View Full Version : 16V inbouwen in een type 1
Big_Mac_Mark
26-04-2005, 10:37
Hey menschen,
ik vroeg me af welke particulier of welk bedrijf 16vee blokkies inbouwt (is voor de sletta :cool: )...Heb zelf even gekeken, maar heb niet die middelen en de ruimte ervoor! Ik weet dat het minder leuk is als je het hebt laten doen, maar ik dit geval moeten jullie me dat mar even vergeven! :rolleyes:
Dus wie o wie helpt?
ja en heb je zelf een compleet 16v blok ?
Big_Mac_Mark
26-04-2005, 10:43
tja, ligt eraan wat ik wil natuurlijk! Kijk remmerij hoeft hier niet bij te zitten! Gaat me puur en alleen om het blok inbouwen en laten lopen
Big_Mac_Mark
26-04-2005, 10:45
ja en heb je zelf een compleet 16v blok ?
Tuurlijk, die kan ik zelf wel aanleveren....ECHT PUUR HET INBOUWEN! Dus lassen, slijpen, aansluiten, afstellen!
Wil even een indicatie hebben van wat me dat gaat kosten! Anders ga ik het gewoon zelf proberen! Lukt het niet, dan gewoon die dikke 1.3 er weer in! :biggrin:
bobby-digital
26-04-2005, 11:00
je kan het toch altijd proberen??? heb ik ook gedaan gewoon beginnen dan komt het wel goed, mocht het echt niet lukken kun je altijd nog laten doen
OakgreenVR6
26-04-2005, 11:41
Dus lassen, slijpen, aansluiten, afstellen!
Lassen en slijpen hoeft niet gedaan te worden, afstellen waarschijnlijk ook niet.
Ik zal je trouwens vandaag nog wel een PM sturen over mijn 16V-blokje.
Lassen en slijpen hoeft niet gedaan te worden, afstellen waarschijnlijk ook niet.
Ik zal je trouwens vandaag nog wel een PM sturen over mijn 16V-blokje.
Pieter, ik denk dat hij bedoeld het slijpen en lassen van zijn r. motorsteun. Het is immers een 1.3.
OakgreenVR6
26-04-2005, 11:48
Uiteraard, het is een mkI Jetta...:rolleyes:
HotWheels
26-04-2005, 12:07
let wel op dat je een 16v koopt die al in een mk1 heeft gelegen. heb je een 16v uit een mk2 dan moet je weer een dure spagettie (450euro).
steven16v
26-04-2005, 12:07
Uiteraard, het is een mkI Jetta...
Dat maakt niet uit. Het gaat om het feit dat het een 1.3 is. En die heeft de rechter motorsteun (als je in de auto zit) anders zitten dan een mk1 met een grotere motor.
steven16v
26-04-2005, 12:09
let wel op dat je een 16v koopt die al in een mk1 heeft gelegen. heb je een 16v uit een mk2 dan moet je weer een dure spagettie (450euro).
Of je verlast je originele 16v uitlaatspruitstuk. Ben je een stuk goedkoper uit. Of je koopt een scirocco uitlaatspruitstuk. Is wel moeilijk te vinden. Maar als je zoekt zul je vinden. Heb er laatst nog 1tje gekocht. Moest ik 10 euro voor betalen. Jah echt 10 euro.
Big_Mac_Mark
26-04-2005, 13:17
Dat maakt niet uit. Het gaat om het feit dat het een 1.3 is. En die heeft de rechter motorsteun (als je in de auto zit) anders zitten dan een mk1 met een grotere motor.
Ja weet het...Daar gaat het me ook een beetje om!
Ik weet dat ik een ander spruitstuk moet hebben, maar hoef echt niet zo'n dure...Gewoon eentje van een occo (hopen dat ik net zoveel mazzel heb als Steven16V :rolleyes: )
steven16v
26-04-2005, 14:33
Die motorsteun omlassen is niet veel werk hoor. De motorsteun die je nou hebt zit vast met een stuk of 8 laspuntjes. Die boor je door. Dan monteer je hem op de kop iets verder naar achteren. Als je goed kijkt kun je zien dat de plek van de motorsteun al aangegeven zit. Zitten een soort inkepingen in.
Big_Mac_Mark
26-04-2005, 14:45
Die motorsteun omlassen is niet veel werk hoor. De motorsteun die je nou hebt zit vast met een stuk of 8 laspuntjes. Die boor je door. Dan monteer je hem op de kop iets verder naar achteren. Als je goed kijkt kun je zien dat de plek van de motorsteun al aangegeven zit. Zitten een soort inkepingen in.
Ga meteen even kijken! Ben dus nu ook even op zoek naar een blok, dus bied alles....(mooiste is dus eentje uit een type 1 :rolleyes: )
steven16v
26-04-2005, 14:54
Snel zal je er niet 1tje vinden uit een type 1. Je kunt er ook 1 gebruiken uit een scirocco. Is nog beter. Kun je ook gelijk het remsysteem en benzinepompen overzetten.
HotWheels
26-04-2005, 15:05
http://www.marktplaats.nl/markt/autodiversen/ondvolkswagen/203451.htm?ret=%2Fmarkt%2Fautodiversen%2Fondvolkswagen.htm%3Fg%3Dautodiversen%26u%3Dondvolkswagen%26js%3D1%26show_summary%3D1%26show_thumbnails%3D1%26rv%3D30%26av%3D%26oudei%3D0%26zoek%3D16v%26fo%3D%26pv%3D%26submit1%3DZoek
http://www.marktplaats.nl/markt/autodiversen/ondvolkswagen/205403.htm?ret=%2Fmarkt%2Fautodiversen%2Fondvolkswagen.htm%3Fg%3Dautodiversen%26u%3Dondvolkswagen%26js%3D1%26show_summary%3D1%26show_thumbnails%3D1%26rv%3D30%26av%3D%26oudei%3D0%26zoek%3D16v%26fo%3D%26pv%3D%26submit1%3DZoek
http://www.marktplaats.nl/markt/autodiversen/ondvolkswagen/205304.htm?ret=%2Fmarkt%2Fautodiversen%2Fondvolkswagen.htm%3Fg%3Dautodiversen%26u%3Dondvolkswagen%26js%3D1%26show_summary%3D1%26show_thumbnails%3D1%26rv%3D30%26av%3D%26oudei%3D0%26zoek%3D16v%26fo%3D%26pv%3D%26submit1%3DZoek
ff een snelle blik op marktplaats....
Big_Mac_Mark
26-04-2005, 15:13
Thanq...was zelf ook even aan het spitte op MP...Staat leuk spul tussen!
HotWheels
26-04-2005, 17:03
schuif er een g60 in! :biggrin: :biggrin:
Big_Mac_Mark
26-04-2005, 17:16
Nee man, 16v is snel genoeg (en daar kan later ook een G-lader op...:p)
Rickyrick
26-04-2005, 17:24
weet niet of dit lastig pas te maken is maar anders wel erg leuk!
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=61283&item=7969617135&rd=1
Big_Mac_Mark
26-04-2005, 17:26
HUH? 2.OL 16V met maar 100 kw? is toch altijd meer?
Bij Roma kunnen ze je ook vast helpen.
www.romatuning.nl
En je hebt twee verschillende 2.0 16v'ers. De 9a heeft 136pk(100Kw) en de ABF 150 pk.
Big_Mac_Mark
26-04-2005, 17:33
Bij Roma kunnen ze je ook vast helpen.
www.romatuning.nl
Heb al een mailtje van die jongens gehad....Eeentje terug gestuurd en wacht op antwoord...
Big_Mac_Mark
26-04-2005, 17:34
En je hebt twee verschillende 2.0 16v'ers. De 9a heeft 136pk(100Kw) en de ABF 150 pk.
Okee, thanq! Learning every day! :biggrin:
OakgreenVR6
26-04-2005, 17:36
Zijn die 2L's uit mkIII niet te hoog voor in een Golf mkI/mkII ?
Big_Mac_Mark
26-04-2005, 17:41
@ Oergolf:
Kun jij even in grote lijnen opnoemen wat ik nodig heb? Jij hebt laatst toch een 16v ingebouwd?
bedankt!
Rickyrick
26-04-2005, 17:41
geen idee, heb het ook nog nooit gezien in een MK1...
Ik hoop toch niet dat het een probleem is.... :D
Het scheelt maar 16mm, en ik heb er trouwens wel eens 1 gezien in een golf 1.
Rickyrick
26-04-2005, 18:13
wel leuk en dan met een g60...! ben ook een beetje aan het orienteren voor de 1.5... aankomende winter mee bezig...
Dat ding op Ebay is dus geen 2.0 16V-G60. Het is alleen 2.0 16V, vandaar de 100 kw.
Als er een G60 op geknutseld zou zijn zou er veel meer vermogen in moeten zitten, een standaard G60 (PG) heeft al 118 KW. Op het plaatje is ook geen G-lader te zien....
nee hoor past..heb het van het weekeinde nog gezien
Rickyrick
26-04-2005, 19:49
Weet ik en daarom zeg ik ook wel leuk en dan met een g60...!
HotWheels
26-04-2005, 20:46
16v inbouw-project is gestaakt, omdat ik er dus achter kwam dat ik duur spruitstuk moest aanschaffen en dat vond ik 't waard. (was meer een probeersel).
project is toen gestaakt en later heb ik 't blok wr verkocht!
verder heb ik 't ook nog nooit gedaan, maar ik denk dat je gewoon moet beginnen (weet niet of 't je dagelijkse auto is)!
je hebt hier genoeg hulp, en waar een wil is, is een weg! :)
vwbullit
26-04-2005, 21:01
een 2.0 16 v g60 dat kan toch niet ivm de hoeveelheid die hij moet laden??
Dan kan ik ook de g lader op mn 2.0 agg blokkie zetten.
pfoei stop niet nog meer projecten erbij haah
Big_Mac_Mark
26-04-2005, 21:22
ik help je wel markje
Daar was ik al bang voor... :D
Just kiddin'...mooi dat je me gaat helpen! Thanx :rolleyes:
Daar was ik al bang voor... :D
Just kiddin'...mooi dat je me gaat helpen! Thanx :rolleyes:
niet zo lelijk doen hè.. ik zie je altijd weer stralen als je mij weer ziet...
Big_Mac_Mark
27-04-2005, 10:47
niet zo lelijk doen hè.. ik zie je altijd weer stralen als je mij weer ziet...
Mee eens... :p
Maare...even weer ontopic, he! Hulp kan ik IDD wel gebruiken, dus doe gewoon ongevraagd een beroep op jou! :wink: :rolleyes:
Allart-Ghetta
27-04-2005, 11:06
Daarom moet je ook een 9A (Passat/Corrado) nemen en geen ABF (golf 3).
Wel lastiger ombouwen naar electronisch geregelde brandstofvoorziening, maar ja meestal wordt toch de K-Jetronic in stand gehouden.
@B M Mark: Wat je nodig hebt voor een golf 2 KR blok in je Jetta is voor mijn golf geweest;
- ander uitlaatsysteem ( bij mij 60mm)
- Br tank en pompen van een golf 1 GTI of scirocco 16v en weet ik nog allemaal meer!!
- Ik heb voor de helft de br. leidingen van de golf 2 en die van een golf 1 GTI
- Blok met zo'n beetje echt alles om hem draaiend te houden. Dus kabelboom (ik heb echt alles aan elektra er uit gesloopt) enz. Aandrijfassen. (Algemeen: Probeer echt zoveel mogelijk mee te nemen. Als je iets niet hebt is het moeilijk om er makkelijk en goedkoop aan te komen.)
- Als je veel meeneemt kan je hetgene wat je niet kan gebruiken verkopen en bespaar je de kosten.
Dit is zo'n beetje hetgeen je nodig hebt + natuurlijk uitgebreide vraagbakens van zowel je eigen auto als de donor.
Vergeet ook niet het klein materieel, zoals soldeer, koppelingetjes, slangeklemmen enz
Big_Mac_Mark
27-04-2005, 11:55
Okee, dank je! Daar kan ik wat mee! Thanx!
steven16v
27-04-2005, 12:26
Vergeet ook niet dat je andere motorsteunen nodig hebt. Je kunt de motorsteunen gebruiken van een golf 1 gti (1.8) van een golf 1 cabrio (1.8) en van een scirocco (1.8)
Die motorsteunen moet je dan bevestigen aan je 18 16v motor.
dude... zoek gewoon ff een scirocco 2 16V op... dan heb je zowat alles...
voor 1000 euro heb je er wel eentje en dan ben je al stukken goedkoper uit als je alles los koopt...
ook heb je dan de remmerij van de scirocco...uitlaatspruitstuk..motorsteunen...aandrijfassen...achteras...
echt mark.. dat scheelt enorm
Big_Mac_Mark
27-04-2005, 13:18
voor 1000 euro heb je er wel eentje en dan ben je al stukken goedkoper uit als je alles los koopt...
ook heb je dan de remmerij van de scirocco...uitlaatspruitstuk..motorsteunen...aandrijfassen...achteras...
Heb ik al serieus aan zitten denken....Help je mee zoeken naar eentje? :)
Heb ik al serieus aan zitten denken....Help je mee zoeken naar eentje? :)
is goed scheetje,
wanneer denk je ongeveer de doekoe`s te hebben?
Big_Mac_Mark
27-04-2005, 13:21
is goed scheetje,
wanneer denk je ongeveer de doekoe`s te hebben?
Weet ik veel! Ben alleen even aan het orienteren! Wil na de zomervakantie beginnen...Duurt nog wel even, maar dat weet ik tenminste wat ik moet hebben, en waar vandaan, snappie... :rolleyes:
Weet ik veel! Ben alleen even aan het orienteren! Wil na de zomervakantie beginnen...Duurt nog wel even, maar dat weet ik tenminste wat ik moet hebben, en waar vandaan, snappie... :rolleyes:
was ik idd ook mee bezig toen ik nog aan het sparen was :redface:
maarja.. als je nu wat vind...heb je grote kans dat ie er na de zomervakantie niet meer staat ;)
yep heb ik ook gedaan.
een 16v met schade gekocht en dan verkoop je het interieur,ramen,deuren,verlichting enz enz enz
en dan trek je zo nog een paar honderd euro van de kost prijs af.
zo hoef je ook niets aan te passen aan de voor en achteras en de injectie partij.(t.o.v. golf16v)
gewoon zoeken bij autocrossers en alle marktplaats sites enzo.
Big_Mac_Mark
27-04-2005, 22:06
yep heb ik ook gedaan.
een 16v met schade gekocht en dan verkoop je het interieur,ramen,deuren,verlichting enz enz enz
en dan trek je zo nog een paar honderd euro van de kost prijs af.
zo hoef je ook niets aan te passen aan de voor en achteras en de injectie partij.(t.o.v. golf16v)
gewoon zoeken bij autocrossers en alle marktplaats sites enzo.
Ik ben druk bezig... :cool: Vind vast wel wat...Als ik iets vid dat ik niet kan laten staan haal ik hem wel op, stal ik hem gewoon ergens, tot ik tijd heb voor het project!
Als ik iets vid dat ik niet kan laten staan haal ik hem wel op, stal ik hem gewoon ergens, tot ik tijd heb voor het project!
yep,dat is mij dus overkomen
gestald en we zien wel wanneer er tijd is.
Daarom moet je ook een 9A (Passat/Corrado) nemen en geen ABF (golf 3).
Wel lastiger ombouwen naar electronisch geregelde brandstofvoorziening, maar ja meestal wordt toch de K-Jetronic in stand gehouden.
ik zei al..dit weekeinde nog een ABF gezien in een golf 1....tuurlijk is het een hoog blok maar het past!!!! heb het wel vaker gezien hoor...was niet de eerste keer dat ik een ABF tegen kwam in een einser..
en hij wou best vooruit...was wel ietsjes gekieteld... zat in die blauwe golf 1 die tweede werd op de slalom...die knaap met die paardenstaart en zijn broer..[ geweldige gasten btw!!!! kun je echt mee lachen...die gingen er in de snelle bocht er bijna af..pakte nog een pion mee...en dan uitstappen en zeggen: " ach gewoon gas houden!!!" :D :D
HotWheels
28-04-2005, 17:24
hier wat leuks-> http://www.marktplaats.nl/markt/autos/crossautos/4784.htm?ret=%2Fmarkt%2Fautos%2Fcrossautos.htm%3Foudei%3D120%26js%3D1
Rickyrick
28-04-2005, 19:22
joehoe op ebay een 16V blok voor 56,- euro gewonnen!
Nog ff 2 vraagjes:
- Aandrijfassen, moeten die van een Scirocco 16v zijn?
- Achteras met schijremmen, moeten die van een Scirocco 16V zijn?
steven16v
28-04-2005, 19:31
56 euro? Zeer netjes. Heb je alle toebehoren er bij?
Is wel het mooist als je aandrijfassen van een scirocco hebt. Je kunt ook de rechteraandrijfas (lange) vervangen voor een exemplaar van een golf 1 cabrio. (1.8) en de korte aandrijfas van een golf 2 16v. Zo kun je met de standaar 2y versnellingsbak blijven rijden.
Wat je ook kunt doen is een versnellingsbak gebruiken van een golf 1 gti. En de daarbij behorende aandrijfassen. Zo heb je een bak met korte versnellingen voor snel optrekken.
Het is ook het mooiste om een achteras te gebruiken van een scirocco met bij behorende schrijfremmen, klauwen enz.
Maar je kunt ook een golf 1 gti aandrijfas gebruiken. (daar zit ook een stabilisatorstang op) en daarop golf 2 16v schijfremmen, klauwen enz. monteren.
chrisjuh
28-04-2005, 19:39
joehoe op ebay een 16V blok voor 56,- euro gewonnen!
Nog ff 2 vraagjes:
- Aandrijfassen, moeten die van een Scirocco 16v zijn?
- Achteras met schijremmen, moeten die van een Scirocco 16V zijn?
Heej das netjes Ricky! Gefeliciteerd! :eek:
Maar je kunt ook een golf 1 gti aandrijfas gebruiken. (daar zit ook een stabilisatorstang op) en daarop golf 2 16v schijfremmen, klauwen enz. monteren.
Je bedoeld waarschijnlijk Golf 1 achteras in plaats van aandrijfas :D
Je bedoeld waarschijnlijk Golf 1 achteras in plaats van aandrijfas :D
Een andere mogelijkheid is om een stabilisatorkit van Eibach te kopen.
Rickyrick
28-04-2005, 21:43
thanks voor de info mensen!!! super ik denk dat ik voor de golf 1 gti bak ga..
ben alles op m'n dooie gemakkie aan het verzamelen geen haast bij!
Zit ook nog te twijfelen tussen injectie of webers :D
Rickyrick
28-04-2005, 21:49
@ Steven16v ja alles er bij, denk niet dat die gozer erg blij is met het magere eindbod maar goed had hij maar een hoger begin bod moeten plaatsen!
de duitse ebay regeert!
steven16v
28-04-2005, 22:42
Je bedoeld waarschijnlijk Golf 1 achteras in plaats van aandrijfas
haha, ja dat bedoel ik inderdaad.
Hou er wel rekening mee dat een golf 1 gti bak het zwaar te verduren krijgt met een 16v blok. Maar het accelereert wel lekker met een golf 1 bak!
paddygti
29-04-2005, 17:19
als je 16 v in golf I bouwt vergeet niet de remmerij + bedrading
kompleet te monteren van een scirrocco anders gaat het niet goedkomen
alles los aan te komen is duurder dan komplete rocco 16v te kopen
dus
54 mm remklauwen voor
de rembekrachtiger
de hoofdrempomp
de remdrukverdeler
de achteras plus schijven
de draadboom
de motorsteunen
de aandrijfassen
de stabilistator stangen
de versnellingsbak
+
-------------------------
een komplete scirrocco
:)
Rickyrick
29-04-2005, 18:17
als je 16 v in golf I bouwt vergeet niet de remmerij + bedrading
kompleet te monteren van een scirrocco anders gaat het niet goedkomen
alles los aan te komen is duurder dan komplete rocco 16v te kopen
dus
54 mm remklauwen voor
de rembekrachtiger
de hoofdrempomp
de remdrukverdeler
de achteras plus schijven
de draadboom
de motorsteunen
de aandrijfassen
de stabilistator stangen
de versnellingsbak
+
-------------------------
een komplete scirrocco
:)
ganz geil, dank je!
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.