Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 09-10-2016, 21:01
Marxje Marxje is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2016
Posts: 62
Default Golf c(risis)...

Zoals te lezen in de voorstelronde heb ik sinds 2 dagen een golf c gekocht.
Een 1.6 automaatje, met keuring tot september 2018.

1986, dus 31 jaren oud momenteel.

Er zitten een paar puntjes aan die ik graag op zou willen lossen en of verbeteren.

Planning:

- Koplampen, momenteel zitten er enkele koplampen in, en alhoewel deze op een golf c horen heb ik liever de dubbele.

- Verlagen, de auto staat hoog op de poten, en moet een beetje verlaagd worden. Niet teveel, de drempels in de woonwijk moeten nog te nemen zijn en ik wil niet mijn vullingen kwijtraken door het gerammel.

- Portieren hebben was roest, een portier is behoorlijk roestig en heeft zelfs een gat. Deze moet ik wegschuren, inspuiten met zinkspray en plamuren.

- De auto gaat weer strakgemaakt worden.

- golf c heeft geen deurbakken en geen speakers in de deuren. Alhoewel het vloeken in de kerk is, als sinterklaas in Amsterdam zuidoost, ik wil toch een paar speakertjes in de deuren.
Geen rijdende disco, geen no fear sticker op de ramen, en geen petjes, maar wel een beetje geluid.

- Interieur, momenteel heb ik een kaal interieur wat nogal kraakt en rammelt. Wellicht een gti, of zelfs recaro interieur erin zetten.

- laatste punt, de schotel van de schokbrekers is er erg aan toe, zo erg, dat ik hè niet meer kan herstellen. Er zal een stukje ingelast moeten worden en dat is het enige dat ik niet zelf kan.
Dit zal ik moeten laten doen vrees ik.



Dag 1:

Overijverig begonnen, meteen de sloperij afgegaan en ja hoor, voor 20 euro de eigenaar van een heuse GTI grille.




Deze meteen vandaag gemonteerd, bij het eraf halen viel het meteen op dat er behoorlijk wat vliegroest op het front zat.
Schuren, dremelen, en schuren dan maar:




Na geschuur is het tijd voor hammerite:



Daarna moet de grille erop, en dan wordt het spannend, ik heb geen bedrading voor de mistlampen.
Op de sloop zat er 1 doorluskabel bij, dus de ene kant was zo gepiept. De andere kant was lastig.

Soldeerbout, kniptang, en wat isolatie tape later:


Reply With Quote
  #2  
Old 09-10-2016, 21:13
Marxje Marxje is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2016
Posts: 62
Default

De velgen:

Zoals gezegd zaten er goede 13 originele velgen onder, fraai, maar niet mijn ding.
Te klein, te smal, kortom tijd voor andere velgen.

Ik ben nog in een oriënterende fase, OZ superturismo, G60 sebring, ats cupjes, allemaal mooi.

Tot die tijd even mijn oude velgen eronder gezet welke ik bewaard had, ook opknappers, maar staan beter dan de originele fietswielen

Naafkapjes zijn besteld en worden nog vervangen.

Oud:



En nu:


Reply With Quote
  #3  
Old 09-10-2016, 21:35
Mk1-Addict's Avatar
Mk1-Addict Mk1-Addict is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 1,029
Default

leuk kleurtje rood, geen brandweer gelukkig...

zie hier dat je idd al geslaagd bent voor een dubbele grille, had in jouw 86-er wel een grille met 7 lamellen verwacht, anyways, jij bent voorzien

een klein klusje met veel impact is de bumpers en lijsten weer mooi zwart maken, kan heel goed met silicone of wat ik zelf gebruikt heb.... pindakaas




__________________
Huibert

VW Eos '06 2.0 TFSI, daily --> bagged
VW Touran Highline 7-zits '11 1,2TSI, family

Last edited by Mk1-Addict : 09-10-2016 at 21:39.
Reply With Quote
  #4  
Old 09-10-2016, 22:05
Marxje Marxje is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2016
Posts: 62
Default

Ik moet je zeggen dat ik verwachtte dat je een grapje maakte met de pindakaas.
Even googelen leert me dat je inderdaad pindakaas kan gebruiken om de bumpers weer zwart te krijgen.

Ik had een hoop verwacht, maar deze niet, dank voor je advies 👍 Ik denk dat ik volgende week in de supermarkt met een kar vol pindakaas sta
Reply With Quote
  #5  
Old 09-10-2016, 22:40
Mk1-Addict's Avatar
Mk1-Addict Mk1-Addict is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 1,029
Default

Quote:
Originally Posted by Marxje
Ik moet je zeggen dat ik verwachtte dat je een grapje maakte met de pindakaas.
Even googelen leert me dat je inderdaad pindakaas kan gebruiken om de bumpers weer zwart te krijgen.

Ik had een hoop verwacht, maar deze niet, dank voor je advies 👍 Ik denk dat ik volgende week in de supermarkt met een kar vol pindakaas sta


gewoon een kilopot Calvé


__________________
Huibert

VW Eos '06 2.0 TFSI, daily --> bagged
VW Touran Highline 7-zits '11 1,2TSI, family
Reply With Quote
  #6  
Old 10-10-2016, 16:27
vwjohnny vwjohnny is offline
VW Addict
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 684
Default

Ff het onderste latje van de grill overzetten is die ook weer in kleur van de auto,
__________________
Caddy Maxi 1.9TDI soon Touran nose and 1.4tsi 6gear
Golf 2 1.3 Madison
Reply With Quote
  #7  
Old 10-10-2016, 17:39
Marxje Marxje is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2016
Posts: 62
Default

Dank je Johnny, helaas is deze ook flink geroest, dus die moet nog even aangepakt worden. Origineel was deze strip groen, heb hem al netjes geschuurd en zwart gespoten.
Reply With Quote
  #8  
Old 10-10-2016, 20:46
Polarsilber Polarsilber is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2014
Posts: 7
Default

Leuke Golf, en leuke plannen.
Reply With Quote
  #9  
Old 11-10-2016, 18:59
Lieuwe's Avatar
Lieuwe Lieuwe is offline
No personal life
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,870
Default

Ik dacht dat ik alles wel zo'n beetje had gezien .. pindakaas om de sierlijsten zwart te maken wtf

Nu likken honden je bumpers schoon?
Reply With Quote
  #10  
Old 12-10-2016, 08:04
Mk1-Addict's Avatar
Mk1-Addict Mk1-Addict is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 1,029
Default

Quote:
Originally Posted by Lieuwe
Ik dacht dat ik alles wel zo'n beetje had gezien .. pindakaas om de sierlijsten zwart te maken wtf

Nu likken honden je bumpers schoon?


Niet alleen honden hoor


__________________
Huibert

VW Eos '06 2.0 TFSI, daily --> bagged
VW Touran Highline 7-zits '11 1,2TSI, family
Reply With Quote
  #11  
Old 12-10-2016, 13:23
The Skinnmeister's Avatar
The Skinnmeister The Skinnmeister is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,257
Default

Dit is weer zo'n typisch wist u dat(je).......

Ik wist het iig niet
__________________
'88 Golf II VR6
'91 Golf II G60
'86 Golf II 16V New Project
Reply With Quote
  #12  
Old 12-10-2016, 13:55
Vains's Avatar
Vains Vains is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 5,487
Default

Je vraagt je af hoe mensen op het idee komen...of hebben ze per ongeluk tijdens het boodschappen doen een potje pindakaas op de bumper laten vallen en toen gedacht van ' hey daar worden mijn bumpers mooi zwart van'
__________________
Bmw e61 530d touring
Reply With Quote
  #13  
Old 13-10-2016, 21:37
GJ007's Avatar
GJ007 GJ007 is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 878
Default

Quote:
Originally Posted by Vains
Je vraagt je af hoe mensen op het idee komen...of hebben ze per ongeluk tijdens het boodschappen doen een potje pindakaas op de bumper laten vallen en toen gedacht van ' hey daar worden mijn bumpers mooi zwart van'


Zelfde als met lijnzaadolie(?) oid, verzin het maar...
__________________
Jetta Mk1 '83 1.8 DX [project]
Bora Mk4 '00 1.8T AQX [daily]
Audi A3 '03 2.0TDI BKD[daily]
Reply With Quote
  #14  
Old 13-10-2016, 22:47
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Ik heb het zo gedaan

Reply With Quote
  #15  
Old 17-10-2016, 20:50
Mk1-Addict's Avatar
Mk1-Addict Mk1-Addict is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 1,029
Default

Quote:
Originally Posted by René
Ik heb het zo gedaan



Die waren wel heel grijs Rene
__________________
Huibert

VW Eos '06 2.0 TFSI, daily --> bagged
VW Touran Highline 7-zits '11 1,2TSI, family
Reply With Quote
  #16  
Old 22-10-2016, 10:37
Marxje Marxje is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2016
Posts: 62
Default

Langzaam gaan we verder, eerder deze week een fraai houten stuur gekocht voor een golf 1/2, deze wilde ik even monteren.




Dop 24 erop, stuur eraf, 2 minuten werk, even op stuurslot gezet om draaien te voorkomen.

Toen kwam de uitdaging, de naaf van het houten stuur is anders dan die van mijn golf 2. Ik heb een dunne naaf, en de opening aan de onderzijde van het stuur is veel te dik:




Wat nu, ik heb al eens gelezen dat de naaf overgezet kan worden van het huidige stuur, maar in mijn geval lukt dit niet, mijn originele stuur is een geheel, het binnenwerk is een geheel. Ik zie geen verloop. zijn deze adapters ook los te koop?

Of is er iemand handig genoeg om mij even te helpen hiermee? Regio noord Holland, maar de auto rijdt, dus ik kan me verplaatsen


Daarna de auto de brug opgegaan, en daar merkte ik een hevig zwetende Carter, waarschijnlijk carterpakking lek:




Gelukkig is dit nog wel te doen, de rest van de pakkingen is wel droog en keurig, dus als dit de enige is valt het mee.

Schokbrekers zijn nog heel, maar een al roest, ik wil er graag een schroefset onder hebben zodat deze iets lager ligt. Verlagingsveren kunne ook, maar dan alleen als de schokbrekers in goede staat zijn, en niet 1 klomp roest zoals bij mij

Toch maar eens gaan kijken naar een schroefset, ik wil niet heel erg laag, maar iets lager mag ie wel.

Last edited by Marxje : 22-10-2016 at 10:44.
Reply With Quote
  #17  
Old 22-10-2016, 13:01
Erik Baas's Avatar
Erik Baas Erik Baas is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,561
Default

Quote:
Originally Posted by Marxje
Dop 24 erop, stuur eraf, 2 minuten werk, even op stuurslot gezet om draaien te voorkomen.
Nooit doen, als je flink kracht moet zetten op die moer kun je zomaar eens je stuurslot mollen!

Wat de naaf betreft: er bestaan adapters voor, ik zie ze zo af en toe op Marktplaats staan.
Reply With Quote
  #18  
Old 22-10-2016, 16:47
Marxje Marxje is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2016
Posts: 62
Default

Het was lekker weer, dus lekker wezen klussen aan de golf.
Onderaan het portier had ik flinke roestgaten en omdat ik in een creatieve bui was, ben ik hiermee aan de gang gegaan.

Voor:



Als eerste alle roest uitgeschuurd, weggedremeld om te zien hoe erg het nu eigenlijk is.

Halverwege zien we al een flink gat zitten:



Halverwege het portier nog een flinke plek, niet door, maar gelijk ook mee meepakken:




Alles weggedremeld, tot ik op het kale staal zit, daarna zinkspray eroverheen om verder roesten te voorkomen.




Plamuur, ik heb nog nooit echt een gat in een auto dichtgeplamuurd, maar als een gaatje in de muur kan, lukt de auto ook wel:







Als de plamuur hard is, schuren met fijn schuurpapier.
Net zo lang tot het niveau hetzelfde is als op de auto zelf.

De tools, die action is toch wel makkelijk hoor




Na het schuren de primer erop, grijze primer, want wit blijf je zien onder rood.

Na de 2e laag:




De derde en of vierde laag komt er morgen nog op en dan 2 lagen blanke lak. Het wordt te fris om fatsoenlijk te kunnen drogen.

Hij mag ene nachtje in de garage slapen en we gaan morgen verder met de 3e en mogelijk 4e laag en twee lagen blanke lak.

Voor nu, ben ik best tevreden als ik eerlijk ben.
Ik besef dat het mooier en beter kan, maar op dit moment heeft het me nog geen 30,- euro gekost inclusief de kleurlak.

De auto zit vol kleine plekjes, dus langzaam maken we deze weer helemaal strak.

Reply With Quote
  #19  
Old 23-10-2016, 15:56
Marxje Marxje is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2016
Posts: 62
Default

Vanmiddag weer een mooie dag, eerst even naar de arosa club dag geweest in Nieuwegein, en toen ik thuis kwam, irriteerde de dorpel me.

De oplettende kijker had gisteren al gezien dat de dorpel ook wat aandacht behoefte.

Kleine roestplekjes, in totaal 10 stuks, de drempel erlangs, zinkspray, primer en 2 lagen kleurlak.

Resultaat is niet iets waar de gemiddelde schade hersteller jaloers van wordt, maar ik ben er tevreden mee:




Meteen de binnenzijde van de motorkap gereinigd. Zodat volgende keer de isolatie ertegenaan kan.

Ik merk trouwens dat de auto een beetje koelvloeistof verbruikt. Kop is heel, en lijkt het niet te zijn. Ook de radiator lijkt niet te lekken.

Iemand enig idee wat dit kan zijn?
Reply With Quote
  #20  
Old 23-10-2016, 22:13
Marxje Marxje is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2016
Posts: 62
Talking

Ik begrijp dat het geen VR6 of een knappe rebuild is van een door roest getergde golf naar een trackday klare g60 compleet met turbo erop.

Als ik mijn vorderingen zo terugzie, schaam ik me zelfs een beetje tussen al het mooie werk van jullie. Immers, ik zie in andere topics een hele golf opnieuw opgebouwd worden, verstevigd, motoren eruit, erin en afgesteld en ik ben al blij dat ik weet waar het luchtfilter zit.

(Ter vergelijking, twee jaar geleden kon ik nog geen spijker recht in de muur slaan en mijn poging om met de dremel ons audiomeubel aan te passen viel niet in goede aarde bij mijn vrouw.

Zij rijdt een zilvergrijze volvo s40 en om deze te ontroesten dacht ik slim te zijn, en hammerite erop te smeren. Is ook zilvergrijs dus daar zie je niets van. Tenminste, dat vertelde ik haar vlak voordat ik de eerste laag erop smeerde.

Inmiddels is het ding 50 tinten grijs en heb ik door schade en schande moeten leren dat je dit niet buiten moet doen op een mooie dag.

Haren van de kwast, stof, blaadjes, vingerafdrukken en als je goed kijkt, zie je zelfs een zilvergrijze vlieg zitten.
Als iemand nog wil weten hoe een zilvergrijze vlieg eruit ziet, kom gerust langs.

Hoongelach van de buren toen ik een radio in wilde bouwen, steekvlammen uit de zekeringkast en bijna mijn huwelijk ten einde voordat de radio werkte.

Op internet kan ik een hoop vinden en inmiddels kan ik solderen. Brandwonden en littekens staan nog in mijn poezelige vingers, maar al doende leert men.

Mijn opleiding heb ik ook al niet mee, economisch juridisch openbaar bestuur klinkt geweldig, maar betekent in de praktijk dat ik weet hoe een rechthoek werkt. Niet hoe een lasapparaat aangaat, of hoe een carburateur open moet.

Mijn tekeningen zien eruit alsof ze gemaakt zijn door een kleuter van drie en nog steeds dremel ik eers in mijn vingers voordat ik de auto raak.

Mijn lieftallige echtgenote heeft zich er bij neergelegd en naast een kilopak pleisters en een abbonement op de eerste hulp zit ze klaar als het weer zover is.

De aanhouder wint, ik heb via via een boeken set gevonden van de opleiding tot automonteur en omdat ik het leuk vind, lijk ik het beter te onthouden. Het is nog niet zover dat ik zelf een motorswap kan uitvoeren, maar heel langzaam merk ik dat ik meer dingen aandurf.

Nu ben ik op een punt beland dat ik hulp nodig heb, serieuze hulp, want ik moet lassen aan mijn karretje.

Zonder lasapparaat, kennis, ervaring en met alleen theoretische kennis (ik ken het verschil tussen Mig en tig lassen op papier), bereik ik niets.

Zijn er forumleden die hier wel handig in zijn en die me zouden willen helpen met het aanbrengen van een schroefset en een beetje de beginselen van het lassen?

een grote geldelijke beloning zit er ook niet in, want ik heb mijn opleiding niet afgemaakt, wederom het schoolvoorbeeld hoe het niet moet....

Daarom ben ik fotograaf geworden, en schrijver, toen dat ophield, rolde ik de ict in en daar ben ik blijven hangen.
Een pen, een sticker en een krat bier met een warme hand wil ik je graag overhandigen. Mogelijk een leuke foto (niet naakt van mij), maar van je bolide is altijd mogelijk.

Wie o wie kan me helpen een schroefset te monteren? En welke moet ik hebben?
De wens is dat de wagen iets lager komt te liggen, maar wel zo hoog dat de talrijke drempels in mijn woonwijk te nemen zijn. Ook wil ik graag mijn vullingen behouden en mijn ruggengraat heelhouden.

Google geeft aan dat sjaak schroefset redelijk is, zeker voor het geld. En een AP set is 450 euro, maar wel beter.

Ik hoef de auto niet op het laagste punt, een centimeter of 4 a 5 verlaagd vind ik al prima.


Bij nader inzien kan ik het lassen beter uitbesteden. Als ik de auto onder handen neem trekt de RDW meteen de APK weer in vrees ik.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 11:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum