Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Restauratie, plaat- en laswerk
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 28-06-2008, 09:11
Kaleknar Kaleknar is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2008
Posts: 17
Default

ik heb even nagekeken wat de kosten zijn om die bumper te repareren , je kan zo'n setje kopen voor 12,50 bij een doe het zelf zaak , ja en dan nog de tijd die je er voor nodig hebt .
dus lijkt me niet al te duur >
plus je hebt de eer dat je het zelf gedaan hebt, maar om Tjaap zeker niet af te vallen hij heeft wel gelijk het is wel het beste om te solderen of te lassen .

ik hoop dat het gaat lukken .

Groeten
Reply With Quote
  #22  
Old 28-06-2008, 10:28
VeeDubber's Avatar
VeeDubber VeeDubber is offline
Volksforum Crew - S2 Racer
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,797
Default

Quote:
Originally Posted by Kaleknar
ik heb even nagekeken wat de kosten zijn om die bumper te repareren , je kan zo'n setje kopen voor 12,50 bij een doe het zelf zaak , ja en dan nog de tijd die je er voor nodig hebt .
dus lijkt me niet al te duur >
plus je hebt de eer dat je het zelf gedaan hebt, maar om Tjaap zeker niet af te vallen hij heeft wel gelijk het is wel het beste om te solderen of te lassen .

ik hoop dat het gaat lukken .

Groeten


Post je foto's zou ik zeggen.

Destijds heb ik ook nagedacht over het zelf herstellen. Je bent weliswaar iets goedkoper uit maar je loopt ook meer kans op scheuren oid. Aangezien mijn bumper volledig in kleur kwam te staan heb ik het niet gedaan. Voor die 10 euro extra heb ik wel een aanspreekpunt op het moment dat er iets mis gaat.
__________________
Reply With Quote
  #23  
Old 29-06-2008, 11:18
Kaleknar Kaleknar is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2008
Posts: 17
Default

VeeDubber

je kan na het volgieten van een gat , gaatje , gerust de bumper of wat voor plastic deel in de kleur gaan spuiten , de bumper is namelijk niet dragend en heeft totaal geen opervlakte spanning om dat de bumper flexibel is scheuren zal zeker niet gebeuren , maar dit gaat natuurlijk op een ja en nee discussie aankomen , ik heb zelf nooit een bumper gerepareerd , maar wel een scooter van mijn buurjongen de voorkap zat een flinke scheur in en zoals je weet dat soort jongens hebben weinig centen om wat nieuws te kopen zodoende heb ik die kap gemaakt en moet eerlijk zeggen het is helemaal top , opnieuw gespoten en je ziet er tot op heden helemaal niks van , de reparatie is 8 maanden geleden gedaan .

Greetz
Reply With Quote
  #24  
Old 29-06-2008, 20:33
61 RagTop's Avatar
61 RagTop 61 RagTop is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 836
Default

scooter plastic of bumper plastic is een wereld van verschil.

Bumpers op autos zijn veelal gemaakt van pp-epdm
en
Scooter plastics zijn meestal abs wat wat harder is, en daardoor makkelijker te repareren met bijv een reparatie setje of op een hobby manier.

Je zegt dat een bumper flexibel is waardoor scheuren zeker niet zal gebeuren,
zucht...
Ik heb al veel hobby stijl bumpers gezien waar rand vorming in zat, aftekening en zelfs scheuren. Dit omdat men van mening was dat hun methode met matjes, of "what ever' veel beter was.
Best zonde, want ook in de hobby manier gaat er veel tijd in een bumper zitten voordat hij clean/gerepareerd is, daarna gaat de spuiter veel tijd aan een bumper besteden en als het hele spulletje is gemonteerd en na verloop van tijd is gaan werken/aftekenen/scheuren/barsten/ zit je uiteindelijk met een lelijke bumper op de auto.
Zonde geld wat het gekost heeft, zonde tijd dat het gekost heeft...


In het topic is al verteld dat kunsstoflassen het beste is,
versmelten van materiaal met precies het zelfde materiaal is altijd het sterkst.
Is ook al in het topic verteld dat kunsstoflassen niet duur hoeft te zijn.

Dus waarom steeds de hobby manier naar boven halen en allerlei argumenten er bij halen om te motiveren waarom jouw methode de manier is waar je waarschijnlijk al lang patent op had moeten vragen, want iedereen doet te moeilijk...
meneer heeft het wiel opnieuw uitgevonden maar dan niet mbv een passer,
nee geen passer, met een lineaal...




no offence, maar wou dit toch wel even kwijt

greetz
__________________
Ex rides, polo g40 op th-tjes, 6n op vergulde gouden image hoepels, vento g60 unfinnished project, 61 ragtop empi look,
07 Leon plat en zwart, 08 Jetta, en nu een Lexus is220 d business luxury....oelala something went wrong :-)
Reply With Quote
  #25  
Old 30-06-2008, 09:09
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
Default

o jee.. Hier gaat iemand een reprimande krijgen.


25 euro= alles voor je gedaan door een profi

12,50 = zelf 'proberen' met alle gevolgen van dien

Keuze lijkt mij duidelijk.
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Reply With Quote
  #26  
Old 01-07-2008, 13:14
Kaleknar Kaleknar is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2008
Posts: 17
Default

Ten eerste wil ik helemaal niet mijn manier van werken opdringen, weet eigenlijk niet waar je het vandaan haalt ???
Ten tweede er vraagt hier iemand om hulp, hierbij geeft iedereen een mogelijke oplossing .
mieren**kers die alles beter weten en geld in overvloed denken te hebben, denken zeker dat de kleine man dat ook heeft, ik bied een oplossing aan die gewoon erg goedkoop is als je een stukje terug leest dan zeg ik ook dat Tjaap gelijk heeft met kunstof lassen , maar je leest maar een half woord en denkt gelijk dat je de hele wereld in je zak hebt , jij maakt fouten .

ik zeg alleen maar dat het zelf doen toch de meeste eer van je werk is en of je dat met een doe het zelf setje doet of dat je hem zelf kunstof last dat moet je helemaal zelf weten , ik bied op dit moment alleen maar een oplossing aan.


No hard feelings wou dit alleen even kwijt.

Greetz
Reply With Quote
  #27  
Old 01-07-2008, 13:17
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
Default

Quote:
Originally Posted by martiepartie
o jee.. Hier gaat iemand een reprimande krijgen.


voila
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Reply With Quote
  #28  
Old 01-07-2008, 14:29
61 RagTop's Avatar
61 RagTop 61 RagTop is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 836
Default

@ kaleknar : dikke kus je bent een lieverd







...

Quote:
Originally Posted by Kaleknar
ik zeg alleen maar dat het zelf doen toch de meeste eer van je werk is ............
of dat je hem zelf kunstof last dat moet je helemaal zelf weten



eer van me werk, en zelf gelast



en dan komt hieronder de beste uitspraak van het hele jaar door
VolkswagenRacing

(voordeel van je reply kunnen editten, dan weet je soms wat de volgende reply is )
__________________
Ex rides, polo g40 op th-tjes, 6n op vergulde gouden image hoepels, vento g60 unfinnished project, 61 ragtop empi look,
07 Leon plat en zwart, 08 Jetta, en nu een Lexus is220 d business luxury....oelala something went wrong :-)

Last edited by ventastic : 01-07-2008 at 17:57.
Reply With Quote
  #29  
Old 01-07-2008, 17:38
VolkswagenRacing's Avatar
VolkswagenRacing VolkswagenRacing is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,705
Default

Als je echt goedkoop uit wil zijn plak je er een volksforum sticker op, en als het een polyester bumper is een vwforum sticker
__________________
- VW Golf II '89 ex 16v > 20vt k04
- Audi A3 8p '04 1.9 TDI
- Seat Arosa S '03 1.4
- VW Caddy 3k '10 1.9 TDI
http://www.krasendeukservice.nl
Reply With Quote
  #30  
Old 02-07-2008, 07:38
Kaleknar Kaleknar is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2008
Posts: 17
Default

Dat heb je inderdaad erg netjes gedaan die bumper, maar niet iedereen kan dat.
Het is niet om je af te zeiken, wat ik hiervoor allemaal vertelde maar het is een kwestie van gewoon je gezond verstand gebruiken, maar dat kon je zelf ook wel bedenken ,,,,,,,,,,,,,,,Toch?

Greetzzzz
Reply With Quote
  #31  
Old 02-07-2008, 10:08
61 RagTop's Avatar
61 RagTop 61 RagTop is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 836
Default

dude....


klikkerdeklik


__________________
Ex rides, polo g40 op th-tjes, 6n op vergulde gouden image hoepels, vento g60 unfinnished project, 61 ragtop empi look,
07 Leon plat en zwart, 08 Jetta, en nu een Lexus is220 d business luxury....oelala something went wrong :-)
Reply With Quote
  #32  
Old 02-07-2008, 10:12
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
Default

Quote:
gewoon je gezond verstand gebruiken


http://www.zelfreflectie.nl/
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Reply With Quote
  #33  
Old 02-07-2008, 10:19
61 RagTop's Avatar
61 RagTop 61 RagTop is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 836
Default

en nu is het wel weer leuk geweest,
ik ga wel weer naar het scooterforum voor me dagelijkse dosis humor.
__________________
Ex rides, polo g40 op th-tjes, 6n op vergulde gouden image hoepels, vento g60 unfinnished project, 61 ragtop empi look,
07 Leon plat en zwart, 08 Jetta, en nu een Lexus is220 d business luxury....oelala something went wrong :-)
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 15:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum