Log in

View Full Version : mk1 cabrio g60 project


1800 16v kr
29-07-2012, 18:22
ik zal me even voor stellen
ik ben andre 26 jaar nou zon 7 jaar in het bezit van een golf 2
deze was compleet gereviceerd
en de dag voor dat hij gekeurd zou worden werd hij total los gereden

hoofdzakelijk alleen schade aan carrosserie
de g60 motor en al was nog heel

dus nu heb ik een mk1 cabrio gli gekocht uit 86
met dus een oud type zekeringskast

de cabrio is in goeie staat paar deukjes die eruit gehaald zullen worden
zit net nieuw dak op
maar hier moet de g60 motor in komen

is er iemand die weet wat er precies met de kabelboom moet gebeuren

of van welk type cabrio ik de onderdelen moet hebben
om het dashboard gedeelte werkend te krijgen op de nieuwe mk2 zekeringskast

gbgolf2
29-07-2012, 18:39
Waarom je kabelboom niet om solderen na je golf 1 zekeringskast?

Pewi Vwteam
29-07-2012, 20:19
hey andre bel nick ff, ik kan wel ff een schema bij nick neer gooien voor je g60 in je mk1 gr stefan

Johan1982MK1
29-07-2012, 20:23
of ff searchen, kan je heel makkelijk buiten je oude kabelboom om aansluiten. 2 relais plaatsen, paar draden van de kabelboom naar de relais en dan de relais voorzien van een plus, geschakelde plus en een massa.

1800 16v kr
30-07-2012, 12:32
thanks stefan
jah das waar ook nooit aan gedacht
maar hij is daar natuurlijk verdomt handig in
is er iemand die weet welke kabelboom ik nodig ben

ik hoor veel over een 2h motor
kan ik dan ook die het beste halen de kabeboom daar van

1800 16v kr
30-07-2012, 12:33
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/582002_3263941275313_1170664420_32485318_1467097923_n.jpg
http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/s720x720/599040_3684598511481_62584037_n.jpg

hier een foto van de mk2

hier een iets mindere
http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/556212_3526446557781_1170664420_32570412_123931366_n.jpg

hier eentje van de cabrio
http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/c67.0.403.403/p403x403/418662_3848514329274_263839465_n.jpg

1800 16v kr
30-07-2012, 12:46
ik zit beetje te zoeken naar de motor steunen
om de motor erin te hangen

nou heb ik er wel een setje gezien bij htt die kost 379 euro
maar mij lijkt dat dit ook goedkoper moet kunnen

welke motor steunen hebben julie erin zitten

Johan1982MK1
30-07-2012, 14:31
distributie kant en voorste steun kan je van je oude blok halen (GLI) en afhankelijk van welke bak erachter komt, bij een 020 type kun je de oude baksteun(en) van je gli ook weer gebruiken.

1800 16v kr
30-07-2012, 17:13
oke jah ik rij met orginele g60 bak is dat 020

ik heb de cabrio gekocht zonder motor
dus ik moet ze er nog bij kopen

John
30-07-2012, 17:42
Wat zonde van die mk2 zeg pffff.

Johan1982MK1
30-07-2012, 18:35
Ori g60 bak moet je andere baksteunen hebben

1800 16v kr
30-07-2012, 19:18
oke jah die had ik bij bolku tuning gezien voor 150 euro
en de adapters voor de remmen ook
verder zag ik bij hulsen turbo tuning ook een complete set zonder rubbers voor de motor
voor 379 alleen zit hier het oog voor de kopelings kabel er niet aan

welke kabelboom ben ik verder nodig voor het om solderen
moet ik dan een 2h kabelboom regelen

Johan1982MK1
30-07-2012, 21:10
Ik zou m gewoon op je huidige zekeringskast aansluiten. dus gewoon de motorboom van de g60 gebruiken.

Jeff
30-07-2012, 21:33
Ligt de kabelboom van de verwijderde motor er nog in?
Een connector die in de CE1 zekeringkast past is wel heel handig. G60 is CE2 en dat past niet.

Edition-Blue
30-07-2012, 21:56
Damm zonde van die golf2, was altijd een dik ding!
Maar je hebt nu ook mooie plannen met de cabrio!

Succes!

1800 16v kr
31-07-2012, 16:45
Ik zou m gewoon op je huidige zekeringskast aansluiten. dus gewoon de motorboom van de g60 gebruiken.

en dan met een dubbele zekeringskast rijden
of snap ik het nou verkeerd

Johan1982MK1
31-07-2012, 17:58
Nee, 2relais uit de g60 kast halen. Daar de dradenuit de ecu komen erop aansluiten en dan relais vv plus, schakelde plus en massa.

louwe caddy
31-07-2012, 21:41
cker jammer van die type 2
heb je die gesloopt??

grill en koplampen
te koop??

of komt dat in de cabrio :thumbup:

1800 16v kr
02-08-2012, 12:08
louwe caddy de golf staat nog compleet in de schuur
deze wordt gesloopt zodra ik er tijd voor heb
de onderdelen die ik nodig ben voor de cabrio worden over gezet
als de cabrio klaar is ga ik kijken wat ik met de rest ga doen

rallye front zal hoogst waarschijnlijk op het zolder komen te liggen
voor het geval dat er ooit weer een mk2 komt

Jeff
02-08-2012, 14:00
Als je kan lassen en slijpen dan kan je hem ook passend krijgen in de cabrio.

1800 16v kr
02-08-2012, 17:14
jah kweet het maar of ik dat nou zo mooi vind
dan zou er ook een g60 voorbumper op moeten

en dat vind ik niet echt gaaf bij een mk1
hou hem liever orgineel op de motor na

1800 16v kr
03-08-2012, 18:09
ik heb vanmiddag de g60 met kabelboom uit de golf gehaald

nou heb ik het type kabelboom met 1 6polige stekker naast de ecu
en een relais 90 in de kabelboom

is dit de makelijke of de moeilijke variant

superbeast
03-08-2012, 18:21
fototje ervan?

de motorboom die naar de zekeringkast loopt, heeft die een stekker met een draad of 6.

De Pul
03-08-2012, 18:22
golf=deelbare motorboom.
ik vind het waardeloos om mee te werken,beter corrado of passat boom,zijn 1 geheel.heel gekloot om het teveel aan kabel met weinig moeite weg te werken.

1800 16v kr
03-08-2012, 18:30
klopt volgens mij komt hij idd uit een golf de motor kwam daar iig wel uit

zal morgen even een foto maken

1800 16v kr
06-08-2012, 12:01
welke aanpassingen zijn er nodig om de kabel schakeling passend te krijgen in de mk1 cabby

1800 16v kr
12-08-2012, 12:32
ik heb begrepen dat dit vrij simpel te doen is
dus van de week de mk2 maar eens in de shovel hangen
en hem helemaal strippen dan kan het ombouwen beginnen
van de remmerij en de motor + toebehoren

1800 16v kr
25-08-2012, 13:36
de 2h motorkabelboom is onderweg hier heen

nou nog even zoeken naar een corrado g60 motor kabelboom

M1974
27-08-2012, 07:00
Hoe ver staat het er verder mee? De golf 2 al gedemonteerd?

1800 16v kr
04-12-2012, 20:11
nou we zijn rustig de onderdelen aan het verzamelen
aangepaste motorsteunen zijn binnen versterkte motorsteunen
zijn binnen
en we gaan binnen kort de motor er maar is in hangen
kabelboom omsolderen
boel afmonteren
en dan knallen

de remmerij is aan de voorkant al gedaan

http://www.mijnalbum.nl/Foto-BK8VSEYB.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-LNDJGGAX.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-XDAFKX7B.jpg

verder heb ik voor het spatscherm waar een kleine deuk in zat
een ander scherm laten spuiten

en de kofferklep waar ook een klein deukje in zat ligt nog steeds bij de spuiter
deze was niet helemaal goed gegaan en wordt nu over gedaan

1800 16v kr
10-12-2012, 16:51
net de voor wielen van de polo naar stroeve gebracht
deze worden weer terug gebracht van 7,5j naar 9j
zodat ze in de zomer achter op de cabrio kunnen
ook worden ze direct weer opnieuw verdicht zo dat ze weer max shinnen

van de week de voor wielen ook nog even heen brengen voor een verdicht beurtje

dan staat de cabrio er dadelijk weer puik bij op 8,5 j en 9j

1800 16v kr
10-12-2012, 18:39
hier nog een foto van de motor steunen

http://www.mijnalbum.nl/Foto-RJ7PQOGL.jpg

1800 16v kr
07-01-2013, 10:38
het is een feit de motor ligt in de golf
vandaag nog even de hydrolische cil afbouwen
nieuwe leiding trekken naar de hydrolische cil
schakelkabels onder de auto bevestigen
achter remmerij ombouwen
achterste motor steun plaatsen

spagetie spruitstuk monteren
inlaat er weer op zetten

dan de intercooler weer een mooi plekje geven achter de gril
de radiateur komt daarna aan de beurt

als dat allemaal gedaan is
moet ik er nog een brandstof pomp onder bouwen
en de kabelboom omsolderen

en als het goed is moet hij dan lopen

wubbe jan
08-01-2013, 14:18
je moet er ook mee naar de rdw
papieren van de golf 2 meenemen
ivm afkomst motor
en steunen plaatsen tussen de veerpoten
en tussen je draagarmen aan de onderkant

1800 16v kr
11-01-2013, 05:01
ik laat niet om keuren
stabilisatorstangen worden wel geplaatst

Gertjan
11-01-2013, 06:16
Waarom laat je hem niet omkeuren dan?

1800 16v kr
13-01-2013, 16:31
het begint weer ergens op te lijken

http://sphotos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/16803_4612903998538_2069545330_n.jpg


@gertjan misschien later eerst afbouwen en zorgen dat hij weer perfect loopt
dan misschien x naar de rdw

haraldgolf1
13-01-2013, 21:46
lijkt mij wel verstandig om hem te laten keuren want als je iemand invalide rijd heb je wel een probleem.

sciroccoGTII
13-01-2013, 22:06
en voor die 50 euro hoef je het ook niet te laten...

haraldgolf1
13-01-2013, 22:13
dat bedoel ik maar beter 50 euro betalen dan je leven lang met een andere gedachte rondlopen in je achterhoofd.

1800 16v kr
14-01-2013, 21:38
das in mijn ogen geen reden om hem om te laten keuren
dat gevoel als je schuldig bent zal niet veranderen of hij op kenteken staat of niet
ik wil hem eerst perfect hebben voor ik er eventueel mee naar de rdw ga
en dan wil ik ook geen 160 pk op kenteken hebben
maar het daadwerkelijke vermogen dat de motor levert
en dan wordt het een heel ander verhaal.

met ongelukken ben ik wel bekend
er komt gewoon veel meer bij kijken
ik doe alles op zen tijd

hier 1 van de ongelukken waar mee ik bekend ben
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-CDS7D4ZL.jpg

begrijp me niet verkeerd het is natuurlijk altijd beter om hem op kenteken te zetten alleen ik wil het wel goed
want hem voor 50 euro laten keuren met 160 pk
jah dan krijg je nog steeds het zelfde gezeik met een ongeluk omdat je over de 40% vermogens toename gaat

haraldgolf1
14-01-2013, 22:19
het is namelijk zo als jij hem netjes laat keuren zo gauw je de auto klaar hebt kun je met een gerust hard rond rijden en als (ik zeg als) je een ongeluk krijgt of veroorzaakt kijken ze niet na die 40% meer vermogen want het staat dan op papier en bij de rdw geregistreerd.

Ruud 16V-G60
15-01-2013, 13:15
omkeuren is niet alleen van belang voor als je een ongeluk krijgt hoor.Als jij aangehouden word bij een grote controle en ze gaan kijken naar de motor,dan heb je kans dat ze je kenteken innemen :( ik heb dit ook meegemaakt dat ze het wilde doen

1800 16v kr
15-01-2013, 23:08
omkeuren is niet alleen van belang voor als je een ongeluk krijgt hoor.Als jij aangehouden word bij een grote controle en ze gaan kijken naar de motor,dan heb je kans dat ze je kenteken innemen :( ik heb dit ook meegemaakt dat ze het wilde doen


jah idd daar zit je ook mee
en die controles zijn er steeds vaker
eerst maar is netjes opbouwen en dan maar is verder kijken

Pewi Vwteam
16-01-2013, 19:09
inderdaad andre eerst maar eens rijden hebben, en ruud heeft zekers gelijk ze nemen je papieren zonder pardon in. alleen is de kans dat je bij ons in zo grote controle komt veel kleiner als in het westen. hier rijd politie nog op varken hahaha.

SpeedieD
16-01-2013, 19:21
inderdaad andre eerst maar eens rijden hebben, en ruud heeft zekers gelijk ze nemen je papieren zonder pardon in. alleen is de kans dat je bij ons in zo grote controle komt veel kleiner als in het westen. hier rijd politie nog op varken hahaha.
Inderdaad maar het blijft wel link.

Ruud 16V-G60
17-01-2013, 13:00
inderdaad andre eerst maar eens rijden hebben, en ruud heeft zekers gelijk ze nemen je papieren zonder pardon in. alleen is de kans dat je bij ons in zo grote controle komt veel kleiner als in het westen. hier rijd politie nog op varken hahaha.

hahaha :D

Pewi Vwteam
17-01-2013, 20:59
http://www.volksforum.com/albums/files/7/2/3/9/politieopvarken.jpg
zoiets ruud :D

1800 16v kr
17-01-2013, 23:50
idd eerst maar een een vonk zien te krijgen
dan maar eens verder zien

en ik ga van 111.52pk naar 160.48 pk dus dat valt nog wel mee

met 40% vermogens toename zit ik op 156.128 pk

zit hij er 4pk boven

met beetje slijtage zal die zon 150 pk leveren
zullen ze vast niet heel moeilijk over doen

ook niet bij rdw

maar alles op zen rijd

Ruud 16V-G60
18-01-2013, 08:36
ze kijken niet alleen naar die 40% hoor ! je mag uberhaupt geen motorwissel doen.Je mag in werkelijkheid nog niet eens een set andere velgen monteren :screwy: ze laten een hoop toe,maar als ze de regels echt gaan aanhouden,dan mogen ze een auto toelaten zoals hij een typegoedkeuring gehad heeft.

johan-k
18-01-2013, 17:17
het is gewijzigd tegenwoordig mag je nog maar 20 % in vermogens toenemen.
even de tekst van de rdw site
"RDW-keuring na monteren andere motor of wijziging van de motor ,,
- de motorcode of het motortype
- het aantal cilinders
- de cilinderinhoud
- de brandstofsoort. Hieronder valt ook wijziging naar elektrische aandrijving
- het vermogen van overige voertuigen, als dit meer dan 20% afwijkt van de in het kentekenregister geregistreerde oorspronkelijke waarde. "


Verder mooi project. :thumbup:

1800 16v kr
18-01-2013, 18:51
jah klopt van de 20 % wist ik dan niet

maar ach komt wel goed
ik maak de auto zelf keur hem ook zelf

dan direct maar even door naar de rdw met afgevoerd blok
zodat het uitlaat geluid iets minder is

en dan moet goed komen

1800 16v kr
20-01-2013, 12:18
maar eens een begin gemaakt aan de kabelboom
het ene gedeelte van de boom kan op de motor gebouwd worden

nu de aansluiting via de 2h kabelboom naar de g60 ecu kabelboom nog
uitpluizen
dat wordt nog wat gelukkig ga ik daar hulp bij krijgen

1800 16v kr
01-02-2013, 21:42
het schiet mooi op met de cabrio
ik doe alles rustig en goed

de cabrio is alleen in veel slechtere staat als dan ik dacht

remmerij achter was omgebouwd naar gti remmerij van een mk2
dit zat verkeerd om dus de linker klauw rechts en anders om
de schijven waren compleet verroest de lagers waren niet best meer
de ankelplaten stof kappen hoe je ze wilt noemen waren kats verrot

nu is alles nieuw ebc green stuff remblokken skf lagers brembo schijven
gereviceerde klauwen goodridge remslangen

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-K4PWWYDC.jpg

johan-k
01-02-2013, 21:44
Netjes hoor :thumbup:

1800 16v kr
17-02-2013, 23:37
afgelopen week de kabelboom omgesoldeerd en geplaatst
brandstof pomp +opvoerpomp en filter geplaatst
nieuwe brandstofleidingen

en toen was het moment daar om hem te starten

en het was starten en direct aanslaan

nu de boel rustig afbouwen en afwerken

heb gister 2x 25mm2 +kabel naar de kofferbak getrokken

1tje rechtsteeks van de accu naar de start motor
en 1tje die het orginele + punt vervangt

nu nog bezig met de massa punten
achter komt een nieuw massa punt op de carroserie gelast met 2x m12 bouten
en bij de motor 1x25mm2 kabel vanaf de startmotor naar de carroserie en 1x25mm2 van de motor naar de carrosie

dan moet het in mijn ogen wel goed zijn



al met al begint het mooi op te schieten
ben nou bezig met de kofferbak ruimte

dubbele bodem zit erin
morgen de steunen voor de versterker erin maken
dan nog 1 25mm2 massa trekken van de accu naar de carosserie
1tje ligt er al in

dan de versterker voor zien van 2x 25mm2 draad

en dan kijken of er 2x 10 inch pioneer in komt of
dat ik 2x 12inch audiosysteem aan ga schaffen

1800 16v kr
10-03-2013, 22:07
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-MZIDA3Z4.jpg

Pewi Vwteam
10-03-2013, 22:32
mooi werk andre!!!

1800 16v kr
18-03-2013, 12:05
thanks stefan

binnenkort kan hij de garage box uit
en gaat hij naar een grotere ruimte
met brug dus dan gaat het eindelijk opschieten
en is hij hopelijk zo klaar
zodat hij kan knallen

kheb een mooi groot k&n filter besteld
de bbsen liggen weer opnieuw verdicht klaar bij stroeve motor sport

chrome tankdop , chrome ruitenwisserarmen en de stylen van het raam moet ik nog bestellen of laten maken
dan is de buiten kant klaar

dan de golf nog 1x helemaal checken
alles fixen wat me nog niet aan staat

dan het gespoten spatscherm plaatsen en hem na 2 jaar eens wassen
en naar de poetser brengen
dan ergens in mei er een apktje op knallen
en dan kan hij de straat op

en niet te vergeten de jd op maat gechipte ecu terug plaatsen
dat zal de motor fijn vinden
want met de g force ecu loopt hij toch een stuk minder agressief

1800 16v kr
28-03-2013, 20:17
http://sphotos-g.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/p480x480/488178_10200199572609939_1746424651_n.jpg
http://sphotos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-frc1/p480x480/554533_10200185714623498_1488059164_n.jpg

haraldgolf1
28-03-2013, 20:35
ik zou voor een orgineel luchtfilterbak gaan en geen open filter want anders word de lader lekker gezandstraald van binnen.

1800 16v kr
31-03-2013, 16:31
had ik in de mk2 ook altijd met k&n inlegfilter

maar bij de mk1 is daar geen ruimte voor

en aangezien ik niet van plan was om in een zandbak of in de sahara te gaan rijden zal het nog wel meevallen denk ik

zit er nog aan te denken om het ruitensproeier tankje weg te werken
iets meer ruimte te creeren voor het filter en er dan een afdichtings plaat om heen te maken

1800 16v kr
08-04-2013, 15:43
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/529352_10200256340669105_1244712727_n.jpg

vwfiel
08-04-2013, 15:50
mooie cabie

1800 16v kr
21-04-2013, 12:39
net weer een lading onderdelen besteld zodat we richting het afbouwen van de cabrio kunnen gaan al is het meer optische tuning dan mechanisch

zodat er mee gereden kan worden

Pewi Vwteam
21-04-2013, 13:41
wat heb je besteld andre

road runner
21-04-2013, 13:46
Mooi golfje geworden :thumbup:

Zit er een rood interieur in?

Romar
21-04-2013, 14:17
Mooie kar!!

1800 16v kr
14-06-2013, 21:04
de eerste km/h zijn eindelijk gemaakt
de apk zit er weer op

nou zoek ik alleen nog een goeie taxateur zodat hij all risk verzekerd kan worden
iemand hier enige ervaring mee

Jimmymk1
14-06-2013, 23:24
Hele mooie cabbie!! Ik ga zelf ook bezig met een 1600 gti motor in de cabbie te hangen. Wel handig om met een aantal dingen mee te lezen.