Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Volksforum.com Gallery > Aircooled > Type 3 - Fastback, notchback, squareback
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts




Home What's New What's Popular Upload Search

« Previous Image   |   Next Image »
carb Image Tools
carb
25-09-2005 19:02
Category: Volksforum.com Gallery > Aircooled > Type 3 - Fastback, notchback, squareback
Posted By: René (View all of René's images) Dimensions: 600 x 450 (650 x 487)
Views: 1,201 Filesize: 54.04 KB (55.95 KB)
Replies: 7 Keywords: None
BB Image Code:

Replies to Image: carb
  #1  
26-09-2005, 07:05
krukab krukab is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,682
Default

hmmm, 6 cilinder Corvair engine ... die hebbie ook met turbo gehad
  #2  
26-09-2005, 08:20
volksaddiction's Avatar
volksaddiction volksaddiction is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,546
Default

Quote:
Originally Posted by krukab
hmmm, 6 cilinder Corvair engine ... die hebbie ook met turbo gehad

ziet toch echt maar 4 cilinders
  #3  
26-09-2005, 11:12
krukab krukab is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,682
Default

ga nu eens de bougiekabels tellen .. ik tel links en rechts toch echt 3 kabels (per kant)
  #4  
26-09-2005, 11:53
volksaddiction's Avatar
volksaddiction volksaddiction is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,546
Default

Quote:
Originally Posted by krukab
ga nu eens de bougiekabels tellen .. ik tel links en rechts toch echt 3 kabels (per kant)

Ik ziet er 2 rechts en drie naar links en 1 met een bochie naar beneden...........maar als je ziet hoe dicht de kabels bij elkaar op de verdeler zitten zou het mogelijk zijn.
Maar waarom heeft ie dan maar 4 spruitstukbuizen
  #5  
26-09-2005, 12:11
krukab krukab is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,682
Default

Quote:
Originally Posted by volksaddiction
Maar waarom heeft ie dan maar 4 spruitstukbuizen


Een Ford V6 bijvoorbeeld (de Köln motor) heeft ook maar -per kant- 2 uitlaatbuizen,
maar das toch ook echt wel een 6-cilinder.
Inlaatspruitstuk is inderdaad een goeie (*) .. ze delen dus 1 inlaatbuis voor 2 cilinders.
Niet ideaal, maar met turbo kwam er toch 180 pk uit
Ben ooit zelf op Spa (in 1996) de faud ingegaan .. daar stond een type3 fastback met
Corvairmotor, maar met 2 48 IDA's erop ... "kan dan nou ??" dacht ik nog :o

O ja, er zijn kitjes om in de Corvair (de auto, niet de motor) een 6 cilinder van een Duits
merk in te hangen


*Gert uitspraak:"never judge a book by it's cover !!"
  #6  
27-09-2005, 06:57
volksaddiction's Avatar
volksaddiction volksaddiction is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,546
Default

Quote:
Originally Posted by krukab
Een Ford V6 bijvoorbeeld (de Köln motor) heeft ook maar -per kant- 2 uitlaatbuizen,
maar das toch ook echt wel een 6-cilinder.
Inlaatspruitstuk is inderdaad een goeie (*) .. ze delen dus 1 inlaatbuis voor 2 cilinders.
Niet ideaal, maar met turbo kwam er toch 180 pk uit
Ben ooit zelf op Spa (in 1996) de faud ingegaan .. daar stond een type3 fastback met
Corvairmotor, maar met 2 48 IDA's erop ... "kan dan nou ??" dacht ik nog :o

O ja, er zijn kitjes om in de Corvair (de auto, niet de motor) een 6 cilinder van een Duits
merk in te hangen


*Gert uitspraak:"never judge a book by it's cover !!"

okeeeeeeeee, weer wat geleerd :biggrin:
Thnx voor de uitleg !
  #7  
27-09-2005, 07:48
polopower polopower is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,284
Default

Klopt! Ooit eens een us-mobiel gezien met met zenith-carbs op een v8 en ook die had 'maar' 6 aanzuigkanalen voor 8 cylinders.

Category Jump

Powered by vBadvanced Gallery v1.0.2


All times are GMT +1. The time now is 16:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum