View Full Version : radar alarm cabriolets
Ik hoor mensen wel eens zeggen over een alarm met radar
Wat is dat precies en waar zit dat ?
Ken ze wel met sensoren bij het raam
dragracer
10-09-2012, 23:18
Bij mij cabrio werd die sensor toen in de buurt van de handrem onder het tapijt gemonteerd....als je dan het alarm inschakeld wordt er een soort veld in het interieur van je auto opgebouwd....na ca 1 minuut staat je cabrio-alarm op scherp en zal reageren zodra er iets binnen dat veld komt.
Zo was het tenminste enige jaren geleden in mijn cabrio..misschien is de techniek al veranderd maar dat weet ik niet..
Kenners kom er maar in....... ;) ...............
Christiaan
11-09-2012, 07:45
Bij mij cabrio werd die sensor toen in de buurt van de handrem onder het tapijt gemonteerd....als je dan het alarm inschakeld wordt er een soort veld in het interieur van je auto opgebouwd....na ca 1 minuut staat je cabrio-alarm op scherp en zal reageren zodra er iets binnen dat veld komt.
Zo was het tenminste enige jaren geleden in mijn cabrio..misschien is de techniek al veranderd maar dat weet ik niet..
Kenners kom er maar in....... ;) ...............
Zoiets ja. Voordeel is dat je de auto met het dak open weg kunt zetten. En als iemand zijn handjes in de auto (of iets anders :D ) komt, (en dus in dat "veld" komt, gaat het alarm af.
Onder het tapijd ???
Dan ligt hij toch helemaal afgeslopten ?
Dus niet op het dashboard of tegen je hemel voorraam ?
Radar signalen zijn geen ultrasoon geluiden.
Radar signalen zijn radiosignalen en gaan ook door de carroserie. Ze hebben ook maar een beperkt zendbereik.
Ik heb ook radar in de cabrio. De buitense zone detecteert zelfs als er iemand te dicht bij de auto staat en waarschuwt met een toontje.
Ultrasoon sensoren werken alleen in een afgesloten ruimte. En werkt met zender en ontvanger. Als het geluidsveld verstoort word gaat het alarm af.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.