Log in

View Full Version : Importeren golf mk1

Mikeeh
30-07-2012, 16:48
Hallo,

Ik zit er aan te denken een mk1 golf te importeren vanuit duitsland.
Heb al heel wat topics door gelezen maar heb nog een paar vragen , hopelijk zijn hier mensen die al wat ervaring hebben met het importeren van een oldtimer.

Hoe zit het met de BPM , betaal je voor een oltimer gewoon 0,0 en dus alleen het omkeuren en de kentekenplaten(en apk) en als er een TUV keuring opzit word dit dan gewoon omgezet in een apk keuring of word hij opnieuw gekeurd?

Alvast bedankt !

dekilo
30-07-2012, 16:49
betaal je voor een oltimer gewoon 0,0 en dus alleen het omkeuren en de kentekenplaten(en apk) en als er een TUV keuring opzit word dit dan gewoon omgezet in een apk keuring.

Ja ja en nog eens ja

Gtsi-R
31-07-2012, 09:10
uhh, je moet hem toch altijd direkt aanbieden voor de APK? badat hij op kenteken staat?
heb ik altijd moeten doen bij mijn auto's / imports die al APK plichtig waren..

Gr Roel

Gertjan
31-07-2012, 10:13
Nee, hij hoeft niet meteen een apk te krijgen, maar kan wel meteen bij de RDW.
TUV kan je niet laten omzetten ;)

Der Typ Siebzehn
31-07-2012, 10:41
TÜV zou men inmiddels wel kunnen omzetten heb ik me laten vertellen door iemand die 'n jaar of 2 terug 'n auto had geimporteerd van D naar hier, is weer 'n nieuwe regeling.

ronaroot
31-07-2012, 10:51
Als de auto nog Tüv gekeurd is, wordt die keuring overgenomen.

Dus: afspraak maken voor invoer, naar een rdw station.
Indien alles in orde is een paar dagen wachten op de papieren en rijden !

Je hebt dan puur en alleen de kosten van het invoeren, komt dus geen bpm ofzo bij

Mikeeh
31-07-2012, 16:28
Hm dat is wel voordelig dus .. Alvast bedankt voor de info!

Turbo-Variant
02-08-2012, 12:33
Let op; overnemen van de keuring kost wel geld! Weet alleen niet meer zeker hoeveel dit was. Heb recentelijk op een belgische auto nog 11 maanden keuring erbij gekregen.

Als de buitenlandse keuring dus nog maar geldig is voor een maandje oid, kan je beter zelf een verse APK erop laten zetten.