Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #41  
Old 31-01-2008, 15:46
Matheo's Avatar
Matheo Matheo is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 4,125
Default

ok.. ik ben weer een beetje tot rust gekomen, dus zal weer eens gaan kijken.
misschien goed om te weten: auto heeft gelopen bij de vorige eigenaar, niet al te lang geleden. dus waarom ie het nu niet meer doet? ik snap er niks van.
__________________
'06 A4 1.8T Quattro

'85 Transporter

'85 Golf
Reply With Quote
  #42  
Old 31-01-2008, 15:54
Rob g60 Rob g60 is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 1,496
Default

hehe ken dat.
als je er niet uitkomt laat maar iets weten heb wel een gaatje evt vanavond of volgende week om ff te komen kijken.
woon 15min van je vandaan.
__________________
T1 1959
t2a westfalia 1969
kever cabrio 1970
low t5
golf mk2 1989
Reply With Quote
  #43  
Old 31-01-2008, 16:14
Matheo's Avatar
Matheo Matheo is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 4,125
Default

pff.. moet eerst de accu weer opladen..
vanavond lukt niet denk ik, maar bedankt voor het aanbod! zal het zeker in mijn achterhoofd houden!
__________________
'06 A4 1.8T Quattro

'85 Transporter

'85 Golf
Reply With Quote
  #44  
Old 02-02-2008, 12:34
bartman bartman is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 463
Default

Draai je bougies er even uit , controleer ze en maak ze proper /droog.
Terug er in.Dan start je.Indien nog niet trek dan even de kabel van je bobijn naar je stroomverdeler los en hou deze aan de massa.Controleer ook even of er in je stroomverdelerskap geen vocht zit.Schuur je contactpuntjes en rotor even op. Monteren en testen.Zo kan je zien of je ontstekking hebt.
Als je dit hebt neem dan een benzine leiding los en kijk of je druk opbouwt en benzine krijgt.
Je kan ook eens met startspray ( of deodorant) in je carbu spuiten.zodat hij aanslaat en vlugger benzine kan trekken via zijn opvoerpompje.

Wedden dat hij draait?
No thanx stuur de rekening wel op
__________________
NOT fast NOT furious
Reply With Quote
  #45  
Old 12-02-2008, 17:39
Matheo's Avatar
Matheo Matheo is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 4,125
Default

Quote:
Originally Posted by bartman
Draai je bougies er even uit , controleer ze en maak ze proper /droog.
Terug er in.Dan start je.Indien nog niet trek dan even de kabel van je bobijn naar je stroomverdeler los en hou deze aan de massa.Controleer ook even of er in je stroomverdelerskap geen vocht zit.Schuur je contactpuntjes en rotor even op. Monteren en testen.Zo kan je zien of je ontstekking hebt.
Als je dit hebt neem dan een benzine leiding los en kijk of je druk opbouwt en benzine krijgt.
Je kan ook eens met startspray ( of deodorant) in je carbu spuiten.zodat hij aanslaat en vlugger benzine kan trekken via zijn opvoerpompje.

Wedden dat hij draait?
No thanx stuur de rekening wel op


ok, kleine update.. hij loopt!! soort van.. tot nu toe ben ik nog niet verder gekomen als laag stationair draaien (wel constant). na ongeveer 15 tot 20 seconden (en bij gasgeven) valt ie toch weer stil. dit is met de choke volledig open, toerental is volgens mij nog lager als wat ie normaal op bedrijfstemp zou moeten draaien (met choke dicht dus).
verder wordt de accu (die naar mijn weten goed is) redelijk snel leeg getrokken. dit merk ik doordaat de pomp steeds langzamer gaat draaien (of is dit normaal? als er voldoende druk is ofzo) en na een paar keer lopen zit er niet genoeg puf meer in om de startmotor rond te krijgen. dynamo geeft wel stroom, kabels zitten aangesloten. zal dit nog eens goed nalopen dus.
__________________
'06 A4 1.8T Quattro

'85 Transporter

'85 Golf
Reply With Quote
  #46  
Old 12-02-2008, 21:09
MauSeR35's Avatar
MauSeR35 MauSeR35 is offline
Volksforum QUATTRO Donor
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,657
Send a message via MSN to MauSeR35
Default

He tof dat er leven in zit! Accu leegtrekken, ach er zitten 3 dynamo's bij dat ding ofzo toch
__________________
Seat Exeo ST 2.0TDI Style 2013
Reply With Quote
  #47  
Old 13-02-2008, 13:28
Matheo's Avatar
Matheo Matheo is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 4,125
Default

Quote:
Originally Posted by MauSeR35
He tof dat er leven in zit! Accu leegtrekken, ach er zitten 3 dynamo's bij dat ding ofzo toch

klopt, maar deze werkt (volgens mijn zelfbouw multimeter). zal eens een echte opsnorren om te kijken of de accu daadwerkelijk bijgeladen wordt.
__________________
'06 A4 1.8T Quattro

'85 Transporter

'85 Golf
Reply With Quote
  #48  
Old 14-02-2008, 19:37
MauSeR35's Avatar
MauSeR35 MauSeR35 is offline
Volksforum QUATTRO Donor
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,657
Send a message via MSN to MauSeR35
Default

Ik heb nog wel zon ding liggen ergens, breng hem volgende keer wel mee als ik langskom (en het niet vergeet)
__________________
Seat Exeo ST 2.0TDI Style 2013
Reply With Quote
  #49  
Old 21-02-2008, 20:18
Matheo's Avatar
Matheo Matheo is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 4,125
Default

Ben nog een beetje verder gekomen ondertussen. Ik zal eens leren meer foto's te maken, want dat trekt toch wat meer lezers denk ik.
Hij loopt nu al een stuk beter, echter nog verre van perfect. Ik heb afgelopen zondag de benzine pomp een open gehad, was gelijk duidelijk wat er fout zat. Uitgaande nippel van de pomp was afgedicht met vloeibare pakking die blijkbaar niet benzine proof was, is gaan uitzetten en vormde een soort prop in het nippel.
Hij krijgt nu een stuk meer benzine > dus beter lopen/starten. Hij valt nog steeds stil na een tijdje stationair draaien, en gas geven zit er ook nog niet in (hij geeft nu wel een klein grommetje voor het stilvallen, is ook vooruitgang..).
Ik vraag me toch echt af waar dit nu weer in kan zitten, had stiekem gehoopt dat ik het met die pomp had opgelost. Iemand tips? Help me weer een beetje verder
__________________
'06 A4 1.8T Quattro

'85 Transporter

'85 Golf
Reply With Quote
  #50  
Old 21-02-2008, 22:09
Rob g60 Rob g60 is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 1,496
Default

pakkingen van de carbs zijn die nog goed?
__________________
T1 1959
t2a westfalia 1969
kever cabrio 1970
low t5
golf mk2 1989
Reply With Quote
  #51  
Old 22-02-2008, 12:28
Matheo's Avatar
Matheo Matheo is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 4,125
Default

Quote:
Originally Posted by Rob g60
pakkingen van de carbs zijn die nog goed?

daar zat ik gisteravond laat ook eens naar te kijken ja, laatste keer dat ik hem starte kwam er een wolkje langs het inlaatspruitstuk naar buiten. na een nadere inspectie lijkt het wel of de pakkingen niet de goeie zijn, steken op rare plaatsen uit enzo. kan daar het probleem zitten dan? zal vanmiddag nog eens goed kijken en wat foto's maken. kan zoiezo geen kwaad om nieuwe te steken denk ik, zal eens op zoek gaan.
__________________
'06 A4 1.8T Quattro

'85 Transporter

'85 Golf
Reply With Quote
  #52  
Old 22-02-2008, 14:21
Matheo's Avatar
Matheo Matheo is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 4,125
Default

ok.. ik heb dus wat mooie foto's gemaakt, maar ik kan het kabeltje van de camera nu nergens vinden. de pakkingen die naar mijn idee niet goed passen zitten aan de kant van het blok. het wolkje dat ik gister zag kwam volgens mij van de kant van de carbs, aan die kant van het spruitstuk (sorg inlaat) zit een soort sleufje, wat dus niet goed afgedicht wordt door de pakking (denk ik). ik ga weer even verder zoeken naar dat kabeltje, dan komen de foto's er aan, hoop ik.
__________________
'06 A4 1.8T Quattro

'85 Transporter

'85 Golf
Reply With Quote
  #53  
Old 31-03-2008, 15:17
Matheo's Avatar
Matheo Matheo is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 4,125
Default

tijd voor een update.
ik werd al dat geprul een beetje beu.. dus heel de troep maar uit elkaar gehaald, achteraf bleek dit een goed idee te zijn geweest. zoals ik al dacht horen er tussen het spruitstuk en de carbs o-ringen te zitten, ook hier zat (de inmiddels beruchte) rode kit tussen (welke oplost in benzine). passende o-ringen vinden bleek nog niet mee te vallen, heb ze uiteindelijk gevonden bij een hydroliek onderdelen leverancier (v Tilburg, Roosendaal, uitstekende service!).



inlaatspruitstuk met o-ringen (uiteraard temp. bestendig)

zoals te zien is is het spruitstuk grondig schoongemaakt (door v Tilburg). de carbs zijn nu in vergelijking wel erg smerig, die zal ik dus ook nog wel een beetje opknappen.



carbs zijn al wel grotendeels uit elkaar geweest, alles eens schoongemaakt/doorgespoten. nu de buitenkant dus nog.

verder heb ik de berg met onderdelen een doorzocht naar schatten tot mijn verbazing kwam ik daar 2 grillen tegen met chromen randjes tegen (en 1 set chromen hoekjes, kan er dus 1 compleet maken). omdat ik deze wel graag heel wil houden heb ik ze maar op mijn slaapkamer gehangen, ziet er nog leuk uit ook..






dit was het voor zover. nog wat pakkingen voor de carbs zelf halen, dan kan alles weer in elkaar en gaan we weer eens testdraaien, ik moet zeggen dat ik er nu wel een stuk meer vertrouwen in begin te krijgen.
tot de volgende knoop!
__________________
'06 A4 1.8T Quattro

'85 Transporter

'85 Golf
Reply With Quote
  #54  
Old 31-03-2008, 18:45
jappie86 jappie86 is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 723
Talking

Quote:
Originally Posted by Matheo
tijd voor een update.
ik werd al dat geprul een beetje beu.. dus heel de troep maar uit elkaar gehaald, achteraf bleek dit een goed idee te zijn geweest. zoals ik al dacht horen er tussen het spruitstuk en de carbs o-ringen te zitten, ook hier zat (de inmiddels beruchte) rode kit tussen (welke oplost in benzine). passende o-ringen vinden bleek nog niet mee te vallen, heb ze uiteindelijk gevonden bij een hydroliek onderdelen leverancier (v Tilburg, Roosendaal, uitstekende service!).



inlaatspruitstuk met o-ringen (uiteraard temp. bestendig)



godver! wa doe jij nou. leg je dat ding nu zomaar op de motorkap van mijn corsa from hell (leenbak) straks wordt dat inlaatspruitstuk weer pekkig, dat ding is net schoon.
Reply With Quote
  #55  
Old 31-03-2008, 20:37
Matheo's Avatar
Matheo Matheo is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 4,125
Default

Quote:
Originally Posted by jappie86
godver! wa doe jij nou. leg je dat ding nu zomaar op de motorkap van mijn corsa from hell (leenbak) straks wordt dat inlaatspruitstuk weer pekkig, dat ding is net schoon.

jaja.. hij stond ook zo mooi in 't zonnetje
__________________
'06 A4 1.8T Quattro

'85 Transporter

'85 Golf
Reply With Quote
  #56  
Old 01-04-2008, 14:36
MauSeR35's Avatar
MauSeR35 MauSeR35 is offline
Volksforum QUATTRO Donor
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,657
Send a message via MSN to MauSeR35
Default

Ja joh kijk nouo toch eens uit!
__________________
Seat Exeo ST 2.0TDI Style 2013
Reply With Quote
  #57  
Old 02-04-2008, 01:24
Samurai's Avatar
Samurai Samurai is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 2,052
Default

NETJES, dat ziet er weer goed uit.

Leuk project heb je daar hoor!
Als je die carbs erg zat bent ..... Mag je ze wel doneren aan het samurai fonds haha...
Reply With Quote
  #58  
Old 02-04-2008, 17:18
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Neem aan dat die ringen tot zeg maar 120 graden celsius kunnen. Tis immers watergekoeld.

Maar leuk dat je ook foto's plaatst
Reply With Quote
  #59  
Old 02-04-2008, 20:22
Matheo's Avatar
Matheo Matheo is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 4,125
Default

Quote:
Originally Posted by RubenD
Neem aan dat die ringen tot zeg maar 120 graden celsius kunnen. Tis immers watergekoeld.

Maar leuk dat je ook foto's plaatst

ja, ze kunnen wel meer hebben geloof ik. paar honderd graden celcius hadden ze het over. hydroliek wordt ook best warm, dus ik geloof het wel.
foto's doen het idd erg goed heb gelukkig mijn pc weer terug, dus ik kan ook weer foto's posten.
heb gister het kleppendeksel voor de gein eens wit geverft, maar was geen enorm succes. kwam er niet echt netjes uit, en ben er nog niet over uit of het wel zal staan. mss is matzwart wel gewoon netter.
__________________
'06 A4 1.8T Quattro

'85 Transporter

'85 Golf
Reply With Quote
  #60  
Old 03-04-2008, 08:53
MauSeR35's Avatar
MauSeR35 MauSeR35 is offline
Volksforum QUATTRO Donor
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,657
Send a message via MSN to MauSeR35
Default

Heel de motorruimte matzwart met hier en daar een gepolijst detailtje, staat ook wel ruig denk.
__________________
Seat Exeo ST 2.0TDI Style 2013
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 23:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum