Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf,Bora en New Beetle MK IV
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 10-12-2011, 11:52
VincentMK1 VincentMK1 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 139
Default mk 4 golf GTI 1.8 turbo start met warme motor NIET! HOE ?

Beste Forumleden,

Ik heb een golf 4 gti 1.8t 20v uit 1998 met motorcode AGU. Helaas doet het volgende probleem zich voor en weet niet zo wat het is.

PROBLEEM:

Toen ik de auto net 1 jaar had starte die in 1x niet meer. Toen dacht ik van oke appart maar 30 sec later deed die het wel weer. Toen deed het probleem zich om de 2 weken een x voor. Dit nam gelijdelijk toe. Dus toen werd het 1x per week en op het moment is het wel 5x per week.

Als ik de auto langer als 2 uur laat staan dan start deze wel gewoon normaal maar als ik de auto bijvoorbeeld even parkeer om een boodschap te doen dan start die daarna niet meer. Heel arg appart. dan moet ik ongeveer een half uur wachten en dan start deze gewoon heel normaal weer.

Heeft iemand hier een idee van wat het kan zijn ? Auto is al uitgelezen bij de stealer maar daar kwam uit dat het signaal van contactslot zwak is maar dan zijn er denk ik andere syptonen neem ik aan?

ik hoor graag reacties
Reply With Quote
  #2  
Old 10-12-2011, 12:02
Turbo-Variant's Avatar
Turbo-Variant Turbo-Variant is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,459
Send a message via MSN to Turbo-Variant
Default

Slaat de auto helemaal niet aan of valt die na 2 seconden weer uit?

Eerste duidt echt op een storing in motor of electronica. Dat 2e zou de startonderbreker betekenen.
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl
Reply With Quote
  #3  
Old 10-12-2011, 12:40
VincentMK1 VincentMK1 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 139
Default

de auto slaat helemaal niet aan helaas. erg raar. maar geen idee wat het kan zijn ?
Reply With Quote
  #4  
Old 10-12-2011, 18:23
RedBora RedBora is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Oct 2011
Posts: 41
Default

je startmotor mss kapot
Reply With Quote
  #5  
Old 10-12-2011, 19:08
MartijnCR's Avatar
MartijnCR MartijnCR is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 219
Default

Kabels van startmotor controleren op breuken
Reply With Quote
  #6  
Old 10-12-2011, 19:10
VincentMK1 VincentMK1 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 139
Default

Als de startmotor kapot is zou de auto het toch nooit doen? Iedere keer als die koud is start de auto gewoon zonder moeite.
Reply With Quote
  #7  
Old 10-12-2011, 19:14
onemirrorman onemirrorman is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 251
Default

Ik heb dat probleem een keer gehad bij mijn golf 3 GTI, en toen was er inderdaad een los contact in het contactslot. Nieuw slot erop en golfje startte weer als vanouds.

Succes met je zoektocht!
__________________
** Stock and slammed **
** Ferdinand's freund **
Reply With Quote
  #8  
Old 10-12-2011, 22:32
gti-er gti-er is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 6,373
Default

idd contactblokje kost maar een paar tientjes, dus waarom dat niet eerst proberen!
__________________
Je bent nooit te oud om in een platte VW rond te stuiteren!
Reply With Quote
  #9  
Old 11-12-2011, 12:28
NielsGolf4 NielsGolf4 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 83
Default

Ik ga voor de koelvloeistof temperatuur sensor. Als deze niet goed meer is heb je precies dezelfde problemen. De ECU krijgt dan verkeerde waardes binnen van de sensor waardoor hij de inspuiting verkeerd regelt, waardoor de auto niet start. Na een half uur zijn de bedrijfsomstandigheden goed genoeg om de motor wel te laten starten omdat die dan al meer is afgekoeld.

De sensor kost maar 30 euro (bestel wel een nieuwe o-ring erbij), en ik ben er wel van overtuigd dat dit je probleem zal oplossen (komt regelmatig voor).

Nu zul je misschien zeggen, waarom is er dan geen storing opgeslagen? Maar dit hoeft niet altijd bij deze sensor!
Reply With Quote
  #10  
Old 11-12-2011, 18:01
VincentMK1 VincentMK1 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 139
Default

De startmotor draait altijd mee als de motor zelf niet start. Dus dit is niet het pronleem. De startmotor maakt verder ook geen gek geluid.

Niels golf 4 wa jij zegt heb ik ook al aantal x gevonden op internet.. Als ik dan de stekker er af trek als deze niet start moet die het wel weer doen.? Zag ik staan dit klopt.?

Verder heb ik de laaste week ook 2x iets anders apparts gehad wat misschien met het probleem te maken heeft. Als ik gewoon normaal 50 kmp rij. Happert die in 1x soort stooteren dit is echt 0,5 seconden . Dat heb ik deze week 2x gehad misschien staat dit in verbinding met het start probleem. Hier heb ik ook al na gezocht en kwam ik uit bij de gasklep? Het echte probleem met de gasklep was niet echt te vinden.

Graag reacties hierover
Reply With Quote
  #11  
Old 11-12-2011, 18:03
VincentMK1 VincentMK1 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 139
Default

Gti-er een los contactblokje is voor golf 4 niet verkrijgbaar volgens mij de stealer zij dat er meteen een heel nieuw contact in moest de kosten hiervan waren 240 euro excl inleren en excl montage.

Of is dit er wel en zo ja waar zit deze dan want ik heb even gekeken maar ik kan niks vinden waar deze zit.
Reply With Quote
  #12  
Old 11-12-2011, 23:38
Martyn's Avatar
Martyn Martyn is offline
Married to PC
 
Join Date: May 2007
Posts: 3,868
Default

Als ik het zo lees, zou ik je temperatuur voeler eens vervangen komt vaker voor en dan krijg je dezelfde klachten, meestal slaan ze nog wel aan maar na lang doorstarten.
Als je de stekker er af trekt zoals jij zecht geeft hij meestal een waarde van -45 ofso dus dan zou hij ook slecht moeten aanslaan dus dat heeft geen zin.
Sensor is overigens niet duur.

En dat van het rijden, dat lijkt meer op cilinder overslag, slechte bobine of bougie.
Misschien eens je auto uitlezen mogelijk zit er een storing in m.b.t cil overslag en zelfs van je temp voeler kan ook een storing worden opgeslagen. (meestal niet van de sensor)

Dat van de stealer ga ik maar niet op in
__________________
Martijn

flickr
Reply With Quote
  #13  
Old 12-12-2011, 09:48
WilcoGTI WilcoGTI is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Oct 2011
Posts: 487
Default

Dat van die overslag kan ook aan je bougies liggen. Die dingen gaan nog wel eens kapot of worden verrot.
Reply With Quote
  #14  
Old 12-12-2011, 11:52
VincentMK1 VincentMK1 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 139
Default

ja ik denk dat de bougies ook wel een keer vervangen mogen worden ja. Lijkt me wel rij er al 2 jaar mee en de auto heeft op dit moment ook 302 pk.. was ik vergeten er bij te zetten maar is niet echt nuttige informatie :P..

verder moet ik dus gewoon even de tepratuursensor vervangen van het koelwater wel te verstaan?
Reply With Quote
  #15  
Old 12-12-2011, 17:09
NielsGolf4 NielsGolf4 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 83
Default

Jep, de sensor heeft als aanduiding G62. Is een sensortje van 30 euro ongeveer en makkelijk te vervangen. Zit aan de rechterkant van je kop als je ervoor staat.

Dat inhouden kan aan meerdere dingen liggen, ik zou hem eens uit laten lezen om te kijken of er een foutcode is opgeslagen in 01-Motorelektronica. Zo ja, print die storing even uit en zet hem hier even neer.
Reply With Quote
  #16  
Old 12-12-2011, 17:31
Turbo-Variant's Avatar
Turbo-Variant Turbo-Variant is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,459
Send a message via MSN to Turbo-Variant
Default

Hmm... 302pk en dan 2jaar oude bougies. Dat zal lang heel blijven.

Je hebt wel een idee wat voor bougie er momenteel in zit? Want 302 is erg veel voor de standaard bougie...
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl
Reply With Quote
  #17  
Old 12-12-2011, 19:29
Martyn's Avatar
Martyn Martyn is offline
Married to PC
 
Join Date: May 2007
Posts: 3,868
Default

Oei ja originele bougies en zoveel vermogen gaan niet samen.

Sensor is makkelijk te vervangen, wel even bij koude motor doen, en nadien koelvloeistof bijvullen.
__________________
Martijn

flickr
Reply With Quote
  #18  
Old 13-12-2011, 12:09
VincentMK1 VincentMK1 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 139
Default

ik heb geen flauw idee wat er in zit.. Ik neem aan gewoon standaard want ik heb heel het blok helemaal tot dit aantal pk's gebracht vandaar weet ik wel wat er mee gebeurt is en wat niet. Wat voor advies geven jullie voor bougiekeuze ? Haal ik die meteen ook even nieuw.

Wat betreft de sensor deze zit toch gewoon naast je accu in een koppelstuk van de koelwaterslang verwerkt niet op je kop of iets toch ?

dan ga ik dit eerst even proberen en dan hoop ik dat het probleem weg is. Op het moment geeft de auto het probleem nu niet meer weer. Dus nu doet die het wel perfect.
Reply With Quote
  #19  
Old 13-12-2011, 18:12
Martyn's Avatar
Martyn Martyn is offline
Married to PC
 
Join Date: May 2007
Posts: 3,868
Default

Vwoila !
http://forums.vwvortex.com/showthread.php?1287042

En bougie's zijn vermogen afhankelijk, dus als je weet hoeveel vermogen je motor nu produceert kan je ook uitzoeken welke bougies je nodig hebt.
__________________
Martijn

flickr
Reply With Quote
  #20  
Old 14-12-2011, 12:02
VincentMK1 VincentMK1 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 139
Default

aha ik ga dit allemaal even proberen ik ga even 2 tempratuur sensoren vervangen + me termostaat want deze doet af en toe ook een beetje raar. ik laat meer weten zodra ik dit allemaal heb gedaan!

stekkers van de tempratuursensoren er af trekken hielp helaas niet.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 19:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum