Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf,Bora en New Beetle MK IV
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 14-12-2011, 21:32
Martyn's Avatar
Martyn Martyn is offline
Married to PC
 
Join Date: May 2007
Posts: 3,868
Default

2 ?

En nee je stekker er af halen helpt zeker niet ! want dan geeft hij iets van -45 graden aan dus start hij juist slecht

En succes !
__________________
Martijn

flickr
Reply With Quote
  #22  
Old 27-12-2011, 09:59
VincentMK1 VincentMK1 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 139
Default

Zo daar ben ik weer.. Ik heb 2 tempratuursensoren gehaalt. Deze die in de leidingen zitten van het koelwater.

Ik kom er nu ook achter dat vagcom een foutcode geeft voor 1 van deze sensoren. Dus ik dacht het is het misschien toch echt.

Maar HELAAS, De auto starte weer niet en ik had de sensoren net gehaalt. Dus ik haal ze uit de verpakking. Haal de stekkers van de sensoren af die nog in de leidingen zitten en klik de nieuwe sensoren in de stekker (voor de duidelijkheid niet in de leiding maar er gewoon buiten). Ik dacht dit moet hem zijn! maar nee helaas ook niet..

kan dit komen omdat ze niet in de leiding zitten, neem aan van niet toch omdat als de auto compleet koud is de sensoren ook koud zijn.

ik hoop weer van jullie te horen.
Reply With Quote
  #23  
Old 27-12-2011, 16:23
Martyn's Avatar
Martyn Martyn is offline
Married to PC
 
Join Date: May 2007
Posts: 3,868
Default

Wat was de storing dan ?
En verder geen storingen ?

En ik zou ze wel eerst monteren ja, zeker als je al een stroring hebt ook.
__________________
Martijn

flickr
Reply With Quote
  #24  
Old 29-12-2011, 21:21
Jetta-G60's Avatar
Jetta-G60 Jetta-G60 is offline
Forum regular
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 61
Default

Hallo hier even vanaf een andere account:

Slecht nieuws:

thermostaat vervangen, 2 koelwatersensoren vervangen en het is niet voorbij. Wat nu te doen. Laatste 2 weken valt de auto nu ook al uit soms onder het rijden. Niet met 50 kmp maar met maximaal 15 kilometer per uur afremmend voor het stoplicht. Hierna doet de auto het ook niet mee en moet je weer een half uur wachten voor dat de auto weer start.

ik hoop dat iemand mij de goude tip kan geven
__________________
Jetta G60 '86 BBS RY
Reply With Quote
  #25  
Old 29-12-2011, 21:46
MartijnCR's Avatar
MartijnCR MartijnCR is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 219
Default

Kan ook een relais zijn of zoals hierboven je contactslot. Maar valt de motor altijd uit als de motor warm is? En start de auto nogsteeds slecht?

Ik zou ook eens kijken of je benzine en vonk heb als hij niet aanslaat

Standaard is dit een 150 pk blok dus lijkt mij sterk dat dit een 300pk opgevoerde auto is tenzij jij of vorige eigenaar flink heeft gesleuteld
__________________
Vw golf 4 '02
Vw Caddylek '83

Get ready for the AfterMotherfucker

Last edited by MartijnCR : 29-12-2011 at 21:48.
Reply With Quote
  #26  
Old 30-12-2011, 12:37
Elco Elco is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2010
Posts: 41
Default

krukassensor?

die klacht komt dan ook vaker voor met warm worden en afslaan, en ook onder het rijden
__________________
Golf MKIV gti under construction
Reply With Quote
  #27  
Old 02-01-2012, 13:14
VincentMK1 VincentMK1 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 139
Default

De auto krijgt gewoon benzine en altijd lucht. De auto krijgt alleen geen vonk dat is het probleem. Al diverse malen geprobeerd met remreiniger bij gasklephuis.

Ik hoor verschillende dingen krukassensor, toerentalsensor en contactslot. Ik ga vandaag eerst even een krukassensor bestellen bij de brezan. Hopen dat deze niet al te duur zijn.

Bij dieselt is het vaak relais nummer 109. Heeft een gti deze ook of niet ? Heeft iemand hier een antwoordt op ?


iemand toevallig 2de hands contactslot ? dat is het volgende dat ik ga proberen. Verder nog ideeen ?

Ja is 300 pk ik heb zelf dit blok tot dit resultaat gebracht dus weet ook wat er in zit en wat er aan gedaan is. Alleen dit probleem is verschrikkelijk irritant.
Reply With Quote
  #28  
Old 02-01-2012, 19:51
MartijnCR's Avatar
MartijnCR MartijnCR is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 219
Default

Volgenmij zit er geen relais 109 in
__________________
Vw golf 4 '02
Vw Caddylek '83

Get ready for the AfterMotherfucker
Reply With Quote
  #29  
Old 03-01-2012, 13:12
Rallye Rallye is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 1,187
Default

Wat als je nou uitleest en welke storing geeft die dan aan ?
Wel eerst alles gewist na het vervangen van de sensoren enz ?

Je moet niet zomaar dingen klakkeloos vervangen.

Waar de 20VT veel last van heeft is het carterontluchting ventilatieklepje wat defect gaat , deze kan voor rare storingen zorgen.
Deze zit in een slang gedrukt aan de voozijde van het blok.

Ook de bovenste carteronluchtingslang op het kleppendeksel willen scheuren waardoor de motor anders reageerd.
__________________
Audi S3
Golf 6 GTI
Reply With Quote
  #30  
Old 03-01-2012, 18:09
Turbo-Variant's Avatar
Turbo-Variant Turbo-Variant is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,459
Send a message via MSN to Turbo-Variant
Default

En iets meer informatie geven over de wijzigingen aan de motor kan ook geen kwaad... 300pk haal je er tenslotte niet zomaar uit.
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl
Reply With Quote
  #31  
Old 04-01-2012, 19:02
VincentMK1 VincentMK1 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 139
Default

motor is op 302 pk en 377 nm gekomen door de volgende aanpassingen:

Chip op maat 2 TVS
FMIC
forge dumpvalve
3 inch aanzuigbuis
cold air intake
410 cc injectoren
vr6 luchtmassameter behuizing
Garrett gt2860 RS turbo (interne wasegate)
EPS brede kanalen spruistuk


Nog 1 keer het probleem dat zich op dit moment voordoet:

Auto start met koud weer goed. Met het warm worden van de motor kan deze stilvallen dit gebeurt niet altijd. Is op dit moment 3x gebeurt. Als ik 10 km rij en dan de auto een 10 minuten stil zet wil deze een 30 minuten a 45 minuten lang niet meer starten. Als ik dit half uur in de auto zit probeer ik het ongeveer 20x in een half uur om te starten met verschillende tussen pauzes. Op sommige moment lijkt het alsof de motor wel aan wilt gaan. Gister heb ik nog gehad dat de auto stationair liep ongeveer 3 minuten en toen ook spontaan uitviel.

Wat ik zo vreemd vindt aan het uitvallen tijden het rijden is dat het eigenlijk niks met het contactslot kan zijn lijkt mij, aangezien dit niks met het starten te maken heeft.

Nog 1 weder vraag: Wat voor bougies moeten er in deze motorische veranderingen want deze mogen ook wel een x veranderd worden?? (misschien is dit ook wel een veroorzaker)

Om nog even antwoord te geven op de vraag van rallyE:

Vagcom gaf onderstaande foutcodes aan. Hierna ook gewist. Dit was op het moment dat de auto niet wou starten. Ik heb de gratis versie dus ik weet niet of dit redelijke uitlezing is.

00575 Intake manifold pressure. 11-10 control limit not reached

17967 Shareware version to decode all DTC's intermittet

16706 Engine speed sensor (g28) no signal

meer foutcodes geeft de auto niet. met vagcom
Reply With Quote
  #32  
Old 04-01-2012, 19:03
VincentMK1 VincentMK1 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 139
Default

RALLYE: Ik heb geen carterontluchtingklepje meer deze gehele buis heb ik weggehaalt en vervangen voor 1 carterontluchtingsfilter. Als ik het bij het goede eind heb en dit is wat je bedoeld. Anders hoor ik het natuurlijk graag
Reply With Quote
  #33  
Old 04-01-2012, 19:08
Turbo-Variant's Avatar
Turbo-Variant Turbo-Variant is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,459
Send a message via MSN to Turbo-Variant
Default

Die foutstoring van je G28 is al verontrustend. Als die losligt of defect is houdt het feest sowieso al op.

Storing van je manifold pressure weet ik zo snel even niet. Een AGU heeft namelijk geen druksensor.

17967 is een storing in je gasklep. Kan ook een hoop problemen geven.

Voor alle fouten geldt; uitlezen en checken of ze er nog steeds in staan. Zoja, controleren wat er mis zou kunnen zijn. Verder ook even je gasklep in basisstand zetten, hoewel je dat wellicht niet kan met een shareware versie van vag-com. (basic settings en dan groep 060 of 098)
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl
Reply With Quote
  #34  
Old 04-01-2012, 19:30
VincentMK1 VincentMK1 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 139
Default

turbo-variant. Het in basisstand zetten van de gasklep heb ik al geprobeerd maar haalde niks uit helaas. In basisstand laten zetten kan door dealer denk ik ? kosten hiervoor ?

gasklep storing heeft de auto al vanaf dat ik hem kocht en toen was het probleem er nog niet maar dit is misschien een mogelijkheid.

G28 (toerentalsensor) zit deze toevallig in de bak? want deze is reeds vervangen en toen is het probleem iets erger geworden naar mijn mening maar dit kan ook toeval zijn.

zoveel problemen maar wat als eerst! want krukas en nokkenas positie sensor is ook een bekend probleem en deze hoeft de computer niet altijd te vernemen.
Reply With Quote
  #35  
Old 04-01-2012, 20:56
frankvr6 frankvr6 is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,054
Default

Quote:
Originally Posted by VincentMK1
motor is op 302 pk en 377 nm gekomen door de volgende aanpassingen:

Chip op maat 2 TVS
FMIC
forge dumpvalve
3 inch aanzuigbuis
cold air intake
410 cc injectoren
vr6 luchtmassameter behuizing
Garrett gt2860 RS turbo (interne wasegate)
EPS brede kanalen spruistuk


Nog 1 keer het probleem dat zich op dit moment voordoet:

Auto start met koud weer goed. Met het warm worden van de motor kan deze stilvallen dit gebeurt niet altijd. Is op dit moment 3x gebeurt. Als ik 10 km rij en dan de auto een 10 minuten stil zet wil deze een 30 minuten a 45 minuten lang niet meer starten. Als ik dit half uur in de auto zit probeer ik het ongeveer 20x in een half uur om te starten met verschillende tussen pauzes. Op sommige moment lijkt het alsof de motor wel aan wilt gaan. Gister heb ik nog gehad dat de auto stationair liep ongeveer 3 minuten en toen ook spontaan uitviel.

Wat ik zo vreemd vindt aan het uitvallen tijden het rijden is dat het eigenlijk niks met het contactslot kan zijn lijkt mij, aangezien dit niks met het starten te maken heeft.

Nog 1 weder vraag: Wat voor bougies moeten er in deze motorische veranderingen want deze mogen ook wel een x veranderd worden?? (misschien is dit ook wel een veroorzaker)

Om nog even antwoord te geven op de vraag van rallyE:

Vagcom gaf onderstaande foutcodes aan. Hierna ook gewist. Dit was op het moment dat de auto niet wou starten. Ik heb de gratis versie dus ik weet niet of dit redelijke uitlezing is.

00575 Intake manifold pressure. 11-10 control limit not reached

17967 Shareware version to decode all DTC's intermittet

16706 Engine speed sensor (g28) no signal

meer foutcodes geeft de auto niet. met vagcom






17967 P1559
nl Brandstofklep regeleenheid (J338) fout in basis instellingen
du Drosselklappensteuereinheit (J338) Fehler in Grundeinstellung
en Throttle Body (J338) Fault in Basic Settings
Extra info bij de foutcodes. Intermittent

Mogelijke verschijnselen:

Onbekend

Mogelijke oorzaken:

Idle Switch Open or Open Circuit
Throttle Valve sticks and won't close
Speed Impuls from Sensor voor toerental van de motor (G28) recognized

Mogelijke oplossingen:

Perform Throttle Body Adaptation





foutcode: 16706 P0322 (de overeenkomstige 'oude VAG code' is 00513)
nl Sensor voor toerental van de motor (G28) geen signaal
du Geber für Motordrehzahl (G28) kein Signal
en Engine Speed Sensor (G28) No Signal
Extra info bij de foutcodes. Intermittent

Mogelijke verschijnselen:

Motor slaat af
Motor start niet
Motor loopt onregelmatig
Storingslampje brandt
Snelheidsmeter doet het niet

Mogelijke oorzaken:

Onderbreking in bedrading en/of aansluitingen van/naar (G28)
Sensor Toerental Motor (G28) zit los
Sensor Toerental Motor (G28) is kapot

Mogelijke oorzaken:

Check / repareer de bedrading en aansluitingen van/naar (G28)
Zet de Sensor voor toerenteller (G28) goed vast
Check / vervang Sensor Toerental Motor (G28)

Extra info:

De sensor voor toerental van de motor (G28) wordt ook gebruikt als referentiesensor voor de positie van de krukas.
De meeste Bosch ECU's van 1995 en eerder tonen deze fout als je een scan doet terwijl de motor niet draait. De fout gaat vanzelf weg als je de auto start. Als de sensor kapot is dan start de auto niet.








foutcode: 00575 (de overeenkomstige OBD code is 17958)
nl Vuldrukbegrenzing regelgrens niet bereikt / regelgrens overschreden / regelverschil
du Saugrohrdruck Regelgrenze Nicht Erreicht / Regelgrenze Ueberschritten / Regeldifferenz
en Intake Manifold Pressure Control Limit Not Reached / Control Limit Exceeded / Control Difference
Extra info bij de foutcodes. Intermittent

Mogelijke verschijnselen:

Stotterend en/of onregelmatig lopen, slecht en/of onregelmatig trekken, inhouden bij gas geven etc.
pas op: dergelijke verschijnselen kunnen zich ook voordoen bij een slecht werkende LMM.
Storingslampje brandt
Noodloop.

Mogelijke oorzaken:

Slangaansluitingen verwisseld
Lekkende slangaansluiting(en)
Lekkende vacuüm leidingen
Turbodrukregelaar (N75) werkt niet (goed) meer
Turbo vervuild of kapot. Zeker wanneer het verstelmechanisme van de variabele schoepen niet soepel gaat krijg je je deze storing als de variabele schoepen in een stand blijven steken waar weinig turbodruk wordt geleverd.
Indien aanwezig: powerbox geeft verkeerd signaal af voor beïnvloeding turbodruk.

Mogelijke oplossingen:

Werk deze lijst helemaal (en op volgorde) af.

Extra info:

er ontstaat een te groot regelverschil, m.a.w. de geleverde turbodruk voldoet niet aan datgene wat gevraagd wordt. De geleverde laaddruk kan dan te hoog, maar ook te laag zijn. Er zijn dus problemen met de laaddruk, misschien met de N75 of de turbo.
turbo met vaste schoepen: bij een te hoge turbodruk moet in 95% van de gevallen de 'schuldige' gezocht worden in een defecte N75 of in een lekke slang(aansluiting).
turbo met variabele schoepen (VNT): een te hoge turbodruk kan niet door lekke slangen komen, dan zijn de verstelbare schoepen de oorzaken.
N75





bron gerrit speek
Reply With Quote
  #36  
Old 06-01-2012, 17:47
VincentMK1 VincentMK1 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 139
Default

uit laten lezen. alle codes x aantal keer gewist. Auto starte op het moment van uitlezen niet. Elke keer kwam code speed sensor (toerentalsensor krukassensor) (G28) naar voren. Dus dit moet hem dan neem ik aan zijn. Morgen meteen bestellen ben benieuwd. Als de auto het probleem dan niet meer vertoont laat ik het uiteraard weten.
Reply With Quote
  #37  
Old 06-01-2012, 23:47
Turbo-Variant's Avatar
Turbo-Variant Turbo-Variant is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,459
Send a message via MSN to Turbo-Variant
Default

Dat is een goede kanshebber. Mag normaal geen storing aangeven. (bij Golf 3 bijvoorbeeld wel, als je uitleest met de motor uit krijg je storing op de hallgever)

Deze zit aan de voorkant op het blok, dichtbij de bak.
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl
Reply With Quote
  #38  
Old 07-01-2012, 01:32
MartijnCR's Avatar
MartijnCR MartijnCR is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 219
Default

Bij golf 3 geeft deze altijd storing omdat de motor niet loopt en dat ziet die hall gever als storing. Maarhoed toerental sensor kan best de oorzaak geven deze zit denk ik ook tegen vliegwiel aan? Klote plek om te vervangen

Martijn
__________________
Vw golf 4 '02
Vw Caddylek '83

Get ready for the AfterMotherfucker
Reply With Quote
  #39  
Old 07-01-2012, 01:56
Turbo-Variant's Avatar
Turbo-Variant Turbo-Variant is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,459
Send a message via MSN to Turbo-Variant
Default

Quote:
Originally Posted by MartijnCR
Bij golf 3 geeft deze altijd storing omdat de motor niet loopt en dat ziet die hall gever als storing.

Martijn


Dat zeg ik.

En de sensor zit gewoon in het onderblok, van buitenaf erin geschroefd rechts naast het oliefilter. Meet op een impulswiel binnenin het blok.
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl
Reply With Quote
  #40  
Old 11-01-2012, 23:10
VincentMK1 VincentMK1 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 139
Default

Toerental sensor vervangen (2de hands gekocht van de sloop). Niet het probleem motor is na montage van de sensor vandaag alweer 3x uitgevallen. Ofterwel of deze sensor was ook kapot of het is een ander probleem. Olie lampje brande vandaag toen de auto uitviel.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 15:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum