Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Vento MK III
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 12-01-2008, 17:14
Darkprojectx Darkprojectx is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 425
Default

veel te veel... als ik het echt op ga tellen inclusief de huur auto en de ritjes er naar toe en terug..

het lijkt mij dat ze dit ook wel hadden kunnen opmerken...

maar ik spring nog niet op conclusies.. mooi even afwachten..
__________________
Golf mk7 variant 1.4tsi 2015
Reply With Quote
  #22  
Old 12-01-2008, 18:14
Dennis@polo86c.nl Dennis@polo86c.nl is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,494
Default

Quote:
Originally Posted by tiefflieger
Als je lambda kapot is loopt hij beter als je de stekker los trekt.
De mijne liep iig een stuk beter zonder aangesloten lambda voordat ik hem vervangen heb...


Hoeft niet altijd, als er ergens bijvoorbeeld in de bekabeling of in de sonde een onderbreking is dan maakt het niet uit of je de stekker nu los trekt of niet.
Als de sonde echt een verkeerd signaal geeft dan kan de motor wel beter lopen met losgetrokken stekker.
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann...
1975 Audi 50 GL
1976 Audi 50 GL
1988 Polo G40
Reply With Quote
  #23  
Old 12-01-2008, 20:49
Benji's Avatar
Benji Benji is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 2,327
Send a message via MSN to Benji
Default

Goed nieuws dus! Waar een forum wel niet goed voor is Nu maar hopen dat hij het goed blijft doen.
__________________
T4 1.9TD(i)
Arosa 1.4MPI
Reply With Quote
  #24  
Old 12-01-2008, 22:00
Darkprojectx Darkprojectx is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 425
Default

ah inderdaad.. gelukkig waren er maar:

178 posts met 1848 views voor nodig op diverse fora
__________________
Golf mk7 variant 1.4tsi 2015
Reply With Quote
  #25  
Old 15-01-2008, 11:35
Darkprojectx Darkprojectx is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 425
Default

nou.. hok loopt nog niet goed..

en de dealer heeft gebeld hoor..
nu heb ik de monteur zelf aan de telefoon gehad en die vertelde mij HEEL wat anders dan die kale gast die achter de balie woont daar..

er schijnt TOCH wel dat ze aan de auto gemeten hebben.
en opeens werd ik overrompeld door de melding dat de storing bij hun OOK is voorgekomen! dus het ligt niet aan mij! haha begon al te twijfelen :P

Ze hebben een goed uur met de auto rond gereden en toen is de storing ook naar voren gekomen.
Ze hebben de benzine druk gecontroleerd zowel statisch als dynamisch.
Tijdens de rit hebben ze hem ook uitgelezen en is er een storing uitgekomen van de nullast schakelaar. Schakelaar S60 was iets mee.
Het schijnt dat deze de gaskleplichter regelt??? "sporadische storing aan gaskleplichter" helaas wist die kerel het code nummer niet meer.....

ik weet niet wat de gaskleplichter doet.. misschien weet iemand van jullie dat?

edit: even verder gegoogled..

hmm volgens mij gaat het niet om S60 maar F60..

die gaat over de nullastschakelaar en het gasklephuis..

hmm hmm als ik die fout code nu eens had..

heeft er iemand een foto ofzo van die gaskleplichter? zit deze in het gasklephuis?
__________________
Golf mk7 variant 1.4tsi 2015

Last edited by Darkprojectx : 15-01-2008 at 12:47.
Reply With Quote
  #26  
Old 15-01-2008, 13:21
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
Default

gasklephuizen staan er om bekend wel eens stuk te gaan.. De monopoint gasklephuizen zijn best betrouwbaar, maar als er iets mis mee is kan het lang duren voordat je de oorzaak gevonden hebt.Alle schakelaars/weerstandbanen in het huisje kunnen last hebben van slijtage of vuil.

Is het geen oplossing om een gasklephuis van een andere ABS motor te halen en die op je inlaat te planten?
Een ABS motor is niet zo heel gewild, en zal niet veel kosten. Gasklephuisjes moeten wel te vinden zijn.
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Reply With Quote
  #27  
Old 15-01-2008, 14:27
Darkprojectx Darkprojectx is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 425
Default

aan zoiets zat ik ook te denken maar dan wil ik wel eerst zeker weten dat die gaskleplichter ook IN het gasklephuis zit. Dan schroef ik die van mij eraf en gewoon een andere erop.

maarja, dan moet je die weer inleren of niet?
__________________
Golf mk7 variant 1.4tsi 2015
Reply With Quote
  #28  
Old 15-01-2008, 19:46
Darkprojectx Darkprojectx is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 425
Default

langleve mn vraagbaak!




de gaskleplichter zit dus schijnbaar aan de achterzijde van de inspuitunit..
maar volgens mij zit daar toch geen stekker aan?

uit de storing was gebleken dat er zo nu en dan een sporadische kortsluiting was met de plus...?

vanavond weer eens lekker schroeven onder die kap!
__________________
Golf mk7 variant 1.4tsi 2015
Reply With Quote
  #29  
Old 15-01-2008, 19:59
Dennuz's Avatar
Dennuz Dennuz is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 186
Default

aan deze gaskleplichter en nullastschakelaar zit wel een stekker, en gaan wel eens kapot....

vaak word het asje die je gasklep opvangt smerig en kan hij niet goed in en uit...


De vento van mijn vriendin is ook van '93 en ook een abs motor. Deze wil smorgens ook wel eens op 500 toeren starten, of zelfs helemaal niet, maar dat is maar heel enkels, ook hier is de nullast schakelaar niet fijn meer, maar een nieuwe kost ongeveer 150 euro, en een gebruikte kost ongeveer 60euro...
Reply With Quote
  #30  
Old 15-01-2008, 22:28
Darkprojectx Darkprojectx is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 425
Default

zo....

vanavond weer eens wat uitelkaar gedraaid en gecontroleerd op kabelbreuken, viezigheid en daarna ingespoten met contactspray.

alle connectoren ook even behandeld die meespelen in het inspuitingsgedeelte




de "gaskleplichter" zit schijnbaar aan de voorkant (groene pijl).
helaas zit dit ding met van die hoerige plastic klik klemmetjes vast,
dus die heb ik er maar niet vanaf gewipt vanavond, aangezien ik heel de week nog met de auto naar mn werk moet

ook heb ik even wat verder gekeken.. gasklep reageert prima op mn gaskabel dus daar zie ik zo geen problemen in komen.

maar nu is de vraag (indien het probleem zich alsnog voordoet), wat is wijsheid?
drie mogelijkheden:

1) stekker/connector vervangen (op de foto de linker rode pijl, wijst niet naar gaskabel maar naar stekker )
2) regelkastje van de gaskleplichter vervangen
3) complete inspuit module vervangen. (opzich makkelijk te doen omdat deze maar met 3 a 4 boutjes vastzit).

wat zouden jullie doen???
__________________
Golf mk7 variant 1.4tsi 2015
Reply With Quote
  #31  
Old 15-01-2008, 22:39
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
Default

ik zou eerst de gaskleplichter goed schoonmaken. Als deze in de afgelopen 15 jaar een beetje is gaan slijten/vuil geworden is kan dat al een hele hoop schelen.

Heb je met de ABS motor wel eens gemerkt dat deze tijdens afremmen op de motor automatisch het gaspedaal een beetje aantrekt? Dat komt o.a. door die gaskleplichter, die je gasklep computergestuurd open/dicht doet om de motorloop te regelen.

Dit doet ie vast ook wel eens tijdens het rijden.Doet hij dit niet (goed), dan zal hij wel eens slecht kunnen gaan lopen! Ik zou eerst de goedkope manieren zelf proberen; dus schoonmaken/inspecteren/meten aan het gasklephuis.
Een kabelbreuk spoor je zo op met je multimeter, viezigheid met het oog en schoonmaken is ook zo gedaan.

je kan dan altijd nog een vervangend gasklephuis regelen, dat zou in ieder geval mijn optie zijn.
Stekker/connector zou ik doormeten voordat je hem vervangt en het regelkastje van de gaskleplichter zou ik niet vervangen voordat je weet dat dit de boosdoener is!
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Reply With Quote
  #32  
Old 16-01-2008, 14:24
Darkprojectx Darkprojectx is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 425
Default

heb nu een backup!

bij het demontagebedrijf waar ik de computer vandaan had gehaald hebben ze ook nog de complete inspuitunit op de auto zitten! Dus met gaskleprichter en heel die meuk!

dus gelijk even gevraagd of de beste man deze apart wil houden voor mij en hij wist mij te vertellen dat die voor 75 euro de deur uit mocht. Dus zaterdag ga ik deze halen, daarna die van mezelf eraf knikkeren en nakijken.

ik wil wel weten wat er knudde was!

als hij nog ruk is met het andere injectie onderdeel erop dan weet ik dat ik de kabelboom bloot mag gaan leggen. Al verwacht ik echt niet dat hier een breuk in zit aangezien hij het laatst 2 weken goed gedaan heeft.

dus mij is stiekem wel blij, nu nog 2 dagen onderweg huilen maarja..
__________________
Golf mk7 variant 1.4tsi 2015

Last edited by Darkprojectx : 17-01-2008 at 08:35.
Reply With Quote
  #33  
Old 18-01-2008, 14:20
Darkprojectx Darkprojectx is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 425
Default

net ff VW Arena gebeld en volgens hun hoef je de injectie unit niet opnieuw in te leren bij een ABS blok.
volgens die knutselaar hoef ik als ik ze om ga gooien alleen maar op te letten dat ik niet te hard gooi :mrgreen:
er kan wat druk staan op de benzine leidingen maar das 1x een zachte "psst" en thats it.

iemand die hier andere gedachte over heeft?

ik hoor het graag!
__________________
Golf mk7 variant 1.4tsi 2015
Reply With Quote
  #34  
Old 21-01-2008, 14:39
Darkprojectx Darkprojectx is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 425
Default

beetje minder maar met de nieuwe inspuit/gasklep unit doet hij nog hetzelfde.

kan nu alleen nog de lambda en kabelboom nameten..
__________________
Golf mk7 variant 1.4tsi 2015
Reply With Quote
  #35  
Old 21-01-2008, 14:44
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

pff zo blijf je bezig...ruil hem anders gewoon in bij een handelaar?
Reply With Quote
  #36  
Old 21-01-2008, 14:50
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
Default

neee. da's zonde als ik de auto zo bekijk.

Kan je beter nog even doorgaan met proberen. De oorzaak moet boven water komen.
Het is heel vreemd dat hij het soms wel doet, en op andere momenten zonder problemen rijdt. Dat maakt het zoeken niet makkelijker..
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Reply With Quote
  #37  
Old 21-01-2008, 14:59
Kevin20v's Avatar
Kevin20v Kevin20v is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 2,428
Default

Heb afgelopen zaterdag met Erik aan de hand van de vraagbaak alles doorgemeten en overal komen de correcte waardes uit de "stekers" (insider )

Enige wat het mijns inzien nog kan zijn is de lambdasonde zelf, die kregen we er helaas niet uit omdat we met geen mogelijk een (steek)sleutel/dop/whatever rond konden draaien om de lambda los te krijgen....
Het is daar erg krap bemeten in zo'n vento


Het lijkt wel alsof de auto het alleen doet bij een olietemperatuur onder de 90 graden, dan komt het in ieder geval vaker voor dan als de motor warm is!
Een tweede puntje waar ik me erg over verbaasde is dat deze vento in de 2e versnelling zonder koppeling/gas gewoon doorblijft lopen/duwen... Dit is normaal toch echt diesel gedrag en ik kan me niet voorstellen dat een benzineblok dit hoort te doen (ik heb het alsnog niet eerder meegemaakt met een warme motor)

Na al het (zoek)werk, tijd en geld dat er in gestoken is zou ik deze auto niet gelijk weer verkopen, lopen doet ie perfect alleen het stationair gedeelte is een beetje vreemd....
Reply With Quote
  #38  
Old 21-01-2008, 14:59
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

dat is misschien wel zonde, maar hoeveel geld is ie nu kwijt aan de garage? Kan je voor dat bedrag ook al geen vento kopen?
Reply With Quote
  #39  
Old 21-01-2008, 15:01
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

wat bedoel je met doorduwen kev? Hem stationair laten rollen en dan overschakelen in z`n 2 en dan weer laten rollen.?
Reply With Quote
  #40  
Old 21-01-2008, 15:04
Kevin20v's Avatar
Kevin20v Kevin20v is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 2,428
Default

Quote:
Originally Posted by René
dat is misschien wel zonde, maar hoeveel geld is ie nu kwijt aan de garage? Kan je voor dat bedrag ook al geen vento kopen?


Geen idee wil het ook helemaal niet weten, maar ik geloof dat we dit discussiepunt al voorbij zijn... geloof je ook niet?

Laten we het zo zeggen "het probleem is ondertussen al enige tijd uit de luiers"

Nu is bijna alles gechecked en we er bijna zijn, zou hij hem weg moeten doen? Ik zou bijna zeggen hij heet niet René
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 04:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum