Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Algemeen > Stel je voor
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 26-06-2007, 19:47
golfke golfke is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 137
Default Golfke

aangezien ik de juiste plek niet vind post ik het maar in off topic. Ik vind voorstellen maar normaal dus....

Ik ben dus jens aka golfke. De nickname is eigenlijk gewoon spontaan in me opgekomen tijdens het aanmelden en heeft eigenlijk iets te maken met mijn passie: golfjes. Ik ben nog maar 14 jaartjes jong (niet beginnen af te zeiken hoor, ik ben een braaf jongetje en zal geen dingen posten waarover ik niets weet ) en ben zo'n 3 jaar geleden geinfecteerd met het auto virus. Algauw bleek dat ik het stilaan beu begon te worden maar puur bij toeval kwam ik in aanraking met tuning. Na heel wat omzwervingen ben ik een vw fan in hart en nieren geworden ondanks dat we hier 2 renaults op de oprit staan hebben (echt brol bakken. Op dit moment kan ik niet veel tuning uitvoeren behalve wat knutselen aan de megane scenic (bouwjaar '98) van mijn mama (elke week grondig kuisen, netjes bijhouden en binnenkort een radiootje erin) maar binnen 2-3 jaar wil ik beginnen met een vw oldtimer (liefst een golf 1 of 2) te kopen.
Reply With Quote
  #2  
Old 26-06-2007, 19:49
Edition-Blue Edition-Blue is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 4,434
Send a message via MSN to Edition-Blue
Default

Welkom hier Jens.
Veel plezier op het forum.
__________________
Golf2 gti vr6 edition blue
Golf2 gti 20vt edition blue
Golf6 gti R
Reply With Quote
  #3  
Old 26-06-2007, 19:51
golfke golfke is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 137
Default

thanks! Nette gti trouwens
Reply With Quote
  #4  
Old 26-06-2007, 20:46
Edition-Blue Edition-Blue is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 4,434
Send a message via MSN to Edition-Blue
Default

Quote:
Originally Posted by golfke
thanks! Nette gti trouwens


Bedankt
__________________
Golf2 gti vr6 edition blue
Golf2 gti 20vt edition blue
Golf6 gti R
Reply With Quote
  #5  
Old 26-06-2007, 23:04
SlimMasterShady's Avatar
SlimMasterShady SlimMasterShady is offline
VW Guru
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 836
Default

Welkom!
Ga je de auto van je ma ook zo tunen net als die gast op de reclame zijn vaders volvo wat extra pktjes gaf
Veel plezier hier!
__________________
Jetta MK 1.5 automaat '83 PROJECT
Reply With Quote
  #6  
Old 27-06-2007, 09:53
golfke golfke is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 137
Default

mmm... een klein beetje maar (radiootje erin zoals eerder gezegd, zit nu al een stoelhoes in en zo, niks wereldschokkends! Voor de rest goed bijhouden.
Reply With Quote
  #7  
Old 27-06-2007, 12:08
PJVL_G60's Avatar
PJVL_G60 PJVL_G60 is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 1,049
Send a message via AIM to PJVL_G60
Default

Welkom hier kerel !

Hard sparen vanaf nu en dan kan je straks ook een dikke vw gaan opbouwen
Reply With Quote
  #8  
Old 27-06-2007, 12:17
Jazzblue's Avatar
Jazzblue Jazzblue is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,420
Default

Welkom op het forum!

Succes met de Golf
Reply With Quote
  #9  
Old 27-06-2007, 13:50
golfke golfke is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 137
Default

thanks! Ik ben zo'n beetje aan het nadenken hoe ik de golf zou willen en na vele projectjes nagelezen te hebben heb ik een paar richtingen uitgestippeld:

OEM+: nette verlaging steken, auto opkuisen, roest bijwerken en hem opleuken met stukken van vw zelf.
Mat und platt: mat rollen, een dikke verlaging, verbreed staal en de nodige bijhorende accesoires.
en...
Zeg jullie mening maar, ik sta voor alles open en ik heb nog tijd genoeg om na te denken!
Reply With Quote
  #10  
Old 27-06-2007, 14:21
Pedaalemmer's Avatar
Pedaalemmer Pedaalemmer is offline
Volksforum Aandeelhouder - Pedalwanne
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 11,016
Send a message via MSN to Pedaalemmer
Default

Welkom hier, lekker het internet afspeuren dan doe je zat ideetjes op en niet teveel luisteren naar die oude luchtkokers hiero gewoon lekker je eigen ding doen.
Reply With Quote
  #11  
Old 27-06-2007, 15:03
maartenunplukt's Avatar
maartenunplukt maartenunplukt is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,250
Default

Golfje 2 mat en plat?

Is het goedkoopst en je rijdt dan op je 18de superleuk. Een golf 1 in retro style is vind ik natuurlijk veel specialer, maar als je nog wat geld over wilt houden om uit te gaan en shit zou ik voor een golf 2 gaan. Scheelt toch weer met onderdelen op de sloop etc...
__________________
www.hardleers.net | Photography//design//art//people
Reply With Quote
  #12  
Old 27-06-2007, 16:04
golfke golfke is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 137
Default

oké, 30% van het plan ligt al vast Het word ne witte of een rode golf 2 die 60/60 verlaagd zal worden. Over de rest twijfel ik nog

Last edited by golfke : 27-06-2007 at 18:35.
Reply With Quote
  #13  
Old 27-06-2007, 21:55
Siem's Avatar
Siem Siem is offline
Postwhore
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 1,459
Send a message via AIM to Siem
Default

Welkom hier,
Golf 2 met smalle bumpers, plat gooien en verbreed staal. Goedkoop maar het is gewoon super ...

Maar wat je zegt, je hebt nog tijd zat ..

________________
Golf 3
VW Haaksbergen
Reply With Quote
  #14  
Old 28-06-2007, 09:55
golfke golfke is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 137
Default

JOOOOOOOOEEEEEEEEEEEEEEPPPPPPPPPPPPIEEEEEEEEE Heb daarnet eventjes een 'gesprek' gehad met mijn oudere zus (22 jaar. Deze gaat de vw golf 3 1900 diesel 3drs van haar vriend overnemen (want deze kan er geen afscheid van nemen. Het is er eentje met ongeveer 380 ton op de teller en voorzien van een roos-paarse art sticker die de gehele auto bedekt Nu hebben we zo'n beetje onofficieel onder elkaar afgesproken wanneer de golf te 'oud' word dat ik hem wel wil overnemen Dat wil dus zeggen: als ik dus goed spaar en lief ben tegen mijn zusje ( ) dat ik er misschien in zal slagen om de golf op mijn 16-17de over te nemen, nice hé Het enigste obstakel dat er is: in het laatste jaar van mijn school moet je een theoretisch + praktisch werkstuk maken. Ik zou dit als 'excuus' gebruiken om mijn ouders te kunnen overtuigen. Maar heeft iemand een idee over wat ik mijn theoretisch kan doen als ik een auto ga opmaken Als ik hem ooit in mijn bezit krijg zou ik deze planning willen hanteren:
- Eerste jaar: auto overnemen. Verlagingset steken (iets van een -6cm) met een leuk setje wielen. Sticker eraf prutsen. Paar stukken verzamelen en eventueel al monteren. Tussen in veel sparen.
- Tweede jaar: dan zit ik waarschijnlijk in mijn laatste jaar. Als 'zij' erdoor geraakt als eindwerk dan heb ik grootste plannen. Ik zou dit jaar het 'motor en roest' jaar noemen. De roest zou dan behandeld worden en de motor word het grootste project... Wat er precies gaat gebeuren met de motor weet ik nog zo niet... Als alles doorgaat zou de auto er ongeveer zo uitzien:




EDIT 1:

deze plannen gelden ook wanneer ik een golf 2 in handen zou krijgen maar dan het allemaal wat minder drastich zijn.



EDIT 2:

Wat er met de motor gaat gebeuren staat ook al vast: hiervan zullen indien nodig enkele stukken vervangen worden en enkele stukken zullen gepolijst worden (monnikenwerk, ik weet het!

Last edited by golfke : 29-06-2007 at 10:50.
Reply With Quote
  #15  
Old 28-06-2007, 20:04
golfke golfke is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 137
Default

oké, bedankt voor jullie reply's en zo. Ik heb de knoop doorgehakt. Ik zal hoe dan ook die golf 3 in handen krijgen Ik vind het model net dat 'tikkeltje' volwassener dan een golf 2. En het exemplaar die ik op het oog heb (zie boven voor uitleg) is zo'n grote uitdaging voor een dromende knutselaar als ik Hij word zeker weten verlaagd en de motor zal ook iets speciaals worden

greetz golfke...
Reply With Quote
  #16  
Old 28-06-2007, 20:19
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Bedankt voor die fijne foto van die wijd geopende kringspier... Ik denk dat iemand niet zo blij is met je direct linking.
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #17  
Old 29-06-2007, 00:30
DeNB3rt's Avatar
DeNB3rt DeNB3rt is offline
Forum junkie
 
Join Date: May 2005
Posts: 1,901
Default

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Bedankt voor die fijne foto van die wijd geopende kringspier... Ik denk dat iemand niet zo blij is met je direct linking.


Die auto heeft alvast bijna dezelfde kleur
Reply With Quote
  #18  
Old 29-06-2007, 10:52
golfke golfke is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 137
Default

what the hell? Sorry hoor, maar ik wist echt van niets! De eerste keer dat ik deze link inkleefde kreeg ik deze foto ook maar toen ik het aanpaste kreeg ik weer de auto maar dat het weer omgedraaid is wist ik niet!
Reply With Quote
  #19  
Old 29-06-2007, 14:27
Zollie's Avatar
Zollie Zollie is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,917
Default

toen ik 14 was droomde ik snacht's in bed, en niet achter mn compu (had ik niet eens )

maargoed, zorg nou eerst maar eens dat je een leuk autotje in hande krijgt, en dat je er überhaupt in mag rijden! vermoedelijk zijn je plannen net zoals afgelopen week, over 4 jaar weer helemaal omgegooid... dromen is leuk hoor, maar niet overdrijven.
Reply With Quote
  #20  
Old 29-06-2007, 17:38
golfke golfke is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 137
Default

Jah, ik heb wat problemen ( ) en denk dat ik maar beter kan stoppen met plannen maken en gewoon al blij mag zijn wanneer ik een wrak kan kopen. Ik vind dat ik eerlijk moet zijn tegen jullie dus vertel ik het:
heb vanmorgen mijn rapport gehad waarin staat dat ik beter op zoek ga naar een school die meer in mijn intresse veld ligt... Ik zit nu in het 2de middelbaar steinerschool en misschien ga ik elektromechanica gaan volgen of zo.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 23:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum