Log in

View Full Version : tussendempervervanger APK-waardig?

sansan
09-05-2005, 20:12
Hoi, ik wil de tussendemper van m´n golf2 1.6 1988 vervangen voor een pijp (tussendempervervanger). Nu komt de APK er weer aan (20mei) mag dat?
heeft iemand sowieso ervaring daarmee (irritant geluid ofzo?). heb ook al geen katalysator meer.. (remus einddemper).

Golfzilla
09-05-2005, 21:08
nou ik rij al sinds dat ik deze auto heb (4 jaar) zonder tussendemper, en elk jaar gewoon ermee door de apk, geen probleem.

als er op je kenteken staat dat er een katalysator op moet (u9 geloof ik, weet dit niet zeker) dan is dit verplicht bij apk. maar tussendemper mag weg.

geluid hangt van jezelf af :D, heb ooit met niks eronder gereden (alleen einddemper) geeft een mooie sound, net hoeveel je zelf op wil vallen :D heb het nu iets rustiger dus hangt van jezelf af qua geluid.

voor apk mag het tenminste dat van die tussendemper

sansan
09-05-2005, 21:30
nou ik rij al sinds dat ik deze auto heb (4 jaar) zonder tussendemper, en elk jaar gewoon ermee door de apk, geen probleem.

als er op je kenteken staat dat er een katalysator op moet (u9 geloof ik, weet dit niet zeker) dan is dit verplicht bij apk. maar tussendemper mag weg.

geluid hangt van jezelf af :D, heb ooit met niks eronder gereden (alleen einddemper) geeft een mooie sound, net hoeveel je zelf op wil vallen :D heb het nu iets rustiger dus hangt van jezelf af qua geluid.

voor apk mag het tenminste dat van die tussendemper

Nou, ik ben helemaal niet vies van wat extra geluid, maar stel, ik ga naar frankrijk binnenkort| wordt ik dan niet doof na een paar uur snelweg.
Nu heb ik dus al geen kat meer en ik heb een remus eindpot. Dat maakt opzich niet zo veel geluid, maar als ik dan die tussendemper er tussenuit haal, wordt het dan iets meer of véél meer? misschien dat iemand toevallig ook een keer in die volgorde z´n geluid heeft `verbeterd`en daar ervaring mee heeft.

Golfzilla
09-05-2005, 21:33
kat weg maakt geen verschil in geluid (tenminste niet drastisch, dat is echt maar heeeeeeel minimaal) de grote "boosdoener" is de middendemper :D

ik zou zeggen haal hem weg en rij een stukje, het geluid word dan "gemaakt" door je remus, dit verschilt per uitlaat hoe hard of zacht het is, dus zou het echt moeten proberen

sansan
09-05-2005, 21:38
kat weg maakt geen verschil in geluid (tenminste niet drastisch, dat is echt maar heeeeeeel minimaal) de grote "boosdoener" is de middendemper :D

ik zou zeggen haal hem weg en rij een stukje, het geluid word dan "gemaakt" door je remus, dit verschilt per uitlaat hoe hard of zacht het is, dus zou het echt moeten proberen
OK, bedankt Golfzilla.
Ik dacht dat kat daar ook een link aandeel in had, vandaar dat ik niet echt verschil merkte. Ik ga gewoon zo´n pijp kopen en ertussen zetten.
ik zie wel.

MaceNL
09-05-2005, 21:39
Ik heb daar ook nooit problemen mee gehad

hajee
09-05-2005, 23:39
Hoi, ik wil de tussendemper van m´n golf2 1.6 1988 vervangen voor een pijp (tussendempervervanger). Nu komt de APK er weer aan (20mei) mag dat?
heeft iemand sowieso ervaring daarmee (irritant geluid ofzo?). heb ook al geen katalysator meer.. (remus einddemper).
uitlaat moet gasdicht zijn, en deugdelijk bevestigd zijn. :)