/)

Audi1981
17-05-2014, 21:59
Olie temp mag nog iets hoger zelfs, liefst ff door de 100 graden, dampt het vocht er goed uit :D

Style
18-05-2014, 06:14
Dat moet dan met serieus gummen gaan gebeuren.
Want mij Mocal sandwich plate heeft een thermostaat die open gaat bij 80Gr.


http://www.biesheuvel.nl/product/33407/sandwich_plate_met_thermostaat_3_4

Audi1981
18-05-2014, 09:29
Continu 120 rijden is ook geen serieus gummen idd ;)

EelcoB
18-05-2014, 17:25
Idd en veel rijwind. Koelwater nog bijgevult?

Mooie wagen hoor. En klinkt echt heerlijk

Style
18-05-2014, 17:40
Eh ner moest nog een rond vraag doen wel de dop vervangen probleem op gelost :thumbup:

En idd hoe weet je nu bij mijn radiateur met vuldop dat er genoeg in zit ????
Als je in de schagt van het vul gedeelte kijkt zie je een streep rond om ongeveer 4cm onder de dop is dit misschien een vul rand ?

Barn171
18-05-2014, 18:46
Aan de buitenkant staan twee strepen. Daartussen moet je zitten.

Style
18-05-2014, 18:51
Is me nooit opgevallen :screwy: dank je wel Rik :thumbup:

Die bij de rode streep dan en 1 hoger die nu niet zichtbaar is ?

http://s5.postimg.org/4a8uil1vr/DSC_1565.jpg (http://postimg.org/image/gc48cqb43/full/)

Barn171
18-05-2014, 19:49
Idd Peter, die zijn het. Zie je mail net pas. Oeps :redface:

EelcoB
18-05-2014, 22:36
Dus tot onder het gaatje,of erboven?

Mooi ook weer opgelost peter!. :thumbup:

gooigolf
19-05-2014, 04:57
lijkt mij onder het gaatje ...denk dat je peil hoog zat zit ..
je moet wat uitzet ruimte houden . :)

Style
19-05-2014, 05:34
Geen idee vanavond even kijken ik vroeg het me af om dat de nieuwe knop een spuugde.
Dus ik dacht dat tie misschien wel te vol zat dus te veel druk.
Andere dop er op en hij doet niet meet nu nog even kijken waar het vloeistof nu staat.

EelcoB
19-05-2014, 08:43
Dacht dat je juist ook t gaatje moest doen, omdat je anders nooit de radiateur tot de bovenste lamellen afvult. :rolleyes:

Barn171
19-05-2014, 09:07
T/m onderkant gaatje idd zodat het je rad inheveld, maar niet tot de top, dan zit ie te vol. Gewoon de strepen aan de buitenkant aanhouden, dan kan het niet fout.

Style
19-05-2014, 09:38
Dan moet ik bij vullen voorbeeld foto is van een tijdje terug.
En eigenlijk nooit meer gecontroleerd en hij staat nu ongeveer 25mm onder de uitsparing.
Je moet ook heel langzaam vullen zo dat het rustig door de smalle uitsparing gaat.

Style
20-05-2014, 08:15
We zijn op het moment in Goes kijken wat ze kan bij Tovami :thumbup:


http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/1/7/7/2014-05-2009.06.52-1.jpg

Van Limburg
20-05-2014, 08:33
Succes dernee :thumbup:

sander_beer
20-05-2014, 21:29
en ?

KennyH
20-05-2014, 21:40
Juist ja! Wat is eruit gekomen peter?

Style
21-05-2014, 07:06
De korte versie nu:
Vet ,cool ,kicken meer dan verwacht ,drama 22.00 thuis.

Style
21-05-2014, 07:06
De korte versie nu:
Vet ,cool ,kicken meer dan verwacht ,drama 22.00 thuis.

Audi1981
21-05-2014, 07:17
Diep ademhalen.... en door :rolleyes:

EelcoB
21-05-2014, 07:45
Ja.. we've all been there :rolleyes:

superbeast
21-05-2014, 08:11
Hoop niet teveel drama.

ewcaddymk1
21-05-2014, 10:26
heb je al een uitdraai dan?

Style
21-05-2014, 10:41
Hoop niet teveel drama.

Hoop ik ook ;) kan er nog niks over zeggen eerst vanavond zelf kijken.

En ja Evert 3 runs gehad op de bank laatste was het best.
Staat alleen niet genoteerd ;) En ik moest er eigenlijk nog 1 doen :rolleyes:

edite:

Eelco en vriend en natuurlijk Joram jullie zijn jullie gewicht in goud waard :thanks:

Johan1982MK1
21-05-2014, 10:42
Nou ik ben wel benieuwd :D wat levert ie? :D

Style
21-05-2014, 10:46
Hij leverde ABF waardes ;)

Johan1982MK1
21-05-2014, 10:52
Leverde? :D dat klinkt iets minder positief :D

Audi1981
21-05-2014, 10:58
Hij leverde ABF waardes ;)

:rock:
Iets met schade en schande blah blah blah ;)

EelcoB
21-05-2014, 11:44
Jelle en eelco hebben zich vermaakt op de heen en terugreis naar goes! Dus geen dank :thumbup:

Hoop dat t snel weer in goes staat! En dat t meevalt :cool:

guusvandevenne
21-05-2014, 12:58
Oei, moeten we ons zorgen maken? Even los van het 'leverde' klinkt het wel qua vermogen als een succes!

Hoop dat het meevalt !

Audi1981
21-05-2014, 13:00
Hoop ik ook ;) kan er nog niks over zeggen eerst vanavond zelf kijken.

;)

Kevert
21-05-2014, 13:13
Hey peter ik ben nu toch wel benieuwd wat je hebt gehaald :rolleyes: !
Ben nog altijd je topic aan het bijhouden :D bij mij ligt het voorlopig nog steeds stil. Wel binnenkort de kever uit de stalling halen dus ik kan wel beginnen dan om de motor uit me golf te lepelen :tongue:.
Welke koelwater flens zit er trouwens op de kop aan de rechter zijde?
Deze is bij bolku te koop voor de crossflow maar ik vraag me af of er niet te veel aansluitingen op zitten :confused:
http://27831.static.securearea.eu/Files/2/27000/27831/ProductPhotos/Large/78437895.jpg
En jij hebt de beschikking tot etka toch :D ? kan jij misschien een schema/tekening van de koelwater slangen/systeem vinden voor een 1.8rp voor mij? Dan kan ik in ieder geval ook even inschatten wat ik nodig heb om de slangen te maken. Ik heb ooit eens alles los gehaald en waar ik me oude slangen heb gelaten mag joost weten.
Is je golf trouwens nog te zien bij een meet dit jaar?
Alvast bedankt!

groeten jeffrey

ewcaddymk1
21-05-2014, 15:24
Eelco en vriend en natuurlijk Joram jullie zijn jullie gewicht in goud waard :thanks:
even een warme douche voor deze heren :thumbup:

Joris_MK1
21-05-2014, 16:37
Flens moet je bij boelm.nl kopen, 3,50 dat ik hem bestelde... Even zoeken onder mk3 of mk4 geloof ik en je ziet hem vanzelf. Maar als je het nummer hebt kun je dat ook intypen lijkt me

Joris_MK1
21-05-2014, 16:42
http://boelm.nl/flens-koelvloeistof-037121144h.html

Kijk deze!

Peter, wat is er gebeurd!? Vertel het ons!

VwGolfMK2VW
21-05-2014, 19:28
Oh oh.. Toch niks ernstigs met deze top auto?!

Style
21-05-2014, 20:45
http://s5.postimg.org/e3q1ve407/20140520_090653.jpg (http://postimg.org/image/myqw5wssj/full/)

Nou daar gaan we dan nu ik zelf ook wat meer weet ;) ,prachtige dag gisteren zonnetje scheen vroeg het bedje uit 07.30 bij de garage om om 09.00 in Goes te zijn :rolleyes:

Bij aankomst was er een dubbele afspraak gemaakt maak je niet druk Ruud ging maar om een uurtje dus ik wat rond gekeken.
Circuit motor van ze zoon bekeken met ruim 200PK

http://s5.postimg.org/a62s5zh6v/20140520_090633.jpg (http://postimg.org/image/tnxflxe4j/full/)

Bakkie koffie gedaan en toen was het mijn beurt :thumbup:
MK1 gelijk de bank op praatje gemaakt wat er allemaal aan de motor gedaan was.
Kap open Ruud zei gelijk zie je niet vaak een mooie koets is vaak met een slordige motor maar dit keer dus niet :thumbup:

Vol van gezonde spanning de eerst run ik nog zo van nou hij rijd al prima hoor :screwy:
Zo zie je maar hoe snel je denkt dat iets snel is om dat de uitlaat stukken meer geluid produceert dan eerst.

Run1 77.8PK op de wielen met 158.3Nm

uTcL6gQEljc

Mhhhh stiekem niet zo snel ;)

http://s5.postimg.org/tqhb8rhs7/DSC_2032.jpg (http://postimg.org/image/jgew9irwj/full/)

Maar goed dan is Ruud aan de beurt ;)
Filters die je heb zijn slecht waardeloos er uit er mee.
Toen de kappen open waar de naalden zitten en knoop me er niet aan vast maar ik denk hij heeft het ringetje allemaal hoog gezet.
Toen de remlucht sproeiers die moeten dicht netjes 4 busjes er in geduwd.
En nu nog maar eens kijken ;) met deze kleinen aanpassingen

Run 2 116.9 op de wielen 175.7Nm

http://s5.postimg.org/tgee35sjr/DSC_2034.jpg (http://postimg.org/image/o4zhig6gz/full/)

Dat was een flink stuk om hoog in 1x :D jammer genoeg is dit filmpje niet helemaal goed gegaan :rolleyes:

Nou verder maar zegt Ruud andere filters er op ,iets met de co schroeven gedaan hij stond te arm ,sproeiers veranderd syncroom gezet volgende run.

Run 3 128.2 op de wielen Nm geen idee deze run is niet op papier gekomen.

b9XCBvV3iJM

Sproeiers waren iets te groot volgens hem maatje kleiner er in.
Zo gezegd zo gedaan even proef starten voor de 4e run en geeft voorde auto handmatig gas en er komt een zeer vervelend geluid uit me onderblok.
Gelijk gas los stationair was het weer niet te horen ? maar toch maar gelijk alles afgeblazen ,ik was er zo ziek van heb eerst een half uur buiten gezeten zielig wezen zijn.
Daarna ik moet weg hier de auto moet naar huis kijken wat er nu aan de hand is.
Eelco gebelde heeft toevallig twee maatje die misschien kunnen helpen :thumbup:
Ondertussen wat heen en weer geklets tussen mij en Joram en die zij ook al gelijk als je wil kan ik je ook na me werk een sleepje geven :thumbup:
Toch nog even Eelco af gewacht eerste maatje kon zo wie zo niet.
Op naar de volgend ondertussen ook al een berging maatschappij in Goes gebeld.
Kosten nou meneer zeker 350€ maar als het langer duurt dan geplant loopt dit nog op mhhhh en het kon pas om 16.00 gaat hem niet worden wist ook nog niet van Ruud wat ik moest betalen.
Die liet me wijselijk even zelf tot rust komen ;) op dit moment was het pas 11.00 :rolleyes:
Toen belde Eelco dat hij wel kon komen met een bergings wagen maar pas als zijn maatje klaar was met werken.
Nou doen we dat wel geld groeit me niet op me rug zeker niet om dat ik niet wist wat er nu met me onderblok aan de hand was.

Ondertussen weer de garage in gelopen nog even met een camera in de cilinders gekeken maar was niks spannends te zien dus Ruud ze gedachte was een drijfstang lager.
En met een beetje geluk niet meer achter af dacht ik ook aan het einde van run 3 met het uit lopen op het laatst een geluid te horen wat ik niet kon plaatsten had ook de bank kunnen zijn.

Nou MK1 naar buiten geduwd nog maar wat sigaretten weg geduwd.
Terug naar binnen om de rekening te betalen.
Viel alles mee 140€ voor het afstellen en dan de nieuwe filters nog ;)
En natuurlijk de uitdraai in ontvangst genomen waar de laatste run niet op stond.
Maar ik heb hem aan gepakt en was er eigenlijk wel klaar mee.
Hij zou nu voor 95% goed moeten staan en anders was ik altijd nog welkom voor een laatste run.

http://s5.postimg.org/ncwtj929z/DSC_2035.jpg (http://postimg.org/image/5a3qs16f7/full/)

http://s5.postimg.org/af4y9njd3/DSC_2046.jpg (http://postimg.org/image/o8taypbyb/full/)

Daarna maar wachten en alle projecten daar binnen bekeken en van de gastvrijheid genoten van Ruud en ze vrouw en later ook nog ze zoon.
Maar wat een vak man heb hem bezig gezien met een ecu...petje af hoor ook het stukje elektronische beheerd hij echt goed :thumbup:

19.00 winkel sluit MK1 buiten het Hek gelijk een vrachtauto bestuurder stoppen praatje maken Golf bekijken.
En om 19.30 kwam daar de pech hulp aan rijden :D
Ook nie makkelijk hoor om de MK1 op de wagen te krijgen met plankje en mee tillen ging het voor net goed.
In het midden kamen we al weer gauw met de bodemplaat op de grond.
Gelukkig is de MK1 niet zwaar dus hebben Eelco en ik de achterkant op getild en op de wagen gezet ;)
Onderweg nog wat duimpjes ontvangen :D

http://s5.postimg.org/plb00l9dz/20140520_200100.jpg (http://postimg.org/image/ctwtu2zlv/full/)

En nu net maar de schade bekeken samen met Eelco :thumbup:
Drijfstang lager van cilinder 4 kapot was zelfs over elkaar heen geschoven :eek:
Krukas ook ingesleten kan ook de prullenbak in dus ik zij nog tegen Eelco als de kop wat mankeert.
Duw ik de MK1 de garage in en dan mag me zoon heb over 10 Jaar afmaken.
Kop was er zo af is gelukkig nog helemaal goed kleppen alles ......pffffff

En nu even kijken wat nu het beste te doen ? en wat ik nog kan doen financieel ;) mentaal houd het ook een keer op.
Ik heb 14 maanden na dit punt toegewerkt met vallen en op staan dus ik baal echt verschrikkelijk.

Bak vol met goud :rolleyes:
http://s5.postimg.org/hh2vvumyv/DSC_2036.jpg (http://postimg.org/image/s3wp19v43/full/)

Drijfstang kap en lager van cilinder 1 :thumbup:
http://s5.postimg.org

Drijfstang kap van cilinder 4 dit is vervelend want dan ziet de andere helft waar de drijfstang aan vast zit er natuurlijk ook zo uit :wow:

[url=http://postimg.org/image/mbwku4lab/full/][img]http://s5.postimg.org/celk12don/DSC_2048.jpg (http://postimg.org/image/vh4xnzooz/)

Krukas :wow: kan ook in de prullenbak :wow:
http://s5.postimg.org/vq2idx1hj/DSC_2038.jpg (http://postimg.org/image/hwe5ov8w3/full/)

Me pride and joy
http://s5.postimg.org/q365gfyyv/DSC_2043.jpg (http://postimg.org/image/eqtjynq9v/full/)

ook geen schade aan de zuiger
http://s5.postimg.org/4i12su287/DSC_2045.jpg (http://postimg.org/image/4usgz0khv/full/)

Audi1981
21-05-2014, 20:58
Auw! (had ik al over de app gestuurd) :)
Krukas eruit en ondermaat slijpen, drijfstangen vervangen en weer gaan?
Als me laminaat ligt in de babykamer en ik moet komen sleutelen... ;)

renshoff
21-05-2014, 21:04
Balen man..

Wel opmerkelijk dat 1 van de uitlaatkleppen zwart is en de rest relatief schoon zijn gebleven? Misschien dat dit er wat mee te maken kan hebben?

Style
21-05-2014, 21:09
Meer dan auw :( eerst maar eens vissen naar een ABA krukas en drijfstang(en) :thumbup:

Style
21-05-2014, 21:09
Ja misschien wel hij stond bij aankomst te arm volgens ruud ? 4e zuiger is ook schoner dan 1 2 en 3 :confused:

vwjohnny
21-05-2014, 21:13
Poeh he das balen!!! Succes met weder opbouw.

superbeast
21-05-2014, 21:15
balen zeg, kan begrijpen dat je der goed ziek van bent.


succes verder met de wederopbouw van het blok :thumbup:

Joris_MK1
21-05-2014, 21:37
Mooi klote! Maar wel lekker power!

Peter een 2E kruk is hetzelfde, die vind je heel wat makkelijker...

Joris_MK1
21-05-2014, 21:39
Had je de lagerschalen in eerste instantie al vervangen voor nieuwe?

Jeroen64
21-05-2014, 21:40
Pfoe balen...

Hoe ziet de bougie van de 4de cilinder eruit?

Klinkt wel lekker btw, hopen dat ie snel weer zo kan brullen :thumbup:

Style
21-05-2014, 21:54
Bedankt allemaal is nog even zoeken hoe en wat ;)
Zeker door de drijfstang ;)

Had je de lagerschalen in eerste instantie al vervangen voor nieuwe?

Nee was het maar waar dom dom dom maar op dat moment wist ik niet beter ;)

duudt
21-05-2014, 21:56
Shit balen man :(
2e, agg of ady onderblokje zoeken maar, krukas en drijfstangen zijn qua maten hetzelfde.
Krukas van een abf past ook, dit zou meteen ook een smeedstalen krukas zijn..
Je kan een krukas gebruiken zonder die getande schijf van de bdp sensor, die gebruik je toch al niet meer.

Je kan je krukas laten slijpen, maar meestal zijn de overmaatse lagers al duurder en de kosten van het slijpen zijn ook niet misselijk.
Slijpen kost gauw tussen de 35 en 45 euro per tap, een gebruikt onderblok of krukas is met een beetje geluk voor 50-75 euro te vinden.

Maatje van me heeft nog een set drijfstangen liggen, deze zijn al voorzien van ARP drijfstangbouten en de drijfstangen zijn uitgewogen.
Hij heeft ze over i.v.m. overstap naar h-profiel drijfstangen.
Als je wilt vraag ik ff voor je wat ze moeten kosten.

Ik zal morgen ff kijken tussen me eigen onderdelen, volgens mij heb ik nog standaard drijfstangen liggen, laat ik je morgen wel ff weten.

Style
21-05-2014, 21:59
Doe maar als je wilt hoe meer opties hoe beter ,bedankt Dennis :thumbup:

EelcoB
21-05-2014, 23:05
Tja, is echt goed kapot helaas..

Wel beter als een 2E etc. hetzelfde zou zijn! Dan kan de schade prijstechnisch ook nog meevallen.. :thumbup:

Eerst maar eens het onderblok eruit vissen denk ik nu?

gooigolf
22-05-2014, 04:55
was dat geluidje op video toch je krukas lager peter ..
is i na de klote ..zonde man :(

Style
22-05-2014, 05:12
Zeker kut Gooi maar goed nu even nadenken en weer door gaan ;)

Dokter D
22-05-2014, 06:31
Damn Peter dat is flink klote!
Rustig blijven, tot 100000 tellen en doorrr.
Je laat je niet op je kop schijten door zo'n ABA blokkie.

Johan1982MK1
22-05-2014, 06:55
Damn... Dat is idd klote.. Al dat werk. En dan dit. Idd een goed onderblokje halen en gaan met die banaan.

Style
22-05-2014, 07:02
Heb je gelijk in Douwe is moeilijke afweging wat te doen nu.
Als ik me eigen onder blok kan gebruiken zou fijn zijn alle keerringen en pakkingen zijn nieuw em moeten bij een anderblok natuurlijk weer vervangen worden.
En dan moet ik wel nu alle drijfstang lagers vervangen , krukas ook gelijk mee nemen gereedschap aanschaven om de zuigers terug te kunnen plaatsen.
Ja nieuwe zuigerveren wil je dan ook wel gelijk doen.
En dan het stukje allemaal nog nooit gedaan wel leuk om dan te doen maar wat komt er weer bij kijken.
Stukje Nederlands kosten plaatje boven staande of een ander blok er bij aanbouw delen verkopen om dan de bovenstaande de dingen te kunnen bekostigen voor het evt te halen ander blok. ..... en dan tijd IK WIL RIJDEN !!!!!!!!!!

KennyH
22-05-2014, 07:57
Echt zo balen he peter! Tering.

Maar jou kennende komt dat wel weer goed.

Jeff
22-05-2014, 08:03
DIt is balen Peter!
Ik ben er even stil van.
Waarom niet even tijdelijk een ander blok erin en lekker genieten.
Krijg je weer energie om in september je ABA vanaf nieuw op te bouwen.

duudt
22-05-2014, 09:16
Ik heb nog wel een drijfstang voor je, stuur je adres nog maar een keer dan stuur ik die drijfstang ff op.