Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Off Topic > Nieuws en actualiteiten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Closed Thread
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 05-09-2009, 16:14
gti-pirelli's Avatar
gti-pirelli gti-pirelli is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 728
Default

vindt het ronduit belachelijk om dit te zien, beetje gaan staan te overleggen en filmen. Als zoiets gebeurd spring je toch direct in het water.

Ik kan niet begrijpen dat iemand niet weet wat hij moet doen, ze roepen allemaal van hij verdrinkt maar het duurt minuten voordat er iets gedaan wordt.

Zeker de agenten/beveiligingsmensen ter plaatse moesten ingrijpen, Echt triest dit
__________________
Golf III vr6 3.0 ABT
Golf 1 1.9 TD 83
Reply With Quote
  #22  
Old 05-09-2009, 16:29
Jan-Jelle Jan-Jelle is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 1,027
Default

als je er als omstander staat zou je inderdaad gaan helpen, maar als er een politie agent bij is, die niks doet, gaan mensen twijfelen. de agent had meteen hulp moeten vragen aan de omstanders en dan hadden ze de man moeten redden!
__________________
1984 Golf MkII 5-Drs
1999 Transporter 2.5TDI
Reply With Quote
  #23  
Old 05-09-2009, 16:37
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Quote:
Originally Posted by Jan-Jelle
als je er als omstander staat zou je inderdaad gaan helpen, maar als er een politie agent bij is, die niks doet, gaan mensen twijfelen. de agent had meteen hulp moeten vragen aan de omstanders en dan hadden ze de man moeten redden!


Inderdaad.

In 't begin van 't filmpje hoor je een vrouw aan de agent vragen "wat moeten we doen". Als een agent je dan vertelt rustig te blijven en NIETS te doen, dan doe je dat... althans even. Daarna springt een van de mensen het slootje in, en anderen volgen. De agent blijft maar staan en doet niks, zelfs niet als je mensen hoort schelden op die agent... meneer blijft terughoudend, en blijft daar maar staan kijken.

Daar moeten we d'r meer van hebben in Nederland, wordt 't veiliger van.
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #24  
Old 05-09-2009, 17:59
starsky's Avatar
starsky starsky is offline
VW Guru
 
Join Date: May 2007
Posts: 880
Default

Quote:
Originally Posted by De Pul
ik weet niet waar jij je info vandaan hebt,maar als je hier op school zit voor beveiliger krijg je de meest gekke reddingsoperaties voorgeschoteld incl. ehbo e.d.


Was op RTL Boulevard dat het een beveiliger was.. Maar ik weet niet hoe jij gaat reageren als je een black-out hebt door een ongeluk en dan heb je aan die trainingen helemaal niets..
__________________
Polo 9N3 '05 1.4 TDI chipped by JD Engineering
Reply With Quote
  #25  
Old 05-09-2009, 18:02
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

als je van zo'n ongeluk al een black-out hebt,kun je IMO beter een ander beroep kiezen,aansteller of zo??!! dat die ouwe nou de pijp uit is komt niet door de klap,maar omdat mr.beveiliger geen actie onderneemt....
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #26  
Old 05-09-2009, 18:08
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Quote:
Originally Posted by starsky
Was op RTL Boulevard dat het een beveiliger was.. Maar ik weet niet hoe jij gaat reageren als je een black-out hebt door een ongeluk en dan heb je aan die trainingen helemaal niets..


Politiepaarden krijgen in dat opzicht dus blijkbaar betere opleiding dan de agenten die er op zitten. Die leren namelijk wel gewoon rustig door te functioneren na iets onverwachts.

En komaan, dit is nou niet zoiets schrikbarends dat een agent in shock zou moeten raken. En doet ie dat wel, kan ie beter bij de C1000 aan de kassa gaan zitten. Juist agenten horen in dit soort situaties goed te kunnen reageren, om de veiligheid van de rest van Nederland te kunnen garanderen.

Waar het hier gewoon op neerkomt is dat een bejaarde man is overleden omdat een agent zijn werk niet goed gedaan heeft. En 't komt de laatste tijd wel erg vaak voor dat agenten blunderen.

Het is een baan met een behoorlijke verantwoordelijkheid, en als er niks gezegd mag worden als ze de boel verprutsen, weet ik het ook niet meer. Ik wil best toegeven dat ik over veel dingen wat te zeuren heb. Dat er meningsverschillen bestaan over prijzen van Jetta's, dat Nankang niet de beste banden maakt, dat BBS-en nou eenmaal zeldzaam worden... op al die fronten wil ik best toegeven dat ik ongelijk heb en steevast doordram, maar als er mensen komen te overlijden (agenten of burgers) door nalatigheid, gebrekkige opleiding of gewoon dom / verkeerd handelen is er ergens iets fout!
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #27  
Old 05-09-2009, 18:16
fabbi fabbi is offline
Forum junkie
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,570
Default

Amen!!!
Reply With Quote
  #28  
Old 05-09-2009, 18:42
1982kameiX1's Avatar
1982kameiX1 1982kameiX1 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 1,510
Default

Quote:
Originally Posted by breadfan83
, maar als er mensen komen te overlijden (agenten of burgers) door nalatigheid, gebrekkige opleiding of gewoon dom / verkeerd handelen is er ergens iets fout!



ik meende dat er gezegd werd dat de man is overleden aan nekletsel als gevolg van het ongeluk. en dus niet aan de gevolgen van het niet ingrijpen van de agent.

Dat hij niet handelt is op z'n mist vreemd maar ik vind wel dat we agenten moeten afbranden op basis van feiten en niet van horen-zeggen.

dat is dan gewoon stemmingmakerij.
Reply With Quote
  #29  
Old 05-09-2009, 18:48
1982kameiX1's Avatar
1982kameiX1 1982kameiX1 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 1,510
Default

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Helpen doen ze niet echt, en nadat ze je de sloot inrijden zou ik ze m'n vriend ook niet meer noemen, maar dat terzijde...

Een agentje rijdt een bejaarde man van bijna 80 jaar met auto en al van de weg. De auto van het slachtoffer komt ondersteboven in een sloot te liggen, met de oude man er nog in. Hij is op dat moment niet in staat zichzelf te redden, en is dus op anderen aangewezen.

De vriendelijke politie-agent, die compleet ongeschonden is gebleven na de aanrijding, besluit dat hij het slachtoffer het beste kan helpen door hoog en droog op de verharde weg te blijven staan met de handjes in de zij. Wat ik gehoord heb is dat agenten in zo'n situaties niet mogen ingrijpen zonder assistentie van een of meerdere collega's, wat hiervan waar is... keine Ahnung. Het is natuurlijk ook behoorlijk riskant die kolkende rivier in te springen... je schoenen worden nat, de onderste 14 cm van je broek worden vies, je doet niks aan je bonnen-quotum, etc.

Anyways, hier het filmpje van de held op sokken:

Klikken voor filmpje

By the way, de man die hier in de sloot ligt is later overleden. Vriend agent, bedankt nog voor het helpen.


nee, ik vind niet dat je goed bezig bent zo.
1. agent was gewond aan zijn arm
2. het was een brommobiel, geen auto
3. waar staat dat agent schuldig is aan dit ongeval? de man was 76?!
4. de agent stond niet meer op de verharde weg na het ongeluk maar liep aarzelend naar de waterkant

maar goed wie ben ik....
Reply With Quote
  #30  
Old 05-09-2009, 18:52
Ritske's Avatar
Ritske Ritske is offline
Volksforum Aandeelhouder <- bytsje mar :p
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 607
Send a message via MSN to Ritske
Default

Stelletje zielige gasten daar bij elkaar, lekker blijven filmen en niet helpen
__________________
Quote:
Originally Posted by vw virus
Ik houd op de veranderingen na de auto volledig origineel.
Reply With Quote
  #31  
Old 05-09-2009, 18:53
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Quote:
Originally Posted by 1982kameiX1
ik meende dat er gezegd werd dat de man is overleden aan nekletsel als gevolg van het ongeluk. en dus niet aan de gevolgen van het niet ingrijpen van de agent.

Dat hij niet handelt is op z'n mist vreemd maar ik vind wel dat we agenten moeten afbranden op basis van feiten en niet van horen-zeggen.

dat is dan gewoon stemmingmakerij.


"Horen zeggen"?

Hebben wij wel naar hetzelfde filmpje gekeken?

Die agent schijnt achteraf inderdaad wel wat geklaagd te hebben over een zere nek, en 'n zeer lichte hersenschudding (commentaar van politiewoordvoerdster).
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #32  
Old 05-09-2009, 19:02
Zweiter's Avatar
Zweiter Zweiter is offline
Married to PC
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 3,209
Default

de beste stuurlui...? (letterlijk en figuurlijk )
__________________
Tiger Cosworth: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=101933
Reply With Quote
  #33  
Old 05-09-2009, 19:04
Domi
Guest
 
Posts: n/a
Default

Quote:
Originally Posted by 1982kameiX1
3. waar staat dat agent schuldig is aan dit ongeval? de man was 76?!.



Dus............ Niet iedereen van 76 rijdt beroerd hoor.
Reply With Quote
  #34  
Old 05-09-2009, 20:11
1982kameiX1's Avatar
1982kameiX1 1982kameiX1 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 1,510
Default

Quote:
Originally Posted by breadfan83
"Horen zeggen"?

Hebben wij wel naar hetzelfde filmpje gekeken?

Die agent schijnt achteraf inderdaad wel wat geklaagd te hebben over een zere nek, en 'n zeer lichte hersenschudding (commentaar van politiewoordvoerdster).




ja, neem aan dat we dezelfde hebben gezien. en met horen-zeggen bedoel ik, wat er voor en na het filmpje gebeurd is weet ik niet.
Reply With Quote
  #35  
Old 05-09-2009, 20:14
1982kameiX1's Avatar
1982kameiX1 1982kameiX1 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 1,510
Default

Quote:
Originally Posted by Domi
Dus............ Niet iedereen van 76 rijdt beroerd hoor.


dat zeg ik ook niet, maar het kan wel een oorzaak zijn.
maar mee eens, het is een beetje suggestief opgeschreven van me.
Reply With Quote
  #36  
Old 05-09-2009, 20:14
Domi
Guest
 
Posts: n/a
Default

politiewoordvoerdster neemt het natuurlijk op voor de copper.
Reply With Quote
  #37  
Old 06-09-2009, 11:50
VolkswagenRacing's Avatar
VolkswagenRacing VolkswagenRacing is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,705
Default

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Politiepaarden krijgen in dat opzicht dus blijkbaar betere opleiding dan de agenten die er op zitten. Die leren namelijk wel gewoon rustig door te functioneren na iets onverwachts.

En komaan, dit is nou niet zoiets schrikbarends dat een agent in shock zou moeten raken. En doet ie dat wel, kan ie beter bij de C1000 aan de kassa gaan zitten. Juist agenten horen in dit soort situaties goed te kunnen reageren, om de veiligheid van de rest van Nederland te kunnen garanderen.

Waar het hier gewoon op neerkomt is dat een bejaarde man is overleden omdat een agent zijn werk niet goed gedaan heeft. En 't komt de laatste tijd wel erg vaak voor dat agenten blunderen.

Het is een baan met een behoorlijke verantwoordelijkheid, en als er niks gezegd mag worden als ze de boel verprutsen, weet ik het ook niet meer. Ik wil best toegeven dat ik over veel dingen wat te zeuren heb. Dat er meningsverschillen bestaan over prijzen van Jetta's, dat Nankang niet de beste banden maakt, dat BBS-en nou eenmaal zeldzaam worden... op al die fronten wil ik best toegeven dat ik ongelijk heb en steevast doordram, maar als er mensen komen te overlijden (agenten of burgers) door nalatigheid, gebrekkige opleiding of gewoon dom / verkeerd handelen is er ergens iets fout!


Opzicht valt dit nog mee, er zijn ook agenten die onder druk (op een strand feestje ofzo) spontaan mensen dood gaan schieten. Dus ik vind dat deze agent nog rustig blijft onder druk.
__________________
- VW Golf II '89 ex 16v > 20vt k04
- Audi A3 8p '04 1.9 TDI
- Seat Arosa S '03 1.4
- VW Caddy 3k '10 1.9 TDI
http://www.krasendeukservice.nl
Reply With Quote
  #38  
Old 06-09-2009, 11:54
evilnyntje's Avatar
evilnyntje evilnyntje is offline
10k maniac
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 10,987
Default

Ik persoonlijk vind het weer heerlijk kort door de bocht allemaal. Iedereen weet natuurlijk van zichzelf hoe hij reageert in welke noodsituatie dan ook en heeft het allemaal al meegemaakt. Beste stuurlui staan aan wal en kopiëren meteen de eerste indruk of wat de media hen voorschotelt. Laten we gewoon onderzoek afwachten en dan oordelen. Ik ben het er mee eens, het ziet er raar uit maar om er meteen weer een jihad tegen de politie en tegen de maatschappij te maken is m.i. erg overdreven.
__________________
“Things you don’t know . . . fill libraries.”


My Swallowtail

Flake It!
Reply With Quote
  #39  
Old 06-09-2009, 12:15
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Quote:
Originally Posted by VolkswagenRacing
Opzicht valt dit nog mee, er zijn ook agenten die onder druk (op een strand feestje ofzo) spontaan mensen dood gaan schieten. Dus ik vind dat deze agent nog rustig blijft onder druk.


"Ja, maar anderen reden net NOG harder!"

"Die andere had NOG meer gezopen dan ik, en die reed ook!"

"Bij die achter me was het verkeerslicht NOG langer rood dan bij mij!"

Gek hè, dat die niet werken als je staande wordt gehouden.

Agenten horen getrained te zijn voor dit soort situaties. Ik ben zelf bij de sollicitatierondes geweest van de politie, onder het motto een beter milieu begint bij jezelf, en daar werd me verteld dat de opleiding toch zo vreselijk zwaar was, dat de testen zo vreselijk zwaar zijn, de beproevingen zijn zwaar, alles is zwaar. Het enige dat ik bij de politie zwaar vind is het personeel.

Volgens mij begrijpen we nog niet helemaal dat die mensen met de pet op door ons betaald worden om ONZE veiligheid te garanderen! En van mij krijgen ze vlag noch wimpel voor hun optreden, zeker de laatste tijd!

"Ik schrok toch wel even, toen die auto daar zo lag, maar nu is alles wel weer ok hoor."
Joh, gelukkig! En die oude man die is vandaag ook niet meer zo dood!

Was mooi geweest als de andere hulpdiensten daar waren aangekomen en ook allemaal eventjes zo'n schrikmomentje hadden gehad. Als ook zij eerst even op adem moesten komen en alles goed moesten laten bezinken.
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #40  
Old 06-09-2009, 13:08
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

Quote:
Originally Posted by VolkswagenRacing
Opzicht valt dit nog mee, er zijn ook agenten die onder druk (op een strand feestje ofzo) spontaan mensen dood gaan schieten. Dus ik vind dat deze agent nog rustig blijft onder druk.

welke druk dan?z'n zere arm? als ik een schaafwond heb hoef ik niet op m'n werk aan te komen met "ik kan de druk niet aan,ben compleet in shock want ik heb een schrammetje op m'n arm"
weet niet hoe dat ergens anders gaat??
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
Closed Thread



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 00:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum