PDA

View Full Version : Past een Crossflow cilinderkop (AFT) ook op andere motoren?


asjemenoudje
30-05-2012, 22:37
Hallo,

Ik heb in het verkooptopic een Crossflow cilinderkop van een 1.6 74kw AFT-motor te koop staan.

Nu kreeg ik de vraag of deze cilinderkop ook op andere motoren past (1.8 dx-motor)?

Welke 'geleerde' weet of dit past?

Bij voorbaat dank!!

Asjemenoudje

De Pul
31-05-2012, 02:41
ik weet dat een aba x-flow kop een aanpassing aan het olieretourkanaal nodig heeft voor ie op een dx/pg whatever past.of een aft kop dat ook heeft weet ik niet?

dutchblade
31-05-2012, 06:59
ik wilde toen een x-flow op een 2E onderblok zetten, en dat paste zonder aanpassingen.

The Green
31-05-2012, 09:38
ik heb een xflow (2.0 of 1.6 weet ik niet meer) op een pg onderblok
moest gewoon een ABA koppakking gebruiken

Style
31-05-2012, 18:02
Ik heb de ABA op een DX maar ik heb niks aan gepast.
Olie kanalen liepen gelijk aan de DX kop ik heb wel inderdaad een ABA koppakking genomen.

De Pul
31-05-2012, 18:17
Ik ben toevallig met zon ombouw bezig,maar het olieretour kanaal komt absoluut niet overeen.met een aba koppakking zou je het misschien wel zo in elkaar kunnen zetten,maar je mist het gedeelte op het blok waar de pakking op moet dragen dus het lekt geheid.

De Pul
31-05-2012, 18:20
Trouwens,de boring verschilt ook dus je verbrandingskamer word nooit optimaal afgesloten.

asjemenoudje
31-05-2012, 20:32
Ok, bedankt voor de info en het advies!!

De Pul
31-05-2012, 21:42
aba koppakking;
http://www.worldimpex.com/assets/partimages/041300.jpg
1.8 dx/pg/etc koppakking;
http://www.mecatechnic.com/photos/GD81000.jpg

i rest my case.

Audi1981
31-05-2012, 22:32
I notice a disturbance in the force ;)
Gaat em nie worden idd :shake:

Style
01-06-2012, 17:07
Dat van het olie kanaal heb ik dan geheel gemist :shake:
Ik ga morgen gelijk de kop van het DX onderblok af halen.
De ABA onderblok staat ook nog in de schuur ,zou wel heel zuur zijn.
De motorfiets carbs en spruitstuk komen bijna binnen en dan kan het dus nog steeds niet ingebouwd worden :(

Wat houd die evt aanpassing aan de olieretourkanaal in ???

http://img717.imageshack.us/img717/2403/dsc8081y.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/717/dsc8081y.jpg/)

De Pul
01-06-2012, 17:19
het plaatje is niet heel duidelijk,maar dit is het idee.
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/3/5/images.jpg
hoe ga je te werk;gat dicht laten lassen [het rood gemarkeerde gebied],dx koppakking eropleggen,aftekenen met een stift oid en netjes wegfrezen,daarna kop laten vlakken.

ronnieabf
01-06-2012, 17:24
klopt idd van het oliekanaal ik heb ook een aba kop aangepast op een g60

dat wordt lassen!!!

Niles
01-06-2012, 17:29
het plaatje is niet heel duidelijk,maar dit is het idee.
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/3/5/images.jpg
hoe ga je te werk;gat dicht laten lassen [het rood gemarkeerde gebied],dx koppakking eropleggen,aftekenen met een stift oid en netjes wegfrezen,daarna kop laten vlakken.

Heb ook een aft kop liggen. Zou het kwaad kunnen om het kanaal helemaal dicht te laten? Het andere grote kanaal is er altijd nog toch? Anders zou je het met een soort epoxy hars kunnen doen.

De Pul
01-06-2012, 17:30
dit is de terugvoer van de hydrostoters,die kan absoluut niet dicht.die andere is voor de nokkenassmering en algemeen wat door de kop zweeft aan olie.

Style
01-06-2012, 17:33
Ik weet nog dat ik 2 uur geleden prettig weekend riep maar dat is er wel al een beetje af nu :shake:
Kop was al helemaal klaar gevlakt klepsteel seals vervangen de hele mik mak en nu dit.
Dom dom maar goed beter nu dan als de heleboel er al in ligt bedankt mannen
voor de uitleg :thumbup:

Is er toevallig ook een onderblok wat 1 op 1 past op de ABA na :D
Het moet uit eindelijk allemaal in een golf 1 komen.
Maar als ik het toch weer moet gaan aan passen en er bestaat een onderblok ,waar mischien nog iets meer uit te halen valt wat wel het 1 op 1 in past
zou mooi zijn.

De Pul
01-06-2012, 17:38
waarom gebruik je de aba niet?
past gewoon in een golf 1,geeft veel mooier vermogen af dan een dx,plus je kan de kop er zo opschroeven?

Style
01-06-2012, 17:47
Wist ik dat maar 3 maanden geleden ik heb zo beetje alle aanbouw delen van de ABA verkocht.
Ik had een compleet blok gekocht dit was bij toeval goedkoper dan een losse ABA kop op dat moment.
En de DX is compleet nu met bak en aanbouw delen said but true.

De Pul
01-06-2012, 17:52
Wist ik dat maar 3 maanden geleden ik heb zo beetje alle aanbouw delen van de ABA verkocht.
Ik had een compleet blok gekocht dit was bij toeval goedkoper dan een losse ABA kop op dat moment.
En de DX is compleet nu met bak en aanbouw delen said but true.
aiii,pijnlijk.maar het meeste van de dx past er gewoon op hoor.wij houden een aba blok over,stuur me anders een pm,dan vraag ik men maat morgen even wat ie met het restant van plan is.misschien ben je dan geholpen.

Audi1981
01-06-2012, 19:37
Geweldig forum dit :drive:

Style
01-06-2012, 19:57
+1 Zeker te weten :cheers:

Dan maar het ABA blok netjes maken :D

corrado-usa
02-06-2012, 15:48
heb nog wel een onderblok te staat aba met aan bouwdelen kop moeten we zelf gebruiken.? misschien is het wat

De Pul
02-06-2012, 15:58
Haha ruurd wij hebben het over hetzelfde blok;) spreek je zo.

Niles
02-06-2012, 16:10
Hoe doen jullie de koelslangen? en dan bedoel je ik eigelijk de warmtewisselaar van de olie en kachel radiateur. IVM het missen van de aansluiting aan de voor kant van de kop.

De Pul
02-06-2012, 16:15
Externe oliekoeler.rest gewoon origineel aansluiten.

Style
02-06-2012, 17:20
Het ABA blok is zo goed als kaal nou ,kan het schoonmaken beginnen.
Enigste wat ik nog niet begrijp is de ontsteking van de ABA deze is zonder de Vacuum doos en de DX had wel de vacuum doos op de ontsteking.
De rest is inderdaad plug and play ,nog bedankt voor text en uitleg De Pul :thanks:

http://img268.imageshack.us/img268/2391/dsc8597r.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/268/dsc8597r.jpg/)

Audi1981
02-06-2012, 19:03
ABA heeft een MAP sensor die de ecu de curve laat maken ;)

De Pul
02-06-2012, 19:16
Het ABA blok is zo goed als kaal nou ,kan het schoonmaken beginnen.
Enigste wat ik nog niet begrijp is de ontsteking van de ABA deze is zonder de Vacuum doos en de DX had wel de vacuum doos op de ontsteking.
De rest is inderdaad plug and play ,nog bedankt voor text en uitleg De Pul :thanks:

http://img268.imageshack.us/img268/2391/dsc8597r.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/268/dsc8597r.jpg/)
geen probleem,de ontsteking ligt er wel.stuur maar weer pm voor de afhandeling.

Style
02-06-2012, 19:32
Maar het moet gaan rijden zonder ECU.
Er komen Motorfiets Carburateurs op van daar mijn confusion :D

sciroccoGTII
02-06-2012, 20:13
gewoon je DX ontsteking plaatsen toch? Weet niet precies hoe het bij deze blokken zit maar hou er rekening mee dat er een pasring gemaakt moet worden om deze ontsteking te plaatsen, tenminste dat is bij een 2E (2liter) wel zo. Is wel simpel op te lossen hoor.

De Pul
02-06-2012, 22:00
je kunt ook gewoon de aba ontsteking gebruiken icm een regeleenheid van een 8v,je staat toch constant op voorontsteking te draaien met carbs.

sciroccoGTII
02-06-2012, 23:14
is ook zo

Style
03-06-2012, 09:05
Dank u heren is me volledig duidelijk :thumbup: