Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 09-01-2017, 22:40
boerher boerher is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 240
Default

Quote:
Originally Posted by Hight
kijk eens in het topic van knarfmk1 die heeft ook zoiets met z'n achteras gedaan.



Klopt, daarnaast zijn er ook een aantal in Engeland en Duitsland die hun ophanging verbeteren.


Voorste draagarm is als volgt:



En dan kan er een keuze gemaakt worden om een rubber of een lager te plaatsen bij de voorste bevestiging van het chassis.
Reply With Quote
  #22  
Old 10-01-2017, 07:30
Van Limburg's Avatar
Van Limburg Van Limburg is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 2,180
Default

Oogt wat zwak op bepaalde plaatsen.
Heb je de verstelling naar buiten toe nodig? Want wat je daar ook mee aanpast, er zal altijd iets mee veranderen.
Reply With Quote
  #23  
Old 10-01-2017, 10:15
boerher boerher is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 240
Default

De verstelling naar buiten is voor de kpi, de verstelling naar voren is voor de caster afstelling. De buizen hebben een diameter van 30mm en een wanddikte van 2mm, dit moet in theorie dik genoeg zijn. Wat de praktijk zal brengen moet ik nog achterkomen. Draagarmen mogen ook niet te sterk zijn, want als je een ongeluk maak moeten de draagarmen eerder buigen of breken dan het chassis.
Ik heb het idee al een tijdje en begon met een zware constructie, maar na het zien van verschillende raceauto's heb ik gezien dat een draagarm veel lichter kan.
Reply With Quote
  #24  
Old 10-01-2017, 13:07
Van Limburg's Avatar
Van Limburg Van Limburg is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 2,180
Default

Heb je dit allemaal nodig op je cabrio voor straat gebruik doelde ik op. Maar ik ben niet op de hoogte van de echte bedoelingen.

Maar ik was je ander topic even uit het oog verloren, en dat was hoe dan ook interessant.
Ik ga er daar op verder.

Last edited by Van Limburg : 10-01-2017 at 13:16.
Reply With Quote
  #25  
Old 20-12-2018, 16:05
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Hoe staat het hiermee?
Reply With Quote
  #26  
Old 22-12-2018, 22:52
boerher boerher is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 240
Default

Hey, leuk dat je het vraagt. Ik heb de golf nog wel, maar ik heb hem weg gezet in de schuur en eigenlijk niet meer naar omgekeken. Wat best zonde is eigenlijk.

In de tussentijd heb ik een BMW 528 e39 touring voor de carbagerun en een Audi S4 b8 avant als daily gekocht. Aan beide auto's is een hoop versleuteld, alleen heb ik dat nergens gedocumenteerd. Ondanks het beide geweldige snelwegauto's zijn, baal ik van het hoge gewicht.
Mijn doel is om nog een keer een auto te bouwen met een fenomenaal onderstel, maar dan niet op een cabrio.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 21:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum