Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 05-11-2009, 11:20
Gemballa's Avatar
Gemballa Gemballa is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2008
Posts: 380
Default Jetta 2 coupe g60

Hallo mijn naam is Ernst en ben 20 jaar. Kom uit hengelo, uit het mooie twente dus
De jetta waar dit project topic over gaat heb ik al een keer eerder gehad. Toen was het nog een 1.8 8v gti. Hij zag er zo uit toen ik hem verkocht:







En zo zag hij eruit toen ik hem weer gekocht had:







Gelijk de blinderings folie eraf getrokken!

Op dit moment ondergaat de jetta weer een motorswap. Het 1.8 8v gti blok moet plaatsmaken voor een g60 motor. Ik heb de motor voor een mooie prijs gekocht de motor had toen 173dkm gereden. Zodra ik het blok had natuurlijk gauw erin gehangen!







Maar in de tussentijd natuurlijk wel wat dingetjes meteen vervangen
waaronder de d-riem met al het bijbehorende, koppeling, schakelbusjes en het uitlaatspruitstuk







Tijdens mijn zoektocht naar een leuke set velgen kwam ik deze c2's tegen. De prijs was uiterst gunstig dus gelijk in de auto gestapt om ze op te halen!




De banden om de velgen zijn een beetje te groot dus heb ook gelijk nieuwe banden besteld. De voorvelgen zijn 6j en achter 8j dus heb banden in 165/45/16 besteld en in 195/45/16. Zijn ze straks mooi getrokken.

Bij de motor zat helaas geen intercooler en dus ook geen buizen etc. Gelukkig had Ron mk1 nog een ic set over. Deze dus ook opgehaald:




En gauw me voorfront en intercooler gemonteerd:




Zo zie je er mooi niks van en dat is ook helemaal de bedoeling!

Dan even een paar foto's van hoe hij er nu bij staat, zoals je ziet nog niet erg spannend! (foto's gemaakt toen t schemerde. Foto's bij daglicht volgen!)







De velgen lagen nu al een tijdje in de garage en ik had ook de adapters met alle boutjes binnen dus ik kon echt niet meer wachten. Even gekeken hoe het eruit kwam te zien!










Nu kon ik natuurlijk niet meer op de banden die al te lang op zich laten wachten!

Gisteravond even met een vriend van mij het interieur eruit gehaald, zaterdag komt er als het goed is een setje zwart leer in. Met het interieur eruit is het ook wat makkelijker om de hele kabelboom te vervangen. Ik weet dat je het ook kan omsolderen (heb een oude relaiskast en moet naar nieuwe) maar ik vond het mooier als alles gewoon aangesloten zit zoals het hoort. De tellers en de mfa hendels zijn ook binnen. Deze wachten nog op montage!

Wat er nog op mijn te doen lijst staat:

- wielrand verbreders
- grill met dunne lamellen
- Velgen monteren met de nieuwe banden
- keer goed poetsen
- Leer
- Zwarte kunststof plaat tussen achterlichten die op latere jetta's zat(als iemand weet waar ik die kan krijgen graag!)
- kleinere poulie en een chipje
- afstellen op dyno
Reply With Quote
  #2  
Old 05-11-2009, 14:15
Gemballa's Avatar
Gemballa Gemballa is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2008
Posts: 380
Default

Update: Net even de oude kabelboom eruit getrokken. Het weer werd me te gek dus ben er maar mee opgehouden. Volgende keer boom erin! Ik heb ook bericht gekregen over de banden die komen 11-11-2009 binnen dus gelijk naar de plaatselijke velgenboer om ze erop te laten zetten! Mooiere foto's komen eraan zodra het weer het toelaat!
Reply With Quote
  #3  
Old 05-11-2009, 14:26
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Mooi hoor!
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #4  
Old 05-11-2009, 14:43
Pedaalemmer's Avatar
Pedaalemmer Pedaalemmer is offline
Volksforum Aandeelhouder - Pedalwanne
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 11,016
Send a message via MSN to Pedaalemmer
Default

Gaaf een g60 in een jetta, zie je nog niet zo heel veel. Wat is de staat van de g-lader? Ga je verder nog iets met de moter doen?
Reply With Quote
  #5  
Old 05-11-2009, 15:12
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

top project...
je had ooit ook al eens een jetta g60 toch?
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #6  
Old 05-11-2009, 15:15
Gemballa's Avatar
Gemballa Gemballa is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2008
Posts: 380
Default

Ik ben van plan om er een kleinere poulie op te doen (72 mm) en een andere chip (op maat) voor de rest heeft ie nu een spaghetti spruitstuk en een open uitlaat met alleen een einddemper. Ik wil niet al te ver gaan omdat ik hem graag wat langer heel wil houden
Heb al eerder een jetta g60 gehad deze:







Deze heb ik toen weggedaan omdat het blok niet alles kon houden. Er zat een eaton compressor op en een 68 mm poulie. De compressor sleet als een dolle en je kan deze niet/nauwelijks laten reviseren dus elke keer nieuwe kopen. Er zat ook methanol injectie op en grote grijze injectoren en een 276 graden nokkenas. Maar bij deze auto heeft de garage waar ik mijn olie LIET vervangen de verkeerde olie erop gegooid en zo doende zijn mijn lagers kapot gegaan. Toen stond ik voor de keuze hier ander blok in of een andere jetta pakken. Ik ben meer fan van dunne bumpers en van 2 deurs jetta dus keuze gauw gemaakt!
Reply With Quote
  #7  
Old 05-11-2009, 15:21
LuukGTI LuukGTI is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 560
Default

"verkeerde olie waar ik de olie LIET vervangen"

Wat een achterlijke mensen lopen daar toch ook rond.. Ik zal (zolang het mogelijk is gezien al die electronica van tegenwoordig) NOOIT mijn auto naar een garage brengen...
__________________
Project rotte Golf: Golf 2 GTI 8V
Reply With Quote
  #8  
Old 05-11-2009, 15:30
Gemballa's Avatar
Gemballa Gemballa is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2008
Posts: 380
Default

nee ik weet nu ook wel beter ze hadden er vol synthetische olie in gestopt. Dus vandaar nu weer de nieuwe jetta. En lekker met g-lader want het is gewoon vetter, mooier geluid en je kan hem tenminste laten reviseren!
Reply With Quote
  #9  
Old 05-11-2009, 16:07
Jorp's Avatar
Jorp Jorp is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 437
Default

Maar bij deze auto heeft de garage waar ik mijn olie LIET vervangen de verkeerde olie erop gegooid en zo doende zijn mijn lagers kapot gegaan.

Het moet er ook in he!
Reply With Quote
  #10  
Old 05-11-2009, 16:26
Gemballa's Avatar
Gemballa Gemballa is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2008
Posts: 380
Default

haha ja ik snapte er al niks van hoe mijn blok opeens zo vies kwam haha


En gelijk even de foto's van het vandaag verrichtte werk! En besloten om een votex midden console te gaan zoeken!










En dit moet er nu wel in!






Last edited by Gemballa : 05-11-2009 at 16:33.
Reply With Quote
  #11  
Old 05-11-2009, 22:02
Sparhawk's Avatar
Sparhawk Sparhawk is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 229
Default

Ga je project in de gaten houden Ernst en misschien kom ik binnenkort nog wel keer langs want ik moet die mk1 die je in de garage hebt staan ook nog bekijken
Reply With Quote
  #12  
Old 05-11-2009, 22:09
Gemballa's Avatar
Gemballa Gemballa is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2008
Posts: 380
Default

je bent van harte welkom koffie staat klaar!
Reply With Quote
  #13  
Old 05-11-2009, 23:06
Sparhawk's Avatar
Sparhawk Sparhawk is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 229
Default

Kijk dat is nog eens service
Je hoort t wel van me
Reply With Quote
  #14  
Old 05-11-2009, 23:11
Gemballa's Avatar
Gemballa Gemballa is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2008
Posts: 380
Default

anders moet je manu maar ff me nummer vragen moetj e maar bellen morgen ga ik weer verder met de kabelboom
Reply With Quote
  #15  
Old 06-11-2009, 00:09
Sparhawk's Avatar
Sparhawk Sparhawk is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 229
Default

Je nummer heb ik al succes alvast morgen
Mijn msn staat trouwens wel in mijn profiel
Reply With Quote
  #16  
Old 06-11-2009, 11:09
Kaj_A's Avatar
Kaj_A Kaj_A is offline
VW Addict
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 569
Default

Goed bezig
Heb je die bout nou al los gekregen?
Reply With Quote
  #17  
Old 06-11-2009, 17:42
Gemballa's Avatar
Gemballa Gemballa is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2008
Posts: 380
Default

vandaag weer even verder gegaan met de jetta! Begint op te schieten nu. Hij draait al rond maar benzine pomp slaat nog niet aan. Ik weet al wel hoe het komt: onder het zeil in de kofferbak zit een 3 polige stekker, de stekker aan de kabelboom is 4 polig. Ik heb iemand die veel met g60 onderdelen doet gebeld en die zei dat ik een complete benzine pomp van g60 moest hebben met tank. Heeft iemand enig idee wat het makkelijkst is om te doen?
Reply With Quote
  #18  
Old 06-11-2009, 17:52
Domi
Guest
 
Posts: n/a
Default

Goed bezig. Gelijk even een goed luchtfilter monteren he. Die open zandzuigers kunnen je de lader kosten op den duur.
Reply With Quote
  #19  
Old 06-11-2009, 19:33
Gemballa's Avatar
Gemballa Gemballa is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2008
Posts: 380
Default

heb ene nieuwe k&n filter gekocht maar ben eigenlijk op zoek naar een originele luchtfilter bak ^^ zoveel dingen die er opeens bij komen. in de tussentijd wel leer en votex middenconsole gevonden moet wel weer van de andere kant van nederland komen maar goed. Maar eens zien waar ik ze kan ophalen hihihi
Reply With Quote
  #20  
Old 06-11-2009, 19:39
Ron mk1 Ron mk1 is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,176
Default

Volgens mij heb ik ook nog een luchtfilterbak liggen hoor...

En voorzien van Green inlegfilter , in goede staat.

Waterslangen kan ik toch pas maandag verzenden, misschien dat je het nog op kan halen en de luchtfilterbak ook meeneemt. Je moest volgens mij toch weer deze kant uit voor het leer, of bedoel je dat niet met andere kant van Nederland?

Stuur maar een smsje anders.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 06:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum