Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 29-08-2005, 09:46
gtd-gt gtd-gt is offline
Forum Regular
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 182
Cool verlagen,verbreden:tot hoe ver?

dag mensen.ik heb vorige week een golf 2 gekocht uit 87.een ouwe diesel .
het is de bedoeling dat ik hem ga verlagen,en ik wil er of sportvelgen onder,of ik laat de originele velgen verbreden.nu doe ik het liefst het laatste,omdat ik er uiterlijk niet teveel aan wil veranderen.hij gaat ws. wel in de hammerite.ik denk grijs,omdat hij dat op het kenteken ook is.en anders wordt hij creme.lijkt me ook geinig.het is trouwens erg makkelijk om de kleur op je kenteken bewijs aan te laten passen.en het kost je niks,behalve de kosten vaan het aangetekend opsturen van je kenteken bewijs .
maar nu komt mijn vraag:hoe ver kan ik hem laten zakken als ik mijn velgen laat verbreden naar 8J ofzo.wat is een mooie kombinatie zeg maar,zonder dat de boel gaat aanlopen?ik heb al een mooi schroefsetje gezien,waarmee ik hem maximaal 12,5 cm kan laten zakken,maar gaat dat nog met 8J?of is het handiger om 7J te doen?
Reply With Quote
  #2  
Old 29-08-2005, 14:12
vw golf 1979's Avatar
vw golf 1979 vw golf 1979 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 434
Default

denk da 12,5 cm een beetje veel zal zijn met 8j. maar je kan het gewoon proberen natuurlijk
__________________
golf 1 '79 1.1
golf mk4 1.9tdi
Reply With Quote
  #3  
Old 29-08-2005, 14:42
gtd-gt gtd-gt is offline
Forum Regular
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 182
Default

ik ga het ook wel proberen,maar ik moet ff weten tot hoever ik de velgen kan laten verbreden,om hem op een "normale"manier zo laag mogelijk te krijgen.ik heb geen zin om ze later nog een keer te laten lassen.
dus misschien weet iemand die zelf stalen velgen heeft laten verbreden,tot hoeveel J je kan gaan.
Reply With Quote
  #4  
Old 29-08-2005, 15:15
siep wokkel's Avatar
siep wokkel siep wokkel is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 390
Default

8j rondom kun je laag gaan met 14inch en 195/45/14 banden...
__________________
16 kleppen
Reply With Quote
  #5  
Old 29-08-2005, 16:44
gtd-gt gtd-gt is offline
Forum Regular
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 182
Default

ok,bedankt.maar ik moet zeker wel voor even die rand uit het scherm slijpen?
Reply With Quote
  #6  
Old 29-08-2005, 16:48
Melvin Melvin is offline
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,427
Default

kleur op je kenteken hoef je niet aan te laten passen, zolang er ergens op je auto nog maar een stukje originele kleur zit (onder je tapijt bijv ) en rollen met hamerrite NIET DOEN, zit siliconen in en kun je dus je auto daarna nooit meer laten spuiten of wat dan ook, m.a.w. is rommel! gewoon met metaal lak van de gamma doen, die rolt het beste (bron: keverforum)
Reply With Quote
  #7  
Old 29-08-2005, 18:34
gtd-gt gtd-gt is offline
Forum Regular
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 182
Default

ben vanmiddag even naar verf aan het kijken geweest,en het gaat idd geen hammerite worden.ik wil hem het liefst mat grijs hebben,maar ik kon alleen zijdeglans vinden.als het dan toch een glans lak moet worden,kan het alle kanten op.zat ook al aan lichtbruin te denken of die oude kleur (olijf)groen.ik zie het wel.
Reply With Quote
  #8  
Old 29-08-2005, 18:37
SplitBien's Avatar
SplitBien SplitBien is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,741
Default

ik heb achter geloof ik 7j met 14inch en heb mijn rand naar binnen moeten hameren... dus veel breder kan je beter niet gaan of je moet een heel stug schroefsetje hebben..... Ennuh, stomme vraag over hoe laag je kan gaan, zo laag mogelijk natuurlijk! :p :p
Reply With Quote
  #9  
Old 29-08-2005, 18:58
Wahnsinn's Avatar
Wahnsinn Wahnsinn is offline
VW Guru
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 923
Default

Ik ben vandaag toevallig bezig met de auto te rollen.. met gamma metaallak met hamerslag (soort van hammerite) mocht iemand hem ooit willen overspuiten moet die maar eens flink gaan schuren.. :P
__________________
Driving:
Scirocco GTX 16v 1986
Golf 7 1.6 TDI (Lease)

Old Car:
Golf 2 GTI 1984
Golf 3 TDI 140pk 1997 (Chipped)
Audi A4 Avant Pro Line TDI 2005
Reply With Quote
  #10  
Old 29-08-2005, 20:22
gtd-gt gtd-gt is offline
Forum Regular
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 182
Default

Quote:
Originally Posted by Sabine_Bug
ik heb achter geloof ik 7j met 14inch en heb mijn rand naar binnen moeten hameren... dus veel breder kan je beter niet gaan of je moet een heel stug schroefsetje hebben..... Ennuh, stomme vraag over hoe laag je kan gaan, zo laag mogelijk natuurlijk! :p :p

LOL :p .
ik wil idd zo laag mogelijk,maar was dus benieuwd hoeveel J er zonder al teveel problemen in de wielkasten past.maar dat ding van jouw vind ik dus echt gaaf.ik hoop alleen dat ik die van mij nog ff verder kan laten zakken .
maar je weet dus niet zeker dat het 7J is begrijp ik?
Reply With Quote
  #11  
Old 29-08-2005, 20:24
gtd-gt gtd-gt is offline
Forum Regular
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 182
Talking

Quote:
Originally Posted by Golf_Wolf
Ik ben vandaag toevallig bezig met de auto te rollen.. met gamma metaallak met hamerslag (soort van hammerite) mocht iemand hem ooit willen overspuiten moet die maar eens flink gaan schuren.. :P

gaaf man .heb je foto's?
Reply With Quote
  #12  
Old 29-08-2005, 21:51
jatoch jatoch is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2005
Posts: 198
Default

Niks verbreden! gewoon met dat ding op de grond gaan
Reply With Quote
  #13  
Old 29-08-2005, 22:40
gtd-gt gtd-gt is offline
Forum Regular
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 182
Default

is ook een optie ja.maar zijn er ook schroefsets die hem meer dan 125mm verlagen?en je kan toch ook nog iets met je veerschotels doen?
Reply With Quote
  #14  
Old 30-08-2005, 07:47
jatoch jatoch is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2005
Posts: 198
Default

Je kan de hulpveer eruit halen maar ik denk dat ie er niet voor niets zit en volgens mij is 12 cm meer dan genoeg op 14 inch velgen met de juiste banden.
Reply With Quote
  #15  
Old 30-08-2005, 08:14
Neill_s's Avatar
Neill_s Neill_s is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 1,745
Default

ff spammen met foto's van de auto ovan Jens (da black bull). (x14 voor en 10x14 achter met een supersport schroefset...







Das wel laag en breed genoeg denk...
__________________
Mijn garage:
Reply With Quote
  #16  
Old 30-08-2005, 09:10
Johan-dtc's Avatar
Johan-dtc Johan-dtc is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,743
Send a message via MSN to Johan-dtc
Default

hier mijn oude golf, op 14", 8j
hier was ie zover verlaagd dat er nergens wat aanliep, ik wou nog lager, maar dan was een carterbeschermplaat en inkloppen van de carroserie nodig bij de aandrijfassen



__________________
Het onmogelijke doen wij meteen!!
Wonderen duren iets langer!
En op speciaal verzoek kan er Zelfs getoverd worden
!
Reply With Quote
  #17  
Old 30-08-2005, 10:00
gtd-gt gtd-gt is offline
Forum Regular
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 182
Default

Quote:
Originally Posted by customcabrio
ff spammen met foto's van de auto ovan Jens (da black bull). (x14 voor en 10x14 achter met een supersport schroefset...


Das wel laag en breed genoeg denk...



zijn steffan velgen toch?ik kan van een maat van me nog een setje overnemen.alle 4 8J.dan zou hij dus nog verder omlaag kunnen .
hij zou ze onder zijn caddy zetten,maar dat ging achteraf toch niet passen,i.v.m de grotere remschijven.dat ding wordt btw echt gaaf.G-60 erin :biggrin: .hij is er al een tijd mee bezig.maar nog een paar weken en dan kan hij de weg op.
Reply With Quote
  #18  
Old 30-08-2005, 10:16
gtd-gt gtd-gt is offline
Forum Regular
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 182
Default

Quote:
Originally Posted by J.L. tuning
hier mijn oude golf, op 14", 8j
hier was ie zover verlaagd dat er nergens wat aanliep, ik wou nog lager, maar dan was een carterbeschermplaat en inkloppen van de carroserie nodig bij de aandrijfassen






hmmm,ik denk dat rondom 7 1/2 J dus wel zo'n beetje de gulden middenweg is.dan kan hij dus echt laag.wel klote dat we hier aan het begin van de straat zo'n drempel hebben.moest met mijn 16v ook altijd achteruit de straat uit,omdat ik anders mijn frontlip er af reed.met de golf 3 gaat het nog,al moet ik er wel schuin op rijden,anders heb ik het zelfde gelul.maar ja,je moet er wat voor over hebben he
Reply With Quote
  #19  
Old 30-08-2005, 10:48
Wahnsinn's Avatar
Wahnsinn Wahnsinn is offline
VW Guru
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 923
Default

Quote:
Originally Posted by gtd-gt
gaaf man .heb je foto's?


Kijk hier maar, helemaal onderaan. Rol topic
__________________
Driving:
Scirocco GTX 16v 1986
Golf 7 1.6 TDI (Lease)

Old Car:
Golf 2 GTI 1984
Golf 3 TDI 140pk 1997 (Chipped)
Audi A4 Avant Pro Line TDI 2005
Reply With Quote
  #20  
Old 30-08-2005, 11:03
gtd-gt gtd-gt is offline
Forum Regular
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 182
Default

Quote:
Originally Posted by Golf_Wolf
Kijk hier maar, helemaal onderaan. Rol topic

krijg nou wat,dat ziet er best aardig uit op het eerste gezicht .als je minder banen erin wilt,kan je de verf(geloof ik)het beste verdunnen.ik weet dat ze dat bij plezierjachten ook vaak doen,en dan ziet het er veel beter uit.
ik ben benieuwd naar de foto's als hij buiten staat.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 08:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum