View Full Version : Startonderbreker Golf 4
Hoi,
Ik word helemaal gek van de startonderbreker bij Golf 4 ยด99. Als de motor es een keer afslaat en je wilt weer starten doet ie het niet. Moet je eerst centrale vergrendeling open en dicht doen en dan kun je weer starten, en dat schiet niet op.
Weet iemand hoe je met Vag Com aanpassingen aan de onderbreker kunt doen of, logies, is dit goed beveiligd? Of hoe je de onderbreker kunt uitschakelen, ik ga er niet van uit dat een Golf uit '99 nog erg gewild is bij boeven.
Anders mail even prive voordat Tjaap boos word omdat er illegale dingen besproken worden.
Groet,
Spierings
20-06-2012, 21:47
Klinkt als een naderhand ingebouwd alarmsysteem, dus niet met een vagcom aan te passen.
Gewoon demonteren en onderbrekingen weer doorlussen.
Orgineel is het geen startblokkering maar een wegrijblokkering ;)
Bij de orginele wegrijblokkering kun je de wagen gewoon starten maar slaat deze na een paar tellen af, ook bij een tweede keer starten.
Ja klopt texalarm rommel zit er in, is niet werkend. Deurslot links geeft een fout melding. Kan ook es proberen dat op te lossen maar ik denk dat dat probleem in die Texalarm rommel zit of de bekabeling.
Spierings
20-06-2012, 22:06
Ja klopt texalarm rommel zit er in, is niet werkend. Deurslot links geeft een fout melding. Kan ook es proberen dat op te lossen maar ik denk dat dat probleem in die Texalarm rommel zit of de bekabeling.
Gewoon even naar de bekabeling kijken welke uit de texalarm komt, vaak als je de draden volgt kom je meestal de onderbrekingen wel tegen ( meestal 2).
Zijn te herkennen doordat er een orginele draad van de auto kabelboom is doorgeknipt en deze doorgelust zijn naar de texalarm.
Als de onderbrekingen weer orgineel gemaakt zijn kun je de alarmkast loskoppelen.
Sjeesbeest
21-06-2012, 05:58
Ik je deurslot zit het probleem dus, daar zit een microschakelaar die zegt tegen je autoalarm (en wagen) dat je deur open of dicht is.
klikkie doen (http://www.deurslotreparatie.nl/)
Die meneer zit hier ook op het forum.
Marcoiii
21-06-2012, 08:20
Om de startonderbreker uit te schakelen moet de chip geloof ik uitgesoldeerd worden. Heb het toen zelf ook gehad. Bij de nieuwere MK4's kan het wel uitgezet worden met vagcom
Ok nice allemaal.
Ik ga er in de vakantie es mee bezig. Die meneer in Apeldoorn is handig maar dat is te ver weg en kost geld.
Als iemand kan helpen een keer via de mail als ik er mee bezig ga, graag.
Oja nog iets, rechter portier verlichting rommel werkt niet. Komt geen foutmelding van. Alleen linker portier slot/module foutmelding. Zou dat dan de reden zijn dat de verlichting van het rechter portier niet werkt?
Groet,
Spierings
21-06-2012, 14:09
Oja nog iets, rechter portier verlichting rommel werkt niet. Komt geen foutmelding van. Alleen linker portier slot/module foutmelding. Zou dat dan de reden zijn dat de verlichting van het rechter portier niet werkt?
Groet,
Nee, dan is waarschijnlijk ook een dat slot kapot. (hier zitten dubbele schakelaars in)
Stand van de schakelaars kun je in de meetwaarden met een tester controleren.
Nee, dan is waarschijnlijk ook een dat slot kapot. (hier zitten dubbele schakelaars in)
Stand van de schakelaars kun je in de meetwaarden met een tester controleren.
Wat een rommel ja. Hoe test je dat met het spul er in, zonder uit te bouwen bedoel ik. Is de soldeer dan of niet? Zelf te maken niet?
Groet,
Spierings
21-06-2012, 21:11
Wat een rommel ja. Hoe test je dat met het spul er in, zonder uit te bouwen bedoel ik. Is de soldeer dan of niet? Zelf te maken niet?
Groet,
Sloten kun je met een testkast controleren op werking, microschakelaars zitten in het portierslot dus niet zo heel eenvoudig zelf te maken. Sommige mensen kunnen het slot voor je repareren (zie link sjeesbeest die stelt ook diagnose).
Gewoon slot vervangen is het makkelijkst kost je minste moeite, is bekend probleem.
Overigens je deurslot probleem staat los van je startten klacht, als je je slot hebt gemaakt zal je nog steeds na afslaan opnieuw moeten ontgrendelen, dit komt omdat dat nu eenmaal de werking is van dat type alarm.
;)
Gewoon slot vervangen is het makkelijkst kost je minste moeite, is bekend probleem.
Overigens je deurslot probleem staat los van je startten klacht, als je je slot hebt gemaakt zal je nog steeds na afslaan opnieuw moeten ontgrendelen, dit komt omdat dat nu eenmaal de werking is van dat type alarm.
;)
Jawel, maar de ene keer werkt het starten wel gewoon zonder vergrendeling, als die afslaat, en de andere keer niet. (Eigenlijk alleen als je bij het stoplicht staat met een rij auto s achter je, sta je dan te kutten met die rommel.) En als ik op contact laat staan een tijd, dan start dan start dat hok gewoon.
Hoe zit het inleren als je nieuw/ander slot er in zet?
Spierings
23-06-2012, 17:22
Jawel, maar de ene keer werkt het starten wel gewoon zonder vergrendeling, als die afslaat, en de andere keer niet. (Eigenlijk alleen als je bij het stoplicht staat met een rij auto s achter je, sta je dan te kutten met die rommel.) En als ik op contact laat staan een tijd, dan start dan start dat hok gewoon.
Inleren, hoef je een portierslot niet.
Zou eerst die texalarm verwijderen, deze hebben normaal een vertraging zodat de startblokkering er niet meteen opspringt bij contact uit.
Hok ? dacht dat forum voor liefhebbers was..
;)
Gewoon die zooi er af halen scheelt hoop gezeur, en als ze je auto willen hebben nemen ze hem toch wel mee met of zonder alarm etc.
Sjeesbeest
23-06-2012, 21:19
Of je bouwt m om naar een CCM 1c0959799B dan heb je een intern orgineel VW alarm met orgineel klapsleutel........
Je huidige waggel heeft al een startonderbreker, die zit namelijk verwerkt in je cluster (dash/tellerunit) ...... en de transponder zit in je sleutel..... dus
Jelle-Mk1G60
07-11-2012, 12:46
Ik wou geen nieuw topic openen dus wil ik even hierin meegaan,
MIJN PROBLEEM:
Ik heb een golf 4 gekocht was ooit een agr 90pk van 1998 deze is nu volledig omgebouwd met andere verstuivers, turbo, uitlaat, etc
Ze hebben de teller ook vervangen door het nieuwere type met verbruikdisplay en een teller tot 260 omdat de wagen zo snel gaat.
Deze teller werkt niet meer naar behoren. (lampjes handrem doen het niet, voorgloei symbool brand niet, toerental wijzer blijft soms op 2500 toeren hangen en neemt dat dan als 0punt.)
Ik heb deze willen veranderen maar dan slaat de startonderbreking aan en piept hij.
Kan ik dit zelf inlezen of moet hij naar een garage om aan de computer te hangen en de sleutel in te lezen?
Spierings
07-11-2012, 18:52
Ik heb deze willen veranderen maar dan slaat de startonderbreking aan en piept hij.
Kan ik dit zelf inlezen of moet hij naar een garage om aan de computer te hangen en de sleutel in te lezen?
Je kunt dit niet zelf, je moet naar een garage.
Zou de codering ook even controleren.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.