View Full Version : Betrouwbare, accurate turbodruk meter.
Sven-GTI
07-08-2012, 09:50
Zoals de titel al zegt.
Wat zijn jullie ervaringen met turbodruk meters? Ik heb er zelf nooit 1 gehad maar wel vaak ingebouwd bij vrienden.
Mijn ervaringen is dat de meeste niet zo precies zijn, wanneer je ze nieuw uit de verpakking haalt staat ze bijv. al op 0,01 bar.
Hoe komt dit? Slechte kwaliteit?
Ik wil zelf bij mij turbo ombouw ook zo'n meter (mede om de turbodruk goed af te stellen) en dan vind ik het wel belangrijk als zo'n ding nauwkeurig is.
Graag adviezen/ervaringen :thumbup:
Sven-GTI
08-08-2012, 00:05
Niemand?
Wil je de turbodruk dan op 0.01 bar nauwkeurig afstellen? Denk niet dat een honderdste bar turbodruk verschil erg veel uit gaat maken...maargoed.
Verder heb ik gehoord dat Stack erg goede meters maakt.
o.a. Guus de Koster verkoopt ze:
http://www.racehardware.com
http://www.racehardware.com
Sven-GTI
08-08-2012, 08:52
Oh foutje, ik bedoelde 0.1 bar.
Het kan toevallig aan mij liggen dat ik overal gare meters in m'n handen krijg. Maar veel splinternieuwe meters staan bij mij nooit precies op 0. Altijd op 0.1 of -0.1 bar ofzo.
Wel lastig, als ik m'n druk bijvoorbeeld op 0,7 wil hebben en dat ding wijkt 0.1 bar af...
Het enige merk waar ik geen ervaringen mee heb is raid hp.. weet niet hoe die zijn?
Maar ik vind het wel een beetje matig als je auto gewoon helemaal stilstaat (meter nog niet eens aangesloten, en hij geeft al 0,1 bar aan:s)
jettaracing
08-08-2012, 09:19
Ik heb in 2 auto's meters van VDO , deze staan allebei bij stilstand op 0 bar .
steef-oo
08-08-2012, 09:37
heb zelf een raid hp turbodruk meter...
in stilstand gewoon netjes op nul .. alleen op piek wijkt ie af... auto piekt op 1,85 bar ( op de laptop met vagcom ) op turbodruk meter piekt ie op geschat ( meter gaat maar tot 2 bar) 2,2 bar..
had hiervoor een defi meter .. piekte gewoon netjes op 1.8 bar ( oude setup )
alleen hangt een heeel ander prijskaartje aan als een raid hp meter ;)
maatje van me had in vorige auto ook een raid hp ... die was exact nauwkeurig.. die piekte op 1,6 bar zowel op meter als op laptop ..
( denk dat mijne gewoon beste tijd gehad heeft :p )
Jel Golf 2 GTI
08-08-2012, 09:58
idd het is maar wat je er voor over hebt, een autostyle meter van 50€ kan je niet vergelijken met een VDO van 150€ natuurlijk.
Rpower (http://www.rpower.be/index.php?page=shop.customsearch&option=com_virtuemart&Itemid=2)
Hij verkoopt ook STACK meters (192€) Hij gebruikt zelf veel van zen matriaal om te crossen en kan je een heel deftige uitleg geven wat het verschil is tussen een autostyle ding en een VDO,STACK,...
ewcaddymk1
08-08-2012, 11:21
ik heb een vdo en bevalt me goed ,koste mij 60 euro
Sven-GTI
08-08-2012, 12:49
Mm, ik wil sowieso wel een verlichte hebben.
Ben van plan om op max 1 bar te rijden, dus van piekdrukken over de 2 bar zal ik geen last hebben.
Wel leuk om andermans ervaringen te horen, want in dezelfde prijsklasse zitten soms kwalitatief grote verschillen.
Sven-GTI
09-08-2012, 12:29
Nog even een vraagje, waar is eigenlijk de beste plek om een turbodruk meter aan te sluiten? Of maakt dat niet heel veel uit?
Bijvoorbeeld in je inlaatspruistuk (net voor af na de gasklep) of gelijk bij de turbo?
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.