Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Algemeen
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 17-12-2005, 17:47
vwleusden's Avatar
vwleusden vwleusden is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,365
Send a message via MSN to vwleusden
Default

Quote:
Originally Posted by serge pot
wat dacht je van een korter luchtkolom doordat je niet via een luchtweger hoeft te gaan (oftewelluchtmassa welke verplaatst moet worden


zit je nog met die kanalen die astmatisch zijn, wil je echt rendenment hebben moeten die bewerkt worden, anders ben je haadt voor jan lul bezig.
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies
2013 Renault Megane Estate GT Line TCe
2011 Ford Ka
Reply With Quote
  #22  
Old 17-12-2005, 18:06
Moroder's Avatar
Moroder Moroder is offline
Postwhore
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,205
Send a message via MSN to Moroder
Default

Kan de kanalen niet veel groter maken, aangezien het spruitstuk dezelfde diameter gaten hanteerd. Als ik de poorten ruimer zal maken zal de overgang alleen maar wervelingen veroorzaken... En we zullen eerst wel zien wat dit oplevert. Als et echt niet wil gaat de kop eraf en zal ik em laten bewerken...
__________________
Soon to be turbo-ed!!!


Mijn Rabbit Injection Convertible '82
Reply With Quote
  #23  
Old 17-12-2005, 18:09
serge pot's Avatar
serge pot serge pot is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,846
Default

dennis op een kaktus gezeten tijdens de seks ?
die jongen wil gewoon iets aparts ,bewerken van de kop en inlaat spruitstuk kan altijd nog .wel zou ik er dan gelijk een goede nokenas in zetten
__________________
kopbewerking ,pm
Reply With Quote
  #24  
Old 17-12-2005, 19:31
Moroder's Avatar
Moroder Moroder is offline
Postwhore
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,205
Send a message via MSN to Moroder
Default

Daar zat ik idd ook nog aan te denken, 268 of 272 graden?? Of zit ik nu in de verkeerde richting te zoeken?
__________________
Soon to be turbo-ed!!!


Mijn Rabbit Injection Convertible '82
Reply With Quote
  #25  
Old 17-12-2005, 19:50
serge pot's Avatar
serge pot serge pot is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,846
Default

272 is leuk ,maar dan is een kopbewerking en inlaatspruitstuk bewerking wel noodzakelijk voor volledig rendement ,alhoewel je zo alaardig mee komt
__________________
kopbewerking ,pm
Reply With Quote
  #26  
Old 18-12-2005, 11:32
Isard's Avatar
Isard Isard is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 299
Default

Ik snap niet waarom iedereen toch naar carbs over wil. Injectie is altijd beter. Je kunt in het gehele toerengebied de optimale hoeveelheid benzine inspuiten, dat moet ik de eerste carb nog zien doen.
Reply With Quote
  #27  
Old 18-12-2005, 11:55
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Exclamation

Ik denk dat je je handen dicht mag knijpen als je 2 á 3 % vermogens winst haalt door het plaatsen van carburateurs, zonder extra dingen te doen. En dan moet ook nog je sproeier bezetting ideaal zijn.....zo uit de losse hand wat sproeiers plaatsen werkt niet...

Benzine injectie is altijd beter dan een carburateur....beter mengsel, korter aanzuigtraject, dus minder condensatie verliezen etc....

Alleen bij volledige aanpassing én afstelling op een rollenbank zal je veel vermogen extra krijgen, aanrommelen levert alleen extra brandstof verbruik op ..
Reply With Quote
  #28  
Old 18-12-2005, 12:22
serge pot's Avatar
serge pot serge pot is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,846
Default

wedden dat ik die carburateur heb die over het hele toerengebied het perfecte mengsel geeft .en nog sneller op het gas reageert dan injectie



zo kort is geen enkel injectie systeem ,dius injectie is bagger en alleen millieu vriendelijk .

dit:

heb ik nog geen enkel injectie motor zien doen op een 1.3 motor samengesteld uit standaard vw onderdelen .gk onderblok ,bewerkte mh kop ,3f nokkenas ,36mmkeihin cv carbs 135 sproeiers,gk ontsteking ,spaghetty .


dus injectie jongens ,eat my butt crap,

btw isard loopt je corrado al ?
__________________
kopbewerking ,pm
Reply With Quote
  #29  
Old 18-12-2005, 12:32
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Exclamation

Zelfs een K-jetronic systeem heeft een korter injectie traject, de verstuivers zitten vlak voor de inlaatkleppen....daar kan geen één carburateur tegen op..Zelfs al zou je een DCOE rechtstreeks op het blok flansen..

Alleen carburateurs plaatsen op een blok brengt nauwelijks vermogens winst...en daar gaat het nu om. ALLEEN een complete ombouw met juiste afstelling levert (veel) meer vermogen
Reply With Quote
  #30  
Old 18-12-2005, 12:38
serge pot's Avatar
serge pot serge pot is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,846
Default

kj tronic werkt met kanaal vanaf de lucht weger ,das ongeveer een 0,7 meter tot inlaat klep
__________________
kopbewerking ,pm
Reply With Quote
  #31  
Old 18-12-2005, 16:14
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Talking

Quote:
Originally Posted by serge pot
kj tronic werkt met kanaal vanaf de lucht weger ,das ongeveer een 0,7 meter tot inlaat klep



Daar word de benzine niet ingespoten he.....ik noemde de K-jetronic slechts als voorbeeld, andere systemen spuiten ook vlak voor de inlaatklep in...zelfs systemen zonder luchtmassa meter of wat dan ook .....

Bij moderne F1 motoren spuit men zelfs in in de inlaatkelk

Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat een carburateur nooit en te nimmer zo efficient kan om gaan met de hoeveelbranstof die benodigd is als welk inspuitsysteem dan ook....

En dan heb ik niet eens over de milieu eisen...een carburateur is gewoon een onding zuiver mechanisch gezien, daarom zijn ze ook aan het uitsterven (in de vorm met sproeiers dan he, moderne carburateurs zoals de Pierburg etc, zijn in feite inspuitsystemen in gebouwd in een huis wat lijkt op een carburateur)
Reply With Quote
  #32  
Old 18-12-2005, 16:25
Tommy's Avatar
Tommy Tommy is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,468
Send a message via MSN to Tommy
Default

Quote:
Originally Posted by Isard
Ik snap niet waarom iedereen toch naar carbs over wil. Injectie is altijd beter. Je kunt in het gehele toerengebied de optimale hoeveelheid benzine inspuiten, dat moet ik de eerste carb nog zien doen.


Carbs is wat minder ingewikkeld. Is meer plug and play om als hobby-ist te monteren, en het geluid wat ik uit mijn jetta haalde was über! Daarnaast schijnt Serge er idd veel vermogen mee te halen zoals je ziet in zen reply... Dus dat is ook interessant. Het kan relatief goedkoop en simpel, en zo onzuinig is het ook weer niet.......

Maar goed, niet dat ik er verder veel sjoege van heb.
__________________
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05
Reply With Quote
  #33  
Old 18-12-2005, 16:36
serge pot's Avatar
serge pot serge pot is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,846
Default

op motorfietsen worden nog steeds carburateurs gebruikt aangezien deze beter op het gas reageren .injectie heeft altijd reaktie tijd nodig en een luchtkolom welke in beweging gebracht dient te worden ,
__________________
kopbewerking ,pm
Reply With Quote
  #34  
Old 18-12-2005, 16:39
serge pot's Avatar
serge pot serge pot is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,846
Default

zolang de injectie van tegenwoordig zo shit op het gas reageert(letterlijk ,je trapt het gas in en 1 seconde later komt de motor los uit stationair ,met wroooooooooooooom tot ie 10 seconden later in de revlimiter zit )
met carbs zoals de keihin cv versie is je respons direct.met webers idd heb je eerst gebrek aan vacuum ,dit wordt gecompenseerd door de acceleratie sproeier .oftewel de motor hikt eerst en dan gaat het feest los ,vandaar dat ik motorfiets carbs gebruik deze reageren direct
__________________
kopbewerking ,pm
Reply With Quote
  #35  
Old 18-12-2005, 16:40
serge pot's Avatar
serge pot serge pot is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,846
Default

en ze leveren een perfecte hoeveelheid brandstof naar vraag over het hele toerengebied(tegenwoordig bij mij van 2800 toto en met 8000 met extra kick bij de 5000)
__________________
kopbewerking ,pm
Reply With Quote
  #36  
Old 18-12-2005, 17:17
Moroder's Avatar
Moroder Moroder is offline
Postwhore
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,205
Send a message via MSN to Moroder
Default

K-jettronic is in een woord kut. Alle verstuivers spuiten op hetzelfde moment in. Dus het meeste mengsel gaat verloren. Een echte injectie is direct ingespoten in de verbrandingskamer. Daar kun je vermogen uithalen. Uit K-jettronic niet...

En wat nou dit hele gestoei over dat die carburateurs niks helpen. Het is en blijft hobby...

En een ander verhaal. Als jullie een snelle motor willen, dan zet je er toch geen K-jettronic op, of wel soms?? Ik denk dan dat je eerder over een systeem praat met elec. gestuurde injectoren. Die inspuiten op hun eigen momenten...
__________________
Soon to be turbo-ed!!!


Mijn Rabbit Injection Convertible '82
Reply With Quote
  #37  
Old 18-12-2005, 17:19
Moroder's Avatar
Moroder Moroder is offline
Postwhore
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,205
Send a message via MSN to Moroder
Default

En nog iets. Hoe korter de weg die de lucht moet afleggen. Hoe beter. Zo neemt de lucht tenminste minder warmte van de motor op en word et vermogen ook hoger. De carbs zuigen de lucht direct aan. Een injectiesysteem pakt et voor bij de auto, en moet et achter naar de motor brengen....
__________________
Soon to be turbo-ed!!!


Mijn Rabbit Injection Convertible '82
Reply With Quote
  #38  
Old 18-12-2005, 17:23
serge pot's Avatar
serge pot serge pot is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,846
Default

makt niks blijft leuk om te zien dcnf carbs op een 1.8
__________________
kopbewerking ,pm
Reply With Quote
  #39  
Old 18-12-2005, 17:26
Moroder's Avatar
Moroder Moroder is offline
Postwhore
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,205
Send a message via MSN to Moroder
Default

Jah, en ben volgens mij de enigste hier opt forum??

Zie et namelijk ook niet veel te koop staan, 2x op ebay voor dikke prijzen..

En ook al zal het vermogen niet dratisch stijgen, het geluid..... fenomenaal
__________________
Soon to be turbo-ed!!!


Mijn Rabbit Injection Convertible '82
Reply With Quote
  #40  
Old 18-12-2005, 17:28
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Talking

Quote:
Originally Posted by Moroder
K-jettronic is in een woord kut. Alle verstuivers spuiten op hetzelfde moment in. Dus het meeste mengsel gaat verloren. Een echte injectie is direct ingespoten in de verbrandingskamer. Daar kun je vermogen uithalen. Uit K-jettronic niet...

En wat nou dit hele gestoei over dat die carburateurs niks helpen. Het is en blijft hobby...

En een ander verhaal. Als jullie een snelle motor willen, dan zet je er toch geen K-jettronic op, of wel soms?? Ik denk dan dat je eerder over een systeem praat met elec. gestuurde injectoren. Die inspuiten op hun eigen momenten...


LOL, de meeste injectie systemen spuiten echt in in het inlaat kanaal, alleen systemen zoals Mitsubishi het toepast op hun GDI motoren spuiten rechtstreeks in, maar dat zijn uitzonderingen. De meeste systemen spuiten of continu in, of intermitterend, dat wil zeggen per twee cylinders tegelijk.

Het leuke is dat de K-jetronic het oermodel was waar zelfs de hedendaagse moderne systemen van zijn afgeleid, weliswaar aangepast aan de moderne eisen, maar toch

Nogmaals: carburateurs plaatsen zonder verder aanpassingen helpt geen ene ruk....zonde geld enz...

Maar laat je niet tegenhouden hoor, van mij mag je maar vraag dan niet om adviezen of zo als je het toch al weet

Waarom dacht je dat toendertijd GTI modellen werden uitgerust met injectie systemen?? Terwijl carburateurs toch al redelijk uitontwikkeld waren?? Niet voor de kat zijn viool, maar puur om vermogens winst (met als bijkomend voordeel schonere emissies)

Zelfs fabrikanten als Alfa stapten van de carburateurs af, en gingen injectie toepassen toen deze betaalbaar werden, en ziedaar ook nog meer vermogen op de koop toe.

Als je Webers, of wat dan ook gaat toepassen verwacht dan echt geen wonderen.....of je moet gek zijn op een mooi inlaat geluid, akoestische tuning is namelijk ook leuk
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 20:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum