Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 15-01-2012, 02:05
Pro FM's Avatar
Pro FM Pro FM is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 508
Default

Zo weer zondag dus weer een update.
Het remklauw probleem kon helaas niet meer worden opgelost dus opzoek naar wat nieuws. Uiteindelijk gevonden en deze persoon heeft hem vrijdag op de post gedaan...de TNT..oh nee dat heet tegenwoordig POSTNL beloofde bezorging oo zaterdag....maar nee hoor niets... fijn bedankt.
Ook was er een doos onderdelen onderweg met daarin oa de deurklinken, het juiste voorruit rubber en nog wat andere dingen die ik had besteld.
Doos zou vrijdag binnenkomen samen met nog wat andere zakelijke pakketten op mijn zakelijk adres. Je raad het al, uitgerekend de doos met onderdelen:
"in verkeerde aflever route, bezorging 1 dag vertraagd" argh, dus bellen met de klanten service( a 50 cpm) "nee hoor meneer,dan wordt deze op zaterdag bezorgd"
Ik vraag nog, weet u het zeker?...Ja hoor,heel zeker! affijn 5 euro verder zou het dus goed moeten komen. Dus ik om zaterdag ochtend half 9 naar de zaak om het pakket te onderscheppen, maar je raad het al,hij moet nog komen.... !@#$%^&*()_+! K*Tpost!
Agressie van je af polisten dan maar...



Dan maar verder met de vele kleine dingen die wel kunnen gebeuren, het lijstje wordt lagzaam maar zeker kleiner.
Rond 1 uur arriveerde Edwin voor de hul bij de montage van de clipperset, nou na hulp, edwin hoef je hierin niet te helpen want binnen no time zat het spul er netjes en strak weer op. Het is dat ik nog even opzoek moest naar wat montage materiaal anders was hij nog sneller geweest. Oefening baart blijkbaar kunst (het was deze week zelfs al eht 3de setje geloof ik dat hij monteerde en de zoveelste in totaal) want wat ging dat lekker!





De uitdagingen zijn nog de EPS uitlaat pasmaken en de kabelboom.
De kabelboom die nu voor een gedeelte gebruikt wordt heeft een later bijgevoegde pompsturing die ik nu niet meer nodig heb.In plaats van uitzoeken gaan we nu een ander stukje boom gebruiken. DIt gaat waarschijnlijk een stuk makkelijker en sneller. Ik hoop dat we hier volgende week samen met Mario uitgaan komen en dat komt ongetwijfeld goed.

Aan het eind van de dag mocht de auto voor het eerst voor het eerst in 2 maanden van de brug af en weer op zijn wielen staan. We hebben hem direct maar even naar buiten gerold voor een foto en kon ik even van de gelegenheid gebruik maken om de hal even schoon te maken.







vervolgens ligt het project even stil vanwege gezondheidsproblemen.
__________________
Daily /Work: Caddy Highline TDI 2.0 2018 | Fun: Golf Cabrio MK1 1991 G60
Pro FM 24/7 Nonstop Danceclassics & Dancehits
Reply With Quote
  #22  
Old 15-01-2012, 02:09
Pro FM's Avatar
Pro FM Pro FM is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 508
Default

Na een paar weken pakken we de draad weer op.Weer aan de klus en maar eens kijken wat ik aankon en wat niet.
Ik had besloten maar even relaxt te doen, het maakt nu eigenlijk niet meer uit of de auto nu over 2 weken of over 2 maanden klaar is...het seizoen is nu toch afgelopen.
Ik kan dan ook aandacht blijven besteden aan de details ..
Afijn gisteren stond Martin weer bij de hal voor een nieuwe dag sleutelen. Na de eerste bak koffie wilde we net aan de slag gaan toen de bel ging en Giel voor de deur (met een gave dichte type 1) bleek te staan die even kwam buurten en even naar de GTI kwam kijken die ik te koop heb staan. Na een uurtje of wat bijlkleppen ging Giel ervan door en wij weer aan het werk.

Allereerst hebben we een begin gemaakt aan de kabelboom. Waarom is dit nu een probleem,in het kort: De nieuwe carrosserie was van oorsprong een 2H maar was half omgebouwd als 16V. De oude cabrio was van oorsprong een EX carburateur en werd later omgebouwd naar G60. Hierbij zijn er een aantal dingen toegevoegd zoals een externe pompsturing. Dit stuk kan nu weer verdwijnen want dit zit immers al in de nieuwe body. Zo mistten we ook bv de MFA sturing en nog wat andere dingetjes
In plaats van uitzoeken hebben we nu besloten om de "probleem delen" te vervangen door stukken kabelboom uit een 2H zodat de ombouw uiteindelijk een stuk simpeler zou moeten worden. Gelukkig heeft Martin nog een complete 2H boom gevonden dus ik ga er nu vanuit dat de problemen nu snel worden opgelost .
Nu dus alvast weggehaald wat er niet meer nodig was



Zoals ik al eerder aangaf was er ook een remklauw gesneuveld. Na een zoektocht kon ik geen vervanger vinden en ik vind het zelf zeer belangrijk dat al die pk's ook controleerbaar blijven dus met de remmen wil ik geen concessies doen. Dat moet gewoon goed zijn.Dus heb ik besloten dan ook de klauwen maar te vervangen door nieuw...dat wil eigenlijk zeggen "gereviseerd" want echt nieuw zijn deze niet meer te koop.Je kunt deze kant en klaar kopen en je ouwe klauwen inruilen.
Aan de voorkant is nu alles qua remmerij nieuw, achter op de klauwen na nieuw. Ben benieuwd naar de presentaties van deze set.



Ook hebben we de vulpijp (die we eerder al hadden vervangen) afgemonteerd. Hiervoor mistte we de laatste keer nog wat rubbers en de juiste RVS schroeven om de pijp vast te zetten. Nooit meer roest daar is een prettig vooruitzicht en de afwerking mag er ook wezen denk ik..



Na het eten zijn we wat langer thuis blijven hangen dit keer en om een uur of 10 nog een paar uurtjes verder gegaan. Een leuk klusje lag nog klaar..het terug monteren van de voorruit. Ook die terug geplaatst samen met de achterklep en uiteindelijk ook de motorkap. Het eind komt in zicht al zijn er nog zat kleine klusjs over







De Cabrio was inmiddels ook flink stoffig geworden dus die kreeg zijn eerste douche...ziet er grappig uit :water op het nieuwe dak:


Nat worden wil hij voorlopig nog niet..
Aan de cabrio hebben we veel kleine dingen gedaan. Diversen dingen afgemonteerd zoals bij de motorkap lifters, achterlichten, achterklep slot etc. Belangrijkste is echter de uitlaat. De grote remus pot is er weer onder vandaan want ook die bleek net niet te passen op het spruitstuk (scheelde 1 -2 mm). Het was natuurlijk al de bedoeling dat de EPS eronder zou komen maar had het plan om de remus te monteren en dan met een rijdende auto (met werkende uitlaat) met de EPS naar Hogezand te rijden en het door hun te laten aanpassen. Dit gaat dus niet lukken dus gaan we toch zelf aan de slag om de EPS pas te maken. Na veel passen en meten denken we nu de oplossing te hebben dus hiermee ga ik de komende dagen, samen met een andere vriend die RVS kan lassen, aan de slag. Net voor de einddemper gaan we en nu een stukje aanlassen, Hierdoor komt de pijp iets verder naar achter (hij is nu te kort) en daarna passen we de ophang punten aan zodat de uitlaat op de juiste manier in de rubbers onder de auto past.
Een redelijk relaxte dag dus al met al ,maar komend weekend hoop ik dat het nu toch echt zover is voor een proefstart. En dan natuurlijk hopen dat alles ok is. Het lijstje met "nog te doen" is nu erg klein geworden dus het eind komt in zicht.
De snelheid is er nu wel uit ..iets wat ook te maken heeft met mijn gezondheidsklachten, maar dat geeft ook eigenlijk niet. Tijd zat en relaxt klussen is ook niet verkeerd. Ik trek die hele extreme dagen ook niet momenteel dus dat moet ik ook even niet doen.

Komende week dus de uitlaat en komt mario nogmaals assisteren met de kabelboom, de belangrijkste obstakels die nog genomen moeten worden .
Heb geen foto's gemaakt maar zal deze later deze week nog even plaatsen
__________________
Daily /Work: Caddy Highline TDI 2.0 2018 | Fun: Golf Cabrio MK1 1991 G60
Pro FM 24/7 Nonstop Danceclassics & Dancehits

Last edited by Pro FM : 15-01-2012 at 02:12.
Reply With Quote
  #23  
Old 15-01-2012, 11:17
Pro FM's Avatar
Pro FM Pro FM is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 508
Default

We hebben voor de verandering eens een weekje overgeslagen. MArtin Had last van zijn rug en ik was ook aardig verrot dus ik heb het weekend maar benut om een beetje bij te slapen. Wel even spullen (RVS pijp en rvs staaf voor de nieuwe steun)gehaald om de uitlaat te verlengen, een vriend van me krijgt het juiste lasdraad komende week binnen en kunnen we gaan passen en meten om de uitlaat pas te krijgen.
Ook het laatste stukje boom is nog niet af maar dit zal hopelijk ook snel het geval zijn.
Had nog wat foto's beloofd van de uitlaat.

Zo moet tie ongeveer worden (hangt nu even tijdelijk in de tyrips):



Op deze manier is de einddemper te kort, we willen hier wat verlengen:



Want ik heb aan de andere kant nog ruimte zat:



Zoals je hier ziet kloppen de ophangpunten voor geen meter, dus er moet ook hier het e.e.a gelast worden:



Weer een weekend verder en de uitlaat is ook eindelijk klaar!
Natuurlijk was het weer eens niet zo simpel als het leek...de GTI is toch net even iets anders als de cabrio want het kostte toch de nodige moeite om hem pas te maken.
Uiteindelijk na veel passen en meten hebben we de uitlaat aan de voorkant van de einddemper los gemaakt.
Op deze foto zie je de oude bocht en een nieuw stuk pijp.



Het is lastig uit te leggen zonder duidelijke foto's maar het kwam erop neer dat wel de, als de de einddemper simpel zouden verlengen en weer monteren de bocht van de uitlaat het chassis zou raken. Dus weer passen,meten en nog eens meten...en daarna de nieuwe bocht bepaald en gelast.



Hierdoor kon de uitlaat op de juiste manier, zonder dat hij ergens het chassis raakt, worden gemonteerd.
Dus konden we de nieuwe steunen op de pot lassen:


Hier zie je de aangepaste einddemper in de nieuwe steunen hangen met de nieuwe bocht eraan


En zo heb ik aan het eind van de einddemper nog net genoeg ruimte tot het chassis



Het eindresultaat...me happy !



inmiddels is het eind oktober
__________________
Daily /Work: Caddy Highline TDI 2.0 2018 | Fun: Golf Cabrio MK1 1991 G60
Pro FM 24/7 Nonstop Danceclassics & Dancehits

Last edited by Pro FM : 15-01-2012 at 11:20.
Reply With Quote
  #24  
Old 16-01-2012, 16:52
Pro FM's Avatar
Pro FM Pro FM is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 508
Default

Na weer een weekje over te hebben geslagen vanwege gezondheids redenen dit weekend weer eens een zaterdagje klussen.
Afgelopen weken kwam een ander forumlid een keertje buurten en hij bracht een nieuw setje Girling 38 remtangen mee die hij over compleet had.
Of ik die misschien gebruiken kon? Zeker wel, hiermee is dan de complete remmerij van voor tot achter vernieuwd.
Met +/- 225 PK onder de kap vind ik dit wel belangrijk.
Nu dus ook maar de achterremmen gedaan met als eindresultaat:



Het volgende klusje was het wisselen van de gepolijste dynamo en ook een veepoot brug.



De nieuwe velgen gaan zeer waarschijnlijk nog even naar een expert voor een polijstklus dus voor de "time being" zetten we de auto op de bekende RSL set.
Ook de voorbumper werd weer gemonteerd, deze is voor een nieuwe spuitbeurt (niet goed gegaan de eerste keer)weg geweest.
Nog snel een paar foto's voor het echt donker wordt..(wat gaat dat snel alweer!)






Inmiddels heb ik ook nog de hand weten te leggen op een mooie verchromde stuurnaaf die nog even licht gemodificeerd moet worden om mijn stuur er pas op te krijgen , een setje RVS instaplijsten en een gereviseerde olie koeler voor wat extra koeling van de olie/motor.

Weer een week verder dus tijd voor weer een weekend update.
Afgelopen vrijdag had Mario gelukkig even tijd om de modificatie aan de kabelboom te doen dus na wat soldeer werk onder de kap was dit ook gereed.
Nu maar hopen dat alles klopt, tenslotte hebben we nu van 3 kabelbomen weer 1 (hopelijk werkende) gemaakt. Deels EX, deels KR en deels 2H is nu niet meteen de meest makkelijke oplossing maar het kon in mijn geval niet anders.
Natuurlijk waren we benieuwd naar het eindresultaat maar we kwamen er al snel achter dat er van de zekering kast (met name de relais want het was een 16 V KR) niet veel klopte dus tijd om dit ook eerst uit te zoeken.
Ook zaterdag hadden we weer wat aanloop door forum leden waaronder Robin die zijn wielkasten kwam laten uitrollen om wat meer ruimte te maken voor zijn BBS wielen.
Aangezien hij een 2 H had konden we mooi even kijken naar de zekeringkast/relais van zijn 2H.

Spannend moment, nadat we alle relais goed hadden gestoken konden we eindelijk na 4 maanden de sleutel omdraaien dus vol goede moed....en.........................niets.......zo dood als een pier!
Dat is wat je noemt teleurstellend. Het enige wat werkte was wat verlichting maar ook niet zoals het hoorde. Ook leuk, als je de richtingaanwijzer aanzette begon te pomp te lopen..... :mrgreen: Daar moest dus iets niet goed zitten. Dus maar weer in de schema's gedoken en nogmaals kijken of er niet ergens een stekker niet goed zat. 1 stekker op de suurkolom zat verkeerd en onze conclusie dat het al snel mis zou gaan (er was immers nergens spanning) bij de "input" van de spanning bij de zekering kast klopte want daar zat een aantal + draden niet goed gestoken op de juiste plek. Voor de zekerheid nog even gekeken bij Martins dichte type 1, die weliswaar niet hetzelfde was maar ons een goed idee gaf wat er fout kon zitten.
De juiste stekkers op de goede plaats gezet , nog eens geschecked en daar ging die weer.
Sleutel om, plop, overal netjes lampjes aan op de cockpit.......poging twee starten....startmotor draait!...starten starten starten.....maar niet aanslaan.
Damn, had gehoopt dat het nu meteen raak zou zijn maar helaas. Nu dus maar stap voor stap checken wat er mis kan zijn.
Zitten de aan en toevoer van de brandstof niet verkeerd om? check!
Is het vacuüm potje bij de brandstof rail wel goed? (ik had er twee dus beide geprobeerd) check!
IS er wel brandstof druk? Bij het voorzichtig losdraaien van de slangenklem daar spoot de benzine er krachtig uit..check!
Inmiddels was het alweer aardig laat aan het worden dus besloten we het voor gezien te houden nadat we alle verlichting nog even goed hadden aangesloten (achter zat het e.e.a op de verkeerde plek dus dat was een makkie.

Volgende week gaan we weer verder met stelselmatig checken en ik neem aan dat we dan wel vinden wat er fout gaat. Omdat alles los is geweest en ook de distributie riem is vernieuwd moeten we maar eens kijken naar de afstelling van de motor en dan neem ik aan dat we er wel uit moeten kunnen komen.
Volgende week dus weer een nieuwe update en hopelijk kan ik dan roepen dat de motor dan weer loopt.
__________________
Daily /Work: Caddy Highline TDI 2.0 2018 | Fun: Golf Cabrio MK1 1991 G60
Pro FM 24/7 Nonstop Danceclassics & Dancehits
Reply With Quote
  #25  
Old 16-01-2012, 16:54
Pro FM's Avatar
Pro FM Pro FM is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 508
Default

Heren (en dames) na een paar maanden hard (en minder hard vanwege gezondheids perikelen) werk en de nodige euro's armer kan ik het eindelijk roepen:

IT'S ALIVE

Het kostte wat moeite en het ging zeker weer niet zoals verwacht maar het blokje loopt!
Nadat we vorige week net niet genoeg tijd hadden voor het oplossen van de problemen gingen we vandaag verder. Wat later dan verwacht van start.
Om een lang verhaal wat korter te maken, er klopten een paar dingen niet. We hadden redelijk snel brandstof in het blok maar aanslaan wilde hij nog niet.
Zoals we al dachten klopte de nokkeas stand niet dus dit was de volgende stap. Kleppendeksel er weer af en even zeker weten of de stand nu wel klopt


Hierna de onsteking bekeken en die ook niet goed stond dus dit ook verholpen. Starten..starten en starten en...accu bijna leeg...hij is fijn.
Accu bijladen, weer proberen en ...rook....rook? Euh er komt rook uit de startmotor? !@#$%^! Kuut! Startmotor overleden...euh, is dat misschien ook de reden waarom de boel niet aanslaat? Tsja wat te doen...waar haal je op zaterdagmiddag om 17:00 nog een startmotor vandaan? Rondje bellen met forum leden leverde niets op.
Marktplaats dan maar? Waarempel, in Dordrecht bood iemand een splinternieuwe aan voor een zeer redelijke prijs. Op naar Dordrecht dan maar !
Op de terugweg nog een flinke kiezel op het raam van mijn caddy dus een dikke ster in mijn ruit...tuurlijk,kan er ook nog wel weer bij!
De startmotor was in in elk geval smettelooos.



Eerst maar eten en daarna vol goede moed verder dus om een uur of 21:00 weer richting de hal. Inmiddels had de accu weer een paar uur kunnen bijladen.
De nieuwe startmotor was snel gemonteerd. Dus snel proberen....starten...startmotor gaat als een speer...maar nog niet aanslaan ...hmmm.
Nadat we alles nog eens controleerden drukte martin de bougiekabels wat dieper in de verdeelkap (ook dit is allemaal vervangen). Dat bleek het laatste duwtje..na een korte nieuwe start poging sprong de motor eindelijk weer aan en kwam het blok uit de kunstmatige coma...wat een opluchting !
Alle ellende even vergeten en wat ben je dan toch weer blij met het feit dan een dood stuk metaal ineens weer transformeerd in een bijna rijdende auto.
EN wat een lekker soundje uit het EPS systeem...lekkere diepe brom en niet zo'n enorm brulijzer.
Hierna hebben we nog wat fouten opgelost, we hadden bv nog geen toerenteller, mfa, dynamo lampje bleef branden even als het koelvloeistof ledje, nog geen binnenverlichting en dash/cockpitverlichting. Al zoekend in de schema's kwamen we op een gegeven moment tot de conclusie dat het goed moest zitten...zou het oude cockpitje dan niet half dood zijn? Enige maanden geleden had ik een andere "gerefurbished" aangeschaft dus de nieuwe proberen dan maar.
Na het omruilen van het cockpitje bleek inderdaad het oude niet geheel zonder defecten..mfa-verlichting, toerenteller het werkte allemaal weer.
Na een tip van een ander forumlid werkte ook de dynamo weer prima na de montage van een nieuwe sensor werkt het koelvloeistof ledje straks ook weer.

We hebben helaas nog wel wat olie lekkage, dit lijkt de carterpan pakking te zijn. DUs deze week maar weer even shoppen voor wat nieuwe onderdelen dan vervangen we die komende week en kunnen we meteen de extra oliekoeler monteren die inmiddels ook binnen is.



Als laatste vanavond de remmen ontlucht en toen vonden we het wel weer welletjes en besloten we het voor gezien te houden.
Komend weekend dus de puntjes op de I zetten waarna ik nog enige weken/maanden de tijd heb om de auto verder af te bouwen qwa interieur, alarm, audio etc. Dit heeft geen haast en moet ruim voor het nieuwe seizoen klaar zijn. Ik heb nog een kort filmpje gemaakt van de eerste echte start voor de liefhebbers (gefilmd met de telefoon dus de kwaliteit laat wat te wensen over).Het geeft in elk geval een idee.

Youtube link
__________________
Daily /Work: Caddy Highline TDI 2.0 2018 | Fun: Golf Cabrio MK1 1991 G60
Pro FM 24/7 Nonstop Danceclassics & Dancehits

Last edited by Pro FM : 16-01-2012 at 16:59.
Reply With Quote
  #26  
Old 16-01-2012, 17:11
riendert's Avatar
riendert riendert is offline
VW Guru
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 965
Default

Mooi project! heerlijk verhaaltje erbij!
Reply With Quote
  #27  
Old 16-01-2012, 17:24
Dub-Detail Dub-Detail is offline
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,311
Default

Quote:
Originally Posted by Pro FM
Dat klopt, mijn caddy is ook niet echt ""standaard " inderdaad.


Hoe heet het bedrijf van je oom dan?


Jupiter Benelux, Vloerverwarming.
Reply With Quote
  #28  
Old 16-01-2012, 18:45
Pro FM's Avatar
Pro FM Pro FM is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 508
Default

Das inderdaad in de buurt (maar niet op het hofje waar ik zit)
Dat zit 1 straat achter me
__________________
Daily /Work: Caddy Highline TDI 2.0 2018 | Fun: Golf Cabrio MK1 1991 G60
Pro FM 24/7 Nonstop Danceclassics & Dancehits
Reply With Quote
  #29  
Old 16-01-2012, 19:40
Dokter D's Avatar
Dokter D Dokter D is offline
Draaideur donateur - MKII=Life
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 3,846
Default

Wat een heerlijk draadje om te lezen!
Je had schrijver moeten worden

Een erg mooie cabrio heb je er van gemaakt!
Het kost wat tijd en euro's maar het resultaat mag er wezen
Reply With Quote
  #30  
Old 16-01-2012, 21:00
golf1bart's Avatar
golf1bart golf1bart is offline
Volksforum Aandeelhouder B.M.F.
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 466
Default

dikke golf man iid ook heel leuk geschreven.
nu de laatste loodjes,ga zo door
Reply With Quote
  #31  
Old 17-01-2012, 19:29
Dub-Detail Dub-Detail is offline
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,311
Default

Klopt klopt, hij had veel spullen opgeslagen bij die koeriersdient bij jullie op het hofje. Toen ik nog voor hem werkte moest ik daar wel eens zijn. Vandaar.

Mvg, Pim Bonne

Quote:
Originally Posted by Pro FM
Das inderdaad in de buurt (maar niet op het hofje waar ik zit)
Dat zit 1 straat achter me
Reply With Quote
  #32  
Old 17-01-2012, 19:34
Tjaap's Avatar
Tjaap Tjaap is offline
Volksforum Crew - You WILL comply!!
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 25,213
Default

Ik vind hem super Gert, zeker op de RSL's gewoon de open versie van je oude klassieker zo.
__________________
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.
Reply With Quote
  #33  
Old 17-01-2012, 20:12
Shon's Avatar
Shon Shon is offline
VW Guru
 
Join Date: May 2009
Posts: 781
Default

Mooi project ! Ik ga alles nog eens goed doorlezen. Het kan mij nog goed vanpas komen.

Nog succes !
__________________
- Golf Mk1 G60 project
Reply With Quote
  #34  
Old 17-01-2012, 21:21
Christiaan's Avatar
Christiaan Christiaan is offline
Approaching the redline...
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 9,219
Default

Quote:
Originally Posted by Tjaap
Ik vind hem super Gert, zeker op de RSL's gewoon de open versie van je oude klassieker zo.


Inderdaad.

Ben eigenlijk wel benieuwd of er nu nog meer leuke verhalen bijkomen, of dat het laatste stuk de huidige stand van zaken is.
__________________
Cabby
Reply With Quote
  #35  
Old 17-01-2012, 23:36
Pro FM's Avatar
Pro FM Pro FM is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 508
Default

Quote:
Originally Posted by Dub-Detail
Klopt klopt, hij had veel spullen opgeslagen bij die koeriersdient bij jullie op het hofje. Toen ik nog voor hem werkte moest ik daar wel eens zijn. Vandaar.

Mvg, Pim Bonne


Hehehe dat waren de buren inderdaad (inmiddels zijn die weer een jaar of twee geleden een straat verder verhuist.)
De wereld is klein!

@ Tjaap : exact....dat was ook een beetje de bedoeling.. De GTI is trouwens naar een ander forum lid gegeaan die hem in ere gaat herstellen. Hij blijft dus "in de scene"
__________________
Daily /Work: Caddy Highline TDI 2.0 2018 | Fun: Golf Cabrio MK1 1991 G60
Pro FM 24/7 Nonstop Danceclassics & Dancehits
Reply With Quote
  #36  
Old 19-01-2012, 00:51
Pro FM's Avatar
Pro FM Pro FM is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 508
Default

Zo weer een updateje. Niet zo heel veel gedaan dit keer maar lekker relaxt aan de klus.
De carterpakking was wel binnen, de nieuwe carterpan helaas nog niet dus dat klusje schuiven we dan maar door.
Veel kleine klusjes gedaan die toch wat tijd kosten. Afmonteren kabelboom (het laatst geplaatste aangepaste 2H stuk) Boompje netjes afgetaped.
Kniebalk terug gemonteerd.
Vooral de bekabeling binnen aangepakt. Kabel getrokken voor de bediening van het achterklep slot en audio. Scheidingsfilters voor het audio geplaatst achter op de kniebalk en afgemonteerd.Alarm leds in de deuren (op de plaats van de deurpinnen)
Zekeringkast teruggeplaatst en bekabeling netjes gemaakt.





Als laatste de vloerbedekking achter teruggeplaatst. Het stuk voor wordt door Gerda nog even voorzien van nieuwe stukjes (waarmee het voorstuk vast zit onder de instaplijsten bij de deur zeg maar)die moeten zorgen dat we het niet meteen weer lostrappen. Dit stuk kan komend weekend ook weer terug denk ik.


Ook martin was vandaag weer eens "creatief met kunstof" met als resultaat een op maat gemaakt setje meters in een paneeltje op de plaats van de asbak.
(beetje donker,maar you get the picture)



Voor de verandering eens gestopt om 22:30 .

Korte update dit keer. Martin kon vandaags onverwachts niet en alleen had ik niet zoveel zin. Toch een paar uurtjes naar de hal om wat kleine klusjes te doen.
Eerst maar eens de nieuwe carterpan en pakking geplaatst. Hopelijk nu af van de lekkage daar. De nieuwe pan is versterkt (2,5 mm staal ipv 1,5) dus ik kan nog eens wat raken zonder in de stress te raken..


Na dit vette klusje (en na het handen wassen.. ) op mijn gemak verder gegaan met het interieur.
De vloerbedekking was inmiddels door mijn vrouw Gerda gerepareerd zodat je hem niet steeds lostrapt. De afgelopen zomer hadden we het al grondig gereinigd met een paar liter dasty en de brandslang..


DIrect ook de zijkappen en panelen terug geplaatst.
Het eindresultaat:




De komende weken is nog niet helemaal duidelijk wanneer we weer verder gaan maar ik meld me wel weer. Het is nu echt afbouwen en afwerken, geen haast..

Het project heeft nu 4 weken stil gelegen, met deze post ben ik weer bij en synchroon met het andere draadje op het cabrio forum.
__________________
Daily /Work: Caddy Highline TDI 2.0 2018 | Fun: Golf Cabrio MK1 1991 G60
Pro FM 24/7 Nonstop Danceclassics & Dancehits
Reply With Quote
  #37  
Old 23-01-2012, 01:05
Pro FM's Avatar
Pro FM Pro FM is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 508
Default

Zo na een paar weken weer eens tijd voor een update. Rond de feestdagen heeft alles stil gelegen maar een week of twee geleden ben ik er weer eens ingedoken.
Met , natuurlijk , weer de nodige ellende. Het begon met het aanbod van een ander forumlid die voorstelde om de CV in te komen bouwen.
Nadat we hier op zondag mee waren begonnen zouden we dit de maandag erna afmaken. Het is best een klusje en we wilden de boel netjes afwerken door alle bekabeling netjes in een aparte boom te knopen. Zo gezegd , zo gedaan. Direct die avond ook een draadboompje voor de extra meters gemaakt en afgewerkt.
Aan het eind van de vanavond (het zal zo tegen twaalven geweest zijn, wil Alex naar huis en zegt: start hem eens want ik wil hem nog wel even horen lopen.
Afijn, hij draait de sleutel om en de motor slaat aan. De motor loopt een seconde of 30-40 waarop hij zegt "hij loopt netjes" en ik zeg: Ja best wel he?
Op dat moment valt de motor uit....we doen een beetje lacherig en starten nog eens....maar niets meer??? Startmotor draait maar hij slaat niet aan.
Het lijkt erop dat er geen brandstof komt? Ik loop naar de zijkant van de auto en luister op ik de pomp hoor lopen. Dat gaat goed...probeer het nog een keer maar niets gebeurd. Tot ik naar de voorkant van de auto loop en onder de auto een enorme plas met olie zie.... :shock:
Niet een beetje olie, maar echt wel 1/2-1 liter schat ik zo....de schrik slaat me om het hart en ook alex trekt wit weg..
We gaan opzoek nar wat er mis is...In eerste instantie lijkt de olie uit de bak te komen??? Daar druppelt het nog flink na (bij de aanhechting van de bak bij het blok)
Dat is wel heel vreemd. Maar als ik een flinke lamp pak en boven in de motorruimte zie ik een oliespoor aan de bovenkant lopen en als ik dit volg dan kom ik uit bij de olie sensor aan de zijkant van het blok. Bij nadere inspectie blijkt hier het e.e.a los te zitten. Geen probleem denken we, dan draaien we dit vast.
Helaas blijkt dan het schroefdraad hiervan (in het blok) dool te zijn en hebben we ineens wel een uitdaging. Allerlei doemscenario's vliegen door mijn hoofd...immers hierop zit ook een leiding die loopt naar de G-Lader...als die ook geen olie krijgt? pfff we krijgen het er spaans benauwd van...
Inmiddels is het half 2 en met de wetenschap dat we eigenlijk niets meer kunnen doen gaan we naar huis.
Thuis heb ik wat uit te leggen en daar gaat iemand ook door het lint als ik zeg dat we misschien rekening moeten houden met een andere kop en G-lader...

Na een slechte nacht besluit ik in de middag met Golfcabrio.com forumlid Edwin te bellen die ook een G60 heeft. Na uitleg van het gebeuren stelt hij met enigszins gerust door te zeggen dat de G-lader maar weinig olie krijgt door deze leiding en dat 30-40 seconden lopen zonder grote belasting (alleen stationair) niet meteen hoeft te betekenen dat de lader sneuvelt. Hij zegt toe om s'avonds te komen om te kijken of het schroefdraad nog te redden is. S'avonds tapt hij nieuw schroefdraad M10 x1 in het blok maar helaas blijkt dit te dun te zijn geworden om de boel daar weer vast te draaien.....erg frustrerend als je bijna klaar bent en zoiets gebeurd dan.
Na onderzoek op internet besluiten we dan maar groter te tappen naar M12x1.5 en te zoeken naar een verloopbusje die ik eerst bij autostyle dacht te vinden (maar die onbruikbaar blijkt bij binnenkomst) maar later bij een e.e.a marine groothandel tegenkomt. Dinsdag moet die binnen zijn en is dat probleem hoop ik opgelost.

Er gaan gelukkig ook dingen wel goed. Een greep van het verdere werK: Nieuwe schakel stangen gemonteerd. Gordels gewisseld (oude setje was nog al verkleurd en ik had nog een set) Zekering kast gewisseld (er bleek 1 zekeringhouder behoorlijk gesmolten) Pompjes van de CV gemonteerd in de deuren en alles afgemonteerd.


Kabelboompje gemaakt en alles netjes gemonteerd achter de metalen kniebalk samen met de scheidingsfilters van het audio.
De zaterdag erna kwam Martin en hebben we ons bezig gehouden met het terug monteren van het dashboard en het werkend maken van de meters.





Binnenkort weer meer...
__________________
Daily /Work: Caddy Highline TDI 2.0 2018 | Fun: Golf Cabrio MK1 1991 G60
Pro FM 24/7 Nonstop Danceclassics & Dancehits
Reply With Quote
  #38  
Old 23-01-2012, 16:52
Shon's Avatar
Shon Shon is offline
VW Guru
 
Join Date: May 2009
Posts: 781
Default

Mss heb je hier iets aan.. ik gebruikt het dikwijls als er binnendraad dol is.
Het is heel simpel en in mijn ogen sterker als ervoor.

http://www.groneman.nl/verbindingst...draadbus_typen/

Succes nog !
__________________
- Golf Mk1 G60 project
Reply With Quote
  #39  
Old 23-01-2012, 20:37
Pro FM's Avatar
Pro FM Pro FM is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 508
Default

Dat ziet er inderdaad bruikbaar uit..dank!
__________________
Daily /Work: Caddy Highline TDI 2.0 2018 | Fun: Golf Cabrio MK1 1991 G60
Pro FM 24/7 Nonstop Danceclassics & Dancehits
Reply With Quote
  #40  
Old 23-01-2012, 22:55
Jelle-Mk1G60's Avatar
Jelle-Mk1G60 Jelle-Mk1G60 is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 1,285
Default

Netjes, wel al enkele tegenslagen gehad lees ik.

Mss lees ik er over maar ga je de g)lader en kleppendeksel ook nog polieren? Vind het er namelijk maar raar uit zien om enkel de alternatie te zien blinken.

Verder zeer net werk en hele knappe wagen!
__________________
Wie ben ik? --> KLIK

Speelgoed:
-Mk1 G60 Project
Daily Drive:
-Mk3 1.9TD SOLD
-Mk4 1.9TDI 232Pk & 437Nm SOLD
-Audi A4 b7 break S-line
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 14:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum