Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #41  
Old 25-04-2017, 22:19
Roy16VG60's Avatar
Roy16VG60 Roy16VG60 is offline
Volksforum Donateur - Mr G60
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,315
Default

Quote:
Originally Posted by ar1g3
Vacuumlek is waarschijnlijk uitgesloten, de stroom naar de DPR (differentieeldruk regelaar) valt binnen de normale waarden. Voor zover ik het goed begrijp zou bij een vacuumlek het mengsel te arm worden, de computer merkt dat via de lambdasonde en stuurt dan de DPR aan om meer in te spuiten.

De plastic hulzen zijn gloednieuw, heb deze mee vervangen met de O-ringen rond de injectors.

De remreiniger test voor vacuumlekken te vinden heb ik al uitvoerig gedaan, alles is goed dicht.

Compressiedruk is tussen de 13 en 14 bar.

Brandstofdruk kan ik niet meten wegens geen meter, maar heb wel een retourflow meting gedaan en deze was wel goed. Gezien debiet en druk samenhangen lijkt me dat de pomp dus wel nog goed is. Ook omdat de motor, eens boven de 2500 toeren, wel mooi draait. Als de druk niet juist zit zou hij dan ook slecht moeten draaien lijkt me.

Mij lijkt dus dat de injectoren niet meer goed zijn. Het spuitbeeld is niet wat het moet zijn. De vorm is er wel, maar onder lage belasting is er niet genoeg verneveling en zijn het meer miniscule straaltjes. Onder hogere belasting is de verneveling wel goed. Dat komt dan weer mooi overeen met dat hij slecht draait in lagere toeren.
Ik moet eens de tijd nemen om het spuitbeeld te filmen, dan post ik het hier!


Ook dat kan aan je brandstofdruk liggen! Ik zou die eerst meten voordat je kosten gaat maken.
__________________
2018 Volkswagen Up! GTI
2014 Volkswagen T5 GP
2005 Volkswagen Golf 5 GTI DSG
2003 Volkswagen Touran R32
Reply With Quote
  #42  
Old 27-04-2017, 10:13
2H-2H's Avatar
2H-2H 2H-2H is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 757
Default

Ik gok het op de injectoren, deze kun je niet ultrasoon reiniger, dan gaat ze "stuk"
Heb een aantal jaar terug een setje laten reinigen bij een Bosch service center, de man die daar werkte vertelde dat toen na dat de set al "stuk was"

wat voor documentatie heb je verder?
__________________
All Cabriolets were shipped from the factory with the Karmann badges. They give credit to Karmann in Osnabrück Germany for building the convertible version of the popular Rabbit/Golf cabrio. it is incorrect to say "Karmann Edition".
Reply With Quote
  #43  
Old 03-06-2017, 21:42
ar1g3's Avatar
ar1g3 ar1g3 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,989
Default

Ik ben er nu 100% zeker van dat het de injectoren zijn. Ik heb een Bosch druktest set voor K en KE jetronic kunnen lenen van een vriend.

Systeemdruk: 5.4 bar
Differentieeldruk: 5.2 bar
Differentieeldruk (met 15kohm weerstand over kvs temp sensor en multimeter aangesloten op de DPR: 4.5 bar met een DPR regelstroom van 60.9 mA
Restdruk na 11 minuten: 2.8 bar

Alles valt dus mooi binnen de specificaties. Gezien het probleem maar begonnen is nadat ik de O ringen rond de injectors had vervangen ben ik nu wel zeker dat het de injectoren zijn. Ze zullen niet bestand zijn geweest tegen de kracht die nodig was om ze eruit te trekken met de oude verduurde O-ringen er rond.

@2H-2H
Het probleem was er al voor het ultrasoon reinigen. Maar goed om weten!
Ik heb de handleiding voor de MKII van Bentley Publishers: http://www.bentleypublishers.com/vo...air-manual.html
Ik weet niet of je die kent? Is een dure boek maar echt wel zijn geld waard.
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project)
'01 Passat B5.5 1.9TDI PD
'95 Passat b4 1.9 TD (RIP)

"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
Reply With Quote
  #44  
Old 04-06-2017, 10:51
Gino89's Avatar
Gino89 Gino89 is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 1,129
Default

Volgens mij kun je er toch weinig aan kapot maken alleen door ze er uit te trekken? Als je dit nog eens doet moet je wd40 of olie langs de injector spuiten zodat je ze er makkelijker uit krijgt zonder de o-ring kapot de maken.

Het enigste wat ik me voor kan stellen is dat het hoedje boven op de injector los kan gaan bij het er uit trekken. Heb je niet toevallig de druk leiding geknikt? waardoor er niet genoeg benzine na komt?
Reply With Quote
  #45  
Old 04-06-2017, 15:10
ar1g3's Avatar
ar1g3 ar1g3 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,989
Default

Quote:
Originally Posted by Gino89
Volgens mij kun je er toch weinig aan kapot maken alleen door ze er uit te trekken? Als je dit nog eens doet moet je wd40 of olie langs de injector spuiten zodat je ze er makkelijker uit krijgt zonder de o-ring kapot de maken.

Het enigste wat ik me voor kan stellen is dat het hoedje boven op de injector los kan gaan bij het er uit trekken. Heb je niet toevallig de druk leiding geknikt? waardoor er niet genoeg benzine na komt?


Zal de leidingen nog eens dubbelchecken maar ben er zeker van dat deze niet beschadigd zijn. Heb niet aan de leiding getrokken toen ik ze eruit haalde maar aan de injector zelf. Heb de leidingen ook al eens uitgespoten met beake cleaner en perslucht.

Onder hoge belasting (=veel brandstof) is er ook geen probleem, dan loopt hij goed
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project)
'01 Passat B5.5 1.9TDI PD
'95 Passat b4 1.9 TD (RIP)

"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
Reply With Quote
  #46  
Old 04-01-2018, 19:14
ar1g3's Avatar
ar1g3 ar1g3 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,989
Default

Dit verhaaltje is nog niet ten einde.

Gisteren mij er nog maar eens aan gezet. Met moeite kunnen starten en dan warm laten lopen. Bij koude motor blijft hij stationair niet draaien, en klonk het als een tractor. Denk dat hij maar op drie cilinders liep, gasrespons was ook vreselijk. Plofte ook regelmatig uit de uitlaat. Eens hij wat opwarmt kon ik hem stationair verder laten opwarmen en liep hij al ietsje beter.

Eens de motor warm was heb ik mijn testsetje voor de DPR weer aangesloten (grijs blokje op de zijkant van de spinnenkop) en de stroom uitgelezen. Deze was nul, dus de auto liep veel te rijk. Bijgeregeld tot hij schommelt tussen de 4 en 6 milliampere. Bij gas geven schiet de stroom mooi omhoog dus dat is ook OK, bij gas los valt de stroom eventjes weg dus ook OK.

Dan met de stationair schroef hem tot 1500rpm stationair gekregen, lager viel hij uit.
Af en toe hoorde ik ook nog een plofje uit de uitlaat, maar verder liep de motor vrij goed. Reageerde redelijk goed op de gas.

Ondertussen zijn de injectoren ook vervangen, dit heeft een groot verschil gemaakt maar het probleem is dus nog niet helemaal verholpen. Ook de stationair regelklep is vervangen.

Daarstraks probeerde ik hem te starten, en koud starten gaat vreselijk moeilijk. Eens hij wel in gang is en ik hou hem op de gas loopt hij redelijk. Maar als ik gas los laat en hem onder de 1500-2000rpm laat komen valt hij stil, hij wil dus niet stationair lopen. Snel gas intrappen helpt niet om hem nog te laten herpakken. Hij loopt dus koud een pak slechter dan warm.

Wat kan ik hieruit concluderen? Help??
Gezien het verschil tussen koud en warm zou ik direct richting koudstartinjector gaan zoeken. Ik heb deze echter al getest zowel elektrisch als in werking en deze is goed. Toch lijkt het mij ofwel een brandstoftekort ofwel een brandstofoverschot? Gezien het mengsel vrij goed was met warme motor zou ik dan eerder zeggen dat hij te weinig brandstof krijgt. Dit is dan weer in strijd met wat ik ruik, hij ruikt namelijk erg rijk.

Iemand een idee?
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project)
'01 Passat B5.5 1.9TDI PD
'95 Passat b4 1.9 TD (RIP)

"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
Reply With Quote
  #47  
Old 04-01-2018, 20:02
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,844
Default

Je zal misschien denken daar heb je hem weer

Maar zoals ik een jaar geleden tegen je heb gezegd. Waarom bouw je het zooitje niet om naar een ander en moderner management?

Ik heb een perfect lopende KR maar met moderne injectie gebouwd vorig jaar binnen twee maanden. Krukassensor, tps sensor (allemaal orgineel vw), wide band lambda, dis, etc.. Ja ik heb wat hulp nodig gehad maar enorm veel geleerd. Kan nu via blauwe tand mijn ECU continu uitlezen weet op elk moment mijn air fuel ratio. Kan warmdraai regeling en alles automatisch laten inleren en aanpassen op een druk van een knop. Zelfs mijn vriendin kan de motor tunen en heeft dit zelfs gedaan.
Heb afgelopen jaar al me eerste 9000 kilometer probleemloos gereden met bovenstaande setup. Uiteraard heb ik wel wat verbeter punten maar normale zaken zoals verbeteren van koeling e.d.

Waarom jezelf pijnigen met die oude achterhaalde zooi en er geen plezier van je autotje beleven? Er is geen meer waarde dat injectie systeem orgineel te houden.

Heb ook een perfect lopende PG op digifant, gechipt en een wide band lambda als standalone systeem om toch het e.a. in de gaten te kunnen houden. Maar mocht het ooit beroerd worden dan gaat daar ook een krukassensor op en vrijprogrammeerbaar systeem want ook digifant is een dinosaurus waar je weinig ziet voor moderne maat staven.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H
Reply With Quote
  #48  
Old 04-01-2018, 20:25
ar1g3's Avatar
ar1g3 ar1g3 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,989
Default

Quote:
Originally Posted by yuli
Je zal misschien denken daar heb je hem weer

Maar zoals ik een jaar geleden tegen je heb gezegd. Waarom bouw je het zooitje niet om naar een ander en moderner management?

Ik heb een perfect lopende KR maar met moderne injectie gebouwd vorig jaar binnen twee maanden. Krukassensor, tps sensor (allemaal orgineel vw), wide band lambda, dis, etc.. Ja ik heb wat hulp nodig gehad maar enorm veel geleerd. Kan nu via blauwe tand mijn ECU continu uitlezen weet op elk moment mijn air fuel ratio. Kan warmdraai regeling en alles automatisch laten inleren en aanpassen op een druk van een knop. Zelfs mijn vriendin kan de motor tunen en heeft dit zelfs gedaan.
Heb afgelopen jaar al me eerste 9000 kilometer probleemloos gereden met bovenstaande setup. Uiteraard heb ik wel wat verbeter punten maar normale zaken zoals verbeteren van koeling e.d.

Waarom jezelf pijnigen met die oude achterhaalde zooi en er geen plezier van je autotje beleven? Er is geen meer waarde dat injectie systeem orgineel te houden.

Heb ook een perfect lopende PG op digifant, gechipt en een wide band lambda als standalone systeem om toch het e.a. in de gaten te kunnen houden. Maar mocht het ooit beroerd worden dan gaat daar ook een krukassensor op en vrijprogrammeerbaar systeem want ook digifant is een dinosaurus waar je weinig ziet voor moderne maat staven.


Ik volg je volledig, soms heb ik veel zin om gewoon alles eraf te zwieren en zelf iets te bouwen. Ik heb een hogeschool opleiding in de autotechniek gevolgd, dus dat ombouwen zou vrij snel gebeurd zijn. Maar het probleem dat ik daar heb is dat ik momenteel daar geen budget voor heb.

Ik ben ook vreselijk koppig en kan er niet tegen dat ik het niet opgelost krijg, ik wil dit dus gewoon gemaakt krijgen Het is voor mij ook een mooie leerschool, tijdens mijn hogeschool opleiding hebben we nauwelijks over dit soort oude systemen geleerd, dus dit is voor mij een kans om wat kennis op te doen. Vandaar dat ik ook het probleem wil vinden, want blijkbaar is er dus nog ergens een gat in mijn kennis over de KE-jet, iets dat ik niet zie.
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project)
'01 Passat B5.5 1.9TDI PD
'95 Passat b4 1.9 TD (RIP)

"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
Reply With Quote
  #49  
Old 04-01-2018, 23:13
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,844
Default

Snap ik, ik kan ook niet in iemand zijn portemonnee kijken. Ik ben zelf ook hoog geschoold maar op een heel ander vakgebied als automotive.

In 2005 eens helemaal in de Bosch K-jet gedoken en heel ver gekomen als leek. Ook door hulp van oude rotten hier op het forum. Maar er is gewoon heel veel kennis verloren, simpelweg om dat niet alles van ver voor die tijd met terugwerkende kracht het internet is opgegaan.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H
Reply With Quote
  #50  
Old 05-01-2018, 11:32
golf fahrer golf fahrer is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 734
Default

Er zijn zeker nog mensen die dat kunnen afstellen!
Maar alles moet ook in goede staat zijn, want anders blijf je maar prullen.

Begrijp die horrorverhalen hier niet goed.
Rijden bij ons in de club meer dan genoeg mensen rond met
gewoon deftig werkende k-jet.
Sleutel draaien en volgas naar zuid-frankrijk/uk

Alles ombouwen naar nieuwe technologie is natuurlijk anders.
Maar heeft voor mij persoonlijk 0=NUL waarde.

Last edited by golf fahrer : 05-01-2018 at 11:36.
Reply With Quote
  #51  
Old 05-01-2018, 18:37
yal yal is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 586
Default

@yuli , een KR kan ook perfect lopen op k-jetronic kan ik je vertellen.

Een PL kan veel gezeik veroorzaken door o.a. de pingel sensor en vacuum lekkage en dat heb ik jaren terug zelf ondervonden.
Na achterlijke rekeningen van VW dealer ben ik er zelf ingedoken en daarna jaren plezier ervan gehad.

@ar1g3 gewoon doorzetten , mooiste in origineel
Stuwschijf van luchtweger staat goed en klemt niet?
Beweegt de plunjer vrij in de doseur?

Dat de motor zo snel stationair blijft lopen moet haast wel door een vacuum lek komen. Heb je vacuum slangetjes gecheckt naar regel apparaat in de waterbak? Regel apparaten als eens gewisseld evenals toeren stabilisatie?

Staat alles 100% op tijd? Ook beide nokkenassen, 0-0 tegenover elkaar.
Nokkenas poelie streepje gelijk met rand cilinderkop of op inkeping recht naar boven met gemonteerde kleppendeksel en trillingsdemper streepje op pijltje deksel krukas.

Grt yal
Reply With Quote
  #52  
Old 05-01-2018, 19:00
ar1g3's Avatar
ar1g3 ar1g3 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,989
Default

Quote:
Originally Posted by yal
@ar1g3 gewoon doorzetten , mooiste in origineel
Stuwschijf van luchtweger staat goed en klemt niet?
Beweegt de plunjer vrij in de doseur?

Dat de motor zo snel stationair blijft lopen moet haast wel door een vacuum lek komen. Heb je vacuum slangetjes gecheckt naar regel apparaat in de waterbak? Regel apparaten als eens gewisseld evenals toeren stabilisatie?

Staat alles 100% op tijd? Ook beide nokkenassen, 0-0 tegenover elkaar.
Nokkenas poelie streepje gelijk met rand cilinderkop of op inkeping recht naar boven met gemonteerde kleppendeksel en trillingsdemper streepje op pijltje deksel krukas.

Grt yal

Ja ik houd hem ook liefst origineel al zat er origineel wel een KR in... tja, tijdscorrect dan!

De schijf staat mooi gecentreerd en klemt niet, de plunjer beweegt ook vrij in de spinnenkop.

Dat zat ik dus ook te denken, er moet toch ergens een lek zijn.. Heb op alle mogelijke plaatsen waar een lek zou kunnen zijn al met brake cleaner gespoten terwijl de motor draait om te zien of dit het toerental doet veranderen, maar niets.
Die vacuum slangetjes zijn allemaal goed, en er zitten nieuwe rubberen aansluitstukjes op want die willen wel eens verduren. De regelunit heb ik nog niet gewisseld, zou er in de regelunit een lek kunnen zijn? Lijkt me momenteel de enigste plaats waar het nog kan lekken. Toerental stabilisator klep is een nieuwe, maar geen verschil.

De distributie staat een halve tand verkeerd, maar gezien je het nokkenastandwiel niet kunt verdraaien ofzo zie ik niet echt een manier om dit nog juister te krijgen. De riem opnieuw spannen bijvoorbeeld geeft geen verschil, heb ik al geprobeerd.

Kunnen de nokkenassen dan verkeerd komen te staan t.o.v elkaar? Heb hier bij de riemwissel eigenlijk niet op gelet, maar gezien de motor eens hij warm is en wat in toeren komt wel zeer goed draait lijkt het mij vreemd dat ze verkeerd zouden staan. Ook was er voor het vervangen van de injector O-ringen geen probleem, toen liep hij goed en startte hij onmiddelijk. Moesten de nokkenassen fout staan zou dit toen al problemen hebben moeten geven, dus ik denk wel dat ze juist staan.
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project)
'01 Passat B5.5 1.9TDI PD
'95 Passat b4 1.9 TD (RIP)

"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
Reply With Quote
  #53  
Old 05-01-2018, 19:16
yal yal is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 586
Default

Owh en de openingsdruk van de verstuivers is 3,0-4,1 bar.
Inspuit verschil onderling verstuivers max. 3,0 ml op 20 ml totaal.
Desnoods verstuivers met minste en hoogste opbrengst verwisselen.

Werken je smoorklep schakelaars?

Schakelaar 1 nullast schakelaar 0,15 - 0,5mm tussen bediening en
smoorkleparm

Vollast schakelaar niet belangrijk maar 10+- 2graden voor vollast.

Ik denk dat je nokkenassen gewoon goed staan maar die halve tand verschil in je distributie is vreemd.

Als er origineel een KR in zat dan zou ik het wel weten

Grt yal
Reply With Quote
  #54  
Old 05-01-2018, 22:23
ar1g3's Avatar
ar1g3 ar1g3 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,989
Default

Quote:
Originally Posted by yal
Owh en de openingsdruk van de verstuivers is 3,0-4,1 bar.
Inspuit verschil onderling verstuivers max. 3,0 ml op 20 ml totaal.
Desnoods verstuivers met minste en hoogste opbrengst verwisselen.

Werken je smoorklep schakelaars?

Schakelaar 1 nullast schakelaar 0,15 - 0,5mm tussen bediening en
smoorkleparm

Vollast schakelaar niet belangrijk maar 10+- 2graden voor vollast.

Ik denk dat je nokkenassen gewoon goed staan maar die halve tand verschil in je distributie is vreemd.

Als er origineel een KR in zat dan zou ik het wel weten

Grt yal


Heb er nieuwe verstuivers in dus ik veronderstel dat deze wel goed zijn. De oude had ik getest en daar zat iets te veel verschil op naar mijn zin, ze gaven ook geen goed spuitpatroon onder deellast vandaar dat ik ze vervangen heb.

Die schakelaars had ik al eens nagekeken en afgesteld, maar zal dat voor de zekerheid nogmaals doen!

Ik ging er altijd van uit dat die halve tand acceptabel was, het Bentley boek zegt er dit over:
"Some movement of the sprockets and their marks is to be expected as belt tension is adjusted. Keep in mind that the smallest possible increment of adjustment is one whole tooth of the belt or sprocket."
Vandaar ging ik er van uit dat dit wel te verwachten was.
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project)
'01 Passat B5.5 1.9TDI PD
'95 Passat b4 1.9 TD (RIP)

"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
Reply With Quote
  #55  
Old 06-01-2018, 19:51
yal yal is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 586
Default

Bij zowel mijn mk1 GTI als mijn mk2 KR 16v krijg ik de merktekens perfect op tijd.

Wat mij wel opviel is dat bij de KR de riem echt veel strakker staat bij warme motor dan als deze nog koud is.
Het aantal schaaldelen staat bij mij op 12.5 bij warme motor.

Dicht de O-ring van je stationaire stelschroef wel goed af , daar zuigen ze vaak valse lucht aan.

Bij mijn mk1 GTI kreeg ik het toerental ook niet onder de 1000rpm en dat kwam door valse lucht via de asjes van de gasklep.

Afijn succes.

Grt yal
Reply With Quote
  #56  
Old 07-01-2018, 15:05
ar1g3's Avatar
ar1g3 ar1g3 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,989
Default

Quote:
Originally Posted by yal
Bij zowel mijn mk1 GTI als mijn mk2 KR 16v krijg ik de merktekens perfect op tijd.

Wat mij wel opviel is dat bij de KR de riem echt veel strakker staat bij warme motor dan als deze nog koud is.
Het aantal schaaldelen staat bij mij op 12.5 bij warme motor.

Dicht de O-ring van je stationaire stelschroef wel goed af , daar zuigen ze vaak valse lucht aan.

Bij mijn mk1 GTI kreeg ik het toerental ook niet onder de 1000rpm en dat kwam door valse lucht via de asjes van de gasklep.

Afijn succes.

Grt yal

Die O ring heb ik al vervangen, deze was verduurd.
Via de asjes van de gasklep? Oei hoop dat dit bij mij niet het geval is..
Ik was aan het denken over een rooktest te doen, enig idee hoe dit werkt?

Ook merkte ik nu dat er ngk BKUR7ET bougies in zitten terwijl hrt handboek Bosch F6 DTC bougies voorschrijft. Kan dit problemen veroorzaken? Wat is het verschil?
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project)
'01 Passat B5.5 1.9TDI PD
'95 Passat b4 1.9 TD (RIP)

"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
Reply With Quote
  #57  
Old 09-01-2018, 08:19
yal yal is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 586
Default

In mijn KR 16v uit 1987 heb ik FR 6 DTC bougies zitten.

Bij draaiende motor spoot ik remmen reiniger op het gasklephuis , voila motor toerental omhoog.

Grt yal
Reply With Quote
  #58  
Old 09-01-2018, 12:48
ar1g3's Avatar
ar1g3 ar1g3 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,989
Default

Quote:
Originally Posted by yal
In mijn KR 16v uit 1987 heb ik FR 6 DTC bougies zitten.

Bij draaiende motor spoot ik remmen reiniger op het gasklephuis , voila motor toerental omhoog.

Grt yal

F6 DTC konden ze bij Brezan niet meer krijgen, blijkbaar een oude nummer. En blijkbaar stond FR56 als vervangende nummer in hun systeem. We zullen zien wat dit doet...

Ja het truukje met remmenreiniger heb ik al vaak geprobeerd. Ik merk wel als ik probeer te starten en het lukt niet dat er van achter de motor een benzinegeur komt.
Ook zijn de bougies helemaal aangeslagen met roet. Eergisteren ze eens proper gemaakt en toen startte de auto weer. Ik ga me vandaag nog eens met het afstellen bezig houden
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project)
'01 Passat B5.5 1.9TDI PD
'95 Passat b4 1.9 TD (RIP)

"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
Reply With Quote
  #59  
Old 10-01-2018, 12:08
DJFD6 DJFD6 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Aug 2014
Posts: 120
Default

Vreemd volgens Bosch website info moet het Bosch FR6DC+ zijn.(http://www.bosch-automotive-catalog...9p2m3r6t46quqll) Op internet nog volop leverbaar.
__________________
Golf I GTI W65 Pirelli L90E 1983
Reply With Quote
  #60  
Old 28-01-2018, 21:24
DragonGr Dragon DragonGr Dragon is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 994
Send a message via MSN to DragonGr Dragon
Default

Ik lees ff mee... hopelijk kan ik wat tips geven. Mijn PL staat nu weliswaar in de garage te wachten, maar die heb ik na vele zoektochten toch ook netjes gekregen.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 09:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum