Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Off Topic > Off Topic
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #41  
Old 23-12-2014, 22:30
MrMiljon MrMiljon is offline
VW Addict
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 587
Default

Er zijn 2 situaties waarbij mensen de meest onlogische zaken recht proberen te lullen. Dat is bij religie en bij auto's.

Handel is gewoon wat de gek ervoor geeft. 10.000 voor een mk2 diesel is weliswaar gortig maar voor hetzelfde geld is er iemand al tijden naar zoiets op zoek en heeft een goedgevulde beurs.

Golf 1 zat 10 jaar terug ook op het huidige (800/1200) golf 2 prijsniveau. En de Golf 2 krijgt een al grotere échte liefhebbersgroep waardoor er ook steeds meer 'niche' wagens bijkomen die ongetwijfeld veel hogere bedragen opbrengen dan de werkelijke waarde.

Vergelijk het maar met de Spijlbus. Laatst met een oudere man gesproken. In zijn tijd gingen ze naar de sloop en zaagden ze de dakhuiden eraf. 2 op elkaar plakken en je had een bootje. Nu gaan ze voor dik 10.000 ongerestaureerd weg. T1 is dus te hoog gegrepen voor velen waardoor de t2 nu populairder word. Als die te prijzig worden is de afgetrapte t3 doka die je nu voor 900 koopt over 10 jaar 5000,- waard. Enzovoort enzovoort.....

Al met al is het gewoon wat de gek er voor geeft. Je kan ook een kekke golf 7 halen voor 40.000 en in 4 jaar tijd 20.000 afschrijven....
__________________
Daily T4 2.5TDI 88p
Gezinsbak Passat 3bg 1.9tdi 2005
Project 1 Golf Type1 1600GTi 1981 (marsrot)
Project 2 Golf Type1 1500LS 1979 (beige)
Project 3 Golf Type1 2000Gti Cabrio
Reply With Quote
  #42  
Old 23-12-2014, 22:53
Misha's Avatar
Misha Misha is offline
10k maniac
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 10,769
Send a message via MSN to Misha
Default

Ik ben het met alles eens wat je zegt maar toch leg ik de conclusie dan anders. Je beschrijft namelijk de 2 verschillende situaties maar je zegt uiteindelijk toch dat het hetzelfde is, wat mijn inziens dus juist twee totaal verschillende manieren zijn, twee uiterste.

Persoonlijke waarde Wat de gek ervoor geeft:
Quote:
Originally Posted by MrMiljon
10.000 voor een mk2 diesel is weliswaar gortig maar voor hetzelfde geld is er iemand al tijden naar zoiets op zoek en heeft een goedgevulde beurs.

Handelswaarde Waarbij vraag groter wordt dan het aanbod en er een verschuiving in de markt ontstaat:
Quote:
Originally Posted by MrMiljon
Vergelijk het maar met de Spijlbus. Laatst met een oudere man gesproken. In zijn tijd gingen ze naar de sloop en zaagden ze de dakhuiden eraf. 2 op elkaar plakken en je had een bootje. Nu gaan ze voor dik 10.000 ongerestaureerd weg. T1 is dus te hoog gegrepen voor velen waardoor de t2 nu populairder word. Als die te prijzig worden is de afgetrapte t3 doka die je nu voor 900 koopt over 10 jaar 5000,- waard. Enzovoort enzovoort.....


Dat laatste kan je inderdaad ook doen, maar dat vind ik nog wel het meest onverstandige. Zodra je je krabbeltje onderaan dat koopcontract zet heb je al een derde van je geld in de sloot gedonderd. Maar goed elke gek zijn gebrek zullen we maar zeggen
__________________
www.dubclub-online.nl
Reply With Quote
  #43  
Old 23-12-2014, 22:59
giuliettaevo giuliettaevo is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2013
Posts: 287
Default

Beter duur als niet te koop is ook een mooie zin in dit verhaal...

Als je het zelf niet kunt maken zoals jij het wilt zijn er 2 opties, of je koopt kant en klaar van iemand of je laat het bouwen naar jouw wens. Bij de eerste optie is het wel wat minder naar jouw wens maar het zal wel een stuk goedkoper zijn als iets laten bouwen.
Reply With Quote
  #44  
Old 23-12-2014, 23:30
Erik Baas's Avatar
Erik Baas Erik Baas is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,561
Default

Quote:
Originally Posted by Misha
Zodra je je krabbeltje onderaan dat koopcontract zet heb je al een derde van je geld in de sloot gedonderd.
Nogmaals: dat is alleen maar JOUW MENING, maar je vertelt het hier alsof het een absoluut en bewezen feit is. Laat mensen die dit zelf willen nou eens in hun waarde!
Reply With Quote
  #45  
Old 23-12-2014, 23:49
Misha's Avatar
Misha Misha is offline
10k maniac
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 10,769
Send a message via MSN to Misha
Default

Waar laat ik mensen niet in hun waarde als ik vragen mag?

Het is wel degelijk een feit dat er een ontzettend groot deel van je knaken gewoon foetsie is als je een nieuwe auto koopt. Puur alleen omdat hij dan 'niet meer nieuw' is. 'De kop eraf' heet dat ook wel, dat is inderdaad een keuze die iedereen zelf maakt. Enige wat ik zeg, en ik citeer: 'dat vind ik nog wel het meest onverstandige'. Dat is inderdaad MIJN MENING
__________________
www.dubclub-online.nl
Reply With Quote
  #46  
Old 24-12-2014, 00:36
Rinus66's Avatar
Rinus66 Rinus66 is offline
No personal life
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 2,102
Send a message via MSN to Rinus66
Default

Quote:
Originally Posted by Misha
Zodra je je krabbeltje onderaan dat koopcontract zet heb je al een derde van je geld in de sloot gedonderd. Maar goed elke gek zijn gebrek zullen we maar zeggen


Je zal dat krabbeltje 30 jaar geleden maar gezet hebben voor een 288 gto
__________________
88 cabrio 2.0
83 golf gl 1.5
Reply With Quote
  #47  
Old 24-12-2014, 08:24
MrMiljon MrMiljon is offline
VW Addict
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 587
Default

Handelswaarde en persoonlijke waarde is inderdaad een wezelijk verschil. Alleen krijg je in bepaalde categorien dat de persoonlijke waarde uiteindelijk de handelswaarde gaat worden. Of in iedergeval de handelswaarde gaat beinvloeden.

Vergelijk het met de Bbs hype. 1200,- voor een setje velgen die standaard onder auto's zat. Staat niet in verhouding met de 'eigenlijke' waarde maar omdat de gek het er daadwerkelijk voor geeft gaan ze er voor weg.

Als je de projecten van Dutchbuild ziet. Schitterend! Maar dat is in de basis hetzelfde. Er worden duizenden euro's tegen een, nu nog, simpel golfje 2 aangesmeten die niet snel de waarde van de gemaakte kosten haald. Alleen is het doel van de eigenaren niet om dikke winst te maken maar om een auto te hebben die ze altijd al wilden.

Over de nieuwe auto's... In Haren (Grn) rijd een man rond met een Tomaso Pantera. Is de broer van een klant van mij, terwijl zij om 13:00 op een doordeweekse dag een wijntje gingen drinken tegenover het pand waar ik werkte, ff snel een kentekencheck gedaan. Blijkt, beste man had hem in begin jaren '70 nieuw gekocht. Vraag me af of die het goed heeft gedaan...
__________________
Daily T4 2.5TDI 88p
Gezinsbak Passat 3bg 1.9tdi 2005
Project 1 Golf Type1 1600GTi 1981 (marsrot)
Project 2 Golf Type1 1500LS 1979 (beige)
Project 3 Golf Type1 2000Gti Cabrio
Reply With Quote
  #48  
Old 24-12-2014, 10:04
KennyH's Avatar
KennyH KennyH is offline
Donateur & VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 1,434
Default

Misha ik krijg een beetje het idee dat jij alles en iederen kent, alle auto's die in omloop of op mp staan kent.

En je hebt in feite al 6 keer je punt gemaakt maar blijft er toch op door hameren! Je kan natuurlijk niet iedereen van jou mening overtuigen dus laat sommige punten ook eens rusten.
__________________
[1999] Golf 4 Variant - Daily
[1996] Golf 3 Atlanta Sport - Daily
[1988] Volvo 480 ES - Hobby
Reply With Quote
  #49  
Old 24-12-2014, 13:25
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

Misha kent de scene vrij aardig denk ik. Hij valt niemand persoonlijk aan en schetst even hoe volgens hem de markt voor vw-tjes nu in elkaar steekt, dan kun je je persoonlijk aangevallen voelen, maar da's werkelijk onterecht.
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #50  
Old 24-12-2014, 13:26
Misha's Avatar
Misha Misha is offline
10k maniac
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 10,769
Send a message via MSN to Misha
Default

Bedankt voor het compliment KennyH

Er zijn er een aantal die het leuk vinden om een discussie te voeren inclusief mijzelf, ik hoef niemand te overtuigen, althans dat is niet te insteek. Maar als een discussie op gang blijft dan doe ik daar (in sommige gevallen) graag aan mee. Als je het nou niet leuk vind om mee te discussiëren dan is dat een keuze, maar reacties posten die niks met het onderwerp te maken hebben die mag je dan ook wel achterwege laten, voegt niet echt iets toe.


@Rinus: in de klassiekerwereld zijn er meer dan genoeg auto's die je destijds nieuw had willen kopen inderdaad, maar dan moet je dat wel kunnen opbrengen en je moet hem eigenlijk dusdanig lang (stil) laten staan dat het weer geld opbrengt. Maar realistisch gezien verlies je altijd een hoop geld als je een nieuwe (betaalbare) auto koopt.

Ik vind zaken als Auto Leitner altijd tof om in de gaten te houden. Als je bijvoorbeeld deze 924 GTS Club Sport ziet. Extreem zeldzaam (1 van de 15, toevallig 2 weken terug nog een exemplaar gezien in het Porsche Museum in Stuttgart), slechts 5.000km gelopen.. dát is geld waard. Maar waar zo'n auto ook is gebleven de afgelopen 33 jaar, er is praktisch niet mee gereden. En zeg nou zelf, ga jij voor een hele hoop geld een nieuwe auto aanschaffen om er vervolgens niks mee te doen, 30 jaar lang, in de hoop daarna winst te maken?

Quote:
Originally Posted by Audi1981
Misha kent de scene vrij aardig denk ik. Hij valt niemand persoonlijk aan en schetst even hoe volgens hem de markt voor vw-tjes nu in elkaar steekt, dan kun je je persoonlijk aangevallen voelen, maar da's werkelijk onterecht.
Spijker op de kop!
__________________
www.dubclub-online.nl

Last edited by Misha : 24-12-2014 at 13:29.
Reply With Quote
  #51  
Old 26-12-2014, 12:12
tempel's Avatar
tempel tempel is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 319
Default

Misha heeft een punt. Maar taxatie waarde is handig, mits uitgevoerd door een door de verzekering erkend taxateur. Zie je nog iets van je centen terug bij schade veroorzaakt door derden. Kennis van mij kreeg 8 jaar geleden €5500 terug voor zijn getaxeerde Mk2 16v na total loss.

Maar voor mij blijft handel handel, vragen staat vrij. En dit soort auto's heeft alles met emotie te maken, niet met handelswaarde.

http://link.marktplaats.nl/m881721282 Ook te veel?

Last edited by tempel : 26-12-2014 at 17:26.
Reply With Quote
  #52  
Old 29-12-2014, 16:48
Ilker Ilker is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2014
Posts: 323
Default

Ik zelf rij ook met een oak green GTD Special en die is zowiezo tweeduzend euries waard, desondanks ik nog roestplekjes heb, en de motor nieuwe pakkingen heeft gekregen.
Een opgemaakte GTD, is naar mijn mening een 5000euro waard.
Hangt er van af wie het natuurlijk koopt.
Reply With Quote
  #53  
Old 29-12-2014, 20:43
jetta mk1 '82 jetta mk1 '82 is offline
Volksforum QUATTRO Donor
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 7,428
Default

Misha, ik kan mij nog goed herinneren dat jij je op je tenen getrapt voelde als iemand commentaar had op jou (veel) te hoge vraagprijzen...
__________________
Audi 100 '81 (2.0D > 2.1 turbo benzine project )
Golf 4 variant (tzt on air )
Skoda Yeti 1.8TSI 4X4 (hoog is het nieuwe laag... )
Reply With Quote
  #54  
Old 30-12-2014, 07:37
kwaroks's Avatar
kwaroks kwaroks is offline
VW Guru
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 905
Default

Eigenlijk is het raar.. Een vraagprijs is in mijn ogen nooit te hoog. Of te laag.

In mijn ogen is de markt van oude MK1's of MK2's een markt waar 'wat de gek er voor geeft' heerst.
__________________
My EX-project: Golf MK1 G60
Reply With Quote
  #55  
Old 30-12-2014, 08:27
Dokter D's Avatar
Dokter D Dokter D is offline
Draaideur donateur - MKII=Life
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 3,846
Default

Iedereen in deze discussie heeft een punt.
Vragen staat vrij en en bieden ook.
Reply With Quote
  #56  
Old 30-12-2014, 08:43
Van Limburg's Avatar
Van Limburg Van Limburg is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 2,183
Default

En toch ben ik van mening dat Misha dit goed aanpakt hier. Zijn mening is duidelijk uitgewerkt in iedere reactie. Niet dat hij daardoor "meer" gelijk zal hebben.
Persoonlijk vind ik het dan wel weer jammer dat we op dit forum een mede-forummer zen advertentie zo op deze manier gaan bespreken. Begrijp dan ook wel dat hij dit topic gesloten wil hebben.

Om even op zijn auto in te gaan. Als ik zijn eerste zinnen lees in zijn project pagina, dan heb ik het gevoel dat hij in de eerste plaats ook redelijk wat heeft betaald voor die mooie mk2.
Quote:
Originally Posted by Ice_ken
Deze kwam plots te koop, onverwacht, voor een vrij hoge prijs, maar de vorige eigenaar heeft er veel aan vernieuwd, de auto is blanco gekeurd voor verkoop en er waren onderdelen bij.

Ken is dus mogelijk zelf iemand die mogelijk "iets" meer betaald heeft. (Dan heb je ook wat, wat ook duidelijk te zien is als je door zen pagina's leest)

Verder zie ik enkele trouwfoto's, is een waarde die je eigenlijk niet mag tellen, maar ik begrijp wel dat dit al dan niet bewust toch geteld wordt.
Hij zegt zelf ook dat hij meer plezier heeft aan het bouwen en circuit wil gaan rijden. Dat kost nu eenmaal geld. Snap dan ook dat hij er zoveel mogelijk geld voor wil terug krijgen. Blijft tenslotte een vraagprijs.

Ken, een super mooie wagen, ik hoop dat je dit bedrag er wel voor krijg. Tenslotte, verschil moet er zijn en jou auto maakt dat in mijn ogen wel!


Los hiervan vindt ik het wel eens leuk om over een auto te discussiëren, maar dan liever op vraag van de eigenaar.

Last edited by Van Limburg : 30-12-2014 at 08:57.
Reply With Quote
  #57  
Old 30-12-2014, 09:01
Van Limburg's Avatar
Van Limburg Van Limburg is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 2,183
Default

Quote:
Originally Posted by tempel
Misha heeft een punt. Maar taxatie waarde is handig, mits uitgevoerd door een door de verzekering erkend taxateur. Zie je nog iets van je centen terug bij schade veroorzaakt door derden. Kennis van mij kreeg 8 jaar geleden €5500 terug voor zijn getaxeerde Mk2 16v na total loss.

Maar voor mij blijft handel handel, vragen staat vrij. En dit soort auto's heeft alles met emotie te maken, niet met handelswaarde.

http://link.marktplaats.nl/m881721282 Ook te veel?


HIER lees je wat ze er van vinden, jou apart topic bestaat dus al.

Last edited by Van Limburg : 30-12-2014 at 09:04.
Reply With Quote
  #58  
Old 30-12-2014, 11:52
tempel's Avatar
tempel tempel is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 319
Default

Quote:
Originally Posted by Van Limburg
HIER lees je wat ze er van vinden, jou apart topic bestaat dus al.


Hoefde geen apart topic, ik vindt dit alleen een lastige discussie. Er worden miljoenen betaald voor een oude Ferrari, waar ik persoonlijk nog geen €150 voor over zou hebben.
Reply With Quote
  #59  
Old 03-01-2015, 10:02
Tombo90's Avatar
Tombo90 Tombo90 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 519
Default

Is weer een vrij nutteloze discussie.
Ik zie hier wel vaker 'in mijn ogen' absurde prijzen langskomen.
Reageer er dan gewoon niet op, de verkoper merkt vanzelf wel dat de prijs te gortig is als er niemand voor komt.
__________________
'06 Passat 3c variant 2.0 tdi
'01 Golf cabrio 2.0
Reply With Quote
  #60  
Old 03-01-2015, 14:54
Misha's Avatar
Misha Misha is offline
10k maniac
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 10,769
Send a message via MSN to Misha
Default

Quote:
Originally Posted by jetta mk1 '82
Misha, ik kan mij nog goed herinneren dat jij je op je tenen getrapt voelde als iemand commentaar had op jou (veel) te hoge vraagprijzen...
Mwa, herinner ik me toch anders. Destijds kreeg ik altijd nog voordat ik een auto afhad al de vraag naar mijn oren wanneer die verkocht zou worden. Dus voor mij werd het na verloop van tijd sport om een 'kunstje' te doen met zo'n auto en 'm dan weer te verkopen. Het meerendeel vond inderdaad dat ik ook te hoge prijzen vroeg voor die auto's, maar ik heb ze toentertijd toch echt allemaal 'aan de lopende band' verkocht. Dus dan kan je roepen wat je wil, maar dan vroeg ik schijnbaar toch echt correcte prijzen, anders had ik hier nu inmiddels 23 auto's op de dam staan.

De irritatie op dat moment was niet zozeer dat er commentaar is op de prijs, dat is iedereen voor zich. De een vindt 10k voor een omgebouwde diesel netjes, de ander vind 3500 nog te veel. Het wordt pas irritant is er mensen stelselmatig lopen te grienen omdat ze er niet zo goed tegenkunnen dat er iemand schijnbaar het spelletje goed speelt.

Als een prijs (veel) te hoog is dan kan je commentaar verwachten, dat hoort een beetje bij het spel, en dat is ook niet erg. Je ziet hier in het marktplaatslinkjes-forumdeel niks anders, enige wat voorbij komt zijn linkjes met auto's die veel te duur zijn en waar dan vervolgens iedereen even een plasje overheen doet. Dat zit nou eenmaal in onze aard, lekker zeuren. Maar dat eeuwige gezeik wat er toen iedere keer voorviel bij mij had niet zoveel meer met commentaar op een prijs te maken. Maar goed, ouwe koeien uit te sloot halen daar heeft niemand wat aan dus die discussie hoeven we ook niet opnieuw aan te slingeren.
__________________
www.dubclub-online.nl
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 19:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum