Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #401  
Old 07-11-2019, 09:56
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,863
Default

Quote:
Originally Posted by Quattro_38
Hoe voelt je lijf na zon klusje achter het blok?

Ziet er fraai uit!


__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #402  
Old 07-11-2019, 09:58
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Quote:
Originally Posted by Quattro_38
Hoe voelt je lijf na zon klusje achter het blok?

Ziet er fraai uit!


Pff, hou op.....die vorige Passat van ons was leuker om de turbo te vervangen (blok in lengterichting)
Reply With Quote
  #403  
Old 29-12-2019, 10:45
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Kleine update; het hok rijdt weer. Had eerst nog wat ruzie met de wastegate van de nieuwe turbo. Hiervan begon het lagerbusje plots los te laten en nadat hij gefixt was door Ter Stege begon hij ineens stroef te lopen. Ding was gewoon behekst....heb daarom een nieuw, aangepast turbinehuis gekregen en deze zit er nu op. Kreng spoelt als een orkaan op en bouwt daarom ook snel veel druk op. Daarom de preload van de wastgate erg slap gezet, zodat het wat binnen de perken blijft ivm originele software.

Wat de software betreft, ben ik van plan om komend zomer de auto klaar te hebben voor een bezoekje aan JD. De bedoeling was altijd om dat in 2021 te doen, maar doordat de hybrid turbo er nu al op zit, moet de krachtkuur ook maar wat naar voren worden geschoven. Ik heb daarom mijn to-do lijst wat bijgewerkt en ingekort; de minder noodzakelijke dingen zijn geschrapt en daardoor zou het moeten lukken om voor komend zomer een afspraak in te plannen.

De dingen die gedaan moeten worden voor de zomer:

Quote:
Januari:
-Oil catchcan fabriceren. Dampt nu gewoon via een slang naar atmosfeer, wil dit even via een potje en filtertje doen

Februari
-Remklauwen achterzijde nalopen. Rechter klauw werkt niet helemaal goed mee zoals het lijkt
-2 voorbandjes vervangen voor Nankang NS-R
-APK

Maart:
-Surgetank met 044 pomp onder de auto (ja, ik wordt zo langzamerhand gek van het lawaai van de pomp in de auto uh: )
-Custom turbo aanzuigslang maken met dikkere doorlaat. Heb de mijne nu aangepast voor de hybrid, maar dat kan beter
-Druktest op het inlaattrajet

April:
-Distributieriem vervangen en upgrade waterpomp plaatsen voor betere circulatie....heb gevoel dat die nog wat beter kan
-Krukastandwiel vervangen. Deze willen nog wel eens barsten en als de db er toch af is, is dit een kleine moeite
-Lichter en gebalanceerd vliegwiel monteren
-Zwaardere koppeling en drukgroep monteren
-Druklagergaffel verstevigen met 3mm plaatstaal, deze wil namelijk nog wel eens scheuren met een zwaardere koppeling

Mei:
-Als waterkoeling nog steeds beter moet, dan een koudere thermoswitch plaatsen
-Koelventilatoren beter ophangen
-Beugel fixen voor kvs expansievaatje, de huidige zakt een beetje door
-Bougies vervangen en informeren bij JD voor merk, type en elektrode-afstand
-Kleppendekselpakking vervangen ivm licht doorzweten

Juni:
-Afspraak inplannen met JD


Mooi lijstje hè, maar voor mij werkt dat altijd goed. Goed overzicht en duidelijk wat er moet gebeuren.

Bij het lijstje is trouwens nog 1 ding bij gekomen vorige week. Ik wil hem ombouwen naar wideband. Dit schijnt beter en veiliger te zijn voor het blok en ook beter te tunen, aangezien mijn narrowband bij volgas in open loop gaat. Hierdoor registreert hij niet de AFR ivm het te kleine bereik van de narrowband. Bij wideband blijft hij bij volgas in closed loop, waardoor hij de AFR blijft registreren. Juist bij volgas is dit belangrijk, aangezien het gewoon de gaten in de zuigers kunt branden wanneer het blok te arm loopt.

Heb gisteren een wideband ECU en lambdasensor gekocht, dus dat project loopt ook.

Nou, genoeg genoeg tekst, eerst maar weer eens een paar foto`s :tooth:












Last edited by René : 29-12-2019 at 10:50.
Reply With Quote
  #404  
Old 29-12-2019, 12:21
racecees racecees is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 329
Default

Ziet er mooi uit allemaal René!
Leuk om het verhaal zo te volgen, zelf ben ik bezig met een Golf1 GTI waar ik ook een 1.8 20v in ga hangen, de turbo die jij hebt gekocht lijkt me wel wat.

Over de chiptuning, geen idee wat de kosten allemaal zijn, maar heb je wel eens over een standalone computer nagedacht?
Ben je nou heel veel duurder uit? Zelf wil ik er een Maxxecu bij gebruiken vanwege de goede ervaring (tot nu toe, druk aan het opbouwen) bij m'n keverblok.
Maxxecu kan de kabelboom op maat leveren...

Wat zijn jouw gedachten daarover?

Gr. Cees
Reply With Quote
  #405  
Old 29-12-2019, 12:33
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Quote:
Originally Posted by racecees
Ziet er mooi uit allemaal René!
Leuk om het verhaal zo te volgen, zelf ben ik bezig met een Golf1 GTI waar ik ook een 1.8 20v in ga hangen, de turbo die jij hebt gekocht lijkt me wel wat.

Over de chiptuning, geen idee wat de kosten allemaal zijn, maar heb je wel eens over een standalone computer nagedacht?
Ben je nou heel veel duurder uit? Zelf wil ik er een Maxxecu bij gebruiken vanwege de goede ervaring (tot nu toe, druk aan het opbouwen) bij m'n keverblok.
Maxxecu kan de kabelboom op maat leveren...

Wat zijn jouw gedachten daarover?

Gr. Cees


Waar ie je topic dan??

Wel nagedacht over standalone ECU.....zie tegenwoordig hele mooie dingen van ECU master...kan daar een plug and play module voor een 1.8T voor kopen, mooie digitale dashboards en heel veel mogelijkheden....maar helaas heb ik er te veel weinig kaas van gegeten. Als ik meer en dieper in de materie had gezeten, was het misschien wel tot geweest, maar dan gaat het uiteindelijk toch ook weer om dik geld hoor. ECU kost 1000, plug and play module paar honderd...enz...

Als je blijft aanpassen en verbeteren en je hebt verstand van software, dan is een standalone uiteindelijk goedkoper. Ik bouw hem nu 1x op zoals ik hem wil hebben en dan laat ik hem afstellen. Qua vermogen ben ik dan ook tevreden en ik hou het daar dan ook bij.

Maar zeker al eens over nagedacht hoor
Reply With Quote
  #406  
Old 29-12-2019, 12:44
racecees racecees is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 329
Default

http://www.volksforum.com/forum/sho...461#post1660461

Deze is van de kever maar het lukt me de laatste tijd niet om foto's te plaatsen, vandaar dat er niet veel van de laatste tijd op staat.
Maar er gebeurd genoeg

Het klopt inderdaad dat er genoeg te koop is, moeilijk om een goede keuze te maken. Zelf heb ik er ook (te) weinig verstand van maar ik ben gelukkig goed geholpen door 2 vrienden. Ook heeft Maxxecu diverse hulplijnen via facebook.

Ik probeer geen verkooppraatje te houden, was gewoon benieuwd hoe jij erover dacht, en als je inderdaad alles zo op een rijtje zet heb je wel gelijk.
Omdat ik nog een turbo en ECU moet kopen (voor de golf) sta ik er anders in

Gr. Cees
Reply With Quote
  #407  
Old 29-12-2019, 13:11
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Ik vatte het ook niet op als verkooppraatje hoor
Ik weet niet wat je plan is met de Golf, maar een ECU met kabelboom kost tegenwoordig ook niet zoveel meer. Ik heb in 2009 mijn huidige ECU en kabelboom gekocht voor 500eu en vorige week dus een wideband ECU uit Engeland voor 45eu

Denk dat je tegenwoordig wel voor 100eu een kabelboom met ecu en evt wat sensoren erbij hebt. Startblokkering wegschrijven kost 50eu en dan ben je stukken goedkoper uit dan een standalone. Maar goed, het hangt er dus van af wat je plannen zijn.
Reply With Quote
  #408  
Old 05-01-2020, 18:45
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Onderdeeltjes voor de wideband ECU ombouw heb ik bijna compleet. Pinbezetting van de BAM en APX ECU ook al vergeleken en in een tabel uitgezet. Paar kleine verschillen, dus moet de kabelboom iets aanpassen






Last edited by René : 05-01-2020 at 18:56.
Reply With Quote
  #409  
Old 06-01-2020, 14:00
LRR's Avatar
LRR LRR is offline
Getting there...
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 7,567
Default

Weer lekker bezig hier !! Ga je tzt de carrosserie ook nog eens aanpakken, of blijft het een sleeper ?
__________________
also known as L(ittle) R(ed) R(ooster)
Reply With Quote
  #410  
Old 08-01-2020, 17:17
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Quote:
Originally Posted by LRR
Weer lekker bezig hier !! Ga je tzt de carrosserie ook nog eens aanpakken, of blijft het een sleeper ?


Dat ga ik doen als ie de anabolenkuur heeft gehad
Reply With Quote
  #411  
Old 10-01-2020, 14:15
LRR's Avatar
LRR LRR is offline
Getting there...
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 7,567
Default

Quote:
Originally Posted by René
Dat ga ik doen als ie de anabolenkuur heeft gehad


Klasse, dan heb je echt een superfijne mk2 ! EN: Built, not bought
__________________
also known as L(ittle) R(ed) R(ooster)
Reply With Quote
  #412  
Old 28-01-2020, 09:46
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

ECU is bij Stefan geweest en is nu vrij van startblokkering. De EGT meter is ook binnen en ik wil volgende week de olie catchcan af maken.

Verder heb ik nog even de spec-lijst van de Golf toegevoegd aan de openingspost.




Volgende update weer wat meer foto's

Last edited by René : 28-01-2020 at 10:14.
Reply With Quote
  #413  
Old 29-01-2020, 16:35
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Eerst maar eens de bougies vervangen. De huidige zitten erin sinds ik het blok heb ingebouwd.....dus zo'n 2.5 jaar en dik 20000km. Waren zgn longlife bougies, maar ik ben nu overgestapt op de NGK BKR6E en ga die gewoon met elke oliewissel vervangen.

Na aankoop even op 0.7mm gezet met mijn AliExpress special tool en gemonteerd. Voor m'n gevoel loopt ie nu anders stationair....en heeft ie een wat diepere sound?





Reply With Quote
  #414  
Old 30-01-2020, 11:19
levis's Avatar
levis levis is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 2,687
Default

Motor ligt er netjes in!
__________________
"I Only Support Gay Marriage If Both Chicks are Hot"
Reply With Quote
  #415  
Old 12-02-2020, 20:15
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

De Toyo R1R bandjes op de voorwielen (komen van achter) waren eindelijk aan vervanging toe, dus nu staat ie rondom op de Nankang NS2R in de maat 195/50/15. Hoop van 't zomer hem weer uit te laten op het circuit, dus qua grip kan ik er nog niet zoveel over zeggen....maar qua looks bevallen ze echt stukken beter dan de Toyo 's. Echt een ruig bandje met mooi profiel en dikke wangen


Reply With Quote
  #416  
Old 12-02-2020, 21:05
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,863
Default

Mooi ruig ding zo
Ligt nieuw asfalt op Assen, ben benieuwd hoe dat straks gaat
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #417  
Old 12-02-2020, 22:18
MartinGT's Avatar
MartinGT MartinGT is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 2,034
Default

Inderdaad stoere kar zo!

Ben benieuwd hoe de bandjes bevallen👍
__________________
Following dreams, cause what is not started today is never finished tomorrow...
Reply With Quote
  #418  
Old 18-02-2020, 18:52
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

De Golf heeft weer 2 jaartjes APK! Van tevoren nog even de remmen rondom los gehad, schoon gemaakt en voorzien van een fris laagje keramisch vet en nog de remvloeistof ververst....zit alweer 2 jaar in.

Technisch is hij wel fris, maar qua roest begint hij nu wel wat minder te worden. Kunststof wielrandjes zijn eraf en daar zat helaas ook wat...of zeg maar, daar zat helaas niets...

Maargoed...nog even tot de zomer bezig voor de powerupgrade en daarna lekker bezig met de carrosserie roestvrij maken







een paar technische dingen die niet helemaal meer in topconditie zijn, zijn de accu en de startmotor. Als motor warm is, gaat ie erg moeilijk rond..en de niet fitte accu trekt hij dan in een paar startpogingen leeg. Zo stond ik dus vorige week na wat boodschappen met een lege accu...kak! gelukkig kwam de vrouw al gauw met de Passat, zodat ik hem kon overstarten. Ook dan draait ie zwaar, maar net genoeg om het blok aan te slingeren....startmotor staat op mijn lijstje gepland in april, dus hij moet het maar ff volhouden




tot slot nog bezig geweest met de olie catchcan....is bijna klaar


Reply With Quote
  #419  
Old 22-02-2020, 21:17
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Hoppa.......het carterventilatie potje is ook klaar. Een echte catchcan is het niet geworden, omdat de onderste aansluiting de ventilatie van het carter is. Mocht er iets condenseren, dan loopt dat het carter weer in. Belangrijkste is dat de dampen gewoon naar atmosfeer gaan en niet naar de inlaat...blijft het inlaattraject mooi schoon en het belangrijkste: de dampen komen niet meer in de verbrandingskamer in.....carterdampen zijn octaanverlagend en dat willen we niet




volgende klus: custom oversized aanzuigslang maken tussen turbo en luchtmassameter. De huidige heb ik wat moeten aanpassen ivm de hybrid turbo, maar heeft nu zeg maar een dunnere doorlaat dan de turbo zelf...een soort van ademen door een rietje zeg maar.

Last edited by René : 22-02-2020 at 21:23.
Reply With Quote
  #420  
Old 23-02-2020, 09:36
B-ram B-ram is offline
Forum junkie
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,990
Default

Quote:
Originally Posted by René

een paar technische dingen die niet helemaal meer in topconditie zijn, zijn de accu en de startmotor. Als motor warm is, gaat ie erg moeilijk rond..en de niet fitte accu trekt hij dan in een paar startpogingen leeg. Zo stond ik dus vorige week na wat boodschappen met een lege accu...kak! gelukkig kwam de vrouw al gauw met de Passat, zodat ik hem kon overstarten. Ook dan draait ie zwaar, maar net genoeg om het blok aan te slingeren....startmotor staat op mijn lijstje gepland in april, dus hij moet het maar ff volhouden







Mooiste van dit verhaal. Je gaat gewoon lekker met die golf boodschappen doen, terwijl de passat blijkbaar ook gewoon beschikbaar was.
__________________
Quote:
Alberto:Ja je mag wel een oranje vlagje aan de anttenne vast maken
Ding is echt laag
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 18:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum