Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 02-03-2018, 18:34
ar1g3's Avatar
ar1g3 ar1g3 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,989
Default

Best nog wat laswerk dus! Veel succes ermee!, je hebt het geluk dat het meeste laswerk verborgen zit onder het raamrubber.

Die sierstrips langs de zijkant hoeven toch niet soepel te zijn? Tenzij ze krom zijn natuurlijk.. Je hebt het toch over de deurbaguetten?

Voor de bumpers met rode bies, ik heb een voor en achterbumper van Van Wezel en qua uitzicht ziet die er best goed uit! Zie de foto's in mijn topic. Je moet wel de bumpersteunen die de chassisbalk in gaan wat afstellen, maar dat is makkelijk te doen want zijn gewoon twee boutjes. Mijn enige punt van kritiek: De rode bies op mijn achterbumper begint los te laten en zou ik er eens opnieuw op moeten plakken. Ook schijnt de rode bies nogal snel af, het verschil is niet groot maar het rood wordt wel iets doffer.
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project)
'01 Passat B5.5 1.9TDI PD
'95 Passat b4 1.9 TD (RIP)

"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
Reply With Quote
  #22  
Old 02-03-2018, 22:34
DragonGr Dragon DragonGr Dragon is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 994
Send a message via MSN to DragonGr Dragon
Default

De strips lijken nu erg hard en ze staan naar buiten bij de randen. Misschien is het een kwestie van opnieuw stevig opplakken...
Reply With Quote
  #23  
Old 03-03-2018, 00:40
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

Ik maakte die altijd soepel op de kachel in de garage, maar ja wie heeft nog een gevelkachel op gas van een meter lang waar die strips op passen
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #24  
Old 03-03-2018, 08:38
DragonGr Dragon DragonGr Dragon is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 994
Send a message via MSN to DragonGr Dragon
Default

Quote:
Originally Posted by Audi1981
Ik maakte die altijd soepel op de kachel in de garage, maar ja wie heeft nog een gevelkachel op gas van een meter lang waar die strips op passen

Een meter red ik net geloof ik... mogelijk is het alleen nodig ze te verwarmen bij montage, daarna worden ze vast weer hard, maar dan zitten ze al.
Reply With Quote
  #25  
Old 03-03-2018, 13:39
MTyn's Avatar
MTyn MTyn is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 128
Default

Quote:
Originally Posted by DragonGr Dragon
... jouw wagentje nog altijd met plezier?


Jahoor, altijd starten en lopen. Ook met -10. Laatste half jaar weinig gereden vanwege mijn nieuwe auto. Dit jaar zie je haar vast wel weer.
Reply With Quote
  #26  
Old 03-03-2018, 14:29
DragonGr Dragon DragonGr Dragon is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 994
Send a message via MSN to DragonGr Dragon
Default

Quote:
Originally Posted by MTyn
Jahoor, altijd starten en lopen. Ook met -10. Laatste half jaar weinig gereden vanwege mijn nieuwe auto. Dit jaar zie je haar vast wel weer.

Ik kan niet w88 ;-) heerlijk weerzien altijd. Ik heb nog een koelring voor je die er dan op mag...
Reply With Quote
  #27  
Old 03-03-2018, 22:54
DragonGr Dragon DragonGr Dragon is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 994
Send a message via MSN to DragonGr Dragon
Default

Vanavond m'n handen vuil gemaakt aan de roest rondom de voorruit... Ik heb de roest zoveel mogelijk weggeslepen met een dremel. Rondom de lak weggehaald totdat ik schoon metaal tegenkwam.







Daarna alles goed in de Fertan gezet in de hoop dat de nog resterende roest wordt omgezet.



De Fertan kleur zwart waar duidelijk nog wat sporen zitten. Ik heb gelezen dat Fertan de resterende roest omzet en eventuele diepere roest afsluit. Ik vond nog een spuitbus rood, primer en spray putty. Ik denk dat ik dat er morgen overheen zet om het nog wat meer af te dichten en af te werken. Iemand nog betere suggesties??

Aan de stijl naast het raam moet echt wat gebeuren.
Iemand heeft daar heerlijk lopen boetseren met plamuur.
Hopelijk t.z.t. een nieuw stukje erin.

Reply With Quote
  #28  
Old 04-03-2018, 13:23
Gino89's Avatar
Gino89 Gino89 is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 1,129
Default

Fertan goed zijn werk laten doen, en afspoelen met water en goed droog maken. Anders heb je naderhand problemen met de verf die niet goed hecht.
Reply With Quote
  #29  
Old 04-03-2018, 18:06
DragonGr Dragon DragonGr Dragon is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 994
Send a message via MSN to DragonGr Dragon
Default

Vandaag de rand helemaal schoongemaakt, alles er rond omheen afgeplakt en de anti-roest primer erop gezet. De Fertan had al lekker zijn werk gedaan. De stukken zagen pikzwart. Als het na het eten droog is, maar weer rood maken.

Tijdens het wachten tussen de lagen in wat APK punten gecheckt:
1) grootlicht lampje stuk
2) twee bouten aandrijfas zaten er los in (zo blij dat ik dat nog even zie)
3) wiellagers achter hebben wat speling, hopelijk niet te veel
4) een gordel heeft wat schade, ik heb hem losgehaald (dat mag toch??)
5) voorbumper mag wat vaster
6) ruitensproeiers checken (vond ik nu niet zo'n goed idee zonder voorruit en met natte lak ;-)


Reply With Quote
  #30  
Old 04-03-2018, 20:22
ar1g3's Avatar
ar1g3 ar1g3 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,989
Default

Ik zou die roestgaatjes ook even toeplakken met silicone, een goeie zoals Soudal FixAll of Tec7. Zodat er geen water door naar binnen kan lopen. In theorie zit de rubber erover, maar toch. Als je dat niet toemaakt gaat er gegarandeerd water doorsijpelen.

Wat betreft die gordel: ik denk dat hij er moet zitten en goed moet zijn, of dat je de stoel weg moet halen. Ik meen mij te herinneren dat als er een zitplaats is, er een werkende gordel moet zijn. (in België)
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project)
'01 Passat B5.5 1.9TDI PD
'95 Passat b4 1.9 TD (RIP)

"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
Reply With Quote
  #31  
Old 04-03-2018, 21:43
DragonGr Dragon DragonGr Dragon is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 994
Send a message via MSN to DragonGr Dragon
Default

ar1g3, dank voor de tip van de kit, ga ik nog doen, het gat in het raamstijl blijft open.
De gordel heb ik geloof ik al eens zo geflikt en zou in NL anders kunnen zijn. Als hij er zit moet hij goed zijn, maar dit jaar hoeft ze niet te hebben achterin (jij dacht misschien dat ik het over voor had).

Vanavond de rand plaatselijk rood gemaakt, weer een extra afdekking tegen roest en het oogt iets beter dan witte vlekken. De kleur is tamelijk anders dan het bestaande tornadorood. Ik kon het niet laten een stukje spatbord op te poetsen en in de turtle te zetten... WOW, nu weet ik weer wat ik zo mooi vond aan deze kleur ;-)



Reply With Quote
  #32  
Old 05-03-2018, 13:07
The Skinnmeister's Avatar
The Skinnmeister The Skinnmeister is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,259
Default

Voorraam heb je netjes opgelost, gordels achterin zijn volgens mij tot bj 1991 niet verplicht. Correct me if i'm wrong

Hemel laten allemaal los, heb het bij mij opgelost met Bison Tix erop te smeren (kwast), en daarna met een houten stellage en een grote plaat aan laten drukken. Paar dagen laten staan en
__________________
'88 Golf II VR6
'91 Golf II G60
'86 Golf II 16V New Project
Reply With Quote
  #33  
Old 05-03-2018, 13:38
DragonGr Dragon DragonGr Dragon is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 994
Send a message via MSN to DragonGr Dragon
Default

Quote:
Originally Posted by The Skinnmeister
Voorraam heb je netjes opgelost, gordels achterin zijn volgens mij tot bj 1991 niet verplicht. Correct me if i'm wrong

Hemel laten allemaal los, heb het bij mij opgelost met Bison Tix erop te smeren (kwast), en daarna met een houten stellage en een grote plaat aan laten drukken. Paar dagen laten staan en

Dank! op de foto's ziet het er iets mooier uit. Het is geen strak lakwerk, maar het moest ook functioneel zijn en zo lang mogelijk de roest weghouden. T.z.t. ga ik het geheel van dak en raamlijst in één keer spuiten, nadat alle gaten zijn gelast. Dan ga ik netjes werken met plamuur etc.

Ik ga de hemel weer vastzetten met spuitlijm, moet vast wel lukken...
Reply With Quote
  #34  
Old 05-03-2018, 17:49
Gino89's Avatar
Gino89 Gino89 is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 1,129
Default

Wiellagers achter kun je bijstellen toch? Of zijn ze helemaal versleten?
Reply With Quote
  #35  
Old 05-03-2018, 22:45
DragonGr Dragon DragonGr Dragon is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 994
Send a message via MSN to DragonGr Dragon
Default

Quote:
Originally Posted by Gino89
Wiellagers achter kun je bijstellen toch? Of zijn ze helemaal versleten?

Gino, kan zeker, ik moet het alleen wel doen... :p
Reply With Quote
  #36  
Old 09-03-2018, 14:05
DragonGr Dragon DragonGr Dragon is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 994
Send a message via MSN to DragonGr Dragon
Default

Vanochtend met knikkende knietjes naar de APK, het begon al mooi: startmotor draait niet rond. Hmmm na wat klappen komt er leven in, dus ik denk dat die 5 jaar stilstand niet zo tof vindt. De rit ernaartoe was de eerste keer dat hij weer buiten kwam en ik moet zeggen, wat rijdt hij nog heerlijk... ik hoopte meteen dat de APK snel ging, dan kan ik er snel weer mee rijden...
Zojuist gebeld, maar helaas een lijstje afkeurpunten:
1) CO te hoog (dat verbaast me, maar misschien door lange stilstaan en beter als ik eens een lang stuk rijd. Iemand ervaring??)
2) remleidingen en slangen achter, roest en canvas zichtbaar.
3) handrem werkt maar aan één kant.
4) ashoes gescheurd (had ik al gezien)
5) wiellager rechtsvoor heeft speling
Het lijkt een heel lijstje, maar op zich kan het zo verholpen zijn...

Heeft iemand tips of ideeën met die CO of dat inderdaad goed door de stilstand kan zijn. Hij loopt namelijk wel erg soepel. Moet ik dan een keer een lang stuk rijden? of echt gaan afstellen?

Grappig genoeg vond hij de banden geen afkeur, net genoeg profiel, helemaal uitgedroogd en aan de binnenkant rondom ingescheurd... ik had uit voorzorg twee banden bijgedaan, kan je nagaan...
Reply With Quote
  #37  
Old 09-03-2018, 16:09
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

Hoe hoog was het co? Rondje planken’ helpt wel iets.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?
Reply With Quote
  #38  
Old 09-03-2018, 17:17
DragonGr Dragon DragonGr Dragon is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 994
Send a message via MSN to DragonGr Dragon
Default

Quote:
Originally Posted by tim_j
Hoe hoog was het co? Rondje planken’ helpt wel iets.

Auto net opgehaald... CO was 1.4, maar ik meen dat dat voor deze auto nog mag. Even nagaan. De rest van de punten doorgenomen. Is met een goed dagje klussen wel grotendeels op te lossen hoop ik... remleidingen zie ik beetje tegenop.
Reply With Quote
  #39  
Old 09-03-2018, 20:35
ar1g3's Avatar
ar1g3 ar1g3 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,989
Default

Kortom zijn dit het soort punten die je mag verwachten na een tijd stilstaan. Die CO kan opgelost zijn door even goed door te trekken, maar zou ook op een diepgaander probleem kunnen wijzen. Mag bij de PL max 1.2% zijn dus je zit er wel dicht tegenaan. Waarschijnlijk moet hij gewoon heeeeeel lichtjes bijgesteld worden. Je kan ook proberen de bougies eens te vervangen, kan zijn dat het dan al opgelost is.

Het grootste probleem dat ik zie is de handrem. Ik had dit ook voor, zelfs een remklauwrevisie was niet voldoende. Is een nieuwe remklauw geworden bij mij.
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project)
'01 Passat B5.5 1.9TDI PD
'95 Passat b4 1.9 TD (RIP)

"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
Reply With Quote
  #40  
Old 09-03-2018, 22:18
DragonGr Dragon DragonGr Dragon is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 994
Send a message via MSN to DragonGr Dragon
Default

Idd, die remklauwen achter is niet zo een best systeem. Ik heb dat in het verleden al eens gehad, rot geworden hendeltje. Dit heb ik al eens vernieuwd, dus ik verwacht niet dat het teruggekomen is. Misschien is de handrem wel verroest. Ik ga inspecteren iig.

Waar vind jij dat de PL max 1.2 mag hebben? ik vind op internet heel uiteenlopende informatie. Daarnaast staat mij van eerdere APKs bij dat ik onder de 1.5% of 2% moest blijven, niet 0.5%. De APK Keurmeester was er ook niet heel stellig in. Overigens, heel lichtjes bijstellen?? hoe? de KE-Jetronic is elektronisch geregeld, daar stel je niets aan bij...
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 09:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum