PDA

View Full Version : Golf verkopen, Jetta kopen. Slim?

Gijs
12-05-2005, 22:00
Hoi,

Omdat ik misschien aan een leuke Jetta kan komen uit 1990, zit ik te denken om m'n Golf te verkopen.

Specs Golf:
Bouwjaar: 1988
Uitvoering: Memphis
Motor: 1.6 8v
Vermogen: 72pk
3 Deurs
Km stand: 188000 ongeveer
APK: tot juli of augustus volgens mij
Recent vervangen; koppelingsplaten, 20k km geleden distributie riem.

Specs Jetta:
Bouwjaar: 1990
Uitvoering: Pasific
Motor: Nog onbekend
Km stand: 170000
4 Deurs
APK: tot December.
Defect: Versnellingsbak niet 100% meer, rijd wel gewoon

Versnellingsbak vervang ik dan, en tevens de koppelingsplaten (als ik dan toch bezig ben ;))

Nu wil ik dus graag een 4 deurs auto, omdat ik 3 deurs vrij onhandig vind. Ten 2e vind ik een Jetta een mooier model ;)

Ik vraag me alleen één ding af; Als ik die auto koop, en als ik m'n Golf nog niet verkocht heb, is het dan verstandig om m'n Golf te schorsen? Want ik heb ook gehoord dat als je auto niet geschorst is, ook persee verzekerd moet zijn.... :confused: ? Dan vindt ik het namelijk wel wat duur worden :p

Als laatste zou ik willen weten wat ik voor vraagprijs kan zetten voor m'n golf..? Zat zelf te denken aan 800 euro ofzo...? Zonder audio dan wel te verstaan :)

Alvast bedankt!

Johan-dtc
12-05-2005, 22:04
als je auto niet geschorst is, moet hij verzekerd zijn

en foto's doet de verkoop ook wat versnellen.....

René
12-05-2005, 22:04
ik denk dat je hooguit 550 euro voor je golfje weer krijgt... die krengen zijn geen drol meer waard... helaas

en ik zou de golf niet schorsen, wordt namelijk lastig met `n proefritje ;)

Big_Mac_Mark
12-05-2005, 22:09
Gewoon die jetta kopen, en die golf verpatsen
ben je zo kwijt als je een nette prijs vraagt! En als ie echt te lang staat schorsen!

René
12-05-2005, 22:20
Gewoon die jetta verkopen, en die golf verpatsen
ben je zo kwijt als je een nette prijs vraagt! En als ie echt te lang staat schorsen!

volgens mij maak jij `n foutje mark ;)

Big_Mac_Mark
12-05-2005, 22:22
Snorry, was weer te snel! Klopt nu wel! :D

Gijs
12-05-2005, 22:23
Voor foto's moet je even op de link klikken die hieronder staat ;)

Ik zit net op marktplaats.nl te kijken, maar is een Jetta echt zoveel meer waard dan een Golf?

Big_Mac_Mark
12-05-2005, 22:28
Tja, jetta's zijn er wat minder dan golfies...
Of er in waarde echt zoveel in prijs verschilt weet ik niet zo 1-2-3!

Jurgen Santana
12-05-2005, 22:49
Een Jetta is eerder minder waard. Niet omdat het een mindere auto is (integendeel :biggrin: ) maar omdat hij minder populair is. De mijne zal ik echter niet zo snel meer weg doen.

http://www.kololowieckielas.info/WORTHERSEE2005/223_-_Jetta.JPG

Big_Mac_Mark
12-05-2005, 22:53
@ Jurgen: klopt wat je zegt, maar jetta's zijn vaak niet van jongelui geweest (is niet lullig, maar sommige mensen raggen auto's af, helaas...) Golfies zijn veel populairder onder de jeugd...Vandaar dat je niet veel jetta's ziet!

Mister Cool
12-05-2005, 23:14
@ Jurgen: klopt wat je zegt, maar jetta's zijn vaak niet van jongelui geweest (is niet lullig, maar sommige mensen raggen auto's af, helaas...) Golfies zijn veel populairder onder de jeugd...Vandaar dat je niet veel jetta's ziet!

Agree, vaak een iets meer oude mensen auto... Zitten veel goeie nog tussen (van oude vrouwtjes :p )

jan_gti_16v
12-05-2005, 23:21
een collega van die heeft er ook eentjuh

is best een leuk ding hoor

mja ik probeer hem een beetjuh warm te maken voor een nieuw hart in die van hem.....

heeft nue een 1600 :S
en met een 16v is het toch aal een stuk leuker.....

btw hij heeft ook nog een nieuwe achterbumper nodig voor die van hem... (een dikke wel te verstaan) iemand nog een op voorraad????

Waldorf
13-05-2005, 07:01
1. Je kan een tweede auto op je verzekering voor een bepaalde tijd mee laten lopen. Dus kan je de overstaptijd laten overlappen. Vergeet niet dat een geschorste auto ook niet op straat mag staan.
2. Je met een jetta niet interessant bent voor programma's als "Blek op de wig" en zo. Altijd zitten er één of meer golfjes in de show, maar nog nooit een jetta gezien.LOL
3. Vergeet het voordeel van de kofferbak van een jetta niet. Daar kan enorm veel in. Tjaap heeft geen berging nodig. Hij heeft altijd alles bij zich.

Gijs
13-05-2005, 07:17
Daar heb je wat goede punten :D

Dat met "Brik op de weg" is ook wel fijn, maar dat laatse punt vind ik nog wel relaxter :cool:

Iemand een foto van de kofferruimte toevallig?

sjampoo
13-05-2005, 07:31
Laat Tjaap maar eens foto maken: Complete garagebox past erin..

Maar serieus: 1 blik in de koffer van een Jetta, en je weet 't : Kan je makkelijk 2 lijken in kwijt, en toch word je niet van de weg gehaald :)

Gijs
13-05-2005, 15:51
Kzat net ff op marktplaats.nl te kijken, en nu kom ik dit (http://www.marktplaats.nl/markt/autos/schadeautos/36867.htm?ret=%2Fmarkt%2Fautos%2Fschadeautos.htm%3Fg%3Dautos%26u%3Dschadeautos%26js%3D1%26show_summary%3D1%26show_thumbnails%3D1%26rv%3D30%26av%3D%26oudei%3D0%26zoek%3Djetta%26fo%3D%26pv%3D) tegen :)

Nu kan ik de motor/versnellingsbak etc uit m'n Golf overzetten, 1600 <=> 1600 (lijkt mij dezelfde motor ;)) Mijn auto is wit, Jetta is wit (reserve plaatdelen), mijn motor is goed (koppelingsplaten en distributieriem recent vervangen).

Als ik dan heel m'n Golf strip en de carroserrie naar de sloop breng, wat kost dat? Of zijn lege MK2 carroserries goed te verkopen?? Zo ja, wat kun je daar voor vragen?

Pedaalemmer
13-05-2005, 21:14
oud ijzer boer..dan beur je nog iets

Richard
13-05-2005, 21:16
en de schorsing dan? gewoon naar de sloper brengen..

Pedaalemmer
13-05-2005, 21:16
http://fotos.marktplaats.nl/fotos/autos/schadeautos/2/36867.jpg

hij mist een sukje dunnelijst wat aan de wielkastrand vast hoort te zitten :p

Gijs
13-05-2005, 21:51
Moet ik een oude carosserie persee naar een sloperij brengen, of mag dat ook via een ijzerboer?? Bij sloperij vang ik er denk ik niks voor...?

berendd
14-05-2005, 10:43
kan naar de oud ijzerboer, maar die zijn er meestal niet zo happig op.
en dan moet je wel je chassisnummer naar de sloper brengen om af te melden.

verstandig is om van tevoren even een afspraak te maken met ze of ze het wel willen hebben, want veel slopers hebben er geen trek in, hoewel ze er uiteindelijk wel voor beuren.

koffer van een jetta is inderdaad enorm, ik rij nu passat, maar dan moet je wel ff wennen aan dat je minder ruimte hebt.
jetta heeft 550 liter, is de grootste sedan kofferbak die er is volgens mij. ik ben met 5 man erin op vakantie geweest (kamperen ook nog) en dat ging allemaal achterin!