Junk
05-09-2012, 11:02
Hallo,
Na een tijdje naar mijn Eibach schroefset te hebben gekeken, deze nog steeds in de doos liggende, zag ik dat er verschillen waren met achter tov voor.
Nu zijn de stelringen van de voorveren van kunststof, en deze worden geborgd dmv een klein imbus stiftje m3, die in de stelring zit. Die zorgen ervoor dat de ring niet meer op en neer kan na het instellen van de juiste hoogte.
Nu zit er echter achter bij de veren geen borging (stiftje) Ook geen dubbele ring zodat je deze tegen elkaar in kan draaien om behoud van de juiste hoogte te garanderen.
De vraag is nu: is de voorspanning van de achterveren zo dermate hoog dat de ring zo onder spanning blijft dat deze niet zal draaien?
De mogelijkheid is er om zelf een borgstiftje te plaatsen. Maar dit zal qua anodisatie en oxidatie niet de beste optie zijn. Heeft iemand ervaring met een soort gelijke schroefset?
Of moet dit geen problemen geven en is dit zorgeloos te monteren?
Betreft een Bora uit 2002
Alvast bedankt,
Junk
Foto's:
Dubbele ring tegen elkaar indraaien en het zit vast:
http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcR-dSrPI9TtHVbytfFcFm9Gl1JIHxAKT3HKvJ-E5yyGxMgjULKF&t=1
Mijn stelring zonder borging:
http://img225.imageshack.us/img225/8520/imag0516b.jpg
Voorveren: (dit principe, helaas geen foto van)
http://static.mijnwebwinkel.nl/winkel/ruudcoxkarting/article12240571.jpg
Na een tijdje naar mijn Eibach schroefset te hebben gekeken, deze nog steeds in de doos liggende, zag ik dat er verschillen waren met achter tov voor.
Nu zijn de stelringen van de voorveren van kunststof, en deze worden geborgd dmv een klein imbus stiftje m3, die in de stelring zit. Die zorgen ervoor dat de ring niet meer op en neer kan na het instellen van de juiste hoogte.
Nu zit er echter achter bij de veren geen borging (stiftje) Ook geen dubbele ring zodat je deze tegen elkaar in kan draaien om behoud van de juiste hoogte te garanderen.
De vraag is nu: is de voorspanning van de achterveren zo dermate hoog dat de ring zo onder spanning blijft dat deze niet zal draaien?
De mogelijkheid is er om zelf een borgstiftje te plaatsen. Maar dit zal qua anodisatie en oxidatie niet de beste optie zijn. Heeft iemand ervaring met een soort gelijke schroefset?
Of moet dit geen problemen geven en is dit zorgeloos te monteren?
Betreft een Bora uit 2002
Alvast bedankt,
Junk
Foto's:
Dubbele ring tegen elkaar indraaien en het zit vast:
http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcR-dSrPI9TtHVbytfFcFm9Gl1JIHxAKT3HKvJ-E5yyGxMgjULKF&t=1
Mijn stelring zonder borging:
http://img225.imageshack.us/img225/8520/imag0516b.jpg
Voorveren: (dit principe, helaas geen foto van)
http://static.mijnwebwinkel.nl/winkel/ruudcoxkarting/article12240571.jpg