View Full Version : remdruk probleem
inferno-gwc
26-07-2012, 22:25
Ik heb een Golf 1 cabrio 16v met de volgende remmen setup:
- links en rechts -voor: Golf 2 G60 remmen met goodridge en koperen remleiding naar de HRC
- Links en rechts -achter: Golf 2 16v schijfremmen koperen remleiding naar goodridge en via de stalen leiding naar de HRC
- 16v HRC: Bosch hoofdremcylinder type F 026 003 180 (boring 20.6)
- Scirocco 16v remdrukpotjes op de HRC voor de remmen achter: 533 612 151 A
- Golf 1 cabrio rembekrachtiger (van 2h motor)
- Bosch dot4 rem olie tot aan max gevuld
- nog geen handremkabels aangesloten
Alles is nieuw behalve de G60 remmen en de rembekrachtiger.
Ik heb als volgt 2x ontlucht:
- rechts achter: remklauw los gehaald en ontlucht (los gehaald en gedraaid zodat de ontluchtingsnippel naar boven wijst)
- links achter: remklauw los gehaald en ontlucht (los gehaald en gedraaid zodat de ontluchtingsnippel naar boven wijst)
- rechts voor: ontlucht
- links voor: ontlucht
Als de motor niet draait en ik de pedaal een paar keer intrap bouwt hij geen druk op, na 10x pompen komt er een beetje druk op ipv 2/3x pompen
Als de motor draait is het zelfs nog minder.
Hij remt wel (helemaal onderaan de slag) en de pedaal komt terug naar boven.
Ik heb meerdere keren op het forum gezocht voor mensen met een soortgelijke setup en die kom ik ook tegen en daan lees ik geen problemen.
Is er iets met mijn rembekrachtiger? Deze heb ik 2de hands gekocht. Hoe kan ik dit testen zonder een nieuwe erop te zetten? Of doe ik iets verkeerd met ontluchten? Ik heb geen idee meer.. :confused:
inferno-gwc
29-07-2012, 11:37
Niemand een idee?
louwe caddy
29-07-2012, 13:31
en bang dat je je hoofdremcilinder "gesloopt" hebt
deze mag je niet tot t eind doortrappen tot je echt druk hebt ;) ;)
dus daar zou ik het in zoeken ;)
inferno-gwc
30-07-2012, 10:04
en bang dat je je hoofdremcilinder "gesloopt" hebt
deze mag je niet tot t eind doortrappen tot je echt druk hebt ;) ;)
dus daar zou ik het in zoeken ;)
Daar heb ik rekening mee gehouden.. heb halve slagen gemaakt totdat er druk kwam. Ding maakte wel een "klak" "klak" geluid maar nu niet meer...?
gooigolf
30-07-2012, 10:07
Daar heb ik rekening mee gehouden.. heb halve slagen gemaakt totdat er druk kwam. Ding maakte wel een "klak" "klak" geluid maar nu niet meer...?
hallo even paar keer pompen ,,
en dan rechts achter nippel open draaien ,,
en wacht even tot er olie komt .. duurt dit heel lang even herhaalen ,
vrgr gooigolf
Is een 20 mm HRC niet te klein voor Girling 54? 22 mm lijkt mij beter.
inferno-gwc
30-07-2012, 15:05
hallo even paar keer pompen ,,
en dan rechts achter nippel open draaien ,,
en wacht even tot er olie komt .. duurt dit heel lang even herhaalen ,
vrgr gooigolf
Heb ik zo gedaan, maar ik kan het klak klak geluid niet verklaren..
gti_power
30-07-2012, 16:11
22mm van de 16v is idd beter ja,heb ook een type 1 met schijfremmen achter,maar met de kleine remmen voor en ook de drukpotjes ertussen.
Bij mij werkt het ook goed.
Heb je van de 2 achterklauwen hetzelfde nr gebruikt?Anders krijg je ook geen druk nl.
Of je hrc is toch kapot...
inferno-gwc
31-07-2012, 10:53
22mm van de 16v is idd beter ja,heb ook een type 1 met schijfremmen achter,maar met de kleine remmen voor en ook de drukpotjes ertussen.
Bij mij werkt het ook goed.
Heb je van de 2 achterklauwen hetzelfde nr gebruikt?Anders krijg je ook geen druk nl.
Of je hrc is toch kapot...
Ja klauwen zijn hetzelfde. Ik ga nog 1x ontluchten en anders een andere hrc proberen.
louwe caddy
31-07-2012, 21:44
heb nog wel n goede 20mm liggen ;)
mag weg voor weinig ;) teab :D
maar nieuwe 22mm kostten ook niet meer de wereld
via ebay.de ;)
inferno-gwc
31-07-2012, 22:15
Ik heb vanavond nog eens goed ontlucht maar dat hiel niet. Nu heb ik nog een andere HRC 20mm erop gezet en ontlucht.. tadaa hij remt nu goed..
Conclusie: de nieuwe HRC is defect, morgen ruilen :) bedankt voor alle tips!
louwe caddy
31-07-2012, 23:23
Ik heb vanavond nog eens goed ontlucht maar dat hiel niet. Nu heb ik nog een andere HRC 20mm erop gezet en ontlucht.. tadaa hij remt nu goed..
Conclusie: de nieuwe HRC is defect, morgen ruilen :) bedankt voor alle tips!
dan weet je meteen dat dat klik klak geluid
niet goed was ;) ;)
maar mooi dat t weer gelukt is :thumbup:
inferno-gwc
12-08-2012, 12:41
Ik heb toch nog een issue (of misschien is het wel normaal) met de remmen.
Ik heb een nieuwe 22mm HRC erop gezet en ontlucht en heb nu druk en deze valt niet weg.
Echter naar mijn gevoel pakt de pedaal wat laat en gaat het naar mij gevoel de eerste 2cm in de slag te soepel. Enig idee of dit normaal is of kan dat door de scirocco potjes komen? Ik heb ze als volgt aangesloten:
HRC gezien vanaf het punt dat je voor de auto staat en erna kijkt:
++Rembekrachtiger++
Leiding R-voor ||||| Leiding R-achter met remdruk potje
Leiding Links achter met remdruk potje ||||| Leiding L-voor
Overkruis aangesloten dus.
1800 16v kr
12-08-2012, 12:50
dat zou goed moeten zijn
ik zou als ik jou was hem laten ontluchten/verversen bij een bedrijf
waar ze hier een apparaat voor hebben
aangezien je alles nieuw hebt
wil het nog wel eens zijn dat je remkracht verdeler
lucht tegen houd
ik ontlucht mijn auto's altijd op het werk
en heb nog nooit het pedaal zo direct gekregen met de voet
doe je dit dan weet je cker dat er geen lucht in het systeem zit
en kun je verder kijken mocht het zo blijven
misschien moet je je pedaal wel afstellen
Dokter D
12-08-2012, 14:09
- rechts achter: remklauw los gehaald en ontlucht (los gehaald en gedraaid zodat de ontluchtingsnippel naar boven wijst)
- links achter: remklauw los gehaald en ontlucht (los gehaald en gedraaid zodat de ontluchtingsnippel naar boven wijst)
Waarom moet je eerst de remklauwen los halen voor je kunt ontluchten?
De mijne zit de nippel gewoon bovenop volgens mij....??
inferno-gwc
12-08-2012, 19:31
Bij mij zit de nippel voor de achter remklauwen aan de zijkant. Eerste keer ontluchten met remmen erop, 2de ronde met remklauwen eraf en nippel omhoog houden.. toen kwam er nog heel veel lucht uit.
Ik ga eens bij een bedrijf ontluchten en dan laat ik weten of het gelukt is :thumbup:
inferno-gwc
17-08-2012, 11:19
Even een update: auto is ontlucht met het apparaat en het lukt nog steeds niet. Wat de monteur opviel is dat de remklauw een 38mm is. Welke remklauwen gebruiken jullie icm dezelfde remmen setup? de 36mm klauw ziet er iets anders uit en de ontluchtingsnippel zit ook anders.
volgens mij hetzelfde probleem als Chris heeft gehad met zijn Golf 1 G60.
heeft ie met de achterklauwen los ontlucht meen ik te herinneren.
dus wel aan de leiding vast maar los van de auto.
nippels stond gemonteerd naar beneden en het ging niet.
maar met los halen en de nippels naar bovenw eer wel.
Chris misschien kan jij het verduidelijken.
inferno-gwc
17-08-2012, 12:00
volgens mij hetzelfde probleem als Chris heeft gehad met zijn Golf 1 G60.
heeft ie met de achterklauwen los ontlucht meen ik te herinneren.
dus wel aan de leiding vast maar los van de auto.
nippels stond gemonteerd naar beneden en het ging niet.
maar met los halen en de nippels naar bovenw eer wel.
Chris misschien kan jij het verduidelijken.
Ja dat gaan we vanmiddag proberen, remklauw eraf en ontluchten met apparaat. Ik had ze er al eens af gehaald maar toen met de hand ontlucht. Misschien heeft Chris nog tips..
inferno-gwc
17-08-2012, 22:11
Eindelijk na veel proberen toch gelukt..
Klauwen achter los gepakt, apparaat erop gezet en maar laten ontluchten, nippel naarboven laten wijzen en een beetje met de klauw draaien.. zo kwam er af en toe wat lucht uit. Uiteindelijk is de remdruk super!
ps. De Klauwen hadden we als een los gepakt maar toen met de hand ontlucht.. met het apparaat was dus veel beter!
Bedankt voor alle reacties!
ok dan mooi dat het gelukt is.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.