![]() |
|
Home | What's New | What's Popular | Upload | Search |
carb | Image Tools |
![]() |
![]() ![]() |
Category: | Volksforum.com Gallery > Aircooled > Type 3 - Fastback, notchback, squareback | ||
Posted By: | René (View all of René's images) | Dimensions: | 600 x 450 (650 x 487) |
Views: | 1,204 | Filesize: | 54.04 KB (55.95 KB) |
Replies: | 7 | Keywords: | None |
BB Image Code: |
|
Replies to Image: carb |
#1
|
|||
|
|||
![]() hmmm, 6 cilinder Corvair engine ... die hebbie ook met turbo gehad
![]() |
#2
|
||||
|
||||
![]() Quote:
ziet toch echt maar 4 cilinders ![]() |
#3
|
|||
|
|||
![]() ga nu eens de bougiekabels tellen .. ik tel links en rechts toch echt 3 kabels (per kant)
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ik ziet er 2 rechts en drie naar links en 1 met een bochie naar beneden...........maar als je ziet hoe dicht de kabels bij elkaar op de verdeler zitten zou het mogelijk zijn. Maar waarom heeft ie dan maar 4 spruitstukbuizen ![]() |
#5
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Een Ford V6 bijvoorbeeld (de Köln motor) heeft ook maar -per kant- 2 uitlaatbuizen, maar das toch ook echt wel een 6-cilinder. Inlaatspruitstuk is inderdaad een goeie (*) .. ze delen dus 1 inlaatbuis voor 2 cilinders. Niet ideaal, maar met turbo kwam er toch 180 pk uit ![]() Ben ooit zelf op Spa (in 1996) de faud ingegaan .. daar stond een type3 fastback met Corvairmotor, maar met 2 48 IDA's erop ... "kan dan nou ??" dacht ik nog :o O ja, er zijn kitjes om in de Corvair (de auto, niet de motor) een 6 cilinder van een Duits merk in te hangen ![]() *Gert uitspraak:"never judge a book by it's cover !!" |
#6
|
||||
|
||||
![]() Quote:
okeeeeeeeee, weer wat geleerd :biggrin: Thnx voor de uitleg ! |
#7
|
|||
|
|||
![]() Klopt! Ooit eens een us-mobiel gezien met met zenith-carbs op een v8 en ook die had 'maar' 6 aanzuigkanalen voor 8 cylinders.
|