Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #41  
Old 31-08-2006, 21:13
vwmk2driver's Avatar
vwmk2driver vwmk2driver is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,598
Send a message via MSN to vwmk2driver
Default

klopt idd,

kwam vandaag achter een puntje,

ik heb een combinatie van onderdelen van een golf 1 moter en golf 2 motor,

het onder blok is van een golf 2, met de distributie kap ook van golf 2. maar er zit een krukas poelie op van een golf 1 deze is iets breder maar ook kleiner,
dus waarschijnlijk zit het merk streepje oor bdp ook anders,

dus ik mooi mijn ontsteking afstellen op 10 graden en controleren stond hij mooi ging ik kijken bij me vliegwiel en daar moet ik mijn punt stellen naar 1 graden,

dus bij instelling van 10 graden op de ms staat de motor volgens mijn krukas poelie op 10 graden en volgens vliegwiel 1 graden,
even uitzoeken welke waarde ik dus moet pakken.
Reply With Quote
  #42  
Old 31-08-2006, 21:17
vwmk2driver's Avatar
vwmk2driver vwmk2driver is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,598
Send a message via MSN to vwmk2driver
Default

Quote:
Originally Posted by Allart-Ghetta
Edis loopt 10 graden voorontsteking in limp-home mode. perfect voor turbo dus, hoef je nieteens een map te schrijven. LOL


hoe bedoel je ideaal voor turbo motor? je moet met turbo toch ok ontsteking vervroegen...
of bedoel je als de ms uit valt dat hij als nog 10 graden draaid,

en is het voor jouw turbo motor niet beter om je coil direct te sturen?? dit is al vrij eenvoudig te creeren door het plaatsen van wat coil driver's en uiteraard wat extra instellingen.

wat voor board gebruik jij allart
Reply With Quote
  #43  
Old 31-08-2006, 22:24
vwmk2driver's Avatar
vwmk2driver vwmk2driver is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,598
Send a message via MSN to vwmk2driver
Default

ben er denk ik al achter.

heb een onderblok van golf 2 ( golf 1 en 2 zijn zelfde )
krukas van een golf 1, een krukas poelie van een golf 1.
een drukgroep met vliegwiel van golf 2.

krukas en de poelie horen bij elkaar, nu moet ik alleen nog uitzoeken welke kap ik heb, er zit volgens de artikel nummers namelijk verschil in.
Reply With Quote
  #44  
Old 02-09-2006, 17:03
Lieuwe's Avatar
Lieuwe Lieuwe is offline
No personal life
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,870
Default

Respect voor je werk. Vind het allemaal erg interessant en lijkt me ook prachtig om zelf met zoiets bezig te gaan. Weet alleen niet of ik wel genoeg know-how heb om het tot een goed einde te brengen. Ben jij veel bezig met elektrotechniek etc waardoor je dit allemaal zo netjes doet ? Heb je trouwens je spullen gekocht via BS-AutoTune ? Zag dat je daar ook een topic had @ het forum. Die lui verkopen ook Megasquirt, maar dan meer kant en klaar idee zeker

Heb je trouwens niet een blok van een Golf1, omdat je inlaat rechts zit. Golf2 heeft toch altijd de inlaat links te zitten (correct me if im wrong).
Reply With Quote
  #45  
Old 02-09-2006, 17:45
vwmk2driver's Avatar
vwmk2driver vwmk2driver is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,598
Send a message via MSN to vwmk2driver
Default

Quote:
Originally Posted by Lieuwe
Respect voor je werk. Vind het allemaal erg interessant en lijkt me ook prachtig om zelf met zoiets bezig te gaan. Weet alleen niet of ik wel genoeg know-how heb om het tot een goed einde te brengen. Ben jij veel bezig met elektrotechniek etc waardoor je dit allemaal zo netjes doet ? Heb je trouwens je spullen gekocht via BS-AutoTune ? Zag dat je daar ook een topic had @ het forum. Die lui verkopen ook Megasquirt, maar dan meer kant en klaar idee zeker

Heb je trouwens niet een blok van een Golf1, omdat je inlaat rechts zit. Golf2 heeft toch altijd de inlaat links te zitten (correct me if im wrong).


dankje wel..
ben wel veeel bezig met autoelektronica, ook op me werk en via school.
en veel zaken is gewoon puur uit eigen oogpunt, je kunt zelf allemaal wel verzinnen hoe alles het beste moet, maar of je het dan ook het beste maakt is een ander verhaal haha.

ik had mijn computer al voor bs autotune de lucht in ging, mijne komt uit amerika. ik kon de website maker wel al een tijdje ik vond het dan ook leuk dat hij bezig was met het opbouwen van een forum

ik heb idd een golf 1 motor. puuromdat ik toen een motor wissel wou doen naar iets snellers en ik een aantal van deze motoren had leggen, achteraf had ik beter een golf 2 inlaat spruitstuk kunnen pakken dat had een hoop werk bespaard, op het gebied van de mechanische injectie.

maar nu komt het eigenlijk wel weer mooi uit zo de inlaat aan de bak kant..

k heb nu alles wel een beetje ondercontrole gelukkig,
Reply With Quote
  #46  
Old 03-09-2006, 10:40
MelG60 MelG60 is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,448
Default

Allart bedoelt dat 10 graden voorontsteking een mooie veilige waarde is voor een turbomotor (atmo of turbo in deellast loopt natuurlijk veel meer ontsteking)

BTW: ik draai gewoon 24 graden voorontsteking met een SC61(GT35R) op 1,4 bar bij 8500 toeren zonder pingelen of detonatie met normale pompbenzine.
__________________
1991 Golf GTI 20v 4x4 677pk
1989 Golf 20v turbo 4motion
1990 Golf GTI G60
1990 Golf GTI 16vG60
1991 Golf GTI G60
1991 Golf GTI Edition one G60
1983 Golf GTI 16vG60
1983 Golf GTI G60
2000 Audi S3
Reply With Quote
  #47  
Old 03-09-2006, 12:31
vwmk2driver's Avatar
vwmk2driver vwmk2driver is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,598
Send a message via MSN to vwmk2driver
Default

oke.

ja de mijne loopt maximaal op 30 graden dat is van fabriek af maximale, dus heb me daar gewoon aan gehouden.

jouwes rijd ook weer melchior?
Reply With Quote
  #48  
Old 03-09-2006, 16:09
vwmk2driver's Avatar
vwmk2driver vwmk2driver is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,598
Send a message via MSN to vwmk2driver
Default

zo vandaag weer bezig geweest.

omdat hij stationair niet mooi liep en met deellast rond lambda 1 ook niet, en in dat gebied mijn openings tijdvan de injectoren ook erg laag was, dacht ik dat het daarin zou zitten.

vanochtend dus inplaats 2 inspuitingen per cylce's naar 1 gezet. en de map weer volledig opnieuw getuned.
en met goed resultaat over het gehele gebied ligt de lambda nu wat lager en ik kan hem stationair nu ok redelijk mooi laten lopen.

vandaag wel achter een klein puntje gekomen, ik vermoet dat mijn gemeten toerental niet klopt. als ik volgas rijd geeft hij 6500 toeren aan en ik denk zelf dat ik dan allang op de 7500 zit. puur omdat ik wel weet hoe hetklinkt als ik in dat gebied zit van de vroegere injectie enzo nog.
dus weer iets wat ik even uitzoeken moet.
Reply With Quote
  #49  
Old 08-09-2006, 17:31
vwmk2driver's Avatar
vwmk2driver vwmk2driver is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,598
Send a message via MSN to vwmk2driver
Default

zo na een week eindelijk een problem opgelost.

ik had een verschil zitten tussen wat waardes wat dus vreemd was, na zoeken en zoeken en zoeken en praten met kenners eindelijk het probleem gevonden.

vandaag ook nog mijn toerental gecontroleerd, deze klopt ook gewoon dus niks aan de hand.
verder mijn brandstof map vlink veranderd, ik denk dat nu alles zon beetje goed ingesteld is.
en ga vanavond weer beginnen met een nieuwe map.
Reply With Quote
  #50  
Old 08-09-2006, 23:04
vwleusden's Avatar
vwleusden vwleusden is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,365
Send a message via MSN to vwleusden
Default

Frank,

kun jij niet ergens alleen je motor op de bank kwijt met iemand die megasquirt heeft ?
Weet niet hoe je het nu doet, lijkt mij dat je het belast moet afstellen of niet ?
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies
2013 Renault Megane Estate GT Line TCe
2011 Ford Ka
Reply With Quote
  #51  
Old 08-09-2006, 23:53
vwmk2driver's Avatar
vwmk2driver vwmk2driver is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,598
Send a message via MSN to vwmk2driver
Default

dennis,

in mijn computer zit een systeem die 12 of meer keer in een seconden een bestandje opslaat van wat er op die punten gebeurd. loggen noemen ze dat

als je nu gewoon gaat rijden samen met iemand en je gaat proberen je motor te tunen in de meest goed richting,en je zet alles een beetje globaal op, en met wat extra brandstof overal zodat hij niet te arm gaat lopen. dat is ongeveer een uurtje werk.

dan pak ik die data log functie die set ik aan en ga ik rijden.
einde van een ritje pak je die log er bij ga je hem analyseren ( ja duur woord ) en ga je dus aan de hand van je log je brandstof tabel aanpassen.

tot dat je uit eindelijk onder alle omstandigheden de perfecte verbranding heb.

tevens zit er bij mijn lambda sonde systeem ook nog een log functie.
dus je hebt eigenlijk 2 log's terbeschikking na elke rit.

uit eindelijk zou je hem nog op de bank kunnen zetten en dan kijken wat hij doet.
maar om nu nu een hoop euro's uit tegeven aan een tuner die hem 40 keer over de bank haalt of dat je zelf alles doet. en het niks kost en je elke keer weer eer van je werk heb.

dit tunen is uiteindelijk het mooiste van alles.

Last edited by vwmk2driver : 09-09-2006 at 18:29.
Reply With Quote
  #52  
Old 18-09-2006, 21:24
vwmk2driver's Avatar
vwmk2driver vwmk2driver is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,598
Send a message via MSN to vwmk2driver
Default

zo maar weer is een updatetje.

van het weekend 460 km gereden op 25 liter benzine en ik kan je vertellen dat is gewoon een gods wonder reed normaal 500 km op 45 liter. ( nu heb ik ook wel heel rustig gereden maar bewijst wel dat zuinig rijden mogelijk is )

dat is het 2de positieve alweer van deze verbouwing.

verder heb ik van het weekend een ander inlaat spruitstuk gekocht, waardoor de gasklep niet aan de bestuurders kant komt te zitten maar aan de bijrijders kant.
voordeel hiervan is dat ik nu geen last meer heb van warm lucht wat van de koelradiateur komt.

ben vandaag ook begonnen met het spruitstuk.
was bang dat het wel niet zal gaan passen en dat ik een hele hoop weer aan moest passen.
maar alles past redelijk netjes moet alleen een andere gaskabelsteun maken. en wat slangen omleggen.
kan nu dus wel zeggen... eindelijk eens iets wat redelijk soepel gaat

foto's en volgende update volgen

Last edited by vwmk2driver : 18-09-2006 at 21:27.
Reply With Quote
  #53  
Old 20-09-2006, 20:47
vwmk2driver's Avatar
vwmk2driver vwmk2driver is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,598
Send a message via MSN to vwmk2driver
Default

zo nu een paar dagen verder en heb inmiddels door gekregen dat mijn voorgevoel toch weer gelijk gekregen heeft.

het paste uit eindelijk dus totaal niet zoals ik in gedacht had.
het komt er nu zo op neer dat ik mijn gasklep postitie sensor niet kwijt kan, en hem op een andere plaats plaatsen is ook haast niet mogelijk i.v.m ruimte.

nu ben ik nieuws aan het expirimenteren een acceleratie verijking aan de hand van de map waardes.

klinkt stom maar werkt tot nu toe redelijk goed nog lang niet perfect en misschien word het ook nooit perfect waardoor er uit eindelijk toch verder gegaan zou moeten worden met een gaskleppositie sensor maar als dit toch wel werkt scheelt het een hoop werk.
Reply With Quote
  #54  
Old 21-09-2006, 17:25
berendd's Avatar
berendd berendd is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,458
Default

loopt al vrij aardig nu dus...

goed nieuws kerel!
__________________
sportklassiek klassieker forum
Reply With Quote
  #55  
Old 23-09-2006, 14:18
Allart-Ghetta's Avatar
Allart-Ghetta Allart-Ghetta is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 961
Default

Ik heb een V2.2 board met extra software, dus 12x12 brandstofmap, 12x12 ontstekingsmap, toerenbegrenzer, aansturen van electrische fan etc.
__________________
2004 BMW 330cd 6MT decat DP
1998 YAMAHA YZF R1 tuned, 148 wpk en 122 Nm
1996 Piaggio SKR 180 Runner 2T
1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R
RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear
Reply With Quote
  #56  
Old 23-09-2006, 18:52
vwmk2driver's Avatar
vwmk2driver vwmk2driver is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,598
Send a message via MSN to vwmk2driver
Default

oke..

ja die heb ik ook,
Reply With Quote
  #57  
Old 28-09-2006, 19:02
vwleusden's Avatar
vwleusden vwleusden is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,365
Send a message via MSN to vwleusden
Default

Op deze Nederlandse site hebben ze ook een forum... misschien ken je hem.

http://www.bs-autotune.nl/component...tpage/Itemid,1/
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies
2013 Renault Megane Estate GT Line TCe
2011 Ford Ka
Reply With Quote
  #58  
Old 28-09-2006, 19:07
Lieuwe's Avatar
Lieuwe Lieuwe is offline
No personal life
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,870
Default

Als je daar nou gekeken had .. dan had je wel gezien dat ie daar ook een topic heeft

Maaruh .. het wordt wel een keer tijd voor wat updates/foto`s/filmpjes dacht ik
Reply With Quote
  #59  
Old 28-09-2006, 21:09
VolkswagenRacing's Avatar
VolkswagenRacing VolkswagenRacing is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,705
Default

Heel knap projectje hoor, ik hou dit echt in de gaten
__________________
- VW Golf II '89 ex 16v > 20vt k04
- Audi A3 8p '04 1.9 TDI
- Seat Arosa S '03 1.4
- VW Caddy 3k '10 1.9 TDI
http://www.krasendeukservice.nl
Reply With Quote
  #60  
Old 28-09-2006, 21:32
vwmk2driver's Avatar
vwmk2driver vwmk2driver is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,598
Send a message via MSN to vwmk2driver
Default

moet nog weer even verder maar bene r even momenteel mee gestopt.

hij rijd n rijd best goed maar nog niet perfect.
zit me nu even te richten op gereedschappen die ik ga kopen voor mijn golf 1 restauratie project.
dat zal straks besteld moeten worden en dan ws een wachttijd van een paar weken dus dan kan ik weer lekker verder ms' en haha.
ben er tot nu toe alleen nog maar dik te vreden mee.

rijd stuk beter, start beter, loopt beter stationair en rijd ook nog zuiniger als je rustig rijd.

ideeal dus.
in mijn golf 1 komt trouwens een 2l 16v motor op throttle body's die gestuurd gaat worden ok weer door megasquirt. een leuk vooruitzicht dus
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 10:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum