![]() |
|
Home | What's New | What's Popular | Upload | Search |
Img_4854 | Image Tools |
![]() |
![]() ![]() |
Category: | Volksforum.com Gallery > Meetings and events > Retro Mania 2007 | ||
Posted By: | Tjaap (View all of Tjaap's images) | Dimensions: | 600 x 450 (1229 x 922) |
Views: | 1,081 | Filesize: | 197.32 KB (173.89 KB) |
Replies: | 16 | Keywords: | None |
BB Image Code: |
|
Replies to Image: Img_4854 |
#1
|
||||
|
||||
![]() Dik apparaat, maar wat een enorme stank zeg
![]() |
#2
|
|||
|
|||
![]() Kan iemand me uitleggen hoe dit precies werkt?
De benzine EN lucht gaan door de turbo heen en worden onder druk ingespoten? Zal vast vaker gedaan worden, maar ik vind het apart!!! Is dat dan 'blowthrough' ofzo? |
#3
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Gewoon starten en rijden toch? ![]() ![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Nee bij blowthrough komt de carb na de turbo... dit is drawthrough?? |
#5
|
||||
|
||||
![]() klopt
|
#6
|
||||
|
||||
![]() dus benzine en lucht worden door de turbo heen gezogen en wat levert dit aan pk`s op?
|
#7
|
|||
|
|||
![]() Blow-off is dus niet mogelijk... is erg gevaarlijk dan zelfs? Hoe regel je hier de turbo druk mee dan?
|
#8
|
||||
|
||||
![]() Blow of is niet nodig, de gasklep zit voor de turbo!
Een blowoff/dumpvalve/geefheteennaam is ervoor om de enorme overdruk die ontstaat op het moment dat de gasklep dichtgaat af te blazen. In deze setup bestaat dat probleem niet. Dit doet veel aan PK's, in de USA zijn bijna alle sprint aircooleds op deze manier opgebouwd, al dan niet voorzien van Weber of vierpoorts Holley/Edelbrock. De turbo zuigt inderdaad door de carburateur heen en het hele mengsel (dus lucht en benzine) gaat door de compressor. Het is niet de meest ideale setup, maar wel erg simpel en toch behoorlijk effectief. Groot nadeel: intercooling niet mogelijk. |
#9
|
||||
|
||||
![]() blow-off wordt wel degelijk gebruikt bij deze setup, maar juist om de boost te regelen, in het uitlaattraject dus ipv in het inlaattraject.. Kijk maar goed..
daarnaast is het echt niet geschikt voor normaal gebruik vanwege de warmte, daarom wordt het echt alleen bij sprinters gebruikt |
#10
|
||||
|
||||
![]() Quote:
dan is het toch gewoon een waste gate? of werkt dit weer anders? EDIT: maar dan net anders om zie ik ![]() lijkt me dat dat toch niet via het uitlaatkanaal hoeft, maar gewoon via een drukregelaar in het inlaattraject kan? of zit het toch weer anders ![]() |
#11
|
||||
|
||||
![]() nee, hij blaast gewoon af de vrije lucht in, de meest linker staande buis...
het inlaattraject is helemaal "dicht", anders zou je mengsel afblazen ipv alleen lucht |
#12
|
||||
|
||||
![]() Daar zit je toch echt naast Marc, dit heet een wastegate (in dit geval extern), geen BOV.
Voor de lezers (Wikipedia legt het mooier uit dan ik): Blow off valve (BOV) Wastegate |
#13
|
||||
|
||||
![]() Quote:
ah dus toch, zag die meest linkse buis alleen eerst even aan voor de inlaat vandaar de verwarring |
#14
|
||||
|
||||
![]() je hebt gelijk, de naam is anders, maar het is wel om druk te reguleren
|
#15
|
||||
|
||||
![]() ja, maar een BOV is niet om druk te regelen
![]() |
#16
|
||||
|
||||
![]() okee okee....
|