Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Vento MK III
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #41  
Old 29-03-2008, 07:42
Vento Vice's Avatar
Vento Vice Vento Vice is offline
No personal life
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 2,641
Question vragen, vragen, vragen

Ik weet niet, maar elke keer als ik een 'post' van jou lees, komen er alleen maar nòg meer vragen bij mij naar boven...
Gelukkig kan ik je die meteen voorleggen!

Quote:
Originally Posted by RocX
Ja inderdaad, ben nog geen 18... ...deze zomer 3 weken en ik ga dan geld verdienen dus als ik dan her en der wat aanpassingen doe, zien ze het niet. Denk dat de voor hen de VR6 luip niet opvalt (zijn echt leken op het gebied auto's) ...de GT spoiler, ik moet nog even kijken wat ik ga doen, een vriend van me...zegt dat kitten ook goed werkt. Ik weet namelijk niet hoeveel overspuiten gaat kosten.


-Zal je van dat geld niet eerst je rijbewijs gaan halen? Is ook niet goedkoop tegenwoordig...
-Wie zijn 'ze', 'hen' oftewel 'de leken op het gebied van auto's'?
en vooral, wÃ*t zien ze dan niet? EDIT: Ah, ik begrijp het al: je ouders!
-Ik zou de spoiler niet kitten, dat zit natuurlijk minder stevig en je moet ook nog eerst de bevestigingsschroefdraden van die spoiler afslijpen; veel werk èn minder goed... Je hoeft maar vier gaatjes te boren, ff tegen de roest beschermen en klaar!
Maar zoek eerst die spoiler maar eens, dat zal al niet zo makkelijk zijn (de orginele dan, hè...)
(foto's van je 'boyfriend' z'n Vento zijn trouwens ook welkom, graag zelfs!)
-Overspuiten moet je de achterklep toch, want er zit een flinke deuk in jouw klep (terwijl-ie toch al de goede kleur is) en de mijne heeft de verkeerde kleur...
Als mijn klep eraf is mag je hem zelfs GRATIS komen halen; weggooien ben ik zelf nl. nooit zo'n voorstander van... Maar Velsen-Noord is te ver zeker?
__________________
VAG-PAST:
MkII 1.3 'KAMEI X1'/
MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice'
Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1'

PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999

Last edited by Vento Vice : 29-03-2008 at 22:44.
Reply With Quote
  #42  
Old 29-03-2008, 08:00
Vento Vice's Avatar
Vento Vice Vento Vice is offline
No personal life
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 2,641
Wink wie is U nu weer?!

Quote:
Originally Posted by Fiorano
le-hoe-se-her


@Fiorano,

Het wordt tijd, dat je jezelf ook ff voorstelt, i.p.v. alleen maar opmerkingen op je vriendje te geven; het is hier geen 'chatbox/ MSN'

Het enige dat ik van je weet, is dat je Citrofiel bent en al sinds je 2e een auto kenner bent...
(Eén fotootje van je Citoën mag je hier wel plaatsen, van Rokx )

(sorry van de off-topic)
__________________
VAG-PAST:
MkII 1.3 'KAMEI X1'/
MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice'
Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1'

PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999
Reply With Quote
  #43  
Old 29-03-2008, 21:05
RocX's Avatar
RocX RocX is offline
Forum regular
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 72
Default

1. Mijn ouders betalen mijn rijbewijs, mooi geregeld dus.
2. Mijn ouders zijn de leken en bij hun zal de VR6 lip niet opvallen.
3. Inderdaad moet eerst nog de spoiler vinden, moet ik verder nog even kijken, ik hoopt er eigenlijk op dat ik die deuken eruit kan ploppen zonderr verf schade, want de verf is nog helemaal goed.
4. Inderdaad Velsen-Noord <-> Barneveld is een behoorlijk endje geloof ik.

Dan over Fiorano, hij is jonger dan ik, heeft nog geen auto, heet Frank en is mijn beste vriend.

Nog een vraagje voor jou, waarom heb je een kofferbak met spoilergaten? Had je zelf ook een spoiler op je Vento zitten? Zo ja, als je die nog hebt is het ritje misschein nog wel wat waard. Eerst wil ik even de sloop af om te kijken wat er nog te vinden is. EDIT: Jij hebt zelf een GT zag het net te laat. Heb je de spoiler er ook nog voor?
Reply With Quote
  #44  
Old 29-03-2008, 22:25
Vento Vice's Avatar
Vento Vice Vento Vice is offline
No personal life
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 2,641
Smile

Fijne, snuggere ouders heb je!

Frank 'Fiorano' is toch Citrofiel?

Geen rijbewijs, dus... Op wie z'n naam staat de Vento dan?

Antwoord op je vraag:
Je denkt toch niet, dat ik de spoiler op de klep laat zitten, als ik jou die GRATIS aanbied?! Ik zeg notabene nog tegen je:
"Probeer eerst maar eens zo'n spoiler te vinden!"

Ik heb i.d.d. een Vento 2.0 GT, waar de spoiler er af-fabriek al op zit.
Ik heb echter een beetje roest aan die klep, maar heb van 'classicline' (een ander forumlid, waarvan z'n Vento total-loss is gereden) een vrijwel gave klep in de juiste kleur kunnen kopen. Uiteraard worden hier gaatjes in geboord en de spoiler weer op gemonteerd. Een GT zonder spoiler is geen GT




Deze kofferbakspoiler werd dus standaard op de GT en de VR-6 geleverd; de spoiler die je op alle andere modellen als optie kon bijbestellen, heeft een andere vorm... Dan zijn er nog zat universele spoilers te koop, waarbij je alleen de breedte in de gaten moet houden. (soms met een derde remlicht erin, vind JIJ vast nog wel 'wreder'... )

Die deuk 'plop' jij er niet zomaar onzichtbaar uit, hoor...
Velsen-Noord>>Barneveld zal zo'n 70 Ã* 80 km zijn, maar je kan ook de regonale sloperijen afgaan voor een klep, natuurlijk. Zo'n afstand is op je scooter of fiets wel aardig groot, sterker nog; wáár laat je die klep dan, hè?
__________________
VAG-PAST:
MkII 1.3 'KAMEI X1'/
MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice'
Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1'

PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999

Last edited by Vento Vice : 29-03-2008 at 22:50.
Reply With Quote
  #45  
Old 30-03-2008, 01:25
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Vento Vice, wil me er eigenlijk helemaal niet mee bemoeien. Maar heb het gevoel dat er wat broeit. Iets liever voor mekaar mag ook wel. Kan ook aan mij liggen. Maar als ik als "buitenstaander" het topic lees. "Loopt" het niet helemaal lekker.

Boter vergeten

Naja, ik heb zelf ook eerst mijn rijbewijs gehaald maar wist toen al dat mijn neef zijn 16V wilde verkopen (wist hij zelf nog niet maar ik al wel, haha, hij zat op een Impreza te azen en ja, dan gaat het geld in één keer heel hard, heb ik mooi "gebruik" van gemaakt). Toen ik mijn papieren had, had ik vrij snel daarna mijn 16v. Gelijk geschorst en keihard gaan sparen. Naar een klein jaartje eindelijk de weg op (voor ook weer een klein jaartje) toen was het geld op, maar had ik nog wildere plannen. Hup, auto weer geschorst. En laatst weer de schorsing moeten verlengen ;(

Het was bij mij, of rijden en hopen dat er niks stuk ging OF de auto zo maken als ik wil.

Je kunt zometeen een update in mijn topic bekijken, die ik anders nooit had kunnen realiseren, de buitenkant van mij auto is namelijk "af"!
Reply With Quote
  #46  
Old 30-03-2008, 08:10
Vento Vice's Avatar
Vento Vice Vento Vice is offline
No personal life
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 2,641
Default

@ RubenD: Valt wel mee hoor, Ruben!

Ik ben van mening dat je eerst het roze papiertje maar moet halen en dan de rest.

Maar ik ken de geschiedenis van Rokx niet echt en misschien heeft-ie al honderden brommertjes gehad/ opgeknapt en is-ie nu toe aan een uitdaging!

Ik hou dit wel in de gaten, vind ik wel leuk...

P.S. (PM-etje ook gelezen?)
__________________
VAG-PAST:
MkII 1.3 'KAMEI X1'/
MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice'
Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1'

PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999
Reply With Quote
  #47  
Old 30-03-2008, 12:57
RocX's Avatar
RocX RocX is offline
Forum regular
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 72
Default

Haha, maakt niet uit allemaal , ik kan wel tegen een stootje Ieder zijn mening en ideeën en allemaal respecteer ik ze. Neej ik heb geen geschiedenis met Brommers/scooter o.i.d. heeft me ook nooit geinteresseerd. Ik ga geen geld uit geven aan een vervoermiddel waar ik anderhalf jaar later toch niet meer naar om kijk omdat je al iets groters/beters/snellers mag/kan besturen. Ik heb de auto nu gekocht, omdat hij in een goede staat en voor weinig geld te krijgen was. NU rijd mijn broer er in, gewoon praktisch.

Was trouwens ook inderdaad een hele domme opmerking van mij over die spoiler, maar hé, iedereen maakt wel eens een foutje toch

Dat roze pinpasje gaat er komen, heb ik niet zoveel zorgen over. Als je gaat stressen en maar denken: Oww dit wordt moeilijk, ik ga het niet halen en dit gaat me geld kosten, helpt ook niet. Ik doe op school ook altijd gewoon denken, komt wel goed, gewoon relaxed blijven, wat je tijdens de reguliere lessen kon, kan je op de toets ook. Ik zeg niet dat het een eitje wordt, maar blijf er gewoon koel onder.

Ik ga gewoon wel even de sloop af en als ik iets vindt vraag ik gewoon mijn broer of die even voor komt rijden, hij is namelijk ook betrokken bij het project, maar de eerst komende maanden zal er niet veel gebeuren, moet een klein beetje achter de schermen, want elke keer als ik iets zeg over veranderen bij de auto gaat het luchtalarm weer af bij mijn ouders, *sigh*

70 Ã* 80 km is op zich eigenlijk wel te doen, pm je er misschien nog wel even over, ik wil even weten wat meer kost, deuken eruit halen en dan plaatselijk bijspuiten of een hele klep overspuiten. En als je zegt dat het eigenlijk een kwestie is van gaatjes boren en roest bescherming erop, dan is dat natuurlijk ook praktisch. Ik houd eerst nog even een 'lowprofile' anders heb ik het gezag weer op mijn nek.

Ik moet trouwens wel opmerken, reagerend op de post van RUbenD, dat je er nogal sceptisch/pessimistisch tegenover staat als ik je posts zo lees, of nou ja, de ene keer zo van "heey, leuk een jong ventje met leuke plannen en enthousiast" en de andere keet "weer zo'n jongere die het allemaal wel denk te weten". Mijn excuses als het niet zo is, ook geen aanval, maar zo komt het af en toe een beetje over, maar goed ik maak ook nog wel eens een domme opmerking natuurlijk

Hoe lang ben je van plan die kofferklep in je bezit te houden? Dan weet ik hoeveel tijd ik heb om te beslissen/sloop af te gaan/kijken wat het voordeligst is.
Reply With Quote
  #48  
Old 30-03-2008, 22:15
Vento Vice's Avatar
Vento Vice Vento Vice is offline
No personal life
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 2,641
Post ff een pas op de plaats...

Een beetje sceptisch ben/was ik wel, ja.
Maar na deze laatste post al weer wat minder; da's een duidelijk verhaal en er blijkt dus ook een autorijdende broer in het spel te zijn. Dat maakt het verhaal toch weer wat anders.

Ik heb, zoals gezegd, die klep er nog steeds op zitten. En het is eigenlijk wachten, tot het wat mooier weer is en dat ik tijd heb.
Een klep wisselen is niet zo veel werk, maar de bedrading is afgeknipt bij de nieuwe klep en dat moet dus allemaal ff rustig weer gefatsoeneerd worden...
Je hebt dus nog wel eventjes om te kijken wat je doet. Als ik zover ben, laat ik het je wel weten en dan hou ik klep nog wel een maandje of zo voor je vast.

Kijk maar ff op de sloop wat een kleppie zou moeten kosten en bepaal dan, of je het de moeite waard vind.
Laat me wel ff horen, als-ie in de oud-ijzerbak mag; weg is weg; zoveel ruimte heb ik ook weer niet...

Ik weet van mezelf, dat ik soms iets te scherp reageer, sorry daarvoor.
Ik moet iedereen z'n lol gunnen, ook diegenenen, die misschien nog niet zo veel van auto's afweten... Die komen hier ten slotte o.a. om die kennis te vergaren.
Iedereen is uiteindelijk ook ooit zo begonnen.

En je doet gymnasium, dus je zal heus niet op je achterhoofd gevallen zijn!

Dus bij deze: veel plezier met je Vento en heb je vragen, dan hoor ik het wel.
(Ik heb je ten slotte wat wielen en banden betreft ook wat wijzer gemaakt, of niet?)

En wat betreft brommertjes en scootertjes? Ik vind ze nog steeds leuk... en ik ben 38! (zie ook mijn onderschrift)
__________________
VAG-PAST:
MkII 1.3 'KAMEI X1'/
MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice'
Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1'

PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999

Last edited by Vento Vice : 30-03-2008 at 22:23.
Reply With Quote
  #49  
Old 31-03-2008, 11:42
RocX's Avatar
RocX RocX is offline
Forum regular
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 72
Default

Haha, gelukkig dat het nu wat duidelijker allemaal is. Voor mij was natuurlijk alles vanzelfsprekend, maar nu is de situatie goed geschetst. Natuurlijk mag je elkae vraag die bij je opkomt stellen.

Dat je scootertjes nog steeds leuk vindt is wel logisch als je gewoon van sleutelen houdt. In dat opzicht vind ik een brommer wel grappig, maar heb er verder nooit veel om gegeven, vond auto's toch net iets interessanter.

Veel moeilijke toetsen komende tijd, weinig vrije tijd. Bezoekje aan de sloop zal dus nog even moeten wachten. In de Mei-vakantie tijd eraan besteden. Naar de sloop, ICE-gedeelte en verdere plannen maken.

Ik houd jullie op de hoogte!
Reply With Quote
  #50  
Old 31-03-2008, 11:56
Vento Vice's Avatar
Vento Vice Vento Vice is offline
No personal life
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 2,641
Post Hoe monteer ik de achterspoiler? Zó!

(alles wat rijdt, vliegt of vaart en een motortje heeft, is leuk... )

Zo, ik zal maar meteen de daad bij het woord doen en je een handje helpen...

Ik heb vandaag nl. (alvast) mijn spoiler gedemonteerd en op de 'nieuwe klep geplaatst. (De 'oude' klep zit er nog steeds op, maar met een tape-je op de gaatjes tegen de regen...)

Hoe?
Na het demonteren heb ik uiteraard eerst de maten van de gaten in de oude klep nauwkeurig opgemeten!
Het resultaat zie je hieronder in een schemaatje:



boorschema voor het monteren van een originele Vento GT spoiler
SORRY van de fout, maar de maat 42 kun je beter 44 van maken

Als je dit op je (nieuwe) klep wil aftekenen, kan je daarvoor het beste schilderstape gebruiken. Eerst de middenlijn nauwkeurig bepalen en dan vanaf het middenuit meten en aftekenen (de halve H.O.H./ hart-op-hart maat)



plekken van de vier gaten afgetekend

Afgetekend? FF je spoiler boven de lijntjes houden, voor de zekerheid.
Zo zie je nl. meteen of je een foutje hebt gemaakt... en nu kan het nog...

Klopt het? Dan kun je gaan boren; laat het schilderstape gewoon zitten, dit voorkomt dat je boor wegglijdt.
Ik heb zelf eerst 3mm, daarna 5,5mm en pas daarna 7,5 mm geboord; zo werk je nauwkeuriger als in één keer 7,5 mm.

Na het boren even boortje 10 mm tegen de randjes van de gaten laten draaien; dit om de braampjes weg te halen (niet te hard duwen dus, dan heb je een 10mm-gat... )

LETOP:
Niet de boorbraampjes/ -stof wegwrijven
, daar krijg je krassen van! De stofzuiger erbij is het beste.

Als laatste de gaatjes afwerken met een lakstiftje tegen de roest (het blanke staal)

Nu kun je de spoiler op je klep monteren en is het klusje geklaard!



spoiler erop monteren, KLAAR!
__________________
VAG-PAST:
MkII 1.3 'KAMEI X1'/
MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice'
Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1'

PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999

Last edited by Vento Vice : 31-03-2008 at 12:11.
Reply With Quote
  #51  
Old 31-03-2008, 18:52
hightower's Avatar
hightower hightower is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 113
Default

het is wel niet mijn topic maar toch bedank ik je ook voor deze heldere uitleg. ben zelf ook op zoek naar een gt-spoiler maar in de buurt van apeldoorn deventer staat nergens een vento, dus makkelijk om zo'n ding te vinden is het niet.

maar scheelt dat het toch nog slecht weer is :P
Reply With Quote
  #52  
Old 31-03-2008, 20:56
Fiorano Fiorano is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 15
Default

Hey kerols,

Ik zal mezelf ff verder uitleggen. Ben Frank, 16 jaartjes uit, en autofiel.
Citroën is toch echt wel mijn merk, me ouders rijden er al in vanaf m'n geboorte. Ben er dus in/mee opgegroeid.

op dit moment rijden wij een C4 Picasso Exclusive 2.0 Eb6v ( zeg maar alles derop en deran)

Ben met name Theoretisch erg goed in auto's, in de praktijk wat minder zeg maar.
Ik weet wel hoe het moet, maar zelf doen is een 2e

Ik ben ook erg benieuwt wat het gaat worden met de Vento.
Ik ga eerst voor me rijbewijs, dan de auto van me pa totalloss rijden, en dan zelf een x een bakkie kopen :P

Greetz,

Fiorano
Reply With Quote
  #53  
Old 31-03-2008, 21:46
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Ik zou zelf geen citroën kopen als eerste auto. Onderdelen zijn minder makkelijk en daarmee ook enkel duurder te krijgen als voor bijvoorbeeld een Vento.

De oude 16V motoren zijn wel grappig, in de ZM geloof ik. Maar altijd dat gehannes met die hydraulische vering. Mij niet gezien.

Eb6v -> toch geen 6 kleppert of wel? Ach, je weet niet beter zullen we maar zeggen, haha (ik heb zelf maar 1 auto ooit gehad en die heb ik nog steeds). Maar wel rijd ik veel in andere auto's. Maar VW, Audi, Seat, Skoda, Porsche, BMW zijn toch wel mijn merken.

Over brommers gesproken, ga eens 80 km/u rijden op een Puch, das veel gevaarlijker als topsnelheid met je Vento, haha Ja ja, je bent jong en dom en je wilt wat. Ik met me Puch naar school, 1e keer, gelijk een dikke prent
Reply With Quote
  #54  
Old 31-03-2008, 21:49
Vento Vice's Avatar
Vento Vice Vento Vice is offline
No personal life
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 2,641
Wink òòòòòhhh!

Quote:
Originally Posted by hightower
...ben zelf ook op zoek naar een gt-spoiler maar in de buurt van apeldoorn deventer staat nergens een vento, dus makkelijk om zo'n ding te vinden is het niet... :P

Hoe bedoel je? Zoek je een Vento om 's nachts de spoiler van te demonteren?!

(of bedoel je gewoon ergens op een sloperij in jouw omgeving...'t is maar hoe je het interpeteert...)
__________________
VAG-PAST:
MkII 1.3 'KAMEI X1'/
MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice'
Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1'

PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999
Reply With Quote
  #55  
Old 31-03-2008, 22:14
Vento Vice's Avatar
Vento Vice Vento Vice is offline
No personal life
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 2,641
Smile herzlich willkommen auf das forum!

Welkom in elk geval!

Citroëns zijn i.i.g. meestal bijzonder; mijn favoriet is toch wel de SM met Maserati-motor of wat gewoner de CX! Welke is/zijn jouw favoriet?

Meestal wordt je idd door je ouders besmet door een merk-virus, maar mijn ouders hebben nooit een rijbewijs gehad... VW is dus mijn eigen keus!

Mijn favorieten zijn: bijna alle VW-'s (vooral Corrado G60, Passat 35i variant, Vento 2.0 GT, Scirocco 2008!!! Audi's (alle R-'s en RS-en, R8) BMW-'s (850, 635 CSi) Honda's (CRX type2 Vtec, NSX, Integra type R) Nissan's (200SX 300ZX Skyline !!350 Z!!!) Mercedes (Mc Laren SLR en CLS) en alleen de Lexus IS 200. Ken je ze allemaal, autofiel?!
(twee heb ik er al, voor rest moet ik nog ff sparen... )

Hoezo ben jij theoretisch eigenlijk 'erg goed' in auto's?!
Welke school zit je bijvoorbeeld nu?
Jij slaat ook je brommertijd over?

Ik zou zeggen: ga gezellig rondneuzen op het volksforum en wie weet, rij je over twee jaar tòch in een Volkswagen!



mijn grootste favoriet; onze VW Corrado G60! (met 118 kW-160 Pk/ 225 Nm/ 225 km/h)

Quote:
Originally Posted by Fiorano
Hey kerols, (er zijn hier ook vrouwen...)
Ik zal mezelf ff verder uitleggen. Ben Frank, 16 jaartjes uit, en autofiel.
(volgens mij ben jij het jongste forum-lid ooit!...)
Citroën is toch echt wel mijn merk, me ouders rijden er al in vanaf m'n geboorte. Ben er dus in/mee opgegroeid.
(...maar dan zit je op het verkeerde forum)

Op dit moment rijden wij een C4 Picasso Exclusive 2.0 Eb6v ( zeg maar alles derop en deran)

Ben met name Theoretisch erg goed in auto's, (waar blijkt dat uit?) in de praktijk wat minder zeg maar.
Ik weet wel hoe het moet, maar zelf doen is een 2e
(je kunt natuurlijk, stiekum [net als Rokx ] oefenen op de Picasso)
Ik ben ook erg benieuwd wat het gaat worden met de Vento.
Ik ga eerst voor me rijbewijs, dan de auto van me pa totalloss rijden, en dan zelf een x een bakkie kopen :P

Greetz,

Fiorano
__________________
VAG-PAST:
MkII 1.3 'KAMEI X1'/
MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice'
Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1'

PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999

Last edited by Vento Vice : 31-03-2008 at 22:39.
Reply With Quote
  #56  
Old 01-04-2008, 07:37
Wolgast's Avatar
Wolgast Wolgast is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 593
Send a message via MSN to Wolgast
Default

Tsja, dan moet ik bij deze ook wat bekennen....
Ben eigenlijk ook Citrofiel...
Is met de paplepel ingegoten en mijn ouders hebben altijd Citroen gereden. Hoewel mjn 1e auto een Golf II GTI 8V uit 1984 was is bij mij stiekem het VW virus op komen zetten...
Maar na veel pech hebben gehad heb ik een hele tijd Citroen gereden (veel auto voor weinig geld)
Heb best wel bijzondere exemplren gereden moet ik zeggen. Waaronder ook 3 CX-en. En wel een CX 25 GTI TURBO 2 (2,5L 4-cilinder met turbo en intercooler en 170 PK en 295 Nm) En die is weggegaan met 525.000 km (!!) met alles nog orgineel !!! En een BX Turbo D met 450.000 km...
Dus iemand die tegen mij zegt dat een Citroen motorisch niet deugt ben ik het dus niet mee eens.

Maar nu we geemigreerd zijn naar de voormalige DDR (oftewel oost Duitsland) Is het niet handig een Franse auto te rijden. Dit omdat we hier geen garage hebben waar je idd met je hydrauliek terecht kan...

En zo komt langzaam het VW Virus weer opzetten en ben blij dat ik zo veel schik heb met mijn Golfje GTD. Het is een totaal andere auto als een Citroen maar op de een of andere manier is een Golf helemaal de auto voor mij....

Dus als Citroen nou eens een auto bouwde met de afwerking en degelijkeid van een VW dan stond er morgen weer een Citroen op de stoep.....

Ik weet, het is een beetje off-topic maar ik moest het ff kwijt...

Groeten,

Dennis
__________________
2008-2010; Golf GTD Special '96
2010- ????; Berlingo HDi '02
Project: Golf I Cabrio '86
Reply With Quote
  #57  
Old 01-04-2008, 19:46
Fiorano Fiorano is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 15
Default

Hallo Dames en Heren

nog ff 1 berichtje over mezelf dan, daarna weer ontopic over de Vento

die Eb6v slaat op de versnellingsbak, een automatische/manuele bak met 6 versnellingen ( flippers 8) )

ZM bestaat niet, je bedoelt de zx waarschijnlijk. Die is inderdaad met een 16v motor.
Niet elke Citroën heeft Hydroliek hoor, zijn alleen de oudere en duurdere modellen.
bv, ax, zx, Xsara, Saxo, C1t/mC4 zijn niet eens geleverd met Hydrolische vering

Onderdelen zijn opzich nog vrij makkelijk aan te komen, als je maar in't wereldje zit

Ik kan wel goed dingen in theorie uitleggen en bedenken, maar het uitvoeren meestal niet :P

M'n favoriet Citroën is een BX ( GTi/Sport/16v zijn de toppers ) of de CX GTi Turbo 2 ( de snelste Citroën ooit ! )

Overigens, m'n pa rijdt een Caddy van de zaak :P

@ Wolgast, de nieuwe C5 schijnt de kwaliteit van Duitse auto's te hebben !

Greetz, Fiorano
Reply With Quote
  #58  
Old 01-04-2008, 21:11
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Ik bedoel wel een 16V en hij heeft wel de hydraulische vering met van die mooie bollen op de veerpoten . Kan het helaas niet meer navragen. Die collega die hem had is laatst plotseling op 50 jarige leeftijd overleden

Maar is de Vento nu al wel of niet technisch nagelopen, de APK is immers van geen enkele waarde als het op de technische kwaliteit van een auto aan komt.
Reply With Quote
  #59  
Old 02-04-2008, 07:20
Fiorano Fiorano is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 15
Default

Ik denk dat de Vento technisch perfect in mekaar zit, remmerij + bandjes zijn nieuw. Motor klinkt nog goed en trekt nog goed. Alleen de koppeling maakt een iets te lange slag ( of is dat typisch Vento )

maar goed, hij heeft nog maar 90.000 gereden....
Reply With Quote
  #60  
Old 02-04-2008, 10:29
RocX's Avatar
RocX RocX is offline
Forum regular
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 72
Default

En in de eerste versnelling wil hij een beetje trillen/rommelen, maar verder is hij technisch volgens mij helemaal goed. Alle service papieren zitten erbij, ieder jaar grote beurt. Er is goed voor gezord door de vorige eigenaar, iets wat ik van plan ben door te zetten natuurlijk. Hij heeft APK tot Maart 2009, heeft laatst dus nog beurt gehad, waarbij nieuwe banden eronder zijn gekomen en de remmen vervangen, de volgende beurt is de vering aan de beurt, dat scheelt, want dan kan ik gelijk de verlagingsset eronder laten zaten i.p.v. nieuwe normale vering.

Bij mij op school had de Congiërge ook een Vento, toen ik zei dat ik hem 60/40 wilde verlagen zei hij dat ik dat niet moest doen, omdat hij dan nog doorzakt. Hij had zelf de Vento 50/30 verlaagd. Wat denken jullie daarover?
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 15:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum