Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #41  
Old 15-06-2004, 22:18
sjampoo's Avatar
sjampoo sjampoo is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,346
Default

oj.. voor 600 euri.. sjezus.. daar sta ik wel voor stil!
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009


Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mÃ*jn kant op!
Reply With Quote
  #42  
Old 15-06-2004, 22:45
Jeroentjuh's Avatar
Jeroentjuh Jeroentjuh is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 652
Default

Quote:
Originally Posted by jeroenk
ik vind bijna 600 euro toch nog heel wat voor een beetje achterrem shit. EN dat als je dan nog ook met minder dan 10% remt met achter!!! :S


Is toch stukken goedkoper dan bv. alles van de G60 achter, nieuw bij de dealer....
Reply With Quote
  #43  
Old 15-06-2004, 22:46
Zestienkleppen Zestienkleppen is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,137
Default

Quote:
Originally Posted by jeroenk
ik vind bijna 600 euro toch nog heel wat voor een beetje achterrem shit. EN dat als je dan nog ook met minder dan 10% remt met achter!!! :S


Af en toe een stukje achteruit rijden :biggrin: Maar mocht je nieuwe remklauwen en schijven nodig hebben, kun je net zo goed dit kopen.
Reply With Quote
  #44  
Old 16-06-2004, 09:10
jeroenk's Avatar
jeroenk jeroenk is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 121
Send a message via MSN to jeroenk
Default

Ben ik niet met je eens zestienkleppen. Omdat achter nauwelijks wordt gebruikt, vind ik mijn oplossing beter. Dit kost me 250 aan NIEUWE klauwen. ALs ik er eventueel nieuwe schijven en blokken bij wil kost me dit nog eens 60. Dit is totaal 310 en dat is nog een heeeeeel stuk goedkoper dan 600.
__________________
Nothing Beatz a F&I GTI driver
>> 1 of the 200 <<
Reply With Quote
  #45  
Old 16-06-2004, 10:07
Zestienkleppen Zestienkleppen is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,137
Default

Quote:
Originally Posted by jeroenk
Ben ik niet met je eens zestienkleppen. Omdat achter nauwelijks wordt gebruikt, vind ik mijn oplossing beter. Dit kost me 250 aan NIEUWE klauwen. ALs ik er eventueel nieuwe schijven en blokken bij wil kost me dit nog eens 60. Dit is totaal 310 en dat is nog een heeeeeel stuk goedkoper dan 600.


Ik zat een beetje te denken aan de prijs voor originele mk2 klauwen, die zijn (dacht ik) een stukje duurder (vraag me niet waarom) ongeveer €300 per paar.
Maar het verschil blijft toch wel groot, daar heb je wel gelijk in.
Op wat voor een manier zou je de rembalans voor/achter kunnen instellen? Ik bedoel dan, wat heb je ervoor nodig om dat verstelbaar te maken (binnen bepaalde grenzen uiteraard).
Ik bedoel dan niet met het monteren van hardere/zachtere remblokken of grotere/kleinere schijven.
Reply With Quote
  #46  
Old 16-06-2004, 11:16
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Default

Quote:
Originally Posted by jeroenk
Ben ik niet met je eens zestienkleppen. Omdat achter nauwelijks wordt gebruikt, vind ik mijn oplossing beter. Dit kost me 250 aan NIEUWE klauwen. ALs ik er eventueel nieuwe schijven en blokken bij wil kost me dit nog eens 60. Dit is totaal 310 en dat is nog een heeeeeel stuk goedkoper dan 600.



Ik denk dat jij je enigszins verkijkt op de remkracht achter. Bij een normaal beladen auto word er met de achterremmen wel degelijk meer dan 10% remkracht opgewekt. Echter bij hardremmen, *duikt* een auto vaak voorover en word de remkracht veminderd middels de remdrukregeling..


Als er achter echt maar 10% remvermogen zou zijn, zou men er heel andere remmen onder kunnen bouwen
Reply With Quote
  #47  
Old 16-06-2004, 11:30
Zestienkleppen Zestienkleppen is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,137
Default

Hoe werkt die remdrukregeling?
Reply With Quote
  #48  
Old 16-06-2004, 13:39
VeeDubber's Avatar
VeeDubber VeeDubber is offline
Volksforum Crew - S2 Racer
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,800
Default

Er zit een klep bij je achteras, ene kant verbonden met carrosserie, andere kant met de achteras. Kort door de bocht gezegd:

- Hoe harder je remt, hoe meer je auto naar voren duikt, hoe groter de afstand tussen achteras en carrosserie, hoe kleiner de remkracht achter.
- Hoe zwaarder je auto beladen, hoe meer de auto achterover helt, hoe kleiner de afstand tussen achteras en carrosserie, hoe groter de remkracht

Simple as that.

Mogelijkheid tot regelen van je remdrukken is een instelbaar ventiel wat je in het interieur zou kunnen monteren. Alle beter motorsportzaken (autocross ed) leveren die dingen. Het is echter niet aan te raden voor op de openbare weg. Jij kunt je kleppen zo instellen dat het lekker aanvoelt, maar als je niet weet wat je doet kun je het beter laten. Verkeerd afgestelde remdruk kan leiden tot extreem langere remwegen en uitbrekende auto's. Not funny

Tot zover het evangelie van vandaag
__________________
Reply With Quote
  #49  
Old 16-06-2004, 14:23
Zestienkleppen Zestienkleppen is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,137
Default

Okee, dank voor de duidelijke uitleg. Een vraag echter, als je je auto verlaagd remt ie achter dan harder (hij duikt ook nog eens minder)?

Dat ventiel neemt dan de functie van de remdrukregelaar over? Maak je geen zorgen hoor, ik zal het er niet zo snel inzetten, vind het alleen interessant. Je zou het wel heel goed moeten testen voordat je het echt gaat gebruiken. Enkele keren je remweg opmeten en enkele scherpe bochten maken met hard remmen...best link
Reply With Quote
  #50  
Old 16-06-2004, 14:32
VeeDubber's Avatar
VeeDubber VeeDubber is offline
Volksforum Crew - S2 Racer
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,800
Default

Als je je auto verlaagd dan remt hij achter inderdaad harder, maar dat kan ook omdat er meer gewicht daar blijft liggen tijdens het remmen. In extreme gevallen kun je je remdrukregelaar wat verstellen als het uit de klauwen loopt.

Bij het plaatsen van een regelventiel vervalt meestal je remdrukregelaar....
__________________
Reply With Quote
  #51  
Old 16-06-2004, 19:10
jeroenk's Avatar
jeroenk jeroenk is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 121
Send a message via MSN to jeroenk
Default

Ok jongens het is duidelijk . Ik denk dat voor de doorsnee vw liefhebber met het APK probleem dat de achterklauwen verrot zijn toch de beste oplossing is om mk4 klauwen te monteren. Zoals zestienkleppen idd al zegt een set nieuwe mk2 klauwen kost 300 euro dit in vergelijking met de 250 van de mk4 >>> de keus lijkt me snel genoeg gemaakt.
__________________
Nothing Beatz a F&I GTI driver
>> 1 of the 200 <<
Reply With Quote
  #52  
Old 16-06-2004, 20:08
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Talking

Quote:
Originally Posted by jeroenk
Ok jongens het is duidelijk . Ik denk dat voor de doorsnee vw liefhebber met het APK probleem dat de achterklauwen verrot zijn toch de beste oplossing is om mk4 klauwen te monteren. Zoals zestienkleppen idd al zegt een set nieuwe mk2 klauwen kost 300 euro dit in vergelijking met de 250 van de mk4 >>> de keus lijkt me snel genoeg gemaakt.



De beste én goedkoopste oplossing is de zaak gewoon goed onderhouden..

Het enige nadeel van de 36 mm klauwen (de 38 mm's zijn aangepast)is dat ze nog wel eens vast gaan zitten. Regelmatige controle, om te kijken of de stofhoesje om de zuiger niet verrot zijn, voorkomt dat er vocht bij de zuiger kan komen, waardoor deze vast kan gaan zitten.

Ik heb de klauwen van mij Gti verleden jaar zomer geheel uit elkaar gehad, alles vervangen, zuiger gepolijst enz, en met ruim (speciaal remzuigervet) in elkaar gezet. Werkt tot op heden zonder problemen.

Tevens heb ik een set klauwen op de sloop gekocht, deze ook geheel gereviseerd. Deze liggen nu netjes verpakt in plastic op de plank, mochten de klauwen die nu onder de auto zitten, problemen gaan geven, is het een kwestie van wisselen..en weer gaan met die banaan..

Het geheel, klauwen plus revisie kitjes hebben bij elkaar 60 euro gekost..
Reply With Quote
  #53  
Old 17-06-2004, 02:25
Zestienkleppen Zestienkleppen is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,137
Default

Quote:
Originally Posted by Fred
De beste én goedkoopste oplossing is de zaak gewoon goed onderhouden..


Uiteraard, heb ik ook gedaan, revisieset kost €18 uro voor 2 kanten, met hulp van oa Fred is mijn wagentje zo door de apk gekomen. De 36mm klauwen willen nog wel eens vastroesten ivm de bevestiging vd handremkabel aan de bovenkant (waarom een 38mm zuiger beter is als een 36mm is me een beetje onduidelijk, misschien toen ze toch bezig waren hebben ze dat meteen veranderd). Door de handrem zo af te stellen dat je behoorlijk wat 'tikken' hoort bij het aantrekken (iets van 6-8) verzeker je jezelf ervan dat ze iig wat beweging krijgen.

Ik ging alleen uit van de situatie dat repareren/reviseren geen zin meer had.
Reply With Quote
  #54  
Old 17-06-2004, 11:07
jeroenk's Avatar
jeroenk jeroenk is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 121
Send a message via MSN to jeroenk
Default

reviseren had bij mij idd geen zin meer. hele boel naar de falleratisie :P
__________________
Nothing Beatz a F&I GTI driver
>> 1 of the 200 <<
Reply With Quote
  #55  
Old 28-06-2004, 12:28
jeroenk's Avatar
jeroenk jeroenk is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 121
Send a message via MSN to jeroenk
Default

Hee mensen even een update. De Golf 4 klauwen zijn binnen, gloedje nieuw.
De remankerplaten heb ik zoals je ziet opnieuw gespoten en de remslang adapters heb ik ook al. . Ziet er mooi uit dacht ik zo. Klaar voor montage!


__________________
Nothing Beatz a F&I GTI driver
>> 1 of the 200 <<

Last edited by jeroenk : 28-06-2004 at 13:20.
Reply With Quote
  #56  
Old 28-06-2004, 12:58
Zestienkleppen Zestienkleppen is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,137
Default

Goed werk! Ziet er zekers prima uit. Succes met monteren, kweenie ofdat bij deze klauwen ook zo is maar je kunt ze het beste ontluchten als ze nog niet gemonteerd zijn...als je begrijpt wat ik bedoel.
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
Reply With Quote
  #57  
Old 28-06-2004, 17:02
Erwin16v Erwin16v is offline
Forum regular
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 73
Default

Ontluchten als ze nog niet gemonteerd zijn???? hoe wil je dat doen
maar je kunt wel het beste als je de klauwen erop zitten de handremhevel bij de klauw dus niet binnen in de auto zo vaak heen en weer doen dat deze bijna aanloopt anders wil het soms problemen geven met het oppompen van het pedaal
Reply With Quote
  #58  
Old 28-06-2004, 18:05
Zestienkleppen Zestienkleppen is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,137
Default

je begrijpt dus niet wat ik bedoel. Ik bedoel ontluchten als alleen de remslang er aan zit. Bij de oude types was het zo dat je ze anders niet goed ontlucht krijgt.
En ik begrijp weer niet wat je bedoelt met het heen en weer doen van de handremhevel. Je moet gewoon de zuiger goed hard aandrukken bij het erin draaien.
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v

Last edited by Zestienkleppen : 28-06-2004 at 18:09.
Reply With Quote
  #59  
Old 28-06-2004, 20:12
Erwin16v Erwin16v is offline
Forum regular
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 73
Default

Ja zuiger draai je er gewoon in dan monteer je hem netjes maar dan is de afstand tussen de remblok en zuiger nog redelijk groot als je je pedaal dan met de voet gaat oppompen kan dit problemen geven dat je geen goede druk krijgt dus eerst de handrem hevel paar keer op en neer doen dat de zuiger naar buiten komt en dan krijg je een beter gevoel in het pedaal en met ontluchten heb ik nog nooit last gehad
Reply With Quote
  #60  
Old 29-06-2004, 07:50
Pedaalemmer's Avatar
Pedaalemmer Pedaalemmer is offline
Volksforum Aandeelhouder - Pedalwanne
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 11,016
Send a message via MSN to Pedaalemmer
Default

Quote:
Originally Posted by jeroenk
Hee mensen even een update. De Golf 4 klauwen zijn binnen, gloedje nieuw.
De remankerplaten heb ik zoals je ziet opnieuw gespoten en de remslang adapters heb ik ook al. . Ziet er mooi uit dacht ik zo. Klaar voor montage!




nice...
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 08:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum