Justin
11-09-2012, 09:50
Beste forummers,
Op dit moment ben om een 1Z motor in mijn 86'er te bouwen.
Wat vragen waar ik mee zit:
Als ik het gaspedaal van de tdi wil gebruiken (electronisch) op mijn G60 pedalenbox moet ik het één en ander aan passen, maar dat lijkt mij niet zomaar een zaak van even omlassen, omdat je ook aan bepaalde standen vast zit denk ik zo. Zijn er mensen hier die dit eerder hebben gedaan en eventueel wat foto's hebben?
Als ik dit niet doe zit ik te kijken om er, in plaats van de TDI-pomp, een 1.6TD of een 1.9TD dieselpomp op de 1Z te plaatsen, op deze manier hoop ik in de toekomst sneller kunnen gaan als ik de mechanische pomp laat (om)bouwen.
Welke van deze 2 zou de beste keus zijn en welke versie/code moet ik dan hebben?
Past deze zo op mijn motorblok en is dit goed werkend te krijgen (volledig standaard, dus nog niet aangepast)?
Wat doet dit met het vermogen, koppel en verbruik?
Ik heb er geen tandwiel bij (bij de 1.6TD) en wil deze van de TDI-pomp gebruiken, dit lijkt mij gewoon mogelijk, of wordt daar anders over gedacht?
Dit aangezien ik een student ben en niet zomaar het geld bij elkaar heb om een pomp te laten bouwen :rolleyes:
Als laatste vroeg ik mij af hoe ik mijn standaard 1.6 carburateur brandstoftank aanpas.
Ik moet namelijk de vulhals aanpassen had ik begrepen, zodat de slangmond van de dieselslang bij het tankstation in mijn vulhals past, deze schijnt groter te zijn.
Ik heb al wat aangekloot en geprobeerd, maar het moet volgens mij veel makkelijker kunnen dan dat ik doe. Dus als iemand weet hoe, dan hoor ik dat graag!
Tips, ideeën en opmerkingen zijn zeer welkom!
Bij voorbaat dank :thumbup:
Op dit moment ben om een 1Z motor in mijn 86'er te bouwen.
Wat vragen waar ik mee zit:
Als ik het gaspedaal van de tdi wil gebruiken (electronisch) op mijn G60 pedalenbox moet ik het één en ander aan passen, maar dat lijkt mij niet zomaar een zaak van even omlassen, omdat je ook aan bepaalde standen vast zit denk ik zo. Zijn er mensen hier die dit eerder hebben gedaan en eventueel wat foto's hebben?
Als ik dit niet doe zit ik te kijken om er, in plaats van de TDI-pomp, een 1.6TD of een 1.9TD dieselpomp op de 1Z te plaatsen, op deze manier hoop ik in de toekomst sneller kunnen gaan als ik de mechanische pomp laat (om)bouwen.
Welke van deze 2 zou de beste keus zijn en welke versie/code moet ik dan hebben?
Past deze zo op mijn motorblok en is dit goed werkend te krijgen (volledig standaard, dus nog niet aangepast)?
Wat doet dit met het vermogen, koppel en verbruik?
Ik heb er geen tandwiel bij (bij de 1.6TD) en wil deze van de TDI-pomp gebruiken, dit lijkt mij gewoon mogelijk, of wordt daar anders over gedacht?
Dit aangezien ik een student ben en niet zomaar het geld bij elkaar heb om een pomp te laten bouwen :rolleyes:
Als laatste vroeg ik mij af hoe ik mijn standaard 1.6 carburateur brandstoftank aanpas.
Ik moet namelijk de vulhals aanpassen had ik begrepen, zodat de slangmond van de dieselslang bij het tankstation in mijn vulhals past, deze schijnt groter te zijn.
Ik heb al wat aangekloot en geprobeerd, maar het moet volgens mij veel makkelijker kunnen dan dat ik doe. Dus als iemand weet hoe, dan hoor ik dat graag!
Tips, ideeën en opmerkingen zijn zeer welkom!
Bij voorbaat dank :thumbup: