PDA

View Full Version : Golf 2 gti remwerk

Bontje
20-09-2012, 08:39
Mense,

Ben ondertussen bijna een goed jaar bezig met de restauratie van een golf 2 1.3 uit 86 en ben bijna bij de opbouw fase.
Project topic etc. komt nog, nu nog geen tijd voor :tongue:
(Meesten zullen wel denken waarom een 1.3, dit omdat het een erfstuk is van me oom die destijds een hersenbloeding heeft gehad en hij en ik de zelfde liefde voor de auto hebben.)

Om even bij mijn vraag te komen...
Gezien de auto binnenkort in de epoxyprimer komt te staan en ik hem dan wil opbouwen om te zien of alles past moet hij op zijn wielen komen te staan. Nu kan ik mijn oude spulletje gebruiken, maar wil eigenlijk een zwaarder remwerk onder de golf. Gezien het idee is om volgend jaar de 1.3 te vervangen voor een 1.8t wil ik dit eigenlijk een beetje voorbereid hebben. Nu mijn vraag, kan ik het remwerk voor en achter zonder problemen monteren zodat ik eerste instantie met de 1.3 hiermee kan rijden? Wat ben ik allemaal nodig etc..?

Hoor graag van jullie.

EnVeeZee
20-09-2012, 09:57
Hey,

leuk om te horen dat zo'n familiestuk met bijzondere waarde wordt gerestaureerd :thumbup: en verstandig om in lijn met de vermogensplannen ook de remmerij aan te passen.

De makkelijkste en meest betaalbare upgrade is g60 remmerij. Dat is zo'n beetje plug n play én standaard geleverd op de mk2. Je kan op zoek naar een set van een golf g60 of een corrado g60 set (hetzelfde).

De eerstvolgende stap omhoog zijn S2 remklauwen op de voorzijde (girling 60, dubbele zuigers) maar zal een stuk duurder en wat moeilijker te vinden zijn.

Bij een ombouw zou ik gelijk alles aanpakken, klauwen reviseren en stahlflex remleidingen van bijv. goodridge plaatsen. Die geven een duidelijke verbetering in respons en gevoel! Revisiesetjes voor de remklauwen zijn volop te vinden en kosten relatief weinig.

Bij deze ombouw komen je schijven aan voorzijde op 280mm en zal je ook rekening moeten houden met de wielen, 15" minimaal, niet alle 15's zullen meer passen maar dat is de volgende zet ;)

Hoop dat je hier wat aan hebt, succes!

Bontje
20-09-2012, 12:01
Hey, bedankt voor je reactie!

Gelukkig ben ik niet van het halve werk dus stel dit zeer op prijs en probeer het ook zo goed mogelijk aan te pakken.

Dan zijn er alleen nog een 3tal vragen wat mij te boven komen:
- Past dit op het subframe van een 1.3? Dit gezien dit als eerst erin komt.
- Achteras / remmen zijn die gelijk aan één van een 1.8 gti 8v of zit hier ook verschil in ?
- Hoofdremcilinder, zit hier nog verschil in? Bedoel dan tussen de gti en g60 ;)

Lesley
21-09-2012, 07:07
Het ombouwen stelt echt niets voor! Als je goed je best doet, gaat het binnen 1 dag

Bontje
21-09-2012, 09:36
Hey, bedankt voor je reactie!

Gelukkig ben ik niet van het halve werk dus stel dit zeer op prijs en probeer het ook zo goed mogelijk aan te pakken.

Dan zijn er alleen nog een 3tal vragen wat mij te boven komen:
- Past dit op het subframe van een 1.3? Dit gezien dit als eerst erin komt.
- Achteras / remmen zijn die gelijk aan één van een 1.8 gti 8v of zit hier ook verschil in ?
- Hoofdremcilinder, zit hier nog verschil in? Bedoel dan tussen de gti en g60 ;)

Weet iemand dit???

rondekker1983
21-09-2012, 18:58
Ja de g60 remmen passen op je 1.3 subframe(alle subframes zijnhet zelfde)
g60 achteras?remmen is het zelfde als de gti
hrc weet ik niet maar voor g60 remmerij moet je 22 mm pakken

succes :thumbup:

Bontje
26-09-2012, 13:10
Perfect, bedankt voor de reactie.
Ben er al mee bezig ;)

EnVeeZee
26-09-2012, 20:05
Als je nog delen nodig hebt, pm maar even :thumbup: