PDA

View Full Version : Waterlekkage achterklep Golf 2

1.8T
29-08-2012, 11:48
Sinds een poosje heeft mijn Golfje 2 last van water lekkage in de kofferbak afkomstig uit de achterklep. Bij het wassen of een stevige regenbui komt er ergens water in de achterklep. Als je vervolgens de klep open doet lijkt er niks aan de hand. Pas als je de klep weer dicht doet loopt er een straal water uit het gaatje vlak bij het slot.

Iemand ervaring mee waar dit water naar binnen komt???

rondekker1983
29-08-2012, 12:00
Ja dat probleem heb ik ook. Ik heb ook geen idee waar het vandaan komt :screwy:

R.icky
29-08-2012, 12:04
In t achterpaneel zit tussen t slot en het linkerachterlicht n gat ten hoogte van de bumper, daar komt normaal gesproken de kabelboom voor de stekker uit voor als je een aanh. aankoppelt, kijk of dat gat dicht is.

Mijn kofferbak had ook last van lekkage en heb dat gat dichtgemaakt met n rubbertje en daarna n klein boutje en moertje erop gedraaid.

JohanV
29-08-2012, 17:49
- Slangetje van de ruitensproeier los geschoten bij het slot. Dan sproeit hij zo de achterklep in. :)
- Afsluitrubber achter het kofferbakslot vergaan, zit een dun rechthoekig rubber tussen.
- Achterkleprubber lek.
- Achterruitrubber lek.
- Plaatje onder de ruitenwisser ontbreekt.

1.8T
30-08-2012, 07:42
Het gekke is dat zich ergens water verzameld in de klep. Pas als je de klep weer dicht doet komt er water uit. Het lijkt zich dus ergens bovenin te verzamelen. Bij hele harde regen loopt het na een poosje zo de auto in, niet gelijk! De afwateringsgaten in de hoeken van de klep zijn gewoon open maar het water loopt juist uit een gat vlak boven het slot de auto in. Ik zal er eens foto's van maken...

passatje2
30-08-2012, 08:49
je vergeet de achterlamp afdichtingen en heb eens langs de achterruitrubber een lekkage gehad,ook een zijruitrubber kan dit veroorzaken maar dat is als je ruit eruit hebt gehad dus dit is niet het geval bij jou,suf na gezocht toen,je kunt ook eens een andere achterkleprubber rubber zetten als die een beetje plat is.
is het rubbertje nog op de klep bovenin waar de kabels naar binnenkomen?
ook niks aan de hand bij de schokbrekers van de klep?probeer eens met een tuinslang met 2 man het lek te zoeken.